آیفون X معرفی شد

۲۲ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

نسخه‌ی ویژه‌ی آیفون، نسخه‌ای که بیش از یک سال است در قالب شایعات مختلف همه جوره از آن شنیده‌ایم، بالاخره در مراسم امشب اپل رونمایی شد. آیفون بزرگ امسال همانطور که شنیده بودیم، iPhone X نام‌گذاری شده است. این آیفون جدید اپل صفحه نمایشی بدون حاشیه دارد که تمام جلوی گوشی را پوشانده است. با این حال، قسمتی از بالای گوشی برای قرار دادن دوربین جلو و سنسورهای مختلف، پوشانده شده است.

آیفون ایکس (که بهتر است مثل خود اپل آن را آیفون ۱۰ بخوانیم)، بدنه‌ای از جنس شیشه دارد. جلو و پشت گوشی کاملا شیشه‌ای است و این دو شیشه با فلز به یکدیگر متصل شده‌اند. آیفون ۱۰ در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای عرضه می‌شود و همین موضوع، از پریمیوم بودن آن می‌گویند.

اپل یک صفحه نمایش OLED روی این آیفون جدید خودش قرار داده است؛ صفحه نمایشی که اپل اسم Super Retina را روی آن گذاشته است. این صفحه نمایش وضوح تصویری برابر با ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل دارد. مثل آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس صفحه نمایش آیفون ۱۰ هم از تکنولوژی True tone استفاده می‌کند.

با توجه به اینکه آیفون جدید اپل تمام و کمال با یک صفحه نمایش بزرگ پوشانده شده، اپل مجبور به حذف کلید معروف هوم شده است. به جای کلید هوم، باید از پایین صفحه به بالا بکشید. همانطور که شنیده بودیم، اپل بی‌خیال حسگر اثر انگشت شده است. آیفون ۱۰ به جای حسگر اثر انگشت، چهره‌ی شما را نگاه می‌کند تا گوشی را آنلاک کند.

اپل اسم Face ID را برای تکنولوژی تشخیص چهره‌ی آیفون ۱۰ انتخاب کرده است. این تکنولوژی با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کند و می‌تواند چهره‌ی شما را در هر حالتی و حتی در مرور زمان و با تغییرات مختلف، بشناسد. برای شناسایی چهره، اپل روی آیفون ۱۰ یک فلش که نور تولید می‌کند و یک سنسور فروسرخ قرار داده است. اپل می‌گوید که شانس آنلاک شدن آیفون ۱۰ توسط چهره‌ی فرد دیگری به غیر از صاحبش، ۱ در ۱ میلیون است.

دوربین آیفون ۱۰ تفاوتی با آیفون ۸ پلاس ندارد؛ یعنی همان دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی روی این گوشی قرار داده شده‌اند. دو لنز این گوشی هم همان دیافراگم f/1.8 و f/2.4 را دارند. البته به جای یک لنز، هر دو لنز گوشی لرزشگیر اپتیکال دارند.

پردازنده‌ی داخلی آیفون ۱۰ هم تفاوتی با آیفون ۸ ندارد. همان پردازنده‌ی A11 روی آیفون ۱۰ قرار دارد. این گوشی هم‌چنین مثل آیفون ۸ شارژ بی‌سیم دارد. این گوشی هم‌چنین از تکنولوژی بلوتوث ۵ استفاده می‌کند. البته هنوز هیچ لوازم جانبی عرضه نشده که از بلوتوث ۵ استفاده کند.

همانطور که شنیده بودیم آیفون ۱۰ قیمت بالایی دارد. مدل ۶۴ گیگابایت این گوشی ۱۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده است و مدل ۲۵۶ گیگابایتی آن هم با قیمت ۱۱۵۰ دلار وارد بازار خواهد شد.

آیفون ۱۰ از روز سوم نوامبر وارد بازار خواهد شد.

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۱ دیدگاه
  1. حسن

    نمیدونم دوستان برا چی اینطور نوشتن . فقط خلاصه بگم نه تنها زشت نیست بلکه خوشگل ترین موبایل هست ( منتظر باشین از نزدیک ببینینش ) ظمنا به دوستی که در مورد صفحه نمایش حرف زد هم باید بگم تاریخچه اپل ( نه فقط آیفون بلکه مک ) خیلی درخشان ه و همچنین آیفون ایکس از نمایشگر سوپر رتینا به همراه کنتراست فوق بالا برخورداره که تا سال آینده خواهید دید کسی توان رقابت رو نخواهد داشت . من خودم طرفدار اپل نبودم ولی تو همه چی این نسخه آیفون یه سر و گردن از به اصطلاح رقبا جلوتره

    1. سینا

      همین نمایشگر که میگین رو سامسونگ ساخته که به نظر نمی‌دونید!
      می‌بینید که فقط دارین به گذشته خودتون می‌نازید وگرنه در حال حاضر فقط اپل داره گرون فروشی می‌کنه
      امکانات کم قیمت زیاد سیاست اپله

      1. امیر

        دقیقا همینطوره .اصلا تنها سیاست کلی تیم کوک هم جنس گرا نگه داشتن شرکت اپل با بالا نگه داشتن قیمت محصولات اپل هستش و با هر ترفند چیپی می خواد سودش رو حفظ کنه چرا چون اپل از چند سال پیش که به عنوان یه محصول جذاب و خاص معرفی شد هنوز اون ذهنیت در طرفداراش هست ولی نمی دونن این شرکت به یه کمپانی فیلمسازی هالیوودی کسل کننده تبدیل شده. و چه جوری دنیا رو به بازی گرفته با این محصولات تکراریش…

      2. رضا

        سامسونگ فقط میسازه
        مثل بنایی که مهندس ناظر بالا سرشه

  2. مرضیه پیروی

    از نظر قیافه واقعا زشته چون اگر یه شرکت بخواد برای اولین بار یه تکنولوژی رو پیاده سازی کنه نباید از پله اول بره به آخر سامسونگ الان چند ساله توی حوضه ی نمایشگر ها تجربه فراوان داره اما اپل نه

  3. ///mahdispd

    s6 edge رو ک مال چند سال پیشرو به این ترجیح میدم
    نوت۸ میخرم.

    1. ایفون10

      هههههه نوت ۸ در حد شارژژ این گوشی هم نیست بگید پولشو نداریم چرا عیب روش میزارید سامسونگ….. اپل هم نیست

      1. arman

        جک سال رو گفتی

  4. محمدرضا

    آش شلغلمکار……………!!

  5. امیر

    واقعا طراحی بدون حاشیه این گوشی کاملا افتضاحه .وقتی باهاش ویدئو نگاه می کنی اون نوار سیاه بالای گوشی که دیده می شه رو اعصاب آدمه .من حتی حاضر نیستم مجانی هم بخوامش چون فحشه واقعا. اپل خیلی وقته دیگه اون جذابیتش نابود شده یکی اینکه کیفیت محصولات و رضایت مشتری اهمیتی نداره براشون فقط یه نمونه که وقتی گوشی هاش داغ می کنه تو حساب بقیشو بکن .اینی که دارم می گم ار محصولاتش دارم استفاده می کنم .نه اینکه بخوام از محصول شرکت دیگه ای طرفداری کنم.فقط چون از زمان استیو جابز به عنوان یه محصول لوکس به بازار معرفی شد از چشم خیلی ها هر چی نواقص داشته باشه حالا رو حساب تعصب یا سطحی نگری به روی خودشون نمی یارن…

    1. رضا

      طراحی یه چیز کاملن سلیقه ایه
      اجازه بده از نزدیک ببینی بعد بگو اون نوار مشکی رو مخه

  6. محمد شریفی

    چی شد که از آیفون ۷ ییهو پریدیم روی آیفون ۱۰! پس ۸ و ۹ چی شدن؟

    1. رضا

      ایفون ۸ ک داریم !! فقط ۹ نداریم

  7. سید سینا دوشیری

    من شخصاً نوت ۸ می‌خرم.

  8. احمد

    سلام
    با کمال احترام به طرفدارای اپل(خودمم اپل رو خیلی دوس دارم)
    ببینید دوستان من نمیدونم اپل واقعا چطوری روش شد ایفون ۸ و ۸ پلاس رو معرفی کنه.گوشی هایی که هیچ تفاوتی بجز ارتقای سخت افزاری با آیفون ۷ و ۷ پلاس ندارن.میدونید چرا آیفون مثلا نیومد بخاطر تولد ۱۰ سالگی آیفون،آیفون ۷s و ۷splus رو مثلا بنام آیفون ۷ و ۷ پلاس ۱۰ edition معرفی نکرد و اونو آیفون x اسم گذاری کرد؟بخاطر اینه اگه اینکارو میکرد نمیتونست اون قیمت بالارو براش در نظر بگیره.
    صفحه نمایش بدون حاشیه و اولد چیزی نیست که کاربر ندیده باشه و براش هیجان داشته باشه و اسکنر ۳ بعدی هم درسته یه حرکت رو به جلو هست(هر چند در اولین قدمش بشدت اپلو ضایع کرد) ولی اونطوری نیست که تیم کوک میگفت آیفون های بعدی انقلابی خواهند بود و زندگی مردم رو تغییر خواهند داد.
    اپل،بزرگ،ولی به اعتبار گذشته.
    ممنون

  9. abbas

    اپل هیچ‌ چیز جدیدی رو نکرد به جز تشخیص صورت که اونم له قیمت از بین بردن تاچ ایدی که اصلا حال نکردم اونم روز مراسم باز نمیشد به گفته خودشون ۱در میلیون که دیشب یکش انجام شد.ایفون ایکس اصلا قشنگ نیست دور گوشی انگار قاب انداخته شده.دور این گوشی باید مثل ایفون ۴ میشد.تمام مانور اپل سر ایموجی بود که اونم فقط تو ای مسیج کاربرد داره.به شخصه نوت ۸ رو ترجیح میدم.

  10. حمید رحمتی

    چند سالی است که انگار دنیای نو آوری یخ زده.هم در صنعت موبایل هم در صنعت کامپیوتر ,….فقط شدن بازی ارقام.ارقامی گه گاها بی معنی میشن.نمیدونم چه فرق اساسی بین ویندوز xp که پانزده سال پیش معرفی شده با ویندوز ده وجود داره یا چه تغییر اساسی در گجت های گوشی های ۱۰ سال پیش با گوشی های امسال انجام شده،آیا چیز اساسی اضافه شده؟نه.

  11. مهدى

    به نظرم گوشى بدى نیست اگر که با قیمت حداکثر٨٠٠دلار میومد نه هزار دلار

  12. میثم دانشی

    سلام
    قیمت آیفون X چنده، چند وقت دیگه به دیجی کالا اضافه میشه برای خرید؟
    تشکر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه