ماشین‌های سینمایی؛ شورولت کامارو در فیلم Transformers

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

امروز هم با یکی دیگر از ماشین‌های شاخص سینمایی همراه شما هستیم. خودرویی که احتمالا بیشتر ما عاشق چهره دوست‌داشتنی آن هستیم؛ شورولت کامارو در فیلم Transformers.

Transformers؛ تبدیل شوندگان ماشینی

Transformers فیلمی اکشن و علمی تخیلی محصول سال ۲۰۰۷، به کارگردانی مایکل بی است. در این فیلم بازیگرانی همچون شایا لابوف، مگان فاکس و جان تورتورو ایفای نقش کرده‌اند. سناریو فیلم از این قرار است که برخی وسایل الکتریکی موجودات جدیدی هستند تا با استفاده از هوش مصنوعی، تغییر شکل و طغیان می‌کنند.

این موجودات به دو دسته طرفداران انسانها و دشمنان آنها تقسیم می‌شوند و به جنگ با یکدیگر می‌پردازند. این فیلم کاندیدای ۳ اسکار (کاندیدای اسکار بهترین جلوه‌های ویژه-کاندیدای اسکار بهترین تدوین صدا-کاندیدای اسکار بهترین صداگذاری) در سال ۲۰۰۸ شد. یکی از شخصیت‌های مهم داستان، بامبل‌ بی (Bumblebee) نام دارد که می‌تواند از حالت ربات زرد رنگ به شورولت کامارو تبدیل شود. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به کامارو نسل پنجم داشته باشیم.

شورولت کامارو

کامارو یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین محصولات شرکت شورولت است که اولین بار در سال ۱۹۶۶ معرفی شد. تا امروز ۶ نسل از کامارو به بازار عرضه شده و توانسته فروش خوبی را در بازار جهانی تجربه کند. پنجمین نسل کامارو بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ روی خط تولید شورولت قرار داشت. این خودرو زبان طراحی مدرن، جذاب و منحصربه‌فردی دارد.

کانسپت نسل ۵ کامارو، اولین بار در سال ۲۰۰۶ میلادی رونمایی شد. نسخه مفهومی کامارو توانست نظر بسیاری از منتقدان و علاقمندان را به سمت خود جلب کند و همین باعث شد تا کامارو بیشتر از هر وقتی به تولید این خودرو مصمم باشد.

مشخصات فنی

کامارو

شورولت کامارو نسل پنج در دو کلاس کوپه و روباز (کانورتیبل) طراحی شد. شورولت برای این محصول هیجان‌انگیز خود، موتورهای ۳.۶، ۶.۲ و ۷ لیتر را درنظر گرفت. LS7 به عنوان قوی‌ترین موتور شورولت کامارو با حجم ۷.۰۱۱ لیتر می‌توانست ماگزیمم توان ۵۰۵ اسب‌بخار در ۶۳۰۰ rpm و حداکثر گشتاور ۶۴۰ نیوتون‌متر را در ۴۸۰۰ rpm تولید کند. موتور قدرتمند کامارو قادر بود تا روی حداکثر دور ۸۰۰۰ rpm هم کتار کند تا غرش وحشی خود را به گوشی رقبا برساند. این موتور در شورولت کوروت اتاق Z06 هم مورد استقاده قرار گرفت.

حالا نوبت شماست تا در کامنت‌ها نظرتان را درمورد سری فیلم‌های ترنسفورمرز و شورولت کامارو به ما بگویید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. ///mahdispd

    خواسته یه جورایی رقیب موستانگ بشه ولی کور خونده
    دومن آقا خشایار مگه قوی ترین نسخه کامرو ZL1نیست؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه