از پایان کار نوت ۷ تا آغاز فروش اکسپریا XZ؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
دیجیتال

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در ۷ روز گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

پایان کار گلکسی نوت ۷

سرانجام سامسونگ رسما خبر از توقف تولید گوشی Galaxy Note 7 را در تمام دنیا داد. این شرکت، پس از ماه‌ها دست و پنجه نرم کردن با مشکل باتری‌های خراب این گوشی، دیگر قصد ادامه‌ی تولید یا درست کردن آن را ندارد و به طور کلی، پرونده‌ی Galaxy Note 7 را بسته است.

دیجیتال

کار Galaxy Note 7 رسما تمام شد

Galaxy Note 7 دیگر روی Gear VR کار نمی‌کند

سامسونگ برند نوت را کنار می‌گذارد

مشکل نوت ۷ ناشی از شرایط کار غیرانسانی بوده است

۴۰ درصد مشتریان سامسونگ دیگر گوشی‌های آن را نمی‌خرند

خسارت ۱۷ میلیارد دلاری سامسونگ به واسطه‌ی گلکسی نوت ۷

تمام پروژه‌های تحقیق و توسعه‌ی سامسونگ به حالت تعلیق درآمد

شما بگویید؛ آینده‌ی سامسونگ پس از نوت ۷

این بار به جای رو در رو قرار دادن دو رقیب، قصد داریم روی یک موضوع خاص که این روزها در دنیای تکنولوژی همه‌جا صحبت آن به گوش می‌رسد تمرکز کنیم. هر کسی که کوچکترین علاقه‌ای به دنیای تکنولوژی داشته باشد حتما تا الان از ماجرای شکست سامسونگ در پروژه‌ی گلکسی نوت ۷ خبردار شده است. در این مطلب قصد داریم ماجرای گلکسی نوت ۷ و حواشی آن را به سرعت مرور کنیم و در نهایت از شما بخواهیم تا بگویید؛ آینده‌ی سامسونگ را پس از گلکسی نوت ۷ چگونه می‌بینید؟

دیجیتال

شما بگویید؛ پس از گلکسی نوت ۷ آینده‌ی سامسونگ را چگونه می‌بینید؟

آغاز فروش اکسپرا XZ در ایران

شرکت سونی امروز اعلام کرد که فروش گوشی اکسپریا XZ در ایران آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند در شهرهای تهران، اصفهان، اهواز، شیراز و مشهد آن را خریداری کنند. این تلفن همراه هوشمند مدتی پیش در تهران رونمایی شد و سایت دیجی‌کالا مگ هم این مراسم را پوشش داد و حتی با معاون خاورمیانه و آفریقای شرکت سونی هم مصاحبه کرد. اگر می‌خواهید با پرچم‌دار جدید سونی بیشتر آشنا شوید، می‌توانید ویدیوی جعبه‌گشایی، مقایسه‌ی آن با گوشی Z5 و مقایسه دوربین آن با آیفون ۷ را مشاهده کنید.

دیجیتال

تحصیلات بزرگان فناوری

ماهِ مهر، هم ماهِ عاشقان و شاعران است هم، زمانِ بازگشتِ دانش‌آموزان و دانشجویان به مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها. در دوره و جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که ارزش «درس» و «تحصیل» کم شده و نقل محافل این است که بزرگان (بخوانید ثروتمندان) عصر ما تحصیلات عالی نداشته‌اند و همه‌شان از بی‌فایدگی دانشگاه به عذاب آمده و ترک‌تحصیل کرده‌اند. قدر درستی این سخن موضوعی است که نیاز به پژوهشی عمیق در تمام جنبه‌های زندگی آن بزرگان دارد و شاید بازتعریف «درس» و «تحصیل». اما تا حالا به این فکر کرده‌اید که کسانی مثل «استیو جایز» فقید و «بیل گیتس» کبیر، دانشجوی کدام دانشگاه‌ها بوده‌اند و چه دوره‌هایی را گذرانده‌اند؟ در ادامه همراه دیجی‌کالا مگ باشید تا به این موضوع بپردازیم.

دیجیتال

بزرگان فناوری چند کلاس درس خوانده‌اند؟

بیوگرافی موسسان دراپ‌باکس

هردو عشق مهندسی بودند و از برنامه‌نویسی لذت می‌بردند. ایده‌ی آن‌ها رقابت بر سر خدمات ابری (Cloud) را چنان گسترش داد که الان تمام شرکت‌های به‌نام خدمات ابری خاص خود را دارند. در ادامه با دیجی‌کالا مگ و زندگی‌نامه‌ی «درو هوستون» (Drew Houston) و «آرش فردوسی» موسسان شرکت «دراپ‌باکس» (Dropbox) همراه باشید.

دیجیتال

هوستون و فردوسی؛ موسسان دراپ‌باکس، خوره‌ی برنامه‌نویسی

اینفوگرافی طرح رجیستری موبایل

احتمالا تا این لحظه عبارت «طرح رجیستری موبایل» به‌ گوش‌تان خورده است. پروژه‌ی رجیستری موبایل با مشارکت گمرک، اصناف، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه به اجرا گذاشته می‌شود. در این طرح یک بانک اطلاعاتی جامع از کدهای منحصربه‌فرد (از جمله IMEI) گوشی‌های وارداتی تهیه ‌شود و بر اساس آن گوشی‌های قاچاق از دریافت خدمات مخابراتی محروم خواهند شد.

دیجیتال

قابلیت‌های مخفی اندروید

اندروید به این شهرت دارد که به راحتی می‌توانید آن را طبق سلیقه‌ی خود سفارشی و شخصی‌سازی کنید. بهترین بخش ماجرا این است که اگر برای کاوش‌هایی عمیق‌تر آماده باشید، معدنی طلایی از قابلیت‌ها و امکانات مخفی در اندروید وجود دارد که می‌تواند تجربه‌ی کاربری شما با گوشی‌های اندرویدی را باز هم بهتر کند. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا با هم به بررسی چهار قابلیت مخفی در جدیدترین نسخه‌ی اندروید بپردازیم.

دیجیتال

بهترین قابلیت‌های مخفی در اندروید

قابلیت‌های مخفی iOS 10

اگر جزو کاربران آیفون یا آیپد هستید به احتمال زیاد تا الان فرصت کافی داشته‌اید تا در گوشه و کنار iOS 10 بگردید و با امکانات جدید آن آشنا شوید. ما هم تا به حال بخش زیادی از قابلیت‌های جدید iOS 10 را برای شما معرفی کرده‌ایم. ولی انواع و اقسام مختلفی از قابلیت‌ها و تنظیمات هم وجود دارند که در بخش‌های عمیق‌تری از سیستم‌عامل موبایل جدید اپل پنهان شده‌اند. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا با هم نگاهی به برخی از بهترین قابلیت‌های مخفی iOS 10 بیندازیم.

دیجیتال

بهترین قابلیت‌های مخفی در iOS 10

اپل موزیک در iOS 10

سرویس موسیقی آنلاین اپل یا همان اپل موزیک (Apple Music) از همان ابتدای راه‌اندازی با انتقادهای بسیار زیادی روبرو شده بود. رابط کاربری اپلیکیشن بیش از حد پیچیده بود و برای دسترسی به امکانات مختلف کاربر را دچار سردرگمی می‌کرد. اپل این انتقادات را به جان خرید و اپلیکیشن موسیقی آیفون و آیپد را در iOS 10 از نو طراحی کرد تا دل ۱۷ میلیون مشترک فعلی سرویس اپل موزیک را به دست بیاورد. رابط کاربری جدید ظاهر ساده‌تری دارد، پیچیدگی‌های نسخه‌ی قبلی را از بین برده و در آن دسترسی آسان به آرشیو موسیقی شخصی کاربر برجسته شده است.

دیجیتال

اپل موزیک در iOS 10؛ دو قدم به جلو یک قدم به عقب!

نحوه‌ی کار حافظه‌ی کامپیوتر

همه‌ی ما دست کم یک کامپیوتر در جیبمان داریم. گوشی‌های همراه امروزی ما به راحتی چند ده گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارند. حافظه‌ای که عکس‌، موسیقی، ویدیوها و اطلاعات ما رویشان ذخیره شده است. تمام دنیای دیجیتالی ما روی چنین حافظه‌هایی ذخیره شده. حالا چه این حافظه‌ها در موبایل و کامپیوتر ما باشند و چه در پایگاه‌های بزرگ ذخیره‌ی اطلاعات شرکت‌هایی مثل گوگل و فیسبوک. اساس کار همه‌ی آن‌ها تقریبا یکسان است با این حال انواع حافظه‌های ذخیره‌سازی مثل SSD، هارد دیسک، DVD، رم و Cache تفاوت‌های اساسی با هم دارند. برای اینکه دقیقا بفهمید حافظه‌ی کامپیوترهای ما چگونه کار می‌کند، این ویدیوی بالا را ببینید.

دیجیتال

حافظه‌ی کامپیوترهای ما چگونه کار می‌کند؟ [ویدیوهای آموزشی]

قرارداد همکاری بین رایتل و AT&T

خبرگزاری نیویورک تایمز در خبری به این موضوع اشاره کرد که قراردادی بین دو اپراتور تلفن همراه رایتل و AT&T کشور آمریکا امضا شده که به واسطه‌ی آن گوشی‌های کاربران این اپراتور آمریکایی در ایران هم زنگ می‌خورند و قابل استفاده خواهند بود. در واقع افرادی که از این کشور به ایران می‌آیند می‌توانند به‌راحتی از گوشی خودشان استفاده کنند.

دیجیتال

سیم‌کارت‌های آمریکایی در ایران؛ قرارداد همکاری بین رایتل و AT&T

نقد و بررسی لپ‌تاپ مخصوص بازی HP Omen 17

آنهایی که می‌خواهند برای بازی کردن لپ‌تاپ انتخاب کنند، یا سراغ یکی از محصولاتی سری ROG ایسوس می‌روند یا اینکه Predator های ایسر را به موارد دیگر ترجیح می‌دهند. اما هستند کسانی که با اطلاع از وجود این دو گروه از محصولات، علاقه‌ی شدیدی به لپ‌تاپ‌های اومِن (Omen) دارند. اومن‌ها توسط اچ‌پی ساخته می‌شوند و بهترین سخت‌افزار موجود در زمان خود را در یک لپ‌تاپ باب طبع گیمرها ارایه می‌دهند. لپ‌تاپی که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، مدل سال ۲۰۱۶ سری اومن است که با ایجاد تغییرات شدیدی در طراحی قبلی این سری روانه‌ی بازار شده.

دیجیتال

نقد و بررسی لپ‌تاپ مخصوص بازی HP Omen 17

نقد و بررسی الترابوک HP Spectre 13

بازار لپ‌تاپ‌های بسیار باریک یا اصطلاحا الترابوک به مرور در حال داغ شدن است. مردم کم‌کم تصمیم گرفته‌اند به لپ‌تاپی که سبک است و می‌تواند تمام وظایف یک لپ‌تاپ سنتی را به درستی انجام دهد روی خوش نشان دهند. از طرفی، سازنده‌ها هم که گویی از تکرار بدنه‌های ضخیم خسته شده‌اند، به سمتی حرکت کرده‌اند تا با طراحی‌های چشمگیر و جذاب، مشتری را قانع کنند پیشنهاد جذابی برای ارایه دادن دارند. لپ‌تاپ اسپکتر ۱۳ (Spectre 13) از اچ‌پی (hp) هم‌راستا با همین سیاست ساخته شده‌است. اسپکتر ۱۳ سعی کرده یک لپ‌تاپ کاملا عادی باشد، ولی در عین عادی بودن، آنقدر طراحی چشمگیری داشته باشد که نتوان چشم از آن برداشت.

دیجیتال

نقد و بررسی HP Spectre 13؛ الترابوک سبک، اعلا و گران!

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. morteza

    لینک بخش “قابلیت‌های مخفی اندروید” رو قرار ندادید.

  2. مهدی

    سونی قبلا حرفای زیادی در زمینه موبایل برای گفتن داشت. اما الان خداییش حتی خود طرفداراشم پول نمیدن براش. یکی از دلایل ضرردهی تو بخش موبایلشم عدم زدن حرکتای جدید تو گوشیاش هست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه