اپل رویداد آیفون ۶s را برای اولین بار در ویندوز پخش زنده می‌کند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل به طور نسبتا بی سر و صدا، از یک تغییر بزرگ خبر داده است. شرکت اپل این بار می‌خواهد رویداد هجدهم شهریور را به صورت زنده برای کاربران ویندوز هم پخش کند.

شرکت اپل بالاخره پس از سال‌ها استریم زنده‌ی رویدادش را برای ویندوز پشتیبانی می‌کند. کاربران ویندوز ۱۰ می توانند مراسم را در مرورگر اج به طور زنده تماشا کنند.

این شرکت قصد دارد استریم زنده‌ی رویداد آیفون ۶s را در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ قرار دهد، مشروط به اینکه آنها از مرورگر جدید «اج» (Edge) استفاده کنند. در گذشته کاربران ویندوز باید برای تماشای زنده‌ی رویدادهای اپل، که معمولا دستگاه آیفون جدیدی در جریان آن رونمایی می‌کند، به برنامه‌ی VLC یا دیگر برنامه‌های پخش‌کننده تکیه می‌کردند. اما امسال با بقیه‌ی سال‌ها فرق دارد.

پس از سال‌ها، این اولین باری خواهد بود که اپل رسما استریم زنده از رویدادش را برای کاربران زنده فراهم می‌کند. در صفحه‌ی رویدادهای وب‌سایت اپل درج شده که کامپیوترهای مجهز به ویندوز و مرورگر اج مایکروسافت پشتیبانی خواهند شد.

iphone

این شرکت از پروتکل استریم زنده‌ی HTTP یا HLS برای پخش رویدادش استفاده می‌کند. این پروتکل در مرورگر سافاری، سیستم عامل OS X، iOS و برنامه‌ی QuickTime به کار گرفته می‌شود. علیرغم اینکه برنامه‌ی آیتونز نسخه‌ی ویندوز از HLS پشتیبانی می‌کند، اما اپل همیشه استریم زنده‌ی رویدادهایش را به سافاری و دستگاه‌های خودش محدود کرده است.

هرچند که مایکروسافت پروتکل HLS را در مرورگر اج پیاده‌سازی کرده است. به این ترتیب، حالا اپل می‌تواند رویداد آیفون ۶s را برای ۷۵ میلیون کاربر دیگر هم که از جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت استفاده می‌کنند، به طور زنده استریم کند.

منبع: Apple

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه