راند یک تمام شد؛ به استقبال یک هشتم می‌رویم

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با تمام حواشی و شگفتی‌هایش تمام شد؛ از شروع پرقدرت بازی روسیه با ۵ گل به عربستان گرفته تا بازی پرهیجان ایران و پرتغال. از صعود ژاپن به خاطر داشتن کارت زرد کمتر نسبت به سنگال گرفته تا حذف عجیب و غریب آلمان، قهرمان ۴ دوره از مسابقات جام‌جهانی. با بازی بلژیک انگلیس، بازی‌های گروهی خاتمه یافت و به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ رسیدیم.

امسال تیم‌های مدعی نظیر آلمان، آرژانتین و حتی برزیل نتوانستند آن چنان باید و شاید ظاهر شوند. معلوم نیست تیم‌های قوی ضعیف شدند یا برعکس؛ علی‌ایحال فضای رقابت بیشتر از هروقتی سخت‌تر شده و شانس صعود بیشتر به مهارت و تلاش تیم‌ها گره خورده تا ادعا و تجربه‌های رنگارنگ. در جامی که ایتالیا و آلمان حضور ندارند، تیم‌هایی نظیر ژاپن، روسیه و کلمبیا بالا آمده‌اند؛ تیم‌هایی که نمی‌خواهیم دست کمشان بگیریم اما با صعود آن‌ها و حذف اسطوره‌ها، تمام فرمول و معادلات و پیش‌بینی‌ها را به هم زده‌اند.

بازی انگلیس و بلژیک به عنوان آخرین بازی گروهی از این بابت هیجان‌انگیز بود که هر دو تیم در این تورنومنت، عملکردشان را بسیار با انگیز و باقدرت به نمایش گذاشته‌اند. با تمام شدن بازی‌های گروهی، تیم انگلیس در تاریخ ۱۲ تیرماه به مصاف کلمبیا می‌رود. آن طرف کار بلژیک به نظر آسان‌تر می‌آید و در تاریخ ۱۱ تیرماه با ژاپن بازی می‌کند. این درحالیست که اگر احتمالات را به سود پیشنه‌ی تیم‌های مدعی نگاه کنیم، تیم بلژیک با شکست ژاپن احتمالا به مصاف برزیل می‌رود که کار خیلی سختی در پیش دارد. درحالی که انگلیس با شکست کلمبیا با یکی از دو تیم سویس و سوئد بازی می‌کند.

به نظر شما قهرمان جام امسال چه تیمی خواهد بود؟ برزیل؟ آرژانین؟ یا شاید هم بلژیک یا اروگوئه؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه