شایعه: نسل بعدی ایکس باکس دو کنسول متفاوت است و در ۲۰۲۰ عرضه می‌شود

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ایکس باکس وان ایکس

در طول ماه‌های گذشته، اطلاعات زیادی از کنسول نسل بعدی سونی شنیده‌ایم؛ اطلاعاتی که از سخت‌افزار کنسول پلی‌استیشن۵ و برنامه‌های سونی برای عرضه‌ی این کنسول می‌گویند. با این حال، تا به امروز به غیر از اسم رمز نسل بعدی ایکس‌باکس، چیز دیگری از این کنسول نمی‌دانستیم. طبق گزارشی که دیروز منتشر شده، قرار است نسل بعدی ایکس باکس در قالب دو کنسول عرضه شود.

خبرگزاری Thurrot برای اولین بار اطلاعاتی از ایکس باکس نسل بعد منتشر کرده است. این وب‌سایت می‌گوید که منابع موثقی به آن‌ها گفته‌اند که ایکس باکس نسل بعدی دو کنسول خواهد بود: یک کنسول معمولی و یک کنسول ابری که بازی‌ها را استریم خواهد کرد. این دو ایکس‌باکس جدید قرار است در سال ۲۰۲۰ به صورت همزمان و در کنار یکدیگر عرضه شوند.

تمام بازی‌ها قرار است چه روی اسکارلت معمولی و چه روی اسکارلت کلاد اجرا شوند.

گزارش منتشر شده می‌گوید که کنسول مایکروسافت مشغول ساخت دو ایکس‌باکس است. مراحل ساخت نسخه‌ی معمول این کنسول هنوز شروع نشده‌اند و مایکروسافت مشغول بررسی سخت‌افزار آن است. از طرف دیگر، اطلاعات بیشتری از کنسولی که قرار است بازی‌ها را استریم کند به دست آمده.

همانطور که احتمالا می‌دانید، نسل بعدی ایکس‌باکس با اسم رمز «اسکارلت» (Scarlett) شناخته می‌شود. مدل ابری این کنسول ظاهرا در مایکروسافت «اسکارلت کلاد» (Scarlett Cloud) نام‌گذاری شده است.

کنسول اسکارلت کلا از نظر سخت‌افزاری ضعیف است، مصرف انرژی بسیار پایینی دارد و در کنار ایکس باکس اصلی عرضه می‌شود. اسکارلت کلاد بازی‌ها را استریم می‌کند. با این حال، استریم کردن بازی‌ها با مشکل بزرگ تاخیر در ارسال و دریافت داده روبرو است؛ طوری که حتی با بهترین و سریع‌ترین اتصالات اینترنت هم باز تاخیر از بین نرفته است.

ایکس باکس وان ایکس

مایکروسافت برای حل مشکل تاخیر در اجرای بازی‌ها به صورت استریم شده، روی اسکارلت کلاد یک چیپ‌ست قرار داده است که ورودی‌های دسته، تصویر و تشخیص برخوردها در بازی یا همان Collision را پردازش می‌کند؛ طوری که می‌توان گفت بخشی از بازی (البته بخش بسیار کوچکی) روی کنسول اجرا می‌شود. با قرار دادن این بخش در کنار بخش اصلی بازی که در سرورهای ابری پردازش می‌شوند، با یک بازی روبرو می‌شویم که به صورت استریم شده در حال اجراست و مشکل تاخیر ندارد.

با توجه به اینکه کنسول اسکارلت کلاد مقداری از پردازش‌ها را در خودش انجام می‌دهد، قیمتی بیشتر از دستگاه‌های ست‌تاپ باکس دارد. با این حال، قیمت این کنسول از مدل اصلی ایکس‌باکس بعدی بارها ارزان‌تر خواهد بود.

هنوز هیچ چیز قطعی نیست، ولی ظاهرا مایکروسافت به قیمتی بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ دلار برای اسکارلت کلاد فکر می‌کند.

ایکس باکس وان ایکس

بازی کردن آنلاین روی کنسول اسکارلت کلاد می‌تواند بسیار بهتر از کنسول معمولی باشد، چون ممکن است سرورهای مایکروسافت آژور (Microsoft Azure) نزدیک‌تر به سرورهای چند نفره‌ بازی باشند و حتی یک بازی از خود سرورهای مایکروسافت استفاده کند.

تمام بازی‌ها هم قرار است چه روی اسکارلت معمولی و چه روی اسکارلت کلاد اجرا شوند. هیچ بازی‌ای وجود نخواهد داشت که اجرای آن روی یک کنسول محدود شود.

منبع: ResetEra

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar shahabmp

    در حال حاضر کلود و رایانش ابری یکم سخت به نظر میاد ولی این برنامه ریزی ها داره بر اساس ارائه سرویس ۵G در سال دیگه پیش میره که باعث افزایش زیادی توی پهنای باند میشه، من فکر میکنم شرکت ها بزرگ روی این تکنولوژی ارتباطی حساب ویژه ای باز کردن و فکر میکنم با اومدن ۵G یک انقلاب کوچک توی بحث رایانش ابری اتفاق میوفته و به دنیای تکنولوژی شکل جدیدی میده برا همین بعید میدونم مشکلی پیش بیاد در اجرای این پروژه مایکروسافت مگر اینکه گسترش ۵G توی دنیا خیلی زمان بر بشه!

  2. Avatar سایبرپانک

    مزایای “خرید” فیزیکی یا دیجیتالی بازی ها (به شرط دانلود) :
    ۱. بازی در اختیار شما خواهد بود به این معنا که برای دسترسی به بازی نیازی به اینترنت و حق اشتراک سرویس نخواهد بود.
    ۲. بازی تا ابد مال خودتون خواهد بود (مالکیت) و هر کاری که دلتون بخواد می تونید با دیسک بازی انجام بدید. می تونید تا سال ها با خودتون نگه دارید و یا حتی با خودتون به گور ببرید!

    معایب “عضویت” در سرویس های استریمینگ:
    ۱. بازی در اختیار شما نیست به این معنا که برای دسترسی به بازی شما نیاز به اینترنت و حق اشتراک خواهید داشت. به معنای دیگر به محض قطع شدن اینترنت یا پرداخت نکردن حق اشتراک ، دسترسی شما به بازی قطع خواهد شد و دیگر به بازی دسترسی نخواهید داشت.
    [دسترسی شما به بازی وابسته به اینترنت و حق اشتراک سرویس خواهد بود.]

    ۲. مالک بازی ها شما نخواهید بود و دیگر هیچ کاری از عهده ی شما بر نخواهد آمد. شرکت هر کاری که دلش بخواد می تونه انجام بده و شما هیچ کاری نمی تونید انجام بدید. مثلا شرکت تصمیم میگیره که بازی های قدیمی رو از سرویس حذف کنه ، یا یه سری از بازی ها رو به هر دلیلی حذف کنه یا محتوای یه سری بازی ها رو تغییر بده در حالت قبل مثلا شما دیسک یه بازی محصول سال ۲۰۰۲ رو با خودتون نگه داشتید (شرکت دیگه نمی تونه محتوا رو تغییر بده یا حذف کنه چرا که بازی به صورت فیزیکی در اختیار شماست) اما در سرویس استریمینگ دیگه بودن یا نبودن بازی ، نگه داشتن یا نگه نداشتن بازی در اختیار شما نخواهد بود.

  3. Avatar سایبرپانک

    به شدت مخالفم. مطمئنا بحث استریمینگ کاملا به نفع سرویس دهنده (کمپانی های بازی سازی) و به ضرر مصرف کننده می باشد. به شدنی بودنش که شدنیه اما مسئله ی نگران کننده میزان استقبال از اینگونه سرویس ها می باشد. چرا که اگر از این گونه سرویس ها استقبال بشود رسما فاتحه گیمینگ خوانده است. باید بازی های سینگل آفلاین رو بزاریم کوزه آبش رو بخوریم!!!

    خوب نگاه کنید؛ هزینه های بازی های سینگل آفلاین (بازی های تک نفره آفلاین) قبل و بعد از استریمینگ:

    قبل از استریمینگ:
    ۱- هزینه تلویزیون و کنسول ۲- هزینه ی خرید بازی

    بعد از استریمینگ:
    ۱- هزینه تلویزیون و کنسول ۲- هزینه ی اینترنت با پهنای باند بسیار بالا و حجم نامحدود ۳- هزینه حق اشتراک ماهانه یا سالیانه سرویس استریمینگ

    حالا بماند که در حوزه ی استریمینگ بازی های تک نفره معنایی ندارند و اساسا تولیدشون توجیه اقتصادی نخواهد داشت! استریمینگ تیر خلاصی خواهد بود به بدن ضعیف و بیمار بازی های تک نفره داستان محور

  4. Avatar suda

    اواسط همین نسل قرار بود Xbox one S بدون درایو نوری عرضه بشه که نشد.اضافه کنیم که قرار بود بخشی از پردازش محیط های Crackdown3 به کمک رایانش ابری انجام بشه که اون هم منتفی شده به نظر میرسه.
    شواهد نشون میده انجام این کارهنوز خیلی زوده،اما اگه مایکروسافت کنسولی با قیمت کمتر از ۱۵۰ دلار عرضه کنه و از بازی های نسل قبل هم پشتیبانی کنه،(به شرط پیش نیومدن مشکل عجیب غریب).رقباش کار خیلی سختی مقابله باهاش خواهند داشت.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه