معرفی فیلم نوروزی: مد مکس: جاده‌ی خشم (Mad Max: Fury Road)

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

همان‌طور که در دو مقاله‌ی قبلی از مجموعه مقالات معرفی فیلم نوروزی هم گفتیم، قصد داریم در ایام تعطیلات عید، هر روز یکی از مهم‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین فیلم‌های سال گذشته را معرفی کنیم تا اگر به‌هر دلیلی تا به‌حال موفق نشده‌اید آن‌ها را ببینید، از تعطیلات خودتان بهترین استفاده را ببرید.

روز اول عید همیشه پر از دید و بازدید است و احتمالا به انتهای روز که می‌رسید دیگر انرژی زیادی باقی نمانده تا بخواهید یک فیلم سینمایی کامل ببینید. برای همین هم در اولین روز از سال ۱۳۹۵ یکی از خوش‌ساخت‌ترین اکشن‌های تاریخ سینما را انتخاب کرده‌ایم تا بدون صرف کم‌ترین انرژی حدود دو ساعت پای تلویزیون بنشینید و صرفا لذت ببرید. «مد مکس: جاده‌ی خشم» (Mad Max: Fury Road) جدیدترین ساخته‌ی «جورج میلر»، کارگردان کهنه‌کار استرالیایی است که با فیلم جدیدش نشان داد هنوز هم حرف‌های خیلی زیادی برای گفتن دارد. مد مکس از حیث سینمایی یک ساخته‌ی کم نقص است و همین موضوع هم حسابی به مذاق کارشناسان و منتقدان سینمایی خوش آمده. با ۱۰ نامزدی در هشتاد و هشتمین دوره از جوایز اسکار، جاده‌ی خشم نشان داد نقدها و نظرات مثبتی که در خصوص‌اش ثبت شده، بجا و کاملا اصولی بوده‌اند.

12

مثل سه قسمت قبلی که از مجوعه فیلم‌های مد مکس که در اواخر دهه‌ی هفتاد و اوایل دهه‌ی هشتاد میلادی ساخته و اکران شده‌اند، جاده‌ی خشم هم از کلیشه‌ها و کهن الگوهای میلر در ساخت دنیایی پساآخرالزمانی پیروی می‌کند. در جامعه‌ای که میلر در فیلم جدیدش به‌تصویر کشیده، آب گران‌بهاترین عنصر است. به‌همین خاطر هم هرکس که به منابع آب دسترسی داشته باشد، می‌تواند بر مردم حکومت کند. مثل سه قسمت گذشته، شخصیت مکس به‌شکل اتفاقی به چنین جامعه‌ای قدم می‌گذارد و با حوادثی که برای او و سایر شخصیت‌های فیلم میافتد، الگوها و قوانین این جامعه که زیر نظر یک دیکتاتور به‌تمام معنا اداره می‌شود، تغییر می‌کند.

یکی از جالب‌ترین اتفاقات مراسم اسکار امسال، جوایزی بود که مد مکس: جاده‌ی خشم برد. جاده‌ی خشم در ۱۰ رشته نامزد کسب جایزه‌ی اسکار شده بود و در نهایت موفق شد در ۶ رشته اسکار بگیرد. همین موضوع هم باعث شد تا زمان زیادی از مراسم اسکار ۲۰۱۶ به بالای سن رفتن عوامل تهیه‌ی مد مکس و گرفتن جایزه‌شان بگذرد. ادای دین عوامل تهیه‌کننده‌ی مد مکس به جرج میلر که در نهایت نتوانست اسکار بهترین کارگردانی را بگیرد هم از دیگر بخش‌های جذاب اسکار امسال بود.

اگر می‌خواهید یک فیلم اکشن کار درست که تمام فرمول‌های فیلم‌سازی کلاسیک به‌شکلی صحیح در آن رعایت شده را ببینید و در عین حال از تجربه‌ی آن ابدا خسته نشوید، مد مکس جاده‌ی خشم یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن است.

قبل از دیدن مد مکس: جاده خشم توصیه می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar یاسین

    توی بخش های فنی جایزه ها رو درو کرد! واقعا هم حقش بود!
    ولی متاسفانه توی فیلمنامه خیلی ضعیف بود! اصن فیلم نامه ای نداشت! کل فیلم چند نفر دارن فرار میکنن و یه لشکر افتاده دنبالشون که بگیرتشون!! اگر اهل فیلم اکشن و هیجانی هستید برای سرگرمی ببنیدش!
    البته بازم بگم واقعا فیلم برداری و طراحی صحنه و گریم و… فوق العاده است!

  2. Avatar Ali

    من این فیلمو دیدم عالی بود ولی فیلم مریخی عالی تر بود

  3. Avatar مسعود

    من الان متوجه نشدم شما دارید پیشنهاد میدید که این فیلم را ببینیم یا لینکی چیزی واسه دانلود گذاشتید یا اینکه قراره از تلوزیون پخش بشه که البته بعید میدونم

  4. Avatar میلاد تکجو

    داستان بسیار ضعیف , وجود عناصر فاقد شخصیت پردازی و بازی بسیار ضعیف بازیگران فیلم مدمکس رو به یکی از بدترین فیلم های نامزد اسکار تبدیل میکنه که واقعا ارزش یک دقیقه وقت گذاشتن رو هم نداره….

    1. Avatar امیرحسین

      پیشنهاد میکنم دیدگاهتون رو نسبت به یک فیلم سینمایی محدود به داستان و بازیگر نکنید. هر چند از این نظر هم اعتقاد دارم بسیار قوی و حرفه ای کار شده بود و روح مدرن گرایی در تمام فیلم محسوس بود. در ضمن این فیلمی که شما اینگونه درباره اش سخن میگویید، امسال ۶ جایزه اسکار گرفت 🙂

      1. Avatar میلاد

        دوست عزیز اون بخشی که این فیلم اسکار گرفتش بخشی بود که جنبه مالی فیلم باید تامین میکردش…مثل گریم عالی جلوه های ویژه فوق العاده و …ولی هدف ار دیدن فیلم چیه؟خیلی فیلم هایی با جلوه های ویژه بالا و صحنه های جذاب میشه پیدا کرد که فیلمنامه و شخصیت تردازی عالی دارن…اگه واقعا شما برای جلوه های ویژه فیلم میبینین پس لذت ببرین ولی وقت انسان ارزش بیشتری داره که برای یک فیلم توخالی و دارای ساختار ضدالهی بکار گرفته بشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه