از پیش‌فروش نوت۷ تا قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۰؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در ۷ روز گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

پیش‌فروش نوت ۷ در دیجی‌کالا

شرکت سامسونگ چند هفته‌ی پیش گوشی گلکسی نوت ۷ را به شکل رسمی معرفی کرد. نسل جدید خانواده‌ی نوت همانند گلکسی S7 اج از صفحه نمایش خمیده بهره می‌برد و ضد آب است که باعث شده در زیر آب هم بتوان با آن و قلم مخصوصی که دارد کار کرد. پس اگر می‌خواهید جزو اولین افرادی باشید که این گوشی را در اختیار دارند، می‌توانید آن را از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا خریداری کنید.

wir-11

پیش‌فروش گلکسی نوت ۷ در دیجی‌کالا آغاز شد

هک آژانس امنیت ملی آمریکا

ظاهرا تعدادی از قوی‌ترین ابزارهای جاسوسی موجود در جهان که بوسیله هکرهای سازمان NSA (آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا) ساخته شده بودند به دست یک گروه از هکرهای ناشناس افتاده و این موضوع می‌تواند عواقب بسیار خطرناکی برای امنیت دولت‌ها، شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های امنیتی داشته باشد.

wir-12

رمزگشایی از بزرگترین پروژه هک آژانس امنیت ملی آمریکا

دوربین دوتایی ال‌جی G5 یا هوآوی P9؟

با توجه به این‌که چیز زیادی به معرفی آیفون ۷ باقی نمانده و تقریبا مطمئن هستیم که حداقل نسخه‌ی بزرگتر آن به دوربین دوتایی مجهز خواهد بود، تصمیم گرفتیم در این فرصت نگاهی به فناوری دوربین دوتایی دو گوشی اندرویدی پیشتاز در این زمینه بیندازیم و با کمک شما حدس بزنیم راه‌حل کدام‌یک پتانسیل بیشتری برای رقم زدن آینده‌ی عکاسی موبایل خواهد داشت: دوربین دوتایی هوآوی P9 یا ال‌جی G5؟

wir-04

شما بگویید؛ دوربین دوتایی هوآوی P9 یا ال‌جی G5؟

عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی اندروید نوقا

چند وقتی است که می‌دانستیم گوگل می‌خواهد نسخه‌ی نهایی سیستم عامل اندروید ۷.۰ نوگت را در ماه جاری میلادی عرضه کند. امروز هم به لطف یک اپراتور کانادایی موبایل و شرکت ال‌جی، توانسته‌ایم زمان عرضه‌ی بروزرسانی اندروید جدید را برای نکسوس‌های گوگل متوجه شویم. در این لیست، تاریخ عرضه‌ی اندروید ۷.۰ نوگت برای دو گوشی Nexus 6P و Nexus 5X روز ۲۲ آگوست یعنی همین دوشنبه‌ای که می‌آید، در نظر گرفته شده است.

wir-13

ممکن است اندروید ۷.۰ تا دو سه روز دیگر عرضه شود

نقد و بررسی اپلیکیشن Duo

بسیاری از کاربران از چند ماه پیش که گوگل در جریان کنفرانس Google I/O 2016 دو اپلیکیشن جدید Allo و Duo را معرفی کرد، منتظر دریافت و استفاده از این اپلیکیشن‌ها بوده‌اند. گوگل از چند روز پیش امکان درخواست برای دانلود اپلیکیشن Duo را در پلی استور قرار داده بود و اعلام کرده بود که این اپلیکیشن به مرور در مناطق مختلف منتشر و آماده‌ی استفاده خواهد شد. سرانجام امروز صبح ما در دیجی‌کالا مگ متوجه شدیم که امکان دانلود و استفاده از این اپلیکیشن تماس تصویری هم برای گوشی‌های اندرویدی و هم برای آیفون فراهم شده است. برای همین تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم و به سرعت آن را امتحان و تجربه‌مان را با شما در میان بگذاریم.

wir-06

راحت‌ترین راه برای تماس تصویری؛ اپلیکیشن Duo را دانلود کنید

نقد و بررسی اپلیکیشن Paper

اگر بخواهیم ساده بگوییم اپلیکیشن «پیپر» (Paper) یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیپد است که خوشبختانه چند وقتی است برای آیفون هم عرضه شده. اپلیکیشن Paper به ظاهر یک اپلیکیشن یادداشت‌برداری ساده است ولی در واقع کارهای بسیار زیادی از آن برمی‌آید. با این اپلیکیشن می‌توانید یادداشت بردارید، طراحی کنید، چارت‌های ساده بسازید، چک لیست تهیه کنید و نکاتی را روی عکس‌ها بنویسید. Paper‌ از آن دست اپلیکیشن‌هایی است که نشان می‌دهد چرا استفاده از قلم‌های لمسی یا استایلوس کاری بامعنی است. البته اگر قلم لمسی هم نداشته باشید همچنان استفاده از Paper‌ مفید و لذت‌بخش خواهد بود.

wir-07

نقد و بررسی اپلیکیشن Paper؛ دفتر یادداشت همه‌‌فن‌حریف!

موتورولا RAZR

تا حدود سال‌های ۲۰۰۴ میلادی تصور عمومی در مورد گوشی‌های تلفن همراه همچنان شبیه به آجری بود که فقط در حال کوچک‌تر و سبک‌تر شدن است! تا این که موتورولا در همین سال گوشی Motorola Razr V3 را معرفی کرد. موتورولا Razr یک گوشی تاشوی فوق‌العاده باریک با بدنه‌ی آلومینیومی بود که به ناگهان همه را شگفت‌زده کرد و می‌توانست در یک نگاه دل هر کسی را برباید. طراحی این گوشی به‌قدری جذاب بود که موتورولا ابتدا آن را به‌عنوان یک گوشی فشن با قیمتی بالا روانه‌ی بازار کرد.

wir-05

موتورولا Razr؛ به باریکی تیغ!

بیوگرافی پاول الن؛ شریک مؤسس مایکروسافت

«پاول گاردنر الن» (Paul Gardner Allen) در ۲۱ام ژانویه‌ی ۱۹۵۳ در شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا به دنیا آمد. در «لیک‌ساید» با «بیل گیتس» (‌Bill Gates) هم‌مدرسه‌ای بود و علی‌رغم اختلاف سنی ۳ ساله، به واسطه‌ی علایق مشترک دوستان خوبی برای هم بودند. این دوستی ادامه داشت تا این‌که یک دهه بعد در ۱۹۷۵ این دو با رها کردن دانشگاه، مایکروسافت را بنا کردند.

wir-03

پاول الن؛ رفیق فابریک بیل گیتس، در جست‌وجوی چیزی فراتر از مایکروسافت

قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۰

زمان به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ فرا رسیده است! به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰، که مایکروسافت با نام Anniversary Update از آن یاد می‌کند، معرف رسیدن به سالگرد رسمی انتشار این نسخه از ویندوز است. این به‌روزرسانی تابه‌حال بزرگترین آپدیتی است که برای ویندوز ۱۰ عرضه شده. در این مطلب قصد داریم ۱۲ کار جدیدی را که می‌توانید پس از نصب آپدیت Anniversary در ویندوز ۱۰ انجام دهید به شما معرفی کنیم.

wir-09

۱۲ قابلیت جدید ویندوز ۱۰ پس از به‌روزرسانی انیورساری

برنامه‌نویسی با آیفون

اگر دوست دارید با آیپد یا آیفون‌تان کدهای برنامه‌نویسی‌ را بالا و پایین کنید و بخش‌هایی از آن‌ها را تغییر دهید، اپلیکیشن «کدا» (Coda) این امکان را برای‌تان فراهم می‌کند. ما قصد داریم تجربه‌ی کار با اپلیکیشن کدا روی پلتفرم iOS را با شما درمیان بگذاریم.

wir-10

با اپلیکیشن Coda با آیفون‌تان برنامه‌نویسی کنید

عکاسی سیاه و سفید

در چند سال اخیر بسیاری از ما به استفاده از عکاسی سیاه و سفید به‌عنوان عنصری از روایتگری خلاقانه روی آورده‌ایم. هرچند عکاسی سیاه و سفید با نورپردازی رابطه‌ی بسیار نزدیکی دارد ولی ارتباط آن با کنتراست صحنه شاید حتی بیشتر باشد. بارها و بارها شاهد آن بوده‌ایم که بسیاری از سوژه‌ها تنها به این دلیل روی صفحه‌نمایش یا کاغذ جلب‌توجه می‌کنند که در دل یک تصویر سیاه و سفید کنتراست بالای قوی قرار گرفته‌اند. یکی از رموز عکاسی این است که هرقدر رنگ سیاه در عکس عمیق‌تر باشد تصویر در چشم انسان به شکلی شارپ‌تر درک می‌شود.

wir-08

عکاسی سیاه و سفید؛ روشی برای ساده کردن عکس‌ها

۲ راهنمای خرید خواندنی

این هفته دو راهنمای خرید جالب در دیجی‌کالا مگ منتشر کردیم که پیشنهاد می‌کنیم هیچ‌کدام از آن‌ها را از دست ندهید.

wir-02

راهنمای خرید مودم (تابستان ۹۵)

راهنمای خرید کتاب‌خوان (تابستان ۹۵)

چند نقد و بررسی

این هفته هم چندین نقد و بررسی کالای دیجیتال در دیجی‌کالا مگ منتشر شد؛ از مچ‌بند هوشمند سامسونگ Gear Fit2 تا تبلت لنوو Yoga Tab 3 Pro. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به تیتر بعضی از نقد و بررسی‌های ما در این هفته بیندازید.

wir-01

نقد و بررسی مچ‌بند هوشمند سامسونگ Gear Fit2

نقد و بررسی لپتاپ لنوو IdeaPad 700

[ویدیو] نقد و بررسی تبلت Lenovo Yoga Tab 3 Pro در دیجی‌کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه