چطور در شرایط اضطراری Face ID آیفون‌های جدید را غیرفعال کنیم

۲۶ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سوالات بسیاری درباره تکنولوژی Face ID (تکنولوژی تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی) که در گوشی جدید اپل آیفون X به کار رفته است وجود دارد. احتمالا بسیاری از این سوالات زمانی پاسخ داده خواهند شد که گوشی عرضه شود و کاربران با این مدل به شکل مستقیم کار کنند. با این وجود سوال خاصی ذهن بسیاری از افراد را همین حالا اشغال کرده و آن سوال این است: در شرایط خاص و اضطراری چطور می‌توانیم جلوی اسکن شدن صورت‌مان را بگیریم.

این سوال اهمیت زیادی دارد. فرض کنید مورد سرقت قرار گرفته‌اید. در این شرایط دزد به راحتی می‌تواند گوشی را مقابل صورت‌تان قرار دهد و قفل آن را باز کند حتی اگر شما چنین تمایلی نداشته باشید. کریگ فدریگی مدیر ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار شرکت اپل در پاسخ به این سوال گفته کاربر می‌تواند در این شرایط به سرعت Face ID را غیر فعال کند. فدریگی گفته که اگر دکمه‌های کنار گوشی را در هر کدام از طرفین گوشی بگیرید و آن‌ها را کمی نگه دارید به صفحه مخصوص خاموش شدن گوشی هدایت می‌شوید اما در عین حال قابلیت Face ID هم غیرفعال خواهد شد. به این شکل اگر کسی بخواهد به زور گوشی‌تان را بگیرد می‌توانید دست‌ کنید توی جیب‌تان، چند ثانیه‌ای دکمه را بفشارید و قابلیت تشخیص چهره را غیرفعال کنید.

البته در حال حاضر نمی‌توانیم مطمئن باشیم قابلیتی که مسئولان اپل به آن اشاره می‌کنند چقدر سریع کار می‌کند، این موضوع هنگام عرضه گوشی مشخص خواهد شد.

منبع: Ubergizmo


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه