هوش مصنوعی فیس‌بوک؛ به‌زودی برای ۲۰ زبان دنیا و با دقت انسانی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

درباره‌ی سیستم جدید هوش مصنوعی فیس‌بوک پیش از این حرف‌هایی گفته شده و اکنون می‌دانیم که این سیستم با نام «DeepText» شناخته می‌شود. اگرچه درباره‌ی DeepText می‌گویند حتی پیش از ارایه، باید به فکر پیامدهایی باشیم که برای حریم خصوصی کاربران به‌دنبال خواهد داشت، فیس‌بوک در نظر دارد هرچه‌زودتر سیستمی داشته باشد که بتواند هزاران پست را در هر ثانیه تحلیل کند. این سیستم با ۲۰ زبان متفاوت سازگار است و تحلیل‌هایش را با دقت انسانی انجام می‌دهد.

با تشخیص محتوای آن‌چه در حال نوشتنش هستید، هوش مصنوعی فیس‌بوک می‌تواند به شما کمک کند کارتان راه بیفتد.

ممکن است بپرسید این موضوع برای شما به‌عنوان یک کاربر فیس‌بوک چه فایده‌ای دارد؟ فایده‌اش در این است که با تشخیص محتوای آن‌چه در حال نوشتنتش هستید، فیس‌بوک می‌تواند به شما کمک کند کارتان راه بیفتد. هوش مصنوعی فیس‌بوک تشخیص می‌دهد چه چیزهایی در پست‌ها، نظرات و پیام‌های یک پروفایل تولید می‌شود و بر مبنای آن‌ها پیشنهادهایی در اختیارتان قرار می‌دهد و ممکن است در آینده گزینه‌های مفیدتری هم به این امکانات اضافه کند.

برای مثال اگر استتوسی پست کنید که در آن بگویید قصد دیدار یکی از دوستان‌تان را دارید و ماشین‌تان خراب شده، فیس‌بوک به شما پیشنهاد می‌کند از سرویس تاکسی uber یا Lyft استفاده کنید. اما مساله اصلی بر سر ابهامی است که در زبان محاوره‌ای، ژارگون‌ها (زبان مخصوص به یک صنف خاص) و بقیه استعارات و ابهامات موجود در زبان تعامل انسان‌ها وجود دارد که گاهی هوش مصنوعی قادر به درک آن نیست.

فیس‌بوک با این فناوری همچنین در تولید محتواهای خاص به شما کمک می‌کند. مثلا اگر هوش مصنوعی تشخیص دهد شما می‌خواهید از امکانات مارکتینگ فیس‌بوک استفاده کرده و یک Sales Post بسازید، شما را در برای نوشتن یک پست بهتر راهنمایی می‌کند. کاربرد دیگر این سیستم می‌تواند این باشد که از نشر محتواهای توهین‌آمیز یا مکالمات آزاردهنده جلوگیری کند یا حتی آن‌ها را فیلتر کند.

آن‌طور که فیس‌بوک می‌گوید DeepText در حال حاضر در مقایسه با کاربران فیس‌بوک، عکس‌های بیش‌تری را از مفاهیم آزاردهنده و محتوای توهین‌آمیز در این شبکه اجتماعی داده. با این حساب می‌توان فرض کرد یک گام به داشتن فضای مجازی سالم نزدیک‌تر شده‌ایم.

در این‌که هوش مصنوعی فیس‌بوک می‌تواند فایده‌های زیادی برای کاربران داشته باشد، شکی نیست؛ اما این موضوع که استفاده از آن چقدر حریم خصوصی آن‌ها را زیر سوال می‌برد، هم جای بحث بسیار دارد.

منبع: Engadget

 کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. kaarbar

    باید بیش از همه چیز به سلامت شبکه های اجتماعی توجه بشه.الان دیگه زیر ۱۰ سال هم تو این شبکه ها هستن.حریم شخصی هم مگه چیه.تو شبکه اجتماعی همه دارن پیج همو میبینن دیگه…

  2. farid

    اضافه کنم تحلیل متن ، عکس ، ویدیو ، تشخیص صدای کاربران و درک گفتار و صد البته استفاده از MetaData تبهر اونهاست .

  3. farid

    همیشه گفته شده اما فکر نشده که گوگل و فیسبوک دو ابر ماشین جاسوسی دنیا هستند با توان پردازش بالا و الگوریتم های تحلیل فوق العاده .
    البته تکنولوژی های IBM هم قابل توجه اند .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه