طلسم هزارپای سینمای ایران، بحث سر پرچم آمریکا و بازگشت کوارون به مکزیک

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

سری جدید ویدیوکست‌های سینمایی به اسم «بوم» هر هفته قرار است همراه شما اتفاقات سینمای جهان و ایران را بررسی کند. در اولین قسمت از سری جدید «بوم» خبرهای سینمایی هفته را مرور کردیم و به بررسی فیلم هزارپا پرداختیم.

مهمترین خبرها از جشنواره فیلم ونیز بود. اول اینکه فیلم «نخستین انسان» دیمیان شزل که بازخورد خوبی از منتقدان گرفته میان سیاستمداران تندروی آمریکایی بحث و جنجال‌های زیادی برانگیخته است. بیشترین بحث‌ها بر سر پرچم آمریکا روی کره ماه است.

فیلم دیمیان شزل داستان ماموریت آپولو ۱۱ و زندگی شخصی نیل آرمسترانگ را روایت می‌کند. اولین انسانی که قدم روی کره ماه گذاشت. از آن ماموریت یکی از تصاویر مهم ضبط شده گذاشتن پرچم آمریکا روی کره ماه توسط فضانوردان است که این صحنه در فیلم شزل به صورت مستقیم وجود ندارد. برخی معتقدند شزل در این فیلم ضدآمریکایی عمل کرده است. ادعایی که البته خودش و پسران نیل آرمسترانگ تکذیب کردند.

بعد نوبت به موفقیت‌های شبکه نت‌فلیکس در جشنواره فیلم ونیز می‌رسد. برعکس جشنواره فیلم کن که نت‌فلیکس را محدود کرد و مثلا سال گذشته باعث شد فیلم «داستان‌های مه‌یه‌روویتز» نوآ بومباک آن‌طور که باید قدر نبیند، جشنواره فیلم ونیز امسال روی فیلم‌های نت‌فلیکس خوب مانور داده است. دو فیلم مهم جشنواره یعنی «روما» آلفونسو کوارون که بیشترین امتیاز را از سوی منتقدان گرفته و «بالاد باستر اسکروگز» وسترن برادران کوئن محصول نت‌فلیکس هستند. خوشبختانه گویا نت‌فلیکس هم کمی از مواضع خودش کوتاه آمده و حاضر شده که فیلم‌ برادران کوئن را در سینماها پخش کند. پخش فیلم کوارون در مکزیک هم قطعی شده است.

به جز جشنواره فیلم ونیز مهم‌ترین خبر از جشن خانه سینما بود که برگزیدگانش را اعلام کرد و با اختلاف فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند برنده بزرگ مراسم شد.

فیلم ایرانی که این هفته آن را بررسی کردیم «هزارپا» ساخته ابوالحسن داوودی است. کمدی که با عبور از فروش ۳۰ میلیاردتومانی پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد و لقب پرمخاطب‌ترین فیلم دهه نود را هم از آن خودش کرده است. کمدی که طبق معمول این سال‌ها مهم‌ترین مهره و برگ برنده‌اش رضا عطاران است.

در بخش فیلم خارجی موزیکال «بزرگترین شومن» (The Greatest Showman) اولین فیلم مایکل گریسی را کوتاه معرفی کردیم. موزیکالی با بازی هیو جکمن، میشل ویلیامز و ربکا فرگوسن که البته منتقدان غربی خیلی تحویلش نگرفتند اما فیلم خوش سر و شکلی است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ozvi az mamlekat

    چرا یه پادکست راجع به مشکلات و بدبختی های مردم نمیذارید؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه