شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

شب گذشته آیفون X که در واقع باید آن را آیفون ۱۰ بخوانیم سرانجام معرفی شد. گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانند. هر چند حتی اگر این گونه هم به ماجرا نگاه نکنیم، در هر حال با معرفی آیفون ۱۰ رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم، و بر خلاف همیشه به جای روز شنبه، همین امروز با یک مطلب «شما بگویید»، نظر شما را در مورد این دو گوشی بپرسیم. شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ی بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد، ولی گلکسی نوت ۸ هم حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن دارد. گلکسی نوت ۸ بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

با این حال مقایسه کردن آیفون با سایر گوشی‌ها همیشه یکی از دشوارترین کارها بوده است. از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی نوت ۸ و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد. ولی آیفون همیشه ثابت کرده است که بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار به همان اندازه‌ی مشخصات فنی تاثیرگذار است. بر اساس نتایج بنچمارک‌ها به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با وجود سخت‌افزار به ظاهر ضعیف‌تر، به راحتی می‌تواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

از این موارد که بگذریم، دلایل دیگری از جمله حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی نوت ۸ مطرح کرد. ولی از سوی مقابل آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌نگرانه‌تر مطرح کند.

با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهترند؟ در این مطلب فرصت دارید دلایل خود را برای دفاع از هر کدام از این دو محصول قدرتمند بیان کنید و با حفظ احترام با دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به بحث و تبادل نظر بپردازید. باز هم مثل همیشه، شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۹۶ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    هیچ کدام . در حالت نرم افزاری (هوش مصنوعی و ….) اپل بهتره از لحاظ امکانات بیشتر سامسونگ بهتر هست . اپل چون نرم افزار به خصوص خودش رو داره بیشتر روی نرم افزار کارکرده تا سامسونگ .
    ولی ارزش خریدشون کم هست مگر اینکه بخوای جلو دوستات پز بدی . ولی بزار رو راست باشم اگه ۴ میلیون تو حسابم باشه و منو تو یک کانکس با یه سیم کارت بزارند و جلوم اپل x و سامسونگ اس ۸ رو بزارند من اپل x رو ترجیح می دم چون به نظرم
    ۱. گوشی اگه صفحه نمایش خمیده داشته باشه و بیفته گریم در می آد
    ۲. درسته اپل فقط درگاه C داره اما از بدنه پشتش هم شارژ میشه و هنذفری رو میشه گذاشت تو درگاه C .
    ۳.اپل تعمیر پذیر تر هست نسبت به سامسونگ
    ۴.سیستم عامل مخصوص خودش رو داره
    ولی چون تو ایرانیم و کسی منو تو کانکس نمی ندازه ترجیح میدم الجی v30 بگیرم???? خیلی معمولی راحت و شیک بدون وناراحتی از اینکه شاید باتریش منفجر بشه یا مشکل هنذفری داشته باشم ارزون تر هم هست ???? . خیلی شیک و مجلسی

  2. Avatar مهدي

    اگر صفحه نمایش آیفون ١٠ اندازه نوت ٨ بود و اپل به طرفداران ایرانیش احترام میذاشت،اپل بهترین انتخاب بود ولی الان بعد از داشتن ۶تا آیفون تو فکر نوت هستم،اپل باید به کاربران ایرانیش احترام بزاره چون بازار ایران براش سودآوری زیادی داره چون گوشیهاشو تو ایران میفروشه بدونه کوچکترین خدمات پس از فروشی و این یعنی سود چند برابر برای اپل.

  3. Avatar صابر کفاشی اصل

    قطعا آیفون قطعا ios
    نوت هر چی که داشته باشه که همونارو هم ایفون داره و بهترشم داره باز به گرد پایه ios نمیرسه.کل نوت یه وجب ios نمیرسه چ برسه به نوتش.همه میگن قلم قلم،چه کارایی داره؟والله اونایی که دور و بر منن نوت دارن تنها کارایی قلم میدن دست بچه هاشون نقاشی بکشه.فانتزی فقط.از ١٠٠ نفر نوت داراش بپرسی ٩۵ نفرش وجود قلم رو اصلا محسوس نمیدونن.قدر آیفون را آیفوندار داند و بس.

  4. Avatar amin

    ایفون بدرد نمیخوره صفحه نمایششم سامسونگ زده که اونم اولده الکی گرونه ادم پولشو تو جوب بریزه ایفون نخره فقط نوت۸ هرکی قبول داره بزنه لایکو.

  5. Avatar سید میلاد حسینی

    اگر منطقی باشیم حداقل به خاطر اینکه ما در ایران زندگی میکنیم برای ما نوت ۸ کارآمدتر و بهتر از آیفون هست،هر چند اگر به میل بنده بود دوست داشتم هر جفت این گوشی هارو داشته باشم چون واقعاً بی‌نظیر هستند وحقیقتاً نمیتوان این دو را باهم مقایسه کرد به دلیل اینکه هر کدام در زمینه ای برتر از دیگری هستند و از هیچ یک هم نمیتوان گذر کرد.

  6. Avatar مهدی

    دارم دیوونه میشم تو رو خدا خواهشا لطفا بگید این مدلی که دست شما رسیده و قراره تو دیجی کالا فروخته بشه چند سیم کارته است؟؟؟ (با توجه به این که هم مدل تک سیم کارته داره هم دو سیم کارته)

  7. Avatar مهدی

    نوت ۸ و S8
    خودمم s8+ دارم سگش به اپل می ارزه

  8. Avatar آفـــــاق

    نت ۸ میخرم … بنظرم بهتر از ایکس

  9. Avatar ملینا

    آیفون هربار یک گوشی جدید رو معرفی میکنه، در واقع یک تکنولوژی بزرگ رو به دنیای اسمارت فون ها وارد میکنه. مثلا همین ایموجی های سه بعدی یا شارژ بی سیم تحولات بزرگی به حساب میان که گوشی های دیگر رو هم وادار میکنه از این تکنولوژی ها تبعیت کنند. از لحاظ سخت افزار شاید سامسونگ برتر باشه اما از لحاظ نوآوری باید بالاترین رتبه رو به اپل داد.

  10. Cp.mahdi Cp.mahdi

    به نظر من این ۲تا گوشی تقریبا هیچی کم ندارن. و انتخاب ما در اصل انتخاب سیستم عامله! چون هر دو کامل و شبیه هستن. البته سلیقه هم دخیله، برای خودم واقعا انتخاب سختیه اما سیستم عامل اندروید رو چون باز تره دوس دارم.

  11. Avatar مهدیه

    من اصلا از اپل و نظرم افزار ش خوشم نمیاد
    برعکس عاشق سامسونگ و صفحه ی بزرگ و قلمشم

  12. Avatar Fattah

    دیجیکالای گرامی.شما که فقط از آیفون تعریف کردین و انگار میخواین یجوری به مردم بگین که آیفون بهتره از سامسونگه.ولی با این همه تعاریف شما از آیفون،به نظر بنده سامسونگ در بسیاری از موارد از آیفون قویتر و بهتر هستش.آیفون صفحه نمایش گوشی هاشو میده شرکت سامسونگ میزنه براش،اونوقت از صفحه نمایش آیفون تعریف میکنین؟بهتره اگه قراره قضاوت کنیم عادلانه اطلاعات ۲تا گوشی رو میگفتین تا جهت گیری وجود نداشته باشه
    مطمئنا آیفون در مقابل نوت ۸شکست خوردست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه