معرفی فیلم نوروزی: اتاق (Room)

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شب پنجشنبه، پنجم فروردین ماه است و می‌رسیم به معرفی هفتمین فیلم از مجموعه مقالات معرفی فیلم سینمایی نوروزی. احتمالا هفته‌ای پر از تحرک و هیجان را پشت‌سر گذاشته‌اید و بعد از کلی دید و بازدید و پذیرایی از مهمان‌های نوروزی دیدن یک فیلم سینمایی عمیق با داستانی پروپیمان و روایتی نسبتا کند می‌تواند بهترین تصمیم ممکن باشد. به‌همین خاطر هم برای امشب فیلم سینمایی «اتاق» (Room) را برای‌تان انتخاب کرده‌ایم که طی سال گذشته‌ حسابی سروصدا به‌ راه انداخته.

اتاق را «لنی آبراهامسون»، کارگردان ایرلندی ساخته است. قصه و ماجراهای فیلم هم از روی کتابی با همین عنوان به قلم «اما داناهیو» اقتباس شده است. فیلم سینمایی اتاق در قالب یک درام مهیج ماجراهای دختری را روایت می‌کند که از سنین کم توسط یک مرد دزدیده می‌شود و در اتاقی کوچک محبوس می‌شود. «جوی نیوسام»، دختر قصه که اجرای نقش‌اش بر عهده‌ی «بری لارسون» بوده هفت سال را در این اتاق سپری می‌کند و در این مدت به دست مرد صاحب فرزند پسری می‌شود. در ادامه‌ی فیلم جوی تصمیم می‌گیرد از دست مرد که «شان بریجرز» نقش‌اش را بازی می‌کند، فرار کند. فرار جوی از دست کسی که به مدت هفت سال او را اسیر کرده و ورود دوباره‌اش به دنیای بیرون ماجراهای اصلی قصه را سروشکل می‌دهد و تناقضاتی که در او شکل گرفته، پیرنگ اصلی داستان هستند.

Brie-Larson

فیلم سینمایی اتاق به‌خاطر قصه‌ی سرراستی که دارد و هم‌چنین بازی فوق‌العاده‌ی بازیگر نقش اول زن‌اش توانست نظر مساعد تعداد بسیاری زیادی از سینما دوستان و منتقدان سینمایی را به‌خودش جلب کند. بازی بری لارسون در اتاق آن‌قدر خوب و تاثیرگذار بود که حتی داوران هشتاد و هشتمین دوره از جوایز اسکار را متقاعد کرد تا اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را به او بدهند. لارسون در حضور هنرپیشه‌های برجسته‌ای مثل «کیت بلانشت» و «جنیفر لارنس» موفق شد اسکار بهترین هنرپیشه‌ی زن نقش اول را از آن خودش کند.

فیلم سینمایی اتاق حتی موفق شد خودش را تا جمع هشت نامزد اصلی دریافت اسکار بهترین فیلم سال هم بالا بکشد. آبراهامسون برای کارگردانی فیلم برای دریافت اسکار بهترین کارگردانی نامزد شد و اما داناهیو که فیلم‌نامه‌ی اتاق را نگاشته بود برای دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی نامزد شد. البته اتاق به‌جز اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن موفق نشد جایزه‌ی دیگری ببرد؛ اما این موضوع هیچ چیزی از ارزش‌های فیلم کم نمی‌کند. اگر علاقه دارید آخر هفته‌ی خود را با یک فیلم خوش‌ساخت و متفاوت سپری کنید، اتاق یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن است.

قبل از دیدن اتاق توصیه می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. یاسین

    این فیلم عالی بود
    اگه نگیم بهترین فیلم امسال، حداقل جزو ۵ تای اول بود! کمتر از حقش جایزه برد.

  2. عرفان

    مفید بود

  3. مرتضی

    همین الان فیلمو دیدم محشر بود. واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. دقیقا از ذهن منم رد شد که پسره هم میتونست نامزد اسکار باشه. خلاصه از دستش ندید…

  4. سروش

    بازی پسربچه فیلم(جک) با بازی جیکوب ترمبلی هم فوقلاده بود و به عقیده خیلی ها لایق نامزدی اسکار بود. خود بری لارسون هم از بازی عالی او هنگام گرفتن جایزه تشکر کرد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه