مرورگر Safari هم با فلش پلیر خداحافظی می‌کند

۲۷ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل مرورگر Safari 10 را با سیستم عامل MacOS راهی بازار می‌کند. براساس اطلاعات منتشر شده این مرورگر از HTML 5 پشتیبانی می‌کند و اپل در حالت پیش فرض امکان استفاده از فلش پلیر روی این مرورگر را غیر فعال کرده است. البته اگر سایتی از HTML 5 پشتیبانی نکند، امکان نصب فلش پلیر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اپل اعلام کرد که سافاری در حالت پیش فرض از فلش پلیر پشتیبانی نمی‌کند.

اپل برای این کار پلاگینی طراحی کرده که به شکل خودکار در سایت‌هایی که با HTML 5 طراحی نشده‌اند، فعال می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد که بتوانند فلش پلیر را نصب کنند. البته این قابلیت تنها یک‌بار فعال خواهد شد. به تازگی اکثر مرورگرهای اینترنتی به کاربران این اجازه را می‌دهند که بتوانند پلاگین‌های مختلف را به شکل دستی روی مرورگر خودشان نصب کنند.

البته اپل این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان وب هم قرار داده تا بتوانند با نصب نسخه‌ی آزمایشی MacOS جدید از مرورگر سافاری استفاده کنند و با ویژگی‌های آن و تاثیری که روی تجربه‌ی کاربران می‌گذارد، آشنا شوند.

ماه گذشته هم شرکت گوگل اعلام کرد که HTML 5 بهترین تجربه‌ی ممکن را به کاربران اینترنت می‌دهد و به همین دلیل کروم کاملا براساس این استاندارد ساخته شده است. همچنین اول سپتامبر هم مرورگر کروم به شکل خودکار تبلیغاتی که با مرورگر فلش به نمایش در می‌آیند را غیر فعال می‌کند.

در ماه گذشته مایکروسافت گفته بود که مرورگر Edge به صورت خودکار تبلیغات فلش را غیر فعال می‌کند. مرورگر فایرفاکس هم برخی از نسخه‌های فلش را پشتیبانی نمی‌کند.

‌‌‌

منبع: PC Gamer

‌‌‌‌

‌‌‌

E3_News

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Nader

    اپلی ها عجب قابلیت هایی داره گوشیشون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه