طراح لباس ابرقهرمان‌ها، برای SpaceX لباس فضایی طراحی می‌کند

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر جویای اخبار هوافضا باشید، حتما در جریان هستید که شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی SpaceX به تکنولوژی‌هایی علاقه نشان داده که دامنه‌ی آن‌ها تا طراحی لباس فضانوردان پیش رفته است. اما چه کسی قرار است در این کار به اسپیس‌اکس کمک کند؟ پاسخ، خوزه فرناندز است؛ همان کسی که لباس‌ ابرقهرمان‌های فیلم بتمن در مقابل سوپرمن و کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی را طراحی کرده.

ایلان ماسک، موسس اسپیس‌اکس، درخواست لباسی را داده که ظاهر آن شیک بوده و به‌نوعی شبیه لباس قهرمان‌ها هم باشد.

فرناندز قرار است این‌بار با طراحی لباس فضانوردی در رشد و توسعه‌ی صنعت هوافضا مشارکت داشته باشد. البته این لباس به ‌این‌زودی‌ها ارایه نمی‌شود اما فعلا می‌توانیم تا این حد درباره‌ی آن بدانیم که ایلان ماسک، موسس اسپیس‌اکس، درخواست لباسی را داده که ظاهر آن شیک بوده و به‌نوعی شبیه به لباس قهرمان‌ها هم باشد. به‌این‌ترتیب احتمالا این لباس چندان شبیه به Z-2 یعنی آخرین لباس طراحی‌شده توسط ناسا نخواهد بود. با این‌وجود نه اسپیس‌اکس و نه آیرون‌هد (شرکت تحت سرپرستی خوزه فرناندز) درباره‌ی این‌که چطور قرار است این طراحی از تصویر ذهنی شکل‌گرفته برای لباس فضایی فاصله بگیرد، چیزی نگفته‌اند.

هر تصمیمی هم که برای این لباس گرفته شود، در این‌که کار فرناندز بسیار سخت و مسئولیت‌بار است،‌ تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. انتظاری که برای امنیت، راحتی و دوام یک لباس فضایی وجود دارد، تقریبا برای هیچ‌نوع لباس دیگری درخواست نمی‌شود و بهایی که برای یک نقص در طراحی لباس فضایی پرداخت می‌شود، بسیار بیش‌تر از خراب کردن یک روز فیلم‌برداری خواهد بود.

فرناندز باید ثابت کند تجربه‌ی هالیوودی‌اش منتج به تولید لباسی می‌شود که فقط برای ظاهر شدن جلوی دوربین مناسب نیست و می‌تواند به‌همان‌اندازه‌ کاربردی هم باشد.

منبع: Engadget

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه