چرا بسیاری از هواداران مارول نمی‌خواهند «کاپیتان مارول» را ببینند؟

۲ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

فیلم سینمایی «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) که قرار است در ماه مارس سال میلادی جاری اکران شود اولین فیلم جهان سینمایی مارول است که نقش اصلی آن را یک زن ایفا می‌کند و جالب است که در میان هواداران جهان سینمایی مارول کمترین اشتیاق را برانگیخته است.
در بخشی از وبسایت راتن تومیتوز که متعلق به آرای هواداران پیش از اکران فیلم‌ است و میزان علاقه‌مندی آن‌ها به دیدن فیلم را بررسی می‌کند، در میان بیش از ۱۲ هزار رای کاربران تنها ۵۶ درصد اعلام کرده‌اند که مشتاق دیدن این فیلم هستند.

کافی است تا زمان اکران فیلم صبر کنیم تا مشخص شود خشم برخی از هواداران نسبت به کاپیتان مارول واقعا می‌تواند در فروش فیلم تاثیر ملموسی بگذارد یا همانطور که بعضی از کارشناسان معتقدند نظرات منفی کاربران چندان ریشه در واقعیت ندارد

درصد طرفداران دیدن کاپیتان مارول با افزوده‌شدن آرای کاربران در هفته‌های گذشته نزولی بوده و درصد فعلی کمترین درصد اشتیاق دیدن فیلم در میان تمام فیلم‌های جهان سینمایی مارول است. این موضوع نگرانی‌هایی را برانگیخته بویژه اینکه چنین اتفاقی یک تبلیغ منفی برای فیلم به حساب می‌آید و می‌تواند در کاهش فروش افتتاحیه فیلم نقش موثری ایفا کند. اما چرا این اتفاق افتاده؟
در میان تحلیل‌ها، گروهی از کارشناسان معتقدند که این ترول‌های مجازی (اوباش اینترنتی) هستند که با رای‌های منفی‌شان این وضعیت را برای فیلم ایجاد کرده‌اند. این دسته از تحلیل‌گران می‌گویند وجود یک ابرقهرمان قدرتمند زن که اتفاقا قرار است قدرتمندترین شخصیت جهان مارول باشد ابدا محبوب هواداران جهان سینمایی مارول نیست و این ترول‌ها به دلیل ضد زن بودن به فیلم حمله کرده‌اند.
با این وجود نظر کاربران معترض دقیقا عکس نظر این کارشناسان است. این کاربران که عموما مرد هستند بری لارسون بازیگر نقش کارول دنورز را متهم می‌کنند که نژادپرست است و به تبعیض جنسیتی باور دارد.
این اظهارنظرها زمانی شدت گرفت که لارسون در مصاحبه‌ای مدعی شد عموم خبرنگارانی که در نشست‌های خبری مربوط به فیلم‌های او شرکت می‌کنند مرد و سفیدپوست هستند. این بازیگر گفته بود تلاش می‌کند از این پس گروه‌های نژادی و جنسیتی متفاوت با او مصاحبه کنند یا در نشست‌ها حضور داشته باشند.
ظاهرا اظهارات بازیگر نقش کاپیتان مارول چندان خوشایند بعضی از کاربران نبوده و آن‌ها احساس کرده‌اند این گفته‌ها نوعی تبعیض نسبت به مردان سفید پوست است. ماجرایی که عصبانیت بعضی از کاربران را در پی داشته است.
اما بعضی دیگر معتقدند موضوع را نمی‌توان صرفا به ضد زن بودن کاربران تقلیل داد و مساله فراتر از گرایش هواداران مارول، به محتوای این فیلم سینمایی و اساسا شخصیت کاپیتان مارول هم باز‌می‌گردد.
چندی پیش کوین فایگی رییس استودیوهای مارول در اظهار نظری پیرامون شخصیت کاپیتان مارول گفته بود این شخصیت قدرتمندترین ابرقهرمان جهان سینمایی مارول است. فایگی شخصیت کاپیتان مارول را عامل تشکیل اونجرز و یکی از شخصیت‌های جدید و کلیدی جهان سینمایی مارول دانست.
در واقع هواداران احساس می‌کنند کاپیتان مارول هنوز از راه نرسیده دارد همه ابرقهرمان‌های محبوب قبلی‌شان‌ را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و معتقدند آنچه درباره او و نقشش در جهان سینمایی گفته می‌شود پایه‌ی قدرتمندی در جهان کمیک بوک‌های مارول ندارد.
به هر حال کافی است تا زمان اکران فیلم صبر کنیم تا مشخص شود خشم برخی از هواداران نسبت به کاپیتان مارول واقعا می‌تواند در فروش فیلم تاثیر ملموسی بگذارد یا همانطور که بعضی از کارشناسان معتقدند نظرات منفی کاربران چندان ریشه در واقعیت ندارد و متعلق به مشتی ترول است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۰ دیدگاه
  1. Avatar دادمهر

    یک مشکل دیگه‌ای که داره طراحی شخصیتشه، به طور کلی بیننده به یک شخصیتی نیاز داره که بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه، شخصیتی که در عین حال که قویه بعضی وقتا شکست بخوره، بعضی وقتا از خودش ضعف نشون بده، جالب اینه که ما اینو تو شخصیتای مرد می‌بینیم ولی سازنده‌ها فکر میکنن اینو برای زنا انجام بدن توهین به اونا حساب میشه، دلیل اینکه این همه هیت به کاپیتان مارول میدن ولی به واندا و بلک ویدو نه، همینه

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه