آدرنالین؛ سیاه‌ترین جام جهانی و داوری که به سود میزبان خطا گرفت

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

اشتباه داوری بخشی از فوتبال است؛ این احتمالا یکی از مشهورترین انگاره های مطرح شده در تاریخ فوتبال است. هنوز مشخص نیست چه کسی و چه زمانی اولین بار این توجیه نسبتا منطقی را برای اشتباه های داوری در بازی فوتبال مطرح کرده اما این توجیه معمولا از طرف تیمی که ضرر کرده پذیرفته نمی‌شود. اشتباه‌های داوری در جام جهانی همیشه بیشتر از اغلب اشتباه‌های داوری دیده و بررسی شده‌اند.

حتی یک اشتباه کوچک در یک مسابقه متوسط جام جهانی می تواند داور آن مسابقه را به صدر اخبار دنیا ببرد. جام جهانی ۲۰۰۲، احتمالا سیاه ترین جام جهانی تاریخ از نظر داوری بود. هرچند پیش از آن بازی های مشکوک به تبانی و اشتباه های داوری کم نبود اما در جریان اولین میزبانی قاره آسیا از بزرگترین تورنمنت فوتبالی دنیا، اشتباه های عجیب به سود یکی از میزبان ها، شایعه های زیادی هم ایجاد کرد.

کره جنوبی و ژاپن دو میزبان جام جهانی ۲۰۰۲ با درخشش در مرحله گروهی به دور دوم صعود کردند. ژاپن در اولین مرحله حذفی با یک گل مغلوب ترکیه دیگر شگفتی ساز این مسابقات شد و کنار رفت. کره جنوبی اما با وجود مسیر بسیار ساخت تا نیمه نهایی جام جهانی بالا رفت.

کره جنوبی در اولین بازی مرحله حذفی ایتالیا را با گل طلایی آن جونگ هوان شکست داد. ایتالیا در این بازی بارها فرصت گل زدن داشت اما گل دقیقه ۸۸ کره جنوبی بازی را به وقت اضافه برد و لاجوردی پوش ها در نهایت بزنده شدند. بایرون مورنو داور اکوادوری این بازی فرانچسکو توتی را به دلیل تلاش برای گرفتن پنالتی و دادن کارت زرد دوم اخراج شد؛ صحنه ای که اکثر کارشناس های داوری پنالتی بودن آن را تایید کرده اند.

کره جنوبی در مرحله بعد به مصاف اسپانیا رفت. جمال القندور داور مصری در این بازی دو گل کاملا صحیح اسپانیا را مردود اعلام کرد و بارها به سود میزبان خطای اشتباه گرفت. کره جنوبی در نهایت در ضربات پنالتی پیروز شد و به نیمه نهایی جام جهانی رسید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar البرز

    بازی کره تو هر ۲ بازی شرم آور بود مخصوصا تو بازی کره ایتالیا که مضحک ترین داوری جهان بود.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه