جایگاه خودروسازهای خارجی در ایران

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خیلی از خودروسازهای خارجی پس از خروج آمریکا از برجام احتمالا بازار ایران را ترک می‌کنند. بنابراین دیر یا زود شاهد غیبت بعضی از خودروهای خارجی جدید و افزایش قیمت شدید ماشین‌های وارداتی خواهیم بود.

بعد از تحولات سیاسی اخیر، احتمال دارد با خیلی از خودروهای خارجی پس از خروج آمریکا از برجام خداحاظی کنیم. بنابراین دیر یا زود ممکن است خیلی از ماشین‌های جدید و امروزی بازار ایران را ترک کنند و رنگ و بوی خود را از خیابان‌های شهر ببرند. البته امکان دارد همین ماشین‌ها از کشور ثالث وارد کشور شوند اما با قیمت‌های نجومی و باورنکردنی. به طور مثال هیوندای سوناتا یک زمان ۳۷ میلیون تومان بود و قشر متوسط ایرانی می‌توانست مدل روز و صفر این ماشین را خریداری کند. با وضعیت کنونی، قیمت این خودرو به بیشتر از ۳۰۰ میلیون تومان رسیده که از دسترس خیلی از خانواده‌های ایرانی خارجی شده و تصور آن بسیار سخت است. در دوره جدید پسابرجام امکان دارد همین هیوندای سوناتا با سختی‌های فراوان وارد کشور شود و قیمت آن به ۴۰۰ میلیون تومان برسد!

در پادکست خودرو این هفته درنظر گرفتیم از جایگاه خودروسازهای خارجی در ایران برایتان صحبت کنیم؛ از این که نمایندگی خودروسازهای اروپایی چه محصولاتی را به ایران می‌آورند و فعالیت آن‌ها در آینده ممکن است به چه شکلی درآید. بنابراین در ویدیوپادکست خودرو این هفته می‌خواهیم خیلی کوتاه گذری بر فعالیت شرکت‌های نمایندگی و حضور ماشین‌های اروپایی، ژاپنی، کره‌ای و چینی داشته باشیم. امیدواریم پیش‌بینی‌هایمان از خداحافظی با خودروهای خارجی در ایران نادرست از آب درآید. اما واقعیت این است که شواهد از خروج کم‌کم خودروهای خارجی خبر می‌دهد. به نظر می‌رسد باید با غیبت مجدد خودروهای نیمه‌لوکس آلمانی و ژاپنی کنار بیاییم و به استقبال خودروهای نوظهور چینی برویم! برای شنیدن صحبت‌های بیشتر شما را به دیدن ویدیوکست خودرو این هفته دیجی‌کالامگ دعوت می‌کنم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar میلاد

    عالی بود
    خیلی ممنون آقای شاهسون
    من همیشه پادکست های شما رو نگاه میکنم☺

    1. لطف داری میلاد جان 🙂

  2. Avatar محسن

    چی بگم ؟

    من به عنوان یک جوون سی ساله که به کار برنامه نویسی شاغل هستم برنامه هام رو ریختم که تا چند ماه دیگه یه “پراید هاچبک دستِ چندم” بخرم و کسایی که خودروهای از اروپایی گرفته تــــــا چینی میخرن رو تماشا کنم…

    پ.ن: فقط خیلی الان مشتاقم بدونم که کسی با شرایط کاملا مشبه من(سن،تخصص و…) توی مثلا استرالیا یا کانادا یا آمریکا هم تنها گزینه پیشِ روش همین بود؟

  3. Avatar فرهام

    باز زدی که ریشارو
    آقا بذار ریشا بلند شن..نزنشون دیگه..عهههه

  4. Avatar مسعود

    ممنون اقای شاهسون
    خیلی خوب و جامع توضیح دادید.
    ماشین هایی مثل بنز و بی ام و و فولکس قبلا واسه ما ارزو بود اما الان دیگه افسانه شده.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه