اولین محصول برندهای معروف: شامپو جانسون!

۲۹ مهر ۱۳۹۹

تاریخچه شرکت جانسون به ۱۳۰ سال پیش بازمی‌گردد. برند جانسون ۱۳۰ سال پیش برای اولین بار توسط ۳ برادر به نام «رابرت، جیمز و ادوارد جانسون» در آمریکا تاسیس شد. هدف راه‌اندازی این کسب و کار، تولید محصولات آماده برای پانسمان بود. خط تولید محصولات پانسمان دقیقا بعد از کنفرانس جوزف لیستر (Joseph Lister) در مورد اهمیت ضدعفونی کردن زخم، راه اندازی شد.

جعبه پانسمان جانسون در ابتدا فقط برای کارگران راه آهن که در حین کار زخمی می‌شدند، تولید شده بود؛ اما بعد از یک سال تبدیل به لوازم پانسمان استاندارد برای استفاده همه مردم شد. چند سال بعد یعنی سال ۱۸۹۴ بخش محصولات مادر و کودک این کمپانی راه‌اندازی شد. در همان سال پودر بچه جانسون تولید شد که به شدت هم موفق بود. اولین مدل برای استفاده از پودر بچه جانسون نوه رابرت مدیر کمپانی بود که از عکس او روی لیبل پودر بچه‌ استفاده شد.

تاریخچه شرکت جانسون

اولین چسب زخم را در سال ۱۹۲۰ مردی برای همسرش اختراع کرد و اختراع خود را در اختیار کمپانی جانسون قرار داد و این محصول به ثبت رسید. در جنگ جهانی دوم میلیون‌ها چسب زخم از راه دریاها به خط مقدم جنگ فرستاده شد تا در جعبه کمک‌های اولیه سربازان قرار گیرد.

محصولات جانسون

اولین شامپو بچه جانسون در سال ۱۹۵۳ به بازار آمد که به نام اولین شامپو بدون اشک شناخته شد. به دنبال آن شامپو مخصوص باز کردن گره مو به بازار آمد که تقریبا توانست بخشی از محبوبیت شامپو بدون اشک را پیدا کند.

رفته رفته خط تولید محصولات جانسون بزرگتر شد و محصولات این برند به کشورهای بیشتری رسیدند. محصولات دارویی جانسون در اوایل دهه ۶۰ میلادی برای اولین بار به بازار آمدند. یکی از این محصولات اولین مسکن بدون آسپرین برای کودکان به نام استامینوفن (Tylenol) بود. بعد از یک سال این محصول بدون نسخه پزشک هم قابل تهیه بود و تبدیل به توصیه همه پزشکان شده بود.

امروز کمپانی جانسون صاحب بیش از ۲۵۰ زیر برند مثل برند فایزر (Pfizer) است. فایزر خود تولید کننده‌ای معروف در تولید محصولات بهداشت دهان و دندان مانند لیسترین است که در سرتاسر دنیا افراد زیادی از جمله افراد سیگاری آن را به دلیل تولید دهانشویه مخصوص افراد سیگاری می‌شناسند.

ویدیو بالا یکی از تبلیغات معروف برند جانسون است که چسب زخم مخصوص کودکان را تبلیغ می‌کند. این تبلیغ وینتج در سال ۱۹۵۶ پخش شده که با توجه به افکتی که در ساخت آن استفاده شده، بسیار عجیب و البته جذاب است.

خرید محصولات جانسون

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه