مروری بر مهم‌ترین گجت‌های معرفی شده در نمایشگاه MWC 2019

۸ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

در نمایشگاه MWC 2019 در شهر بارسلون، شرکت‌های زیادی از سرتاسر دنیا جدیدترین محصولات و تکنولوژی‌های خود را ارائه کردند. در این مطلب به‌صورت مختصر و مفید به تعدادی از مهم‌ترین محصولات معرفی شده در این نمایشگاه نگاهی می‌اندازیم.

هواوی میت ایکس

نمایشگاه MWC 2019

هواوی میت ایکس یک گوشی تاشو مبتنی بر فناوری ۵G است. قیمت این گوشی ۲۶۰۰ دلار است و از بین مشخصات آن می‌توانیم به بهره‌گیری از نمایشگر ۸ اینچی انعطاف‌پذیر و دوربین سه‌گانه اشاره کنیم که این دوربین‌ها در یک بخش دستگیره‌مانند تعبیه شده‌اند.

گلکسی فولد سامسونگ

نمایشگاه MWC 2019

گلکسی فولد از دو نمایشگر تشکیل شده: یک نمایشگر ۴.۶ اینچی در بخش بیرونی و یک نمایشگر ۷.۳ اینچی انعطاف‌پذیر در بخش داخلی. این گوشی دارای ۶ دوربین است:۳ دوربین در پنل پشتی، ۲ دوربین در داخل و یک دوربین در بخش کاور. این گوشی تاشو از تاریخ ۲۶ آوریل با قیمت ۱۹۸۰ دلاری روانه‌ی بازار می‌شود.

مدل‌های اولیه گوشی تاشو TCL

نمایشگاه MWC 2019

شرکت TCL در نمایشگاه MWC 2019 از تعداد زیادی مدل‌های اولیه گوشی تاشو خود رونمایی کرد. این شرکت قصد دارد گوشی‌های تاشوی بسیار ارزان‌تری را توسعه دهد. در این مدل‌های مفهومی شاهد گوشی‌های تاشویی هستیم که به‌صورت افقی یا عمودی باز و بسته می‌شوند.

نوبیا آلفا

نمایشگاه MWC 2019

نوبیا آلفا در واقع یک گوشی است که به دور مچ دست بسته می‌شود و از نمایشگر اولد انعطاف‌پذیر ۴ اینچی بهره می‌برد. همچنین باید به بهره‌گیری آن از دوربین سلفی و پشتیبانی از eSIM هم اشاره کنیم.

مایکروسافت هولولنز ۲

نمایشگاه MWC 2019

بالاخره پس از چند سال انتظار، در نمایشگاه MWC 2019 مایکروسافت از نسل دوم هدست هولولنز رونمایی کرد. این مدل جدید ۳۵۰۰ دلار قیمت دارد و از بین قابلیت‌های جدید آن می‌توانیم به مواردی مانند رهگیری چشم، افزایش میدان دید، بهبود رهگیری حرکات دست عنوان کنیم. در ضمن باید بگوییم که این هدست فشار چندانی بر سر و گردن وارد نمی‌کند.

نوکیا ۹

نمایشگاه MWC 2019

نوکیا ۹ یک گوشی تاشو نیست ولی از یک ویژگی منحصربه‌فرد دیگری بهره می‌برد؛ این گوشی دارای دوربین پنج‌گانه است که شامل سه سنسور سیاه‌وسفید و دو سنسور رنگی است و تمام دوربین‌ها دارای لنز استاندارد هستند. این گوشی با قیمت ۶۹۹ دلاری به بازار عرضه می‌شود.

نوکیا ۲۱۰، ۴.۲، ۳.۲ و ۱ پلاس

نمایشگاه MWC 2019

در نمایشگاه MWC 2019 شرکت HMD از ۴ گوشی اقتصادی هم رونمایی کرد. در ابتدا باید به نوکیا ۲۱۰ اشاره کنیم که از طراحی قدیمی و نوستالژیک بهره می‌برد که ۳۵ دلار قیمت دارد و مناسب افرادی است که علاقه‌ی زیادی به گوشی‌های قدیمی نوکیا دارند. سه گوشی دیگر هم یعنی نوکیا ۱ پلاس، نوکیا ۳.۲ و نوکیا ۴.۲ با توجه به قیمت ارزانی که دارند، از ویژگی‌های قابل توجهی بهره می‌برند.

گوشی MP 02

نمایشگاه MWC 2019

این محصول شرکت Punkt اگرچه شباهت زیادی به ماشین‌حساب دارد اما در حقیقت یک گوشی محسوب می‌شود. این گوشی ساده از شبکه‌های ۴G LTE پشتیبانی می‌کند و با هر بار شارژ تا ۱۲.۵ روز دوام می‌آورد. البته به‌هیچ‌عنوان قیمت پایینی ندارد و برای خریدن آن باید مبلغ ۳۴۹ دلار بپردازید.

گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس

نمایشگاه MWC 2019

چند روز قبل از آغاز نمایشگاه MWC 2019 سامسونگ از گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ رونمایی کرد. از جمله شاخص‌ترین مدل‌های این خانواده، اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس هستند که به ترتیب از نمایشگرهای ۶.۱ اینچی و ۶.۴ اینچی AMOLED حفره‌دار بهره می‌برند. این دو گوشی دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هستند و در پنل پشتی هر دوی آن‌ها ۳ دوربین تعبیه شده است.

گلکسی اس ۱۰ ای

نمایشگاه MWC 2019

سامسونگ در جواب آیفون XR، مدل مقرون‌به‌صرفه خانواده گلکسی اس ۱۰ به نام اس ۱۰ ای را معرفی کرده است. این گوشی از بیشتر قابلیت‌های اس ۱۰ معمولی بهره می‌برد ولی ۱۵۰ دلار قیمت ارزان‌تر است.

مدل ۵G گلکسی اس ۱۰

نمایشگاه MWC 2019

مدل ۵G گلکسی اس ۱۰ مجهز به نمایشگر ۶.۷ اینچی است و طبیعتاً از شبکه‌های ۵G هم پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصه‌های مهم این گوشی می‌توانیم به تعبیه ۴ دوربین در پشت و دو دوربین در جلو و بهره‌گیری از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کنیم.

ال‌جی G8

نمایشگاه MWC 2019

در این نمایشگاه، شرکت ال‌جی جانشین گوشی G7 ThinQ را تحت عنوان G8 ThinQ معرفی کرد. این گوشی به لطف بهره‌گیری از سنسورهای جدید، از یک نوع تعامل بدون لمس پشتیبانی می‌کند و این سنسورها با شناسایی الگوی رگ‌های کف دست می‌توانند گوشی را آنلاک کنند. در ضمن باید به پشتیبانی از رهگیری حرکات دست هم اشاره کنیم که انجام کارهای مختلف را بدون نیاز به لمس کردن نمایشگر گوشی، امکان‌پذیر می‌کند.

ال‌جی V50 و کیس مخصوص این گوشی

نمایشگاه MWC 2019

ال‌جی هم در نمایشگاه MWC 2019 بالاخره از نخستین گوشی ۵G خود تحت عنوان V50 ThinQ رونمایی کرد. ال‌جی در کنار این گوشی، کیس مخصوص آن را هم معرفی کرد که یک نمایشگر ثانوی برای این گوشی به ارمغان می‌آورد.

سونی اکسپریا ۱، ۱۰، ۱۰ پلاس و L3

نمایشگاه MWC 2019

در این نمایشگاه جدیدترین پرچم‌دار سونی یعنی اکسپریا ۱ به همراه نمایشگر اولد ۶.۵ اینچی با نسبت تصویر ۲۱:۹ معرفی شد. این نخستین گوشی سونی است که از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد. علاوه بر این، باید به معرفی دو گوشی میان‌رده اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس هم اشاره کنیم. البته نباید گوشی پایین‌رده اکسپریا L3 را از قلم بیندازیم که مجهز به ویژگی قابل توجهی نیست.

گوشی ZTE Axon 10 Pro

نمایشگاه MWC 2019

در این نمایشگاه شرکت ZTE از دو گوشی رونمایی کرد که یکی از آن‌ها Axon 10 Pro محسوب می‌شود و از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند. از بین مشخصه‌های آن می‌توانیم به بهره‌گیری از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، دوربین سه‌گانه اصلی و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی اشاره کنیم.

گوشی انرجایزر Max P18K Pop

نمایشگاه MWC 2019

مهم‌ترین ویژگی این گوشی، باتری ۱۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است که طبق اعلام شرکت سازنده، برای به اتمام رساندن شارژ آن باید دو روز مداوم با این گوشی ویدیو تماشا کنید. علاوه بر این، گوشی Max P18K Pop از تراشه مدیاتک Heilo P70 و ۶ گیگابایت حافظه رم و دوربین سه‌گانه بهره می‌برد.

مدل ۵G شیائومی می میکس ۳

نمایشگاه MWC 2019

شیائومی هم در این نمایشگاه مدل ۵G گوشی می میکس ۳ را معرفی کرد. این مدل به غیر از بهره‌گیری از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ و باتری اندکی بزرگ‌تر، تفاوت دیگر با مدل معمولی خود ندارد. این گوشی قرار است با قیمت ۶۷۹ دلاری روانه‌ی بازار شود.

هاب HTC 5G

نمایشگاه MWC 2019

شرکت HTC در نمایشگاه MWC 2019 از هیچ گوشی هوشمندی رونمایی کرد و در عوض، یک هاب ۵G مبتنی بر اندروید را معرفی کرد. این هاب از نمایشگر ۵ اینچی، چند اسپیکر و اندروید پای بهره می‌برد و به‌عنوان روتر اینترنت ۵G انجام وظیفه می‌کند.

گلکسی A30 و گلکسی A50 سامسونگ

نمایشگاه MWC 2019

از بین گوشی‌های معرفی‌شده می‌توانیم به دو گوشی میان‌رده گلکسی A50 و A30 هم اشاره کنیم که هر دو از نمایشگر ۶.۴ اینچی AMOLED بهره می‌برند. گلکسی A50 مجهز به دوربین سه‌گانه و A30 مجهز به دوربین دوگانه است و سامسونگ در مورد تاریخ دقیق عرضه و قیمت نهایی آن‌ها هنوز اظهارنظر نکرده است.

لنوو Tab V7

نمایشگاه MWC 2019

مهم‌ترین ویژگی این گوشی، بهره‌گیری آن از نمایشگر ۶.۹ اینچی و باتری ۵۱۸۰ میلی‌آمپر ساعتی است و غیر از این دو مشخصه، قابلیت مهم دیگری ندارد. لنوو برای این گوشی تراشه ضعیف اسنپ‌دراگون ۴۵۰ و ۴ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته و با قیمت ۲۵۰ یورویی به بازار عرضه می‌شود.

کارت حافظه microSD یک ترابایتی

نمایشگاه MWC 2019

در این نمایشگاه شرکت SanDisk از کارت حافظه microSD با ظرفیت ۱ ترابایتی رونمایی کرد که می‌تواند اطلاعات را با سرعت فوق‌العاده ۱۶۰ مگابایت بر ثانیه بخواند. برای خرید این کارت حافظه باید ۴۵۰ دلار و برای خریدن مدل ۵۱۲ گیگابایتی آن، باید مبلغ ۲۰۰ دلار بپردازید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar آقامجتبی

    سلام
    جناب اسفندیاری di سوال
    الان گلکسی واچ اکتیو ، گل سرسبد ساعت های هوشمند سامسونگ محسوب میشه ؟

    1. جدیدترین که هست ولی برای تشخیص «گل سر سبد» بودن باید دقیقا مورد بررسی قرار بگیره تا بشه نظر داد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه