همه‌ی آنچه باید از سوپر ماریو ران بدانید

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه

آیا تا به حال شده است که پای یک بازی ماریو بنشینید و به پیچیدگی کلیدها و کنترل بازی کاری کند تا مجبور شوید بازی را به کنار بگذارید؟ اگر این اتفاق برای‌تان افتاده است، احتمالا دست‌تان زیاد به کنترلرهای کنسولی عادت ندارد، اما نگران نباشید، چون «سوپر ماریو ران» (Super Mario Run)‌ امشب برای دستگاه‌های اپل عرضه می‌شود. ما هم تصمیم گرفته‌ایم تا هر اطلاعاتی که درباره‌ی این بازی لازم دارید را در مقابل شما قرار دهیم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

سوپر ماریو ران چیست؟

اولیم تجربه‌ی موبایلی ماریو، یک سکوبازی دوبعدی است که ساختاری مثل بازی‌های دونده دارد. می‌توانیم بگوییم که سوپر ماریو ران از نظر ساختار، شبیه به بازی‌های اصلی این مجموعه است؛ یعنی همان‌هایی که روی نینتندو (همان میکروی خودمان) بازی می‌کردید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

چگونه می‌توانم سوپر ماریو ران را بازی کنم؟

سوپر ماریو ران امروز (یعنی ۱۵ دسامبر) برای دستگاه‌هایی که سیستم عامل iOS دارند عرضه می‌شوند؛ یعنی آیفون، آیپاد تاچ و آیپد. کاربران گوشی‌های اندرویدی باید در سال ۲۰۱۷ منتظر سوپر ماریو ران باشند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

بازی کردن سوپر ماریو ران چقدر هزینه بر می‌دارد؟

می‌توانید سه مرحله‌ی اول سوپر ماریو ران را رایگان بازی کنید و دانلود بازی هم رایگان است. با این حال، آزاد کردن همه چیز وابسته به پرداخت ۱۰ دلار است. فقط یک بار ده دلار پرداخت می‌کنید و همه چیز آنلاک می‌شود.

‌‌‌‌‌‌‌‌

آیا سوپر ماریو ران اینترنت می‌خواهد؟

بله. برای بازی کردن سوپر ماریو ران، باید همیشه آنلاین باشید. نینتندو گفته است که آنلاین بودن همیشگی بازی، قابلیت‌ها و سرویس‌های مختلفی را به کاربران ارایه می‌کند. برای مثال، می‌توان امتیاز دیگر بازی‌کننده‌ها را مشاهده و با آن‌ها رقابت کرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

سوپر ماریو ران چه بخش‌هایی دارد؟

سه راه برای بازی کردن سوپر ماریو ران دارید: World Tour، Road Rally و Kingdom Builder. بیاید هر سه را توضیح دهیم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

World Tour:

احتمالا بیشترین زمان بازی کردن شما در این بخش خواهد بود. این بخش، هسته‌ی سوپر ماریو ران است. مثل تمام بازی‌های کلاسیک ماریو، باید در بخش World Tour از سمت چپ به راست حرکت کنید تا مرحله تمام شود. پرچم معروف سوپر ماریو هم در پایان مرحله قرار دهد. مثل همیشه، از روی موانع می‌پرید، دشمنان را نابود می‌کنید و در این میان، سکه جمع می‌کنید.

اگر می‌خواهید همه‌ی کارهایی که در یک مرحله وجود دارد را انجام دهید، باید مراحل را بارها بازی کنید. هر مرحله، پنج سکه‌ی صورتی رنگ دارد. پس از گرفتن سکه‌های صورتی رنگ، چالش دیگری برای جمع کردن سکه‌های بنفش آزاد می‌شود. اگر توانستید این سکه‌ها را که مخفی هستند پیدا کنید، چالش سخت‌تری مقابل‌تان قرار می‌گیرد:‌ پیدا کردن سکه‌های سیاه رنک.

تمام کردن مراحل هم‌چنین به شما Rally Ticket می‌دهد که از آن‌ها در بخش Toad Rally استفاده می‌کنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌

Toad Rally:

در این بخش، با دیگر بازی‌کننده‌ها مسابقه می‌دهید. البته مسابقه‌ها همزمان نیستند. شما با روحی از بازی‌کننده‌های دیگر که مرحله‌ای را تمام کرده‌اند، رقابت می‌کنید. سریع تمام کردن یک مرحله در بخش Toad Rally فقط هم برای گرفتن امتیاز کافی نیست. با انجام پرش‌های خفن، امتیاز دریافت می‌کنید.

با امتیازهایی که برای انجام حرکات جالب می‌گیرید، وارد حالت Coin Rush می‌شوید که در آن، باید سکه‌های زیادی جمع کنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Kingdom Builder:

در بخش Kingdom Builder برای خودتان یک امپراطوری قارچ می‌سازید. با استفاده از سکه‌هایی که در World Tour و Toad Rally جمع کرده‌اید، برای خودتان ساختمان می‌خرید و آن‌ها را در امپراطوری خودتان قرار می‌دهید. برخی از ساختمان‌ها فقط روی ظاهر امپراطوری شما تاثیر دارند، در حالی که برخی دیگر شخصیت‌های مختلفی را آزاد می‌کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌

چگونه باید سوپر ماریو ران بازی کنم؟

همانطور که شیگرو میاموتو، خالق مجموعه‌ی ماریو در زمان رونمایی از این بازی به نشان داد، می‌توان سوپر ماریو ران را به یک دست بازی کرد.

شاید بازی در ظاهر شبیه به یک سوپر ماریو باشد، اما در اصل برای موبایل و صفحه‌های نمایش لمسی ساخته شده و است با توجه به نیاز این دستگاه‌ها، تفاوت‌هایی دارد.

‌‌‌‌‌‌

چگونه با یک دست سوپر ماریو ران بازی کنم؟

کنترل ماریو در بازی، ساده‌ترین بخش سوپر ماریو ران است؛ البته این ساده بوده، از عمق بازی کم نکرده است. بیایید نگاهی به کنترل بازی بیاندازیم.

‌‌‌‌‌

پریدن

روی صفحه می‌زنید و ماریو می‌پرد. انگشت‌تان را بیشتر روی صفحه نگه دارید تا ماریو بلندتر بپرد. به همین سادگی. ماریو خودش از روی موانع کوتاه، فاصله‌های کوچک و دشمنان معمولی می‌پرد و نیازی به اشاره روی صفحه ندارید.

‌‌‌‌‌

پریدن از روی دیوار

وقتی ماریو روی دیواری می‌پرد، باید یک بار دیگر روی صفحه بزنید تا به سمت مخالف و روی دیوار دیگر پرش کند. می‌توانید با این حرکت، از دیوارها بالا بروید.

‌‌‌‌‌

سر خوردن

اگر روی یک شیب بروید، ماریو خودش شروع به سر خوردن می‌کند. هنگامی که ماریو سر می‌خورد، ماریو به صورت اتوماتیک دشمنان را نابود می‌کند و سکه‌ی بیشتری هم دریافت می‌کنید. سرعت حرکت ماریو هم در این حالت بیشتر می‌شود و می‌توان به نقطه‌هایی بپرید که قبلا توان‌اش را نداشتید.

‌‌‌‌

آیا قدرت‌های ویژه هم وجود دارند؟

در سوپر ماریو ران، فقط هم با بلوک‌های معمولی برخورد نمی‌کنید. ابزارهای بسیار جالب و بانمکی در بازی قرار دارند که نحوه‌ی بازی کردن شما را تغییر می‌دهند. بیشتر عناصر کلاسیک یک بازی ماریو در سوپر ماریو ران هم وجود دارند.

‌‌‌‌‌‌‌‌

بلوک‌های جهت دار

برای مثال، بلوک‌هایی هستند که برای‌تان سکه ظاهر می‌کنند. یا بلوک‌هایی که روند حرکت ماریو را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

حباب‌ها

در طول مراحل حباب جمع می‌کنید. حباب‌ها معمولا در بلوک‌هایی هستند که علامت سوال روی آن‌ها است. با استفاده از یک حباب، می‌توانید کمی عقب برگردید و اگر اشتباه کرده بودید، آن را جبران کنید.

bubble

‌‌‌‌

بلوک‌های توقف

بلوک‌های قرمز کاری می‌کنند تا ماریو بایستد. زمانی که روی یک بلوک قرمز می‌روید، ماریو لحظه‌ای می‌ایستد و شما ثانیه‌ای وقت دارید تا روند حرکت خودتان را مشخص کنید.

‌‌‌‌

سوپر قارچ

سوپر قارچ‌ها کاری می‌کنند تا ماریو بزرگ‌تر شوند. با خوردن یک سوپر قارچ، ماریو بزرگ می‌شود و بلوک‌ها را نابود می‌کند.

mushroom

‌‌‌‌

ستاره‌ها

ستاره‌های سوپر ماریو دقیقا همان کاری را می‌کنند انتظارش را دارید: ماریو برای مدتی مشخص نامیرا می‌شود. این ستاره‌ها هم‌چنین کاری می‌کنند تا سکه‌ها به سمت ماریو جذب شوند.

‌‌‌‌

آیا شخصیت‌های دیگری به غیر از ماریو در بازی وجود دارد؟

ماریو هیچ وقت تنها سفر نمی‌کند و سوپر ماریو ران هم تفاوتی با دیگر بازی‌های این مجموعه ندارد. بازی را با ماریو آغاز می‌کنید، اما با بیشتر بازی کردن، می‌توانید شخصیت‌های «لوییجی»، «یوشی» و «تود» را هم آنلاک کنید. هر کدام از این شخصیت‌ها، قابلیت‌های خاص خودشان را دارند. برای مثال، لوییجی بلندتر از ماریو می‌پرد و تود هم می‌توان با سرعت بالایی بدود.

‌‌‌‌

سوپر ماریو ران امشب آماده‌ی دانلود روی آیفون‌ها و آیپدهای شما خواهد بود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌منبع: Polygon

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. somayeh

    سلام . عکس جدید مبارک خیلی آرتیستی شدین حالا. تبریک میگم.

  2. سجاد

    عکس جدید مبارک!

  3. کامران

    البته امروز ۱۵ دسامبر بود که ماریو پخش شد

  4. سام

    باز هم iOS مثل همیشه دستش بالاست و اندروید تو محدودیتش مونده
    همین الان گرفتم رو ایپد پرو ۱۲.۹ ببین چی هست نمیتونم نظری بدم تا بیشتر جلو برم

    1. rz

      دوست عزیز تعریفتون از محدودیت سیستم عاملها کاملا برعکس هست و برای هر کس که کوچکترین اطلاعاتی از مبانی سیستم های عامل داشته باشه واضح هست که کدام سیستم عامل محدودیت اعمال کرده.در مورد موضوع بازی ماریو هم لازم به ذکر هست که کمپانی اپل به این دلیل که هر روز داره درصد سهمش از بازار تلفن همراه کم میشه مجبور به پرداخت پول های هنگفت هست تا یکی دو ماه برخی محصولات رو برای رقیبش دیرتر عرضه کنند تا شاید سرعت از دست دادن کاربرانش کمتر بشه.

      1. محمد

        اره این دوستمون راس میگه
        آی او اس در حال شکست خوردنه و داره آخرین تکنیک هاشو رو میکنه

        این معلومه که برنده نهایی در بازار موبایل و اینترنت و ماشین خودران و … همیشه گوگله

      2. سام

        دوست عزیز شما گویا تو سیستم عاملهای موبایلی و تاریخ و عرضه برنامه ها و بازی هایشون حضور ندارید و حرفهایتان کاملا غیر قابل اثبات و موثق نیست

        اکثریت شرکتهای تولید بازی و نرم افزار ابتدا و فقط برای iOS منتشر میکنند و با تاخیر بسیار چیزئ در حدود ٢ الی ٢ سال بعد کارهایشان را برای اندروید پورت میکنند این اثبات شده و همگان میتوانند تاریخ عرضه اکثریت بازیهای این دو سیستم عامل را مقایسه کنند که قابل پیگیری و اثبات است متاسفانه به دلیل چنین محدودیتهایی در اندروید هرگز نمیتوانم با چنین معضلی کنار بیایم و در انتظار بمانم.
        جهت تکمیل مستنداتم همین بازی از شرکت نینتندو حدود ٣الی ۵ ماه دیگر برای اندروید و اندروید داران عرضه می شود.

      3. rz

        تو این سالها که هیچوقت اینطوری نبوده,آخرین بار سر plants vs zombies این حرکت انجام شد که اون هم مشخص شد با هزینه های هنگفت اپل راضی به عرضه با تاخیر برای اندروید شدن.الان هم دوستان خودتون دارن میگن به خاطر قراردادی هست که با نینتندو بستن و ۲ ماه بعد عرضه میشه که باز هم چه ربطی میتونه به محدودیت سیستم عامل داشته باشه؟!اینها سیاستهای مختلفی هست که شرکتها برای سوددهی استفاده میکنن و همونطور که گفتم اپل برای جلوگیری از از دست رفتن کاربرانش مجبور به به کارگیری همچین روشهایی میشه.
        در مجموع به غیر از مسائلی که با اغراق مطرح میشه هیچکدوم از صحبتاتون تناقضی با حرف من نداره

      4. سام

        دوست من شما سری به منابع رسمی چون Toucharcade و Pocketgamer که از زمان وجود iOS و قبل از حیات اندروید وجود داشتند رجوع کنید اطلاعاتتان به روز میشود.
        شما دو نه به دونه هر بازی رو رصد کنید کاملا رویت میکنید انصافا و بدون جانب داری این مشکل و محدودیت در اندروید واقع آزار دهنده است خیلی ها رو میشناسم بیشتر به خاطر این موضع به iOS رو اوردند. چون انتظار خیلی رنج دهنده است.

      5. مهدی

        بقیه بازی هارو نمی دونم ولی بازی های سوپر سل که خیلی معروفن و کسی نیست که اونارو نشناسه اول برای ios اومدن من خودم مدت ها منتظر بودم تا کلش رویال برای اندروید ریلیز بشه که اینم یتونه دلایل مختلفی داشته باشه

      6. Iranian

        rz اندروید بدترین محدودیت رو داره که فرد بالا ذکر کرد آن هم عرضه دیر و ناهماهنگ بازی هاست این خیلی اذیت کنه

    2. Amir hosein shams

      آخه این که نشد حرف
      نینتندو با اپل قرارداد داره تو مراسم معرفی آیفون ۷ هم اعلام کردن
      یکی دیگر از دلایلش همینیه که سام عزیز گفت

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه