احتمال استفاده از حافظه‌ی داخلی بسیار سریع توشیبا و سن‌دیسک در آیفون ۷

۱۵ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با وجود اینکه آیفون ۶s و ۶s پلاس اپل هنوز نرسیده‌اند، اما بد نیست نگاهی به قطعات داخلی احتمالی آنها بیاندازیم. گوشی‌های اپل به طور کامل توسط شرکت میوه‌ای طراحی می‌شوند، اما اکثرا می‌دانند که برخی از سخت‌افزارهای آنها را تولیدکنندگان خارجی تامین می‌کنند.

این هفته شرکت‌های توشیبا و «سن‌دیسک» (SanDisk) از یک حافظه‌ی فلش جدید با سرعت زیاد رونمایی کردند که به احتمال زیاد در آیفون ۷ به کار خواهد رفت.

یکی از این شرکت‌ها سامسونگ است که برخلاف رقابت سخت و تنگاتنگی که با اپل دارد، بعضی از قطعات داخلی مورد نیاز اپل را فراهم می‌کند. شرکت‌های توشیبا و سن‌دیسک هم تامین‌کنندگان اصلی حافظه‌ی فلش آیفون ۶ هستند. براساس بیانیه‌های هیجان‌انگیزی که از طرف این دو شرکت اعلام شده، آیفون سال ۲۰۱۶ حافظه‌ی داخلی بسیار سریع‌تر با عملکرد بهتر خواهد داشت.

این دو شرکت بزرگ با تخصص در زمینه‌ی حافظه‌ی داخلی از اولین حافظه‌ی فلش ۳۲ گیگابایتی با ۴۸ لایه‌ی BiCS سه بعدی رونمایی کردند. در زبان ساده و غیر تخصصی می‌توان گفت که این شرکت‌ها فلش‌های ۳۲ گیگابایتی‌ای را طراحی کرده‌اند که از نظر سرعت و بازدهی از تمام نمونه های فعلی پیشی می‌گیرد.
قطعا اپل تنها شرکتی نیست که به دنبال سرمایه‌گذاری در این تکنولوژی جدید است؛ اما از آنجا که توشیبا و سن‌دیسک از قبل با اپل تاریخچه دارند و به زنجیره‌ی تولیدی آیفون علاقه‌ی بیشتری دارند، احتمالا تیم کوک و همکارانش در دست‌یابی به این تکنولوژی پیش‌قدم خواهند بود.
سه بعدی بودن (BiCS (Bit Cost Scaling این حافظه، پروسه‌ی نوشتن و پاک کردن داده را در مقایسه با نمونه‌های دو بعدی، قابل اطمینان‌تر می‌سازد. بدین معنی که داده‌ها سریع‌تر نوشته می‌شوند و به دنبال آن دستگاه‌هایی مثل آیفون ۷ از سرعت زیاد بهره خواهند برد.
در حال حاضر هیچ لینک مستقیمی به این بیانیه و آیفون ۷ وجود ندارد. با توجه به این که نمونه‌برداری حافظه‌های فلش جدید از ماه بعد آغاز می‌شود، برای آیفون ۶s آماده نخواهد بود و باید منتظر آنها در نسل هفتم آیفون باشیم.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه