اولین فرودگاه خورشیدی جهان در هند افتتاح شد

۳۱ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با توجه به اینکه سوخت‌های فسیلی، منابع انرژی محدود هستند و علاوه بر این عامل اصلی آلودگی هوا و گرم شدن کره‌ی زمین محسوب می‌شوند، کاملا منطقی است که بشر به سراغ یک جایگزین برای آنها برود؛ منبعی از انرژی که نه تنها قابل تجدید و نامیراست بلکه کاملا پاک بوده و آلودگی تولید نمی‌کند، مثل انرژی خورشیدی.

فرودگاه بین‌المللی کوچین در ایالت کرالای هند اولین فرودگاهی است که تمام انرژی مورد نیازش را از طریق خورشید تامین می‌کند.

این روزها شرکت‌های مختلف علاقه‌ی زیادی به استفاده از انرژی خورشیدی نشان می‌دهند که اپل و تسلا در میان آنها هستند. علاوه بر این، گوگل هم اخیرا پروژ‌ه‌ای تحت عنوان پروژه‌ی Sunroof، راه‌اندازی کرده که طی آن به مردم کمک می‌کند پنل‌های خورشیدی بر سقف خانه‌هایشان نصب کنند.
در کنار این شرکت‌های آمریکایی، هندی‌ها هم تلاش‌های مفیدی در این زمینه انجام می‌دهند و به موفقیت‌هایی هم دست یافته‌اند. این کشور به‌تازگی از اولین فرودگاهی رونمایی کرد که ۱۰۰ درصد انرژی‌اش را به کمک خورشید تامین می‌کند. این فرودگاه در «کوچین» (Cochin)، شهری در«کرالا» (Kerala)، یکی از ایالت‌های جنوبی هند واقع شده است و نیروی آن از طریق تعداد ۴۶۱۵۰ پنل خورشیدی تامین می‌شود که بر سطح ۴۵ هکتار زمین قرار داده شده‌اند.

solar-powered-airport-970x0 cochin-airport-solar-CIAL

براساس گفته‌ی مسوولان فرودگاه، آنها انتظار دارند در طول ۲۵ سال، از انتشار ۳۰۰ هراز تن کربن جلوگیری کنند که به نقل از آنها معادل کاشت ۳ میلیون درخت است. اگر این فرودگاه بیش از میزان مورد نیاز انرژی تولید کند، مسوولان آن در نظر دارند که انرژی اضافی را به اداره‌ی برق ایالت کرالا بفروشند.
همچنین به نظر می‌رسد که این فرودگاه اولین اقدام هندی‌ها در زمینه‌ی انرژی سبز نیست. فرودگاه بین‌المللی کوچین به بهره‌وری از انرژی خورشید قانع نیست و مسوولان آن قصد دارند در منابع دیگر انرژی هم کاوش کنند که از میان ‌آنها می‌توان به هیدرو اشاره کرد. انرژی هیدرو از طریق بسترهای آبی فراوانی که در سراسر این ایالت وجود دارند، تامین می‌شود.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه