شما بگویید: ایکس‌باکس وان ایکس، پلی‌استیشن۴ پرو یا کامپیوتر مخصوص بازی؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

یکی دو هفته‌ی گذشته بود که مطلبی پر و پیمان از مقایسه‌ی بین ایکس‌باکس جدید مایکروسافت و یک کامپیوتر مخصوص بازی نوشتیم.

در حال حاضر، جو کنسول‌های بازی ارتقا یافته بسیار داغ است؛ طوری که همه‌ی افراد می‌خواهند بدانند که از بین مدل معمولی پلی‌استیشن۴ و پلی‌استیشن۴ پرو باید کدام را انتخاب کنند.

بحث ما در حال حاضر برتری God of War یا Forza Motorsport نیست؛ بحث ما، توانایی سخت‌افزاری کنسول‌های ارتقا یافته مایکروسافت و سونی است.

از طرف دیگر، مایکروسافت هم تا دو ماه دیگر، می‌خواهد مدل ارتقا یافته کنسول ایکس باکس وان را به اسم ایکس‌باکس وان ایکس عرضه کند. تمام و کمال درباره ایکس باکس وان ایکس صحبت کرده‌ایم و می‌دانیم که قوی‌ترین کنسول بازی ساخته شده است.
با این حال، قدرت یک کنسول، هیچ وقت به کامپیوترهای حرفه‌ای نمی‌رسد.

با تمام این اوصاف، باید موضوع دیگری را هم در نظر بگیریم: کنسول‌های ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن۴ پرو هر دو قیمتی معقول دارند و می‌توانند بازی‌ها را با کیفیت ۴K اجرا کنند. ایکس باکس وان ایکس حتی می‌تواند بازی‌ها را با وضوح تصویر ۴K رندر کند. در صورتی که اگر بخواهید یک کامپیوتر بخرید که توانایی اجرای بازی را روی وضوح تصویر ۴K داشته باشد، باید چند برابر یک ایکس باکس وان ایکس یا پلی‌استیشن۴ پرو هزینه کنید.

برای مثال، قیمت یک کارت گرافیک بالارده‌ی انویدیا، به تنهایی اندازه‌ی یک کنسول ایکس‌باکس وان ایکس و حتی از پلی‌استیشن۴ پرو بیشتر است.

موضوع بازی‌ها هم در میان است. خیلی از بازی‌ها فقط روی کنسول‌ها پیدا می‌شوند و خیلی از بازی‌ها هم فقط روی کامپیوتر.

با این حال، این قسمت از مجموعه مقالات شما بگویید را برای گیمرهای حرفه‌ای نوشتیم و می‌خواهیم از آن‌ها سوالی بپرسیم. بحث ما در حال حاضر برتری God of War یا Forza Motorsport نیست؛ بحث ما، توانایی سخت‌افزاری کنسول‌های ارتقا یافته مایکروسافت و سونی است.

می‌خواهیم از شما این سوال را بپرسیم: به نظر شما، خرید یا ارتقا به کنسول‌های ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن۴ پرو، منطقی است؟ یا اینکه باید برای انجام بازی با بالاترین گرافیک و کیفیت‌های ممکن، باید یک کامپیوتر مخصوص بازی بخریم؟ موضوع قیمت را هم فراموش نکنید؛ اینکه به نظر شما، برای انجام بازی با بالاترین کیفیت، به صرفه‌ترین راه، کدام است؟

در نهایت، شما به ما بگویید: ایکس‌باکس وان ایکس، پلی‌استیشن۴ پرو یا یک کامپیوتر مخصوص بازی؟

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲۷ دیدگاه
  1. دانیال اهتمام

    قیمت بازی های این دو کنسول هم در دیجیکالا مناسبه و لوازم جانبی زیادی هم در دیجیکالا موجوده و بهتون پیشنهاد میکنم حتما یه نگاهی بندازین.

  2. دانیال اهتمام

    سلام دوستان عزیز
    من خودم همه ی این پلتفرم ها رو تجربه کردم؛ اول از همه اینکه اگه یه pc با کارت گرافیک قدرتمندی مثل GTX 1080 و پردازنده ی Core i7 داشته باشیم میشه گفت که بهترین کیفیت رو تجربه خواهیم کرد ولی منطقی تره که به یه Playstation یا xbox قناعت کنیم. در ضمن قیمت بازی های این دو کنسول هم در دیجیکالا مناسبه و لوازم جانبی زیادی هم در دیجیکالا موجوده و بهتون پیشنهاد میکنم حتما یه نگاهی بندازین.

  3. Abolfazl

    من میتونم اینو با اطمینان ۱۰۰% بگم که هرکی بتونه پوله یه pc گیمینگ درست حسابی رو جور کنه pc میخره حتی اون طرفدارای ۲ اتیشه کنسول .کسایی که کنسول میخرن معمولا این کارو بخاطر اینکه وضیعت مالی خوبی ندارن انجام میدن چون با یه pc میشه تقریبا همه کار انجام داد و به درد همه میخوره اما کنسول فقط برای بازی کردنه، و اگه هم بخام بین xbox one x وps 4 pro نظر بدم نظرم %۱۰۰ رو ps4 proهستش چون قیمت ایکس باکس داره کم کم به دسکتاپ میرسه اما سونی هنوز کنسولش یه قیمت منطقی برای یه کنسول داره و به نظر من دلیل فروش خیلی خیلی زیاد کنسولای سونی ارزون بودن قیمت اونهاست مثلا مثل چند سال پیش کهx box one ا۱۰۰ دلار گرون تر ازpsبود

  4. احمدرضا

    خب این حقیقت که کامپیوتر کارایی فراتر از کنسول داره، کاملا ثابت شدست.
    اما کنسول بازها قویترین استدلالی که دارن (کنسول مخصوص بازی ساخته شده پس بهتر از کامپیوتر هست)
    ولی اینطور نیست
    و یا بعضی ها میگن (کنسول برای حداقل ۷_۸ سال با قدرت برات بازی اجرا میکه ولی کامپیوتر بعد از ۱_۲ سال نیاز به آپگرید داره)
    خب باز هم اینطور نیست
    اصولا این بازی ساز ها هستن که کنسول رو مهمتر از کامپیوتر کردن.
    یکی ازبارزترین نشانه ها عرضه دیرتر بازی ها روی کامپیوتر هست.
    من به شخصه راجع به این مورد خیلی تحقیق کردم.
    دلیل این اتفاق، تظمین فروش اون بازی رو کنسول هست.
    در واقع اگر همزمان با کنسول، نسخه کامپیوتر رو هم اراعه بدن، فروش اون بازی روی کنسول کم میشه.
    از طرفی میرسیم به بحث آپگرید. اگر یک کامپیوتر مخصوص بازی جمع شده باشد، برای ۷_۸ سال تمام بازی هارو با بهترین گرافیک اجرا میکنند. همچنین این رو باید اضافه کرد کا بازی ساز هاگرافیک نسخه کامپیوتر رو بهتر از کنسول اراعه میدن، اون هم به دلیل قدرت بالاتر کامپیوتر در اجرا. اینطور بگیم که کنسول ها برای چند سال محدود به یک نوع سخت افزار هستند. و یوزر هیچ نقشی در انتخاب سخت افزار نداره،. اما در کامپیوتر دست یوزر برای انتخاب سخت افزار باز هست.
    درسته که بعضی بازی های انحصاری برای کنسول هاست ولی از طرفی هم تعدادی بازی انحقاری برای کامپیوتر هست که کنسول از این بازی ها برای همیشه محروم میمونه. مثل بازی های استراتژیکی.
    و البته نظر شخصی من حس و لذتی که موس و کیبرد داره، کنترلر نداره.
    و البته فقط فوتباله که باید با کنترلر باشه.

  5. Mtb

    به نظر من معایب pc تو ایران اینه که بازیها کرک شده هستن و قیمت سخت افزار خیلی گرونه و عملن شما اگه بخوای سیستمی که اندازه کنسول بهتون بازی بده پول گرافیکش هم قیمت همون کنسوله به نظر من یه pc میان رده برای وب گردی و دسکتاپ و یه سری بازی که خودتون میدونید مثل بازی هایه استراتزیک و کنسول برای بازی انلاین و بازیهایه سوم شخص rpg و داستانی

  6. بهروز

    به نظر من اگر به سراغ PC بریم
    ۱- باید کلی هزینه بپرذاریم که بتونیم سخت افزاری مناسب برای اجرای بازی های ۶۰ فریم برثانیه داشته باشیم
    ۲- مشکلات نصب و کرک بازی.لگ بازی.باگ های بازی.
    ۳- در کنار بازی میتونیم از امکانات دیگر pc استفاده کنیم.
    ۴- بازی های انحصاری کمتر ی داره اما بازی ها ارزان تر از کنسول میتوان خرید کرد.
    ۵- با توجه به اینکه سال به سال بازی های جدیدی به بازار میاد باید سخت افزار رو همیشه ارتقا بدیم که بازم هزینه میبره
    …………………….
    اگر به سراغ ps4 بریم
    ۱- هزینه کمتری بابت خرید کنسول میدیم
    ۲- بازی های اتحصاری زیادی در بازار میشه خرید کرد و یا معامله یا تعویض کرد
    ۳- بازی های انحصاری سونی خیلی بیشتر در دل مردم جای گرفته نظیر خدای جنگ یا آنچرد
    ۳- مشکلات بازی نظیر باگ و لگ و یا خطاهای بازی کمتر خواهد بود
    …………………..
    اگر به سراغ ایکس باکس وان بریم
    ۱- هزینه کمتری برای خرید کنسول در مقابلPC میدهیم
    ۲- میتونیم در کنار داشتن کنسول از امکانات کنسول نظیر شبکه های اجتماعی استفاده کنیم
    ۳- با توجه به سرعت ضعیف اینترنت ایران.نقطعه ضعف بزرگی برای کنسول به وجود میاد
    ۴- بازی های انحصاری کمتری نسبت به ps4 داره اما در آینده به احتمال زیاد جبران میکنه
    ۵- پشتیانی و یا بروزسانی برای کنسول بهتر از ps4 صورت میگیره
    ………….
    در پایان میشه گفت هر ۳ تا برای خودشون معایب و مزایایی دارن.مهم اینه هدف از خریدمون چی میتونه باشه

  7. حميد حسني

    واقعیت اینه که اگر بازی های انحصاری نبودن، حتی اگر پلی استیشن صد هزار تومن بود بازم کسی براش پول نمیداد.
    درسته که یه کامپیوتر از کنسول خیلی گرون تره ولی یه کامپیوتر هزار تا کار دیگه انجام میده که کنسول تو اجرا کردن یدونه از اونا ام ناتوانه
    اگر بازیا انحصاری نبودن و همزمان برای همه دستگاه ها عرضه میشدن هیچکس قدرت و کارایی کامپیوتر و فدای کنسول نمی کرد
    همین الان لپتاپ هایی هستن که قدرتشون از کنسول خیلی بیشتره، لپتاپایی که نه تنها ۴K رندر می کنن بلکه توانایی پشتیبانی از نرخ فریم بالای صد فریم در ثانیه رو دارن.
    یعنی اگر شما یه لپتاپ بخری نه تنها چندین برابر قدرت کنسول، قدرتمنده بلکه گزینه قابل حمل بودن و تمام ویژگی های یه کامپیوتر هم داره که کنسول خیلی ناتوانه
    ولی بازیای انحصاری هممون و به دردسر انداخته
    خود من به خاطر عناوینی مثل uncharted و God of War و Gears of war و Forza مجبور شدم هم ایکسباکس بخرم هم پلی استیشن، هم لپتاپ
    ضمن اینکه شما حتی اگر بازیا رو بصورت اورجینال برای کامپیوتر خریداری کنی بازم هزینش نصف بازی کنسول ها در میاد
    اصولا ادمایی مثل من که یکم به گیم علاقه مندن باید همیشه بازیچه دست این شرکتای سودجو باشن

  8. Cp.mahdi Cp.mahdi

    بد نیست کامنتی که توی مطلب قبلی، یعنی “ایکس‌باکس وان ایکس بخریم یا کامپیوتر؟” رو همینجا بزارم با کمی تغییر و توضیح.

    “شاید توی کل زندگیم ۵۰ ساعتی به کنسول بهتره یا pc فکر کردم.
    اولین نکته اینه که اگر پول مسئله نباشه و انحصاری ها (چه pc چه کنسول) ۱۰۰% pc بهتره.
    چیزایی که الان برای کنسول انقلاب محسوب میشه برای pc خاطرس مثل ماد(ماد خیلی چیز بزرگیه، ماد های گیم پلی ارزش بازی رو از نظر زمانی خیلی زیاد میکنن و لذت رو بیشتر میکنن و ماد های گرافیکی گرافیک رو بعضا وحشتناک زیاد میکنن. میتونید “gta v redux mod” رو توی گوگل سرچ کنید) و ۴k!(این جمله آخر فن بازیه با اینکه شدیدا از فن و این مضخرفات بچگونه متنفرم) الانم pc به ۸k دسترسی پیدا کرده ، مشکلش اینه که گرون در میاد. اگر بازی اورجینال بگیریم فرق زیادی بین قیمت و مزایای بازی برای کنسول و pc نداریم هر دو تخفیف دارن و هر دو بازیای رایگان فقط کنسول حق اشتراک میخواد و pc لایسنس سیستم عامل.
    اما یکی از دلایل مهم من برای برتری pc تعداد بازیای خیلی بیشتره. توی pc میشه بازیای ۲۰ سال پیش pc رو بازی کرد و بازیای کنسول از اولین نسل تا نسل شیشم و یه سری از بازیای نسل هقتم و حتی ps4 و سویچ(!!!) رو هم اگه سیستم خوب باشه بشه با شبیه سازی کرد که واقعا ویژگی عالی ایه، توی بخش توضیحات سایت شبیه ساز ps4 نوشته برای اجرای فول اچ دی و شصت فریم حداقل gtx 970 لازمه!(از نظر قانونی احتمالا یه کم مشکل داشته باشه اگر بازی رو نخریده باشیم)”

    به نظر من از نظر قیمت فرق آنچنانی بین pc و کنسول وجود نداره چون قیمت یه pc برای اجرای بازی با حداکثر تنظیمات از کنسول گرونتره، اما کسی به این دقت کرده که حداکثر تنظیمات pc از کنسول بهتره؟ برای کیفیت گرافیکی برابر تفاوت قیمت خیلی زیاد نیست.
    جدای این بحث و جدل ها الکی هاردکور بازی اصلا قشنگ نیست، بحث روی اینکه اساسین جدید روی ps4 به صورت ۶۰ فریم اجرا میشه و روی xbox one فریم ریتش ۵۹.۹ هست. اصل بازی جای دیگه ایه و این بحثا اصل بیراهه هستن! اصل گیم ینی میزان اون لذتی که میبریم، ینی تک تک لحظاتی که عصبانی، خوشحال، ناراحت یا هیجان زده میشیم. برای خرید کنسول یا pc صد درصد به سلیقه خودتون رجوع کنید و اصلا درگیر اینکه فریم ریت یا کیفیت در چه حدیه نشید. همونطور که قبلا گفتم انتخاب من pc هستش با توجه به اینکه “یکی از دلایل مهم من برای برتری pc تعداد بازیای خیلی بیشتره. توی pc میشه بازیای ۲۰ سال پیش pc رو بازی کرد”

    نظر نهایی:
    قطعا pc از همه بهتره و بهترین کنسول با توجه به سلیقه من ps4 و سویچ هستن (جایگاه اول مشترک). درباره ps4 خیلی بحث شده اما سویچ اصل لذت و سرگرمیه. اصلا برام مهم نیست گرافیکش نصف xbox one x عه دیروز که چند تا ویدیو ازش دیدم تعریف جدیدی از گیم برام ایجاد شد با چاشنی خلاقیتِ خیلی زیاد.
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    پی نوشت: کامنتم شبیه زبان lisp شد از بس پرانتز گزاشتم!XD

    1. Cp.mahdi Cp.mahdi

      یه چیزیو یادم رفت و برگشتم که اینو بگم:
      بعضی از دوستان گفتن که کنسول مال بازی کژواله و بعضیا گفتن pc برای بازی خلق نشده. هر دوی این پلتفرم ها میتونن پلتفرم های کامل و عالی ای باشن. من خودم با سیستمم کد میزنم و همچنین بازی میکنم، اصلا این حس رو ندارم که بازی یه قابلیت جانبیه که هیچ حس میکنم یکی از رسالت های کامپیوترم بازیه!‌‌ 🙂
      کنسول هم واقعا میشه باهاش حرفه ای بازی کرد مخصوصا با وجود کنسول های ارتقاع یافته نسل هشت و کنترلر های الایت.

  9. Amir.m

    PC از تمامی کنسول ها بدون هیچ چون و چرایی بهتره و هر رزولوشنی با توجه به بودجه میتونین انتخاب کنید(FULLHD-4K-8K) کدام رو میپسندید؟ هیچ محدودیتی وجود نداره. به نظر بنده شور واقعی گیمینگ فقط توی PC هست و اصلا از کنسول خوشم نمیاد( مثلا میخوای شلیک کنی باید A رو بزنی که به نظرم جالب نیست) اما کامپیوتر موس گیمینگ کیبورد گیمینگ و همه چیز مخصوص به خودشو داره و اینکه شما اگر بخواین حتی میتونین بهش دسته وصل کنید و فوتبال بازی کنید. شما میتونید بازی های XBOX و PS رو با نرم افزار های موجود هم حتی اجرا کنید اما توی کنسول حتما باید نسخه اصل رو بخرید که هزینش مثلا ۲۰۰ تومان هست که شما بخواین کنسول بخرین که ارزونتره اما وقتی هی بازی بخرین در اخر از PC هم گرونتر میشه. بعد شما باید هرچندسال برین نسخه جدید کنسولو بخرین که بازیا جدید رو بتونین بریزین اما کامپیوتر خیلی مدت بیشتری میتونین بازیارو اجرا کنید و هروقت هم کم اومد کافیه فقط برین گرافیکو عوض کنید و تمام. بازیای اصل هم میتونین از هامبل باندل بگیرین همش تخفیفه ۷۵ درصد حتی بازی مجانیم میزاره. PC کاملا برتری داره.

  10. Amixsty

    خلاصه بگم
    پی سی مخصوص استفاده نهایت از گرافیک
    پی اس ۴ برای بازی های انحصاری

  11. iman.n

    ببیند شما اگر راحتی را با کیفیت می خواهید باید ایکس باکس را انتخاب کنید چرا اولین کنسول بازیه که ۴k بازی رو اجرا می کنه و دسته رو که هم همه دارن میگن دسته ی ایکس باکس راحت تره و خدماتی رو که مایکروسافت به ایکس باکس میده عالی ترش هم میکنه اما pc رو میشه هر چیزیش رو ریخت بیرون و جدیدش رو گذاشت البته هزینه بره پلی استیشن رو هم هر کسی که می خواد مطماً باشید برای بازی هاش می خواد و اینکه با کم ترین قیمت بیشترین بازی رو روش میریزه من اول می خواستم پلی استیشن بخرم بخاطر بازی هاش اما یه گیم نتی اومد نزدیک خونمون که یک ایکس باکس وان هم داشت تا دسته رو گرفتم دستم دیگه غرق در بازی شدم برای همین طرفدار xbox هستم مرسی از اینکه نوشتهی من رو خواندید

  12. امیرحسین

    pc میتونه خیلی بهتر از کنسول باشه در صورت هزینه و انتخاب سخت افزار مناسب (سمبل).
    به دلیل استفاده از نسخه های رایتی ممکنه کیفیت تغییری نکنه ولی: مشکلات نصب بازی ، ارور های حین بازی و گاهی لگ هایی که ممکن به نظر برسه بدلیل سخت افزار ضعیف باشه ولی درحقیقت بدلیل کرک بازی هست، وجود داره.
    پس با این تفاصیل خرید یک کنسول و بازی نسخه های معتبر ، شآن بازی خور ها حفظ میشه و بدون دغدغه و با هزینه های کمتر میشه از بازی کردن لذت بیشتری برد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما