دیجی‌کالا نخستین مسابقه‌ی ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا را برگزار می‌کند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

برای نخستین بار در ایران، دیجی‌کالا بر پایه‌ی مدل نوآوریِ بــاز، مسابقه‌ی ربات‌های پرنده‌ی‌ حمل کالا را برگزار می‌کند.

دیجی‌کالا گروه‌های حرفه‌ای رباتیک ایرانی را به شرکت در «مسابقه‌ی ربات‌های پرنده» دعوت می‌کند. همه‌ی نخبگان و تیم‌های دانشگاهی و مستقل رباتیک که در زمینه‌ی ساخت ربات‌های پرنده (Drone) فعالیت می‌کنند، می‌توانند در رقابتی جدی برای ساخت ربات پرنده‌ی حمل کالا شرکت کنند.

تیم‌های علاقه‌مند، از ۲۵ بهمن تا ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ فرصت دارند تا ثبت‌نام اولیه را در این مسابقه انجام دهند. ثبت‌نام با پرکردن فرم‌هایی انجام می‌شود که در تاریخ مذکور در دیجی‌کالا مگ ارایه خواهد شد.

شرکت‌کنندگان پس از ثبت‌نام اولیه، یک ماه فرصت خواهند داشت تا اطلاعات فنی لازم را برای ارزیابی تخصصی تیم‌شان ارسال کنند. پس از این ارزیابی، تیم‌های نهایی برای شرکت در این رقابت، انتخاب و معرفی خواهند شد تا چند ماه بعد، در یک تابستان شگفت‌انگیز، در دو بخش «ارزیابی طراحی» و «مسابقات میدانی» با هم رقابت کنند.

جوایز ارزنده‌ای که برای تیم‌های برگزیده در هر بخش از این رقابت در نظر گرفته شده، به شرح زیر است:

  • تیم نخست در بخش طراحی: ۱۰۰ میلیون ریال
  • تیم نخست در مسابقات اصلی: ۲۰۰ میلیون ریال
  • تیم نخست در بخش چالش‌های فنی: ۵۰ میلیون ریال
  • تیم نخست در مجموع امتیازها: ۱۵۰ میلیون ریال

جزییات بیشتر را می‌توانید در صفحه‌ی «نخسیتن مسابقه‌ی ربات‌های پرنده» مشاهده کنید. همچنین، اطلاعات مربوط‌‌به گام‌های بعدی مسابقه، مانند قوانین و چارچوب فنی، مشخصات داوران و همچنین اطلاعات فنی لازم برای ارزیابی تخصصی تیم‌ها، طبق زمان‌بندیِ تعریف ‌شده، از طریق دیجی‌کالامگ، به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

گفتنی است بهره‌گیری از دانش جمعیِ فعالان و متخصصان حوزه‌های مختلف و به‌کارگیری این دانش برای خلق ارزش، روشی تازه برای نوآوری است؛ راهکاری که آن‌ را «نوآوریِ بــاز» می‌نامند. دیجی‌کالا به‌عنوان بزرگ‌ترین کسب‌وکار اینترنتی ایران، تلاش می‌کند با به‌کارگیری و ترویج نوآوریِ بــاز در ایران، در این زمینه نیز پیشگام باشد. مسابقه‌ی حرفه‌ای ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا، نمونه‌ای بازر از این فعالیت‌هاست.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌Drone_Footer

دیدگاه شما

۵۵ دیدگاه
  1. مریم

    به نظر من این کار هزینه زیادی رو برای شرکت کنندگان داره و دیجی کالا میتونه ی کم حمایت کنه حداقل برای خرید قطعات برای کسانیکه واقعا طرح دارن..

  2. محمد

    با سلام به دوستان

    من در دوران دانشجوییم خیلی دوست داشتم که کارهای گروهی در زمینه هواپیماهای سبک و این قبیل پرنده ها انجام بدهم. ولی یه نکته که باقی میموند این بود که همیشه هر گروهی تشکیل میدادیم به دلیل عدم پشتیبانی مالی، کار روی زمین میموند و دوستان کم کم از ما جدا میشدند.
    امیدوارم اگه دیجی باسش این طرح مهم هستش، یه حداقل کمک مالی یا انجام مسابقات با استانداردی خاص توسط مواد اولیه همسان بین گروه ها انجام بده. (مثل مسابقات پل ماکارونی که وزن، تجهیزات و ابعاد در یک حدی تعیین میشود)

  3. وحید

    اصلی ترین چیزی که این کواد باید داشته باشد حرکت در مسیر دکل های پرفشار برق است که هنوز هیچ کوادی غیر از یک شرکت که من میشناسم نتوانسته این مشکل رو حل کنه وگرنه ساختنش کاری نداره

    1. javad

      با سلام خدمت شما،ماموریت این ربات تحویل بسته های پستی هست نه بازبینی از دکل های برق ولی این مشکل هم قابل حل است و با استفاده از قفس فارادی به راحتی و اطمینان میتونید در کنار دکل های پر فشار پرواز کنید
      با تشکر

      1. محمد

        ایول. به جواب دادن ادامه بده. تو میتونی…

  4. javad

    با سلام و خسته نباشید،تیم ما چند سالی هست که داره رو این موضوع کار میکنه و آزمایشات زیادی انجام داده و در ایران مشکلات زیادی وجود داره که باید همه ی اون ها رو مد نظر قرار دادبرای مثال: وجود سیم کشی های هوایی و تیر های برق و استاندارد نبودن کوچه ها این کار رو بسیار سخت کرده مسلما برای حمل بسته ی دو یا سه کیلویی نیروی زیادی لازمه و زمان پرواز رو کم میکنه و برای حل این مشکل باید به تناسب ابعاد ربات بزرگتر بشه که زیاد شدن ابعاد ربات،فرود آمدن و بلند شدن در برخی کوچه ها و عبور از سیم های برق( برای تحویل بسته) رو تقریبا به کاری غیر ممکن تبدیل کرده و همچنین پرتاب بسته با چتر هم خطر و خطای بالایی داره که امکان صدمه به بسته و همچنین فرود نا معلوم اون رو به دنبال داره خوشبختانه ما تونستیم برخی از مشکلات رو حل کنیم ولی هنوزم امنیت پرنده و بسته تضمین نشده و جای کار بسیاری داره خواهشمندم زمان مسابقه رو تغییر بدید چون واقعا زمان کمی هستش برای این کار واقعا بزرگ و تابستان موقعیت بهتری هست واسه ی ساخت ربات درضمن این کار بسیار هزینه بر هستش اگر میشه یه طرحی برای حمایت مالی از شرکت کنندگان بزارید
    با تشکر

    1. پیمان

      شدیدا با این دوستمون موافقم،در ضمن خطراتی مثل دزدیده شدن و صدمه رساندن افراد به دستگاه رو هم اضافه میکنم.

      1. javad

        خیلی ممنون.بله واقعا خطرات صدمه رسیدن به افراد واقعا جدی هست و باید قبل از پرواز تمامی موارد چک بشه و در دفاتر پرواز ثبت بشه و خوشبختانه میشه پرنده ها رو به جعبه سیاه مجهز کرد و در صورت سقوط میتونید با اطلاعات اون کل حرکات روبات رو به صورت سه بعدی شبیه سازی کنید تا در صورت وجود مشکل نرم افزاری اون رو حل کنید و برای ایمنی افراد در هنگام سقوط میشه از سیستم چتر نجات استفاده کرد تا در صورتی که پرنده بیش از حد کج شد موتور ها خاموش بشه و چتر نجات باز بشه و پرنده به پایگاه زمینی اعلام سقوط کنه و مختصاتشو اعلام کنه
        با تشکر

      2. armin

        فیلم زیاد میبینیا خخخخخخ

    2. ناصر

      منم کاملا با این دوست عزیز موافقم
      مخصوصا در مورد زمان که اگه تو تابستون باشه هم مشغله درسی نیست هم راحت میشه روش زمان گذاشت
      با تشکر از دیجی کالا و همه

      1. javad

        خیلی ممنون از حمایت شما.مشغله ی درسی که هیچ داریم به کنکور نزدیک میشیم ای کاش میشد زمان مسابقه تغییر میکرد

  5. آریان

    لطفا بعد از برگزاری فیلم هاشو بذارین ممنون

  6. محمد

    خیلی خوبه. میدونم دانشگاه های مطرح تو این مسابقات شرکت میکنن و رقابت خیلی سخته کاش برای نفرات دوم و سوم هم جوایزی در نظر گرفته میشد.
    در هر حال امیدوارم شور و نشاط خیلی زیادی که درمون ایجاد شده رو بتونیم به عرصه نمایش در مسابقه قرار دهیم
    با تشکر از همگی

  7. hosein

    خیلی باحاله !!! مثل بمب تو ایران که هیچی تو دنیا صدا میکنه ! البته آمازون قبلا این حرکتو زد یه مدت بعد یه سریا اعتراض کردن و اینا بعدش ورش داشتن فک کنم … ولی تو ایران خیلی طرح باحالی میشه حتما استقبال میشه

  8. مصطفی

    اولین تیم خودم ثبت نام میکنم. ۱

  9. مصطفی

    با سلام امیدوارم زودتر نفرات اول تا سوم مسابقه قبلی ایده‌ها اعلام بشود و نیز امیدوارم که فقط جمع‌آوری ملاک نباشد بلکه استفاده از افراد خلاق و دارای ایده‌های مناسب و بها دادن به آنان سرلوحه کار دیجی کالا باشد.

    همانطور که حدس میزنم دیجی‌کالا میخواهد همانند آمازون، ارسال کالا توسط پهبادها را در تهران راه‌اندازی کند. مهندسانیکه در زمینه رباتیک فعالیت دارند باید بدانند که ب احتمال خیلی زیاد محصولات آنها در آینده قرار است به استخدام دیجی کالا برای فرآیند توزیع و تحویل کالا درآید بنابراین تلاش شما بی نتیجه نخواهد بود.اابته یک ایده‌ی دیگر دارم که فکر میکنم بهتر است اول آن را اجرایی کنید سپس در مرحله دوم برای ارسال کالا اقدام کنید.

  10. رضا

    خیلی ایده ی عالیی هست، اما فکر نمیکنم‌ این کار حداقل تا ۴، ۵ سال آینده در ایران قابل بهره برداری باشه. ولی بهترین قسمت این خبر استفاده از نیروهای جوان و دانشگاهی و باسواده و جمع کردن این افراد نخبه دور همه که میتونه از آمار فرار مغز ها کم کنه.

  11. رضا

    ایول

  12. محسن مودت

    خیلی باحاله !
    بالای همون صفحه نگاهی به فردا عکس یه پهپاد کشیده بودید ! حدس میزدم یه فکرایی داریدا !
    کارت درسته دیجی جان 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه