اینتل هزار نفر را به کار روی تراشه برای آیفون گماشته

۲۵ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آیفون 6s

این‌طور که به نظر می‌رسد اینتل می‌خواهد نقش اصلی را به عنوان تامین‌کننده‌ی تراشه‌ برای اپل داشته باشد.

اینتل در نظر دارد که جای تراشه‌های مودم کوالکام را بگیرد.

براساس خبری که در وب‌سایت VentureBeat منتشر شده، اینتل منابعی را به پروژه‌ای برای تجهیز آیفون سال ۲۰۱۶ به تراشه‌ی مودم LTE 7360 اختصاص داده است. تیمی که تراشه‌ی مودم LTE 7360 را در آیفون بعدی قرار خواهد، متشکل از هزار نفر است. اینتل در نظر دارد که جای تراشه‌های مودم کوالکام را بگیرد، به طوری که اپل برای گوشی‌هایش به سراغ تراشه‌های مودم اینتل بیاید.

هدف نهایی، یک سیستم بر تراشه‌‌ی ساخت اپل، مشابه تراشه‌های Ax به کار رفته در آیفون‌های فعلی است، با این تفاوت که هم پردازنده و هم مودم LTE در یک قطعه‌ی کوچک، سریع و پربازده قرار گیرند. اپل احتمالا امتیاز تکنولوژی اینتل را تصاحب کرده و برند تراشه‌های سری Ax را برای این سیستم بر تراشه ثبت خواهد کرد.

تاکنون اپل از رقیب‌اش سامسونگ و شرکت TSMC برای ساخت تراشه‌های A9 آیفون ۶s کمک گرفته و مودم‌های شبکه‌ی ارتباطی LTE کوالکام را هم خریداری کرده است. شراکت با اینتل، که روش‌های پیشرفته‌تری برای طراحی و ساخت دارد، به اپل این امکان را می‌دهد که در طراحی تراشه‌هایش نقش بیشتری داشته باشد و در عین حال، شرکت‌هایی را که تاکنون مجبور به همکاری با آنها بوده، کنار بگذارد. در وب‌سایت VentureBeat اشاره شده که در دو سال گذشته‌ اپل از شرکت Infineon که قبلا به اینتل تعلق داشت، نیروهای مهمی را استخدام کرده است. این شرکت آلمانی قبل از اینکه در سال ۲۰۱۱ توسط اینتل خریداری شود، مودم‌های ۳G آیفون را تامین می‌کرد. پس از آن، اپل کوالکام را به عنوان تامین‌کننده‌ی مودم انتخاب کرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: VentureBeat

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. saeeed

    ممنون میس زهرا غلامی .
    اطلاعات خیلی خوبی میزاری .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه