«انتقام‌جویان: پایان بازی» امروز پرفروش‌ترین فیلم جهان می‌شود

۳۰ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
انتقام‌جویان: پایان بازی

رییس استودیوی مارول کوین فایگی دیروز به شکل رسمی اعلام کرد که فیلم سینمایی ابرقهرمانی «انتقام‌جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) با پایان یافتن فروشش در این آخرهفته از رکورد ۲.۷۸۹۷ میلیارد دلاری فیلم سینمایی «آواتار» (Avatar) عبور خواهد کرد و بالاخره به شکل رسمی به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان تبدیل خواهد شد. شکستن رکورد آواتار ۱۰ سال به طول انجامید اما ظاهرا این اتفاق عاقبت رخ داده است.

طبق آخرین اطلاعات از فروش فیلم مشخص شده که در روز شنبه فقط ۵۰۰ هزار دلار فاصله میان فروش جهانی دو فیلم باقی‌مانده بوده و ظاهرا این فاصله هم با پایان امروز از میان خواهد رفت. فایگی روز شنبه خطاب به هواداران فیلم گفت: به لطف شما «انتقام‌جویان: پایان بازی» بزرگ‌ترین فیلم همه دوران شده است.

انتقام‌جویان جدید برای شکستن رکورد آواتار راه بسیار دشواری را پیمود. گرچه این فیلم ابرقهرمانی به سرعت از رکورد فروش ۲ میلیارد دلار عبور کرد اما رسیدن به فروش بیش از ۲.۷ میلیارد کار بسیار دشواری بود. در حالی که انتقام‌جویان پایان بازی با روند طبیعی فروش خود موفق نشد به رکورد آواتار برسد استودیوی سازنده تصمیم گرفت از طریق عرضه دوباره فیلم و افزودن بعضی جزییات که احتمالا بخشی از مخاطبان را دوباره به سینما می‌کشاند، فروش فیلم را افزایش داده و رکورد را بشکند.

زمانی که دیزنی تصمیم به عرضه مجدد انتقام‌جویان: پایان بازی گرفت حدودا ۳۷ میلیون دلار با آواتار فاصله داشت و به همین دلیل این تلاش آخر آنقدرها هم امیدوارکننده نبود و بسیاری از تحلیل‌گران معتقد بودند که بعید است با این کار بشود چنین فاصله‌ای را پر و رکوردشکنی کرد. اما ظاهرا تصمیم عرضه مجدد جواب داده و عاقبت سازندگان فیلم را به هدف‌شان رسانده است.

در حالی که آخرین قسمت مجموعه انتقام‌جویان از نظر فروش در سراسر جهان در رتبه اول ایستاده اما نهایتا موفق نشده رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را در ایالات متحده آمریکا بشکند و از نظر فروش داخلی کماکان «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: The Force Awakens) با قاطعیت در رتبه اول جدول باکس‌آفیس قرار دارد.

در حال حاضر تنها ۵ فیلم سینمایی فروش بیشتر از ۲ میلیارد دلار را در سراسر جهان تجربه کرده‌اند. در حالی که انتقام‌جویان: پایان بازی در پایان روز یکشنبه در صدر این ۵ فیلم قرار خواهد گرفت، فیلم‌های سینمایی آواتار، تایتانیک، جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد و انتقام‌جویان: جنگ ابدیت دیگر آثار این لیست ۵ فیلمی هستند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar نیما

    لطفا قبل نظر دادن یکم مطالعه کنید.
    آواتار خودش دوبار توی سینما اکران شد و فروش اکران اول اونجرز اندگیم از فروش اکران اول آواتار بیشتر بود. پس هم توی اکران اول هم توی اکران دوم اونجرز بیشتر فروش داشته.

  2. Avatar مری

    در نطر بگیر اواتار بعد از یکسال فروش اکران مجدد شد و به بهانه فیلم سه بعدی قیمت هر بلیط سه برابر بود درحالی که اندگیم یه خاطر زمان زیادفیلم یک سانس اکران در روزش کمتر شد

  3. Avatar آرش دهستان

    اگه این نسخه با صحنه های اضافه رو منتشر نمیکرد نمیتونست رکورد آواتار رو بشکنه. این از نظر من تقلب محسوب میشه. باید توی شرایط برابر اینکار صورت بگیره. مثلا الان جیمز کمرون بیاد یه نسخه از آواتار رو دوباره با صحنه های اضافه بعد از ۱۰ سال اضافه کنه و منتشر کنه اونوقت قبول میشه؟ اینه که باید منطقی و برابر به قضیه نگاه کرد. صرف جا به جا کردن اعداد به هر قیمتی نمیشه

    1. Avatar محمد

      آواتار فقط به دلیل اینکه اولین فیلم سه بعدی بوده اینقدر فروش داشته و آوتار جالبه بدونی هر بلیطش ۴۰ دلار بوده در صورتی که انتقام جویان زیر ۱۰ دلار بوده مارول ۱۱ سال زحمت کشید بابت خمچین روزی و بلخره بهش رسید

    2. Avatar ابالفضل

      آواتار هم اون سال یه بار دیگه اکران مجدد کرد پس با هم برابر اند

    3. Avatar امیرعباس

      دوست عزیز ۳۰ میلیون از فروش آواتار به خاطر اکران دوباره با تکنولوژی سه بعدی هستش . لطفا اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید که بقیه رو هم به شک نندازید
      شاد باشید.

    4. Avatar نیما

      این حرف درسته اما اینو هم در نظر بگیرید که آواتار بیشتر از ۲۴۰ روز روی پرده بوده و آونجرز تازه حدود ۱۲۰ روز روی پرده است و آخر همین ماه نسخه خانگی فیلم بیرون میاد و فروش توی سینماش حدودا به صفر میرسه.
      این نکته رو هم نمیشه فراموش کرد که توی سال ۲۰۰۹ تعداد فیلم های خوب و جذاب خیلی کم بوده و اگر اونجرز بجای اواتار در همون سال اکران میشد احتمالا فروشش از اواتار هم بیشتر میشد. اونجرز امسال با فیلم های خیلی خوبی مثل toy story4 ، JOHN WICK3 ، SHAZAM! ، PICHAKO THE POKEMON DETECTIVE و حتی فیلم اسپایدر من : دور از خانه که یکی از فیلمای پرفروش استودیو خود مارول بوده رقابت کرده. و به این نتیجه رسیده. اگر اواتار توی این شرایط می بود به هیچ عنوان نمیتونست حتی نصف فروشی که داشته رو داشته باشه و اونجرز با توجه به رقابتی که توی این چند ماه اکرانش با بقیه فیلم ها داشته از آواتار هم بهتر عمل کرده.

    5. Avatar بامداد

      البته آواتار هم زمان خودش دوبار اکران شده بود

  4. Avatar میثم

    البته بدون احتساب تورم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه