شما بگویید؛ گلکسی S8 یا آیفون ۷؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
سامسونگ گلکسی S8 یا اپل آیفون 7

اگر این روزها قصد خریدن یک گوشی موبایل رده بالا را داشته باشید با تصمیم نسبتا دشواری روبرو خواهید بود. زمان زیادی تا معرفی گوشی‌های هیجان‌انگیزی مثل گلکسی نوت ۸ یا آیفون ۸ باقی نمانده، ولی همین الان هم گوشی‌های بسیار خوبی در دسترس هستند. در هر حال اگر تصمیم بگیرید از میان گوشی‌های موجود دست به انتخاب بزنید، احتمالا دو گوشی سامسونگ گلکسی S8 و اپل آیفون ۷ یا حتی برداران بزرگ‌تر آن‌ها گلکسی S8 پلاس و آیفون ۷ پلاس، جزو اصلی‌ترین گزینه‌ها خواهند بود. در مطلب «شما بگویید» این هفته قصد داریم از شما بخواهیم دلیل خود را برای ترجیح دادن یکی از این دو گوشی به دیگری با ما در میان بگذارید. در ادامه مقایسه‌ای کوتاه را میان این دو رقیب انجام می‌دهیم. به نظر شما کدام گوشی ارزش بیشتری برای خریدن دارد: گلکسی S8 یا آیفون ۷؟

بدون شک از نظر طراحی و زیبایی گلکسی S8 نسبت به آیفون ۷ برتری کامل دارد. سامسونگ در گلکسی S8 این ایده را که تمام گوشی‌های هوشمند شبیه به هم شده‌اند به چالش کشید، در حالی که اپل از سال ۲۰۱۴ تغییر قابل‌توجهی را در طراحی آیفون‌هایش ایجاد نکرده. البته نباید فراموش کنیم که آیفون ۷ در سال ۲۰۱۶ معرفی شده بود و در واقع یک نسل عقب‌تر از گلکسی S8 قرار دارد.

آیفون ۷ صفحه‌نمایشی ۴.۷ اینچی دارد، در حالی که طراحی عالی گلکسی S8 علاوه بر زیبایی کمک کرده سامسونگ صفحه‌نمایش به مراتب بزرگ‌تر ۵.۸ اینچی را در ابعادی مشابه جای دهد. همچنین صفحه‌نمایش سوپرآمولد +QHD گلکسی S8 نه تنها از صفحه‌نمایش IPS LCD آیفون ۷ بهتر است، بلکه به جرأت می‌توان گفت S8 در حال حاضر بهترین صفحه‌نمایش را در بین تمام گوشی‌های بازار دارد. البته هنوز هم ممکن است همه‌ی افراد طرفدار لبه‌های منحنی آن نباشند.

سامسونگ گلکسی S8 یا اپل آیفون 7

در زمینه‌ی مشخصات فنی و سخت‌افزار، گلکسی S8 حداقل روی کاغذ به نظر قدرتمندتر از آیفون ۷ می‌رسد؛ ولی آیفون همیشه به دلیل بهره‌مندی از سیستم‌عامل قدرتمند iOS که به شکلی تنگاتنگ با سخت‌افزار هماهنگ شده، به سرعت بالا و عملکرد روان شهرت داشته است. البته نباید از قدرت بسیار بالای پردازنده‌ی A10 فیوژن آیفون ۷ هم به سادگی گذشت. آیفون ۷ در تجربه‌ی عملی کار با اپلیکیشن‌ها می‌تواند گلکسی S8 را از نظر سرعت شکست دهد.

گلکسی S8 از نظر باتری هم روی کاغذ وضعیت بهتری نسبت به رقیب دارد. شاید با توجه به ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی باتری گلکسی S8 در مقابل ظرفیت ۱۹۶۰ میلی‌آمپرساعتی باتری آیفون ۷، انتظار داشته باشید طول عمر باتری S8 به مراتب بیشتر باشد. گلکسی S8 همچنین از پردازنده‌ی کم‌مصرفی با معماری جدید ۱۰ نانومتری استفاده می‌کند. ولی در عمل اندازه‌ی بزرگ‌تر و رزولوشن بیشتر صفحه‌نمایش گلکسی S8 تا حدی این برتری‌ها را خنثی می‌کند. علاوه بر این آیفون ۷ هم با اتکا به بهینه‌سازی‌های iOS و پردازنده‌ی چهار هسته‌ای جدیدش می‌تواند مصرف باتری را بهتر از اندروید مدیریت کند. در مجموع بسته به میزان کاری که با گوشی انجام می‌دهید ممکن است باتری هر دوی آن‌ها بتواند تا یک روز کامل دوام بیاورد.

از نظر دوربین سامسونگ در گلکسی S8 بیش از هر چیز داشته‌هایش را حفظ کرده است. با این حال دوربین S8 همچنان جزو بهترین دوربین‌های بازار محسوب می‌شود. دوربین آیفون ۷ نسبت به نسل قبل پیشرفت بیشتری داشته است. دوربین آیفون ۷ با مجهز شدن به لرزشگیر اپتیکال و نسبت کانونی f/1.8 حالا می‌تواند در زمینه‌ی عکاسی در نور کم هم با گلکسی S8 رقابت کند. برتری اصلی اپل در این زمینه به دوربین دوتایی آیفون ۷ پلاس برمی‌گردد؛ در حالی که S8 پلاس به جز اندازه صفحه‌نمایش و ظرفیت باتری هیچ تفاوت دیگری با مدل کوچک‌ترش ندارد. البته گلکسی S8 هم در زمینه‌ی دوربین سلفی با سنسور ۸ مگاپیکسلی، نسبت کانونی f/1.7 و فوکوس خودکار، نسبت به سنسور ۷ مکاپیکسلی و نسبت کانونی f/2.2 آیفون ۷ برتری دارد. در هر حال از می‌توان گفت نظر دوربین انتخاب هیچ‌کدام از این دو رقیب شما را ناامید نخواهد کرد.

سامسونگ گلکسی S8 یا اپل آیفون 7

آیفون ۷ سرانجام با برخورداری از گواهینامه IP67 ضد آب شده و همچنان به حسگر اثر انگشت هم مجهز است. در مقابل گلکسی S8 با گواهینامه IP68 در برابر آب و گردوغبار مقاومت بییشتری دارد، علاوه بر حسگر اثر انگشت از اسکنر عنبیه هم بهره می‌برد، از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، هنوز جک هدفون را دارد و علی‌رغم حداقل حافظه‌ی داخلی بیشتر (۶۴ گیگابایت در مقابل ۳۲ گیگابابت) حتی می‌توانید حافظه‌ی داخلی آن را با کارت حافظه‌ی microSD افزایش دهید.

با وجود تمام چیزهایی که گفته شد شاید مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی و مهم‌ترین عامل انتخاب هر کدام از آن‌ها، سیستم‌عامل باشد. سیستم‌عامل iOS به سرعت بیشتر، اپلیکیشن‌ها و اکوسیستم بهتر و دریافت منظم و طولانی آپدیت‌ها شهرت دارد، و در مقابل سیستم‌عامل اندروید امکان شخصی‌سازی بیشتر و محدودیت‌های کمتری دارد. سامسونگ امسال همچنین پوسته‌ی TouchWiz خود را تا حد زیادی سبک‌تر و زیباتر کرده است. حال به نظر شما با توجه به این که در حال حاضر قیمت ارزان‌ترین مدل هر کدام از این دو گوشی تقریبا برابر است، کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد: گلکسی S8 یا آیفون ۷؟

E3-2017-Ad

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۸۷ دیدگاه
  1. javid

    سلام من با سامسونگ نت ۳و ۴کارکردم یه هفته اپل ۷ دست گرفتم هر کاری میکنم خودم رو راضی نگه دارم نمیتونم تصمیم دارم ردش کنم برم سراغ سامسونگ s8

  2. علی

    این دو برند (اپل و سامسونگ) اصلا از بقیه برند ها استثنا هستند و قابل مقایسه با هم نیستن چون هر کدوم از یه طرف پدیده هستن!
    این دو برند در رقابت با هم رشد میکنن و به بلوغ میرسن و هرروز امکانات و نوآوری و کیفیت میره بالا
    من به شخصه هر کدوم رو که استفاده کنم نهایت لذت رو میبرم و راضی هستم

  3. محسن

    جنازه ی آیفون سگش شرف داره به این شر و ور های اندروید مثل مقایسه ی بنز با ال نود

    1. علی

      مقایسه تون کاملا غیر منطقیه چون هیچ دلیلی نداره که مثل شما فکر کنیم
      حالا این بحث مقایسه ماشین ها که بین اپلی ها مرسوم هست رو هم چند بار عرض کردم که دو مقوله کاملا جدا هستند مثلا قیمت آیفون با گلکسی یکیه ولی قیمت بنز با ال نود صد ها ملیون تومان فرق میکنه

    2. محمد

      بعضی وقتا دستم میلرزه و حس میکنم بعضیا دارن به کل اشتباه میزنن
      منم همینطور
      هر دو برند عالین ولی من سامسونگو ترجیح میدم چون یه شرکت کارکشتس

    3. امین

      داداش فک نکنم چیزی از سامسونگ سر در بیاری چون آیفون خیییلی محدوده مخصوصا برای ایران هم قیمتش باب خود گوشی زیاده و برنامه هاشم باید خرید ولی سامسونگ بر عکسه اینا هست

    4. Amir

      چرا انقد تند مگه سود کارخونه میره جیب شما،التماس تفکر، واقعا s8 از آیفون۷ بهتره تو این شکی نیست

    5. یک دوستار تلفن همراه

      اصلا هم اینطور نیست . مهم سلیقه آدمه

  4. گیمر

    کاملا مشخصه آیفون سرتره من حاظرم آیفون سیکس خودمه با اس ۸ کل بندازم ببینیم کدوم بهتره مقایسه ی جالبی نیس

    1. ariyan

      من یک ماه گلکسی s8 داشتم و قبلش ایقون ۶s به نظر من سامسونگ خیلی بهتر از ایفون هست مخصوصا رزولوشن s8 و باتریش

      1. امیر حسین

        Iphone 7 با s8

  5. ابراهیم

    سلام.
    من اولین نفرهایی بودم که اس ۸ رو خریدم
    یه حافظه ۲۵۶ هم زدم روش.
    ۲۵۰ نرم افزار روش نصب کردم.یه انتی ویروس نود ۳۲ هم روش نصب کردم.
    خداشاهده تا حالا نه هنگ کرده نه خاموش شده نه سرعتش اومده پایین.
    این گوشی فوق العاده است.
    اصلا قابل مقایسه با ایفون ۷ نیست.
    من خودم ایفون ۷ داشتم فروختمش.
    سیستم عاملش رو خیلی قوی کرده.
    فوق العادست.
    ۱۰۰ برنامه رو باهم اجرا کردم نه هنگ کرد نه خاموش شد.

  6. امین

    من بشخصه طرفدار اندروید هستم و مدتها صبر کردم تا اس۸ به بازار بیاد و بخرمش الان هم از خریدم کاملا راضی هستم و تمامی نیازهای منو برطرف میکنه.

  7. Nima

    به نظر من پارسا بهتر شما نظر سطحی ندی یعنی چی مثل بچه ها یک صدمش رو هم نداره وقتی نظر تو با چند نفر مطرح میکنی بهتر دلیل هم بیاری .
    من با قاطعیت به شما میگم که بهترین برند های موبایل دنیا را امتحان کرده ام از htc گرفته تا iphone و samsung و به یک نتیجه ای رسیدم سامسونگ از تمامی لحاظ به جز سیستم عامل از ایفون قوی تره از نظر امکانات و… آیفون ۷ حتی هندزفری هم نداره و باید جدا تهیه بشه.
    قیمت بالا .سختی در استفاده از سیستم عامل.کیفیت پایین دوربین نسبت به سامسونگ . اونایی که اهل مطالعه در باره ی موبایل هستند میدونن من چی میگم . ایفون به سیبش معروفه و تمام.من که خودم در کار موبایل هستم و سامسونگ رو ترجیح میدم دلایل محکمی هم دارم خودتون مقایسه کنید

  8. هومن

    پیشگفتار: از لحاظ سخت افزار تفاوت هر دو اونقدری نیست که توی کاربرد روزانه تفاوتی ایجاد کنه و بیشتر تفاوت ها توی نرم افزاره.
    من هم با سامسونگ کار کردم و هم ایفون. کلا گوشی های اندرویدی بخاطر اینکه نرم افزار و سخت افزار با هم کاملا یکپارچه نیستند بعد مدتی دچار کندی سرعت و لگ می شن. ولی در عوض آزادی عملی که به کاربر میده خیلی بیشتر از ایفونه و همین آزادی عمل باعث میشه امنیت گوشی به خطر بیفته. هرچند توی نسخه های جدید اندروید امنیتش به وضوح بالا رفته ولی هنوز هم در امنیت ios حرف اول رو میزنه.
    از طرف دیگه بعلت یکپارچگی نر مافزار و سخت افزار در ایفون سرعت گوشی به هیچ عنوان پایین نمیاد ( من حدود ۱۰۰ نرم افزار در گوشیم دارم منجمله بازی های سنگینی مثل asphalt و pes2017 و … ) ولی در عوض آزادی عمل کمتری داره و همین محدودیت باعث شده امنیتش یه سر و گردن بالا تر از اندروید باشه.
    به نظرم برای کسی که میخواد با گوشی کار کنه و زیاد اهل تغییرات توی گوشی نیست ایفون بهترین انتخابه و از طرف دیگه برای کسی که دوس داره هر چند وقت یکبار تغییراتی توی گوشیش بده و دوس داره زیر و بم گوشی رو دراره اندروید بهترین انتخابه.
    خود من ایفون رو ترجیه میدم ولی نظر دیگران هم قابل احترامه

  9. عارف چهاربرجی

    من نه از آیفون خوشم میاد و نه از گلکسی ها
    چون که هر دوتا شون کم دارن
    گلکسی روح نداره و آیفون هم امکانات

  10. حسین

    شما آیفون چهار سال پیش رو بگیری دستت کوچکترین لگ روم موقع کار باهاش حس نمیکنی
    حتی تا یه مدت قبل اپل هنوز داشت واسه ۴S آپدیت میداد!

  11. حسام

    سلام. اگه به نسل ها و پیشرفت این دو برند توجه کنیم می بینیم سامسونگ تا قبل از ارائه گوشی اس ۶ که بدنه فلز و شیشه و لبه ادج داشت گوشی دلچسبی نبود. اما از بعد از ارائه اس ۶ زبان متفاوتی از طراحی و تلفن هوشمند را معرفی کند و بصورت جدی وارد رقابت با اپل که تا ان زمان بی رقیب بود شد.
    سامسونگ از اس ۶ تا اس ۸ بسرعت بلوغ رو تجربه کرد و امروز اگه بگوییم به برتری در دنیای تلفن هوشمند رسیده گزاف نگفته ایم.
    اگر اس۸ را با ایفون ۷ پلاس مقایسه کنیم بعید است از نظر طراحی و زیبایی کسی منکر برتری اس ۸ باشد. خوشدست و زیبا… از طرفی دارای صفحه نمایش بزرگتر و از نوع amoled با رزولوشن بالاتر که ازین منظر هم سامسونگ برتر بوده
    اما در زمینه سیستم عامل سامسونگ باز هم بلوغ خوبی داشته و در طراحی touchwiz برتر از همیشه بوده و به ثبات خوبی رسیده زیباتر و سبک تر از همیشه
    من اس ۸ دارم و همکارم ایفون ۷ پلاس . تا قبل از این همیشه علاقمند بودم ایفون داشته باشم چون ایفون با اصالت همیشه برتر بود از نظر طراحی و ساخت و سرعت حرفی باقی نمیگذاشت اما اکنون شاید قضیه برعکس شده من رغبتی به ایفون ۷ ندارم و این همکار من است که چشمش مدام دنبال اس ۸ است .
    بنظر من اگر اپل باید در ایفون ۸ تغییر جدی ایجاد نماید والا با وجود پیشرفت سریع سامسونگ از رقیب عقب خواهد افتاد.

    با سپاس

  12. sina

    خودتون قضاوت کنین یکم نظراتو بخونین هر کی میگه آیفون دلیل خاصی برای حرفش نداره فقط کور کورانه میگه فقط اپل
    برادر من اپل مرد وقتی استیو جابز مرد
    یه زمانی واقعا اپل خوب بود و نوآوری های زیادی داشت اما الان داره از رو سامسونگ کپی میکنه ( تو طراحی آیفون۸ خواهید دید)
    واقعا منصف باشید امکانات کم و پول زیاد! چرا؟
    به قول دوستمون اپل فقط به درد عکس انداختن تو آسانسور میخوره همین!
    با تشکر

    1. Moein

      خوشگلم به خاطر این میگی سامسونگ بهتره چون فقط یه سال اول استفاده تو میبینی.بعد یه سال که سامسونگ به هنگ و لگ وکندی عملکرد افتاد،دلیل زیاد بودن قیمت آیفون و میفهمی.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه