آپیادهای نانو و شافل جدید Apple Music نخواهند داشت

۲۹ تیر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند روز پیش، اپل آیپاد تاچ خود را نونوار کرد و قطعات داخلی مدرن‌تری در دل آن جای داد، رنگ‌های جدیدی برای آن معرفی کرد و سازگاری با Apple Music را هم برای این دستگاه به ارمغان آورد. در این میان آیپاد نانو و آیپاد شافل هم رنگ‌های جدیدی گرفتند، اما مشخصات فنی آنها ارتقا نیافت و اکنون هم تایید شده که کاربران نمی‌توانند سرویس موسیقی اپل را در این دستگاه‌های قدیمی داشته باشند.

دستگاه‌های آیپاد نانو و آیپاد شافل هیچ‌گونه دسترسی‌ای به موسیقی‌های سرویس اپل میوزیک نخواهند داشت.

البته این موضوع جای شگفتی ندارند زیرا نانو و شافل قابلیت Wi-Fi را ندارند. با این وجود، گمان‌ها بر این بود که کاربران می‌توانند آهنگ‌های آف‌لاین دانلود شده از اپل میوزیک را از طریق آیتیونز به این دستگاه‌های پخش‌کننده‌ منتقل کنند؛ اما اینطور که پیداست کاربران نانو و شافل حتی نمی‌توانند کولکسیون موسیقی‌های آف‌لاین خود را که از اپل میوزیک دانلود کرده‌اند روی دستگاه‌هایشان داشته باشند. دلیل این کار هم براساس گفته‌ی منابع، جلوگیری از دست به دست شدن یا دانلود غیرقانونی فایل‌ها است.

اپل با جلوگیری از انتقال آهنگ‌های اپل میوزیک به آیپاد نانو و شافل درواقع نمی‌خواهد اجازه دهد کاربرانی که عضویت خود را در سرویس موسیقی اپل لغو می‌کنند به کولکسیون‌ آهنگ‌های اپل دسترسی داشته باشند. به این ترتیب، اگر بخواهید آهنگ‌های آف‌لاین اپل میوزیک را به آیپادهای نانو یا شافل منتقب کنید، با پیغامی از آیتیونز رو‌به‌رو می‌شوید که می‌گوید “آهنگ‌های اپل میوزیک به آیپاد کپی نمی‌شوند.” هرچند که اپل می‌توانست این مشکل را با نرم‌افزار جدیدی برای تصدیق ماهانه‌ی حساب کاربری اپل میوزیک از طریق آیتیونز حل کند.

در حال حاضر آپیادهای غیر لمسی به خرید موسیقی از آیتیونز محدود هستند و اپل میوزیک در دستگاه‌های آیپاد نانو و شافل هیچ نقشی نخواهد داشت.

منبع: ۹to5mac

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه