بدترین سناریو برای فیفا: خداحافظی ستاره‌ها

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

بدترین سناریوی ممکن برای فیفا و آقای اینفانتینو رییس فدراسیون جهان فوتبال اتفاقی بود که دیشب در جام جهانی ۲۰۱۸ رخ داد و در ویدیوکست امروز درباره‌اش حرف زده‌ایم. همانطور که یوفا سال‌هاست حسرت این را می‌خورد که برای یک‌بار هم که شده فینال لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم مطرح اسپانیایی یعنی رئال مادرید و بارسلونا باشد و رنگ و روی ال کلاسیکو را به خود بگیرد، برای فیفا هم این ایده که رونالدو و مسی دو فوق ستاره فعلی فوتبال که احتمالا در آخرین تلاش‌شان برای فتح مهمترین عنوان فوتبالی دنیا در مرحله یک چهارم مقابل یکدیگر بجنگند بسیار جذاب بود. اما اروگوئه و فرانسه شاید بدترین قرعه‌های ممکن برای هر دو تیم بودند. جدا از اینکه عملکرد هر دو بازیکن ستاره هم در تیم‌هایشان چندان درخشان نبود هرچند بنظر می‌رسید رونالدو دارد بهتر ظاهر می‌شود.

فرانسوی‌ها که به لطف داشتن بهترین استعداد نوجوان فوتبال دنیا یعنی کیلیان امباپه و خط هافبکی که پوگبا و کانته را در اختیار دارد، توانست پاسخ هر گل آرژانتینی‌ها را بدهد و نهایتا در جذابترین بازی جام تا به امروز با نتیجه هیجان انگیز ۴-۳ مسی و هم تیمی‌هایش را که به شکلی دراماتیک تا این مقطع رسیده بودند، راهی خانه کند.

از آن طرف اروگوئه‌ای‌ها نیز نشان دادند اَنگ تیم دفاعی بودن به هر کسی بچسبد به آنها نمی‌چسبد. هرچند خط دفاعی خوبی دارند که البته بدون گودین دفاع آنها هم دچار مشکل می‌شود. آنها با ارائه بازی‌ای منطقی و با تکیه بر استعدادهای فوق العاده دو مهاجمشان سوآرز و کاوانی توانستند نه تنها کریستیانو رونالدو را برای دومین بازی متوالی(بعد از بازی با ایران) در جام جهانی ۲۰۱۸ سرکوب کنند که نتیجه را هم به سود خود رقم زدند و با یک پیروزی ۲-۱ حریف فرانسوی‌ها در یک چهارم شدند.

حالا مسی و رونالدو عوض مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی، احتمالا در تعطیلات پیش رو و یا نهایتا در ال کلاسیکوی بعدی با یکدیگر دیدار کنند.

در ویدئوکست امروز در مورد دو بازی دیگر این مرحله نیز صحبت خواهیم کرد. امروز کرواسی به مصاف دانمارک می‌رود. دو تیمی که شاید تیم‌های محبوب هواداران بی طرف جام باشند. تقابل مودریچ و اریکسن، شماره‌ ده‌های دو تیم می‌تواند بسیار جذاب باشد. ضمن اینکه حضور کاسپر اشمایکل درون دروازه وایکینگ‌ها می تواند بزرگترین چالش شطرنجی پوشان بالکان تا به اینجای جام باشد.

در بازی دیگر اسپانیا و روسیه میزبانی به مصاف هم خواهند رفت که در دو نقطه متقابل هستند. اسپانیا که به عنوان یکی از بالاترین شانس‌های قهرمانی وارد جام شد، به زحمت و با چاشنی شانس از گروهش صعود کرد و انتظارات را به هیچ عنوان برآورده نکرده است. اما روس‌ها که دنیا آماده بود در قاموس میزبان آبروریزی کنند و پایین‌ترین رتبه را هم میان تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ در رده‌بندی فیفا داشتند، به راحتی در گروهشان شرایط صعود را برای خود هموار کردند. البته که شکست قاطع ۳-۰ در برابر اروگوئه زنگ خطری برای آنها بود، اما به لطف امتیاز میزبانی شاید اسپانیایی ها کار دشوارتری در مقابلشان داشته باشند.

امروز به جای حاشیه کامنت‌های شما را در پاسخ به عملکرد تیم ملی ایران خواندیم. جالب است که از نظر درصدی ۷۸ درصد از رای‌دهندگان از عملکرد تیم ملی کشورمان راضی بودند اما آنهایی که کامنت گذاشتند دلایل منطقی آوردند که تیم ایران چندان هم درخشان ظاهر نشد. بنظر می‌رسد حالا که از فضای احساسی بازی‌ها فاصله گرفتیم نظرات متفاوت‌تر شده است.

جام جهانی 2018 در دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه