بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ که منتظرشان هستیم (بخش اول)

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

برای خوره فیلم‌ها ابتدای هر سال گمانه‌زنی درباره اینکه کدام فیلمسازان مطرح قرار است فیلم‌هایشان اکران شود یکی از تفریحات دلچسب است. سال ۲۰۱۸ شاید از نظر اسامی فیلم‌سازانی که تاریخ اکران فیلم‌هایشان قطعی شده چندان پروپیمان نباشد اما عناوین جذابی میان فیلم‌ها دیده می‌شود. قرار است در چند بخش بهترین فیلم‌های ۲۰۱۸ را به شکل ویدئوکست معرفی کنیم.

البته اگر دوست دارید فهرست کامل برترین فیلم‌های سال را ببینید پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین فیلم‌های ۲۰۱۸ را حتما بخوانید. این فهرست از میان چند لیست نشریات و سایت‌های مهم سینمایی استخراج شده است.

در این ویدیو درباره فیلم‌هایی صحبت کرده‌ایم که اکران شده‌اند و درنتیجه راحت‌تر می‌شود با توجه به نظرات منتقدانی که فیلم‌ها را دیده‌اند توصیه‌شان کرد. این وسط فیلم کلینت ایستوود را هم داریم که هرچند امتیاز خوبی نگرفته اما کارگردانش یکی از مطرح‌ترین اسامی هالیوود است و پیش از اکران فیلم خیلی‌ها به آن امید بسته بودند. به سنت هر سال نیمه اول در تصرف فیلم‌های ابرقهرمانی، ترسناک و حتی کمدی است. از میان فیلم‌های معرفی شده یکی هم انیمیشن ساخته وس اندرسون است که کارگردانش یکی از فیلمسازان مولف مستقل صاحب سبک و سلیقه محسوب می‌شود و فیلمش هم در جشنواره برلین حضور داشته است.

فیلم‌های معرفی شده در این ویدیو از منتقدان امتیازات خوبی گرفته‌اند. سعی کرده‌ایم داستان‌شان را در حد یک طرح دو خطی مطرح کنیم که نقاط عطفش لو نرود. «قطار ۱۵:۱۷ به مقصد پاریس» تنها فیلم این فهرست است که امتیاز پایینی از منتقدان دریافت کرده.

در ویدیوی هفته گذشته اشاره‌ای به درگذشت ایزائو تاکاهاتا داشتیم. این هفته مجبور شدیم به یکی از برادران تاویانی اشاره کنیم و از او مهم‌تر میلوش فورمن که در حافظه فیلم‌دوستان ایرانی با فیلم‌های «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» (دیوانه از قفس پرید) و «آمادئوس» ماندگار شده است. فرصت کم بود و نشد به دوبله درخشان فیلم «دیوانه از قفس پرید» هم اشاره کنیم که جزو کارهای درخشان تاریخ دوبله ایران است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علی

    منم با حسین موافقم بدون نمایش تریلر فیلم واقعا جذابیتی برای تماشا نمیمونه!

  2. Avatar hoseyn

    سلام و خسته نباشید.به نظرم وقتی داره راجب فیلم های در حال اکران صحبت میشه کمی از تریلر اون فیلم هم نمایش داده بشه.مرسی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه