از رسوایی یاهو تا ادعای گوگل؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در ۷ روز گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

ملاقات با اکسپریا XZ در دیجی‌کالا مگ

سونی ماه گذشته از آخرین پرچم‌دار خود یعنی اکسپریا XZ رونمایی کرد. هفته‌ی گذشته و هم‌زمان با مراسم معرفی اکسپریا XZ در ایران، این گوشی به دیجی‌کالا مگ رسید. ما هم فرصت را غنیمت شمردیم و با انتشار ویدیوهای مختلف و نقد و بررسی تخصصی نگاه دقیق‌تری به آخرین پرچم‌دار سونی انداختیم.

wir-08

رونمایی از Xperia XZ در شب بارانی تهران

مصاحبه‌ی اختصاصی دیجی‌کالا مگ با مدیر سونی‌‌موبایل خاورمیانه

[ویدیو] جعبه‌گشایی سونی اکسپریا XZ در دیجی‌کالا مگ

[ویدیو] نگاه نزدیک به سونی اکسپریا XZ در دیجی‌کالا مگ

[ویدیو] مقایسه سونی اکسپریا XZ با Z5 Premium در دیجی‌کالا مگ

نقد و بررسی سونی اکسپریا XZ؛ کیش بازار یا مات سونی؟

مقایسه دوربین اکسپریا XZ با آیفون ۷ در دیجی‌کالا مگ

سونی اکسپریا XZ و آیفون ۷ جزو آخرین پرچم‌دارانی بودند که امسال معرفی شدند. اپل طبق معمول بخش زیادی از مراسم معرفی آیفون ۷ و ۷ پلاس را به دوربین اختصاص داده بود. سونی هم با تاکید بر سنسورهای سه‌گانه و قابلیت‌های جدید دوربین اکسپریا XZ ظاهرا این بار بخش زیادی از تخم‌مرغ‌های خود را در سبد دوربین گذاشته است. در این مقاله قصد داریم با مقایسه دوربین اکسپریا XZ و آیفون ۷ آن‌ها را به طور کامل در کنار هم بسنجیم تا ببینیم کدام‌یک برنده‌ی این بازی خواهد بود. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

wir-09

مقایسه دوربین اکسپریا XZ با آیفون ۷ در دیجی‌کالا مگ

پوشش زنده‌ی کنفرانس گوگل در دیجی‌کالا مگ

سه‌شنبه گذشته شرکت گوگل محصولات جدید خودش را در مراسمی مفصل معرفی کرد. از گوشی Pixel و Pixel XL گرفته تا Google Home و Google Wi-Fi و دستگاه Chromecast Ultra که می‌تواند ویدیوهای ۴K‌ استریم کند. البته گوگل در این کنفرانس نگاه ویژه‌ای هم به هوش مصنوعی و قابلیت‌های «دستیار گوگل» (Google Assistant) داشت. در واقع آینده‌ی این شرکت را دستیار هوشمند و هوش مصنوعی تشکیل خواهد داد. طبق معمول ما در دیجی‌کالا مگ با پوشش خبری زنده‌ی این کنفرانس همراه شما بودیم.

wir-11

پوشش زنده‌ی کنفرانس گوگل در دیجی‌کالا مگ

گوگل گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL را معرفی کرد

با Daydream تجربه فیلم‌ها هیجان‌انگیزتر از همیشه می‌شود!

۴K ببینید؛ گوگل از Chromecast Ultra رونمایی کرد

اطلاعات بیشتری درباره اسپیکر هوشمند Google Home منتشر شد

همه‌ی آنچه در کنفرانس گوگل گذشت

خلاصه‌ی کنفرانس گوگل در ۱۰ دقیقه با زیرنویس‌ فارسی

گوگل با گوشی جدیدش مستقیما آیفون را هدف گرفته است

گوگل تایید کرد: Pixel و Pixel XL ضدآب و گرد و غبارند

ادعای بزرگ گوگل

گوگل مشخصات فنی دوربین پشتی ۱۲٫۳ مگاپیکسلی گوشی‌های جدیدش یعنی پیکسل و پیکسل ایکس ال را منتشر کرده است. با این مشخصات دوربین پیکسل باید واقعا دوربین خوبی باشد. گوگل می‌گوید دریافت امتیاز ۸۹ از DXOMark دوربین پیکسل را به «بهترین دوربین گوشی موبایل» تا به حال تبدیل و از نظر شفافیت و دقت رنگ آن را به دوربین‌های عکاسی کامپکت واقعی نزدیک می‌کند. سنسور نسبتا بزرگ و رزولوشن نه‌چندان بالا باعث شده تا اندازه‌ی هر پیکسل به عدد بزرگ ۱٫۵۵ میکرون برسد. در نتیجه دوربین پیکسل در نور کم هم باید عملکرد خوبی داشته باشد.

wir-12

ادعای بزرگ گوگل در مورد دوربین پیکسل

برندگان نهایی مسابقه‌ی «کدام عکس، کدام گوشی؟»

سرانجام به آخرین مرحله‌ی مسابقه‌ی «کدام عکس، کدام گوشی؟» رسیدیم. مسابقه‌ای که به مناسبت تولد یک‌سالگی دیجی‌کالا مگ از یک ماه پیش آغاز شد و با استقبال بسیار خوب مخاطبان همراه بود. در نهایت قرعه‌کشی بین کدهای ۱۰۰۱ تا ۱۱۳۵ انجام و کد سه برنده‌ی خوش‌شانس مسابقه‌ی «کدام عکس، کدام گوشی؟» مشخص شدند.

wir-10

برندگان نهایی مسابقه‌ی «کدام عکس، کدام گوشی؟» مشخص شدند!

برادر موسیقی‌دان K750i!

حتما به یاد دارید که چندی پیش در یکی از مطالب «گجت‌های رترو» از گوشی محبوب سونی اریکسون K750i یاد کردیم. از قرار معلوم K750i یک برادر نسبتا دوقلو هم داشته که به جای عکاسی، در زمینه‌ی موسیقی فعالیت می‌کرده است. بله درست حدس زدید، منظور ما سونی اریکسون W800i است. برای این که بین این دو برادر فرقی نگذاشته باشیم، قصد داریم در این مطلب یادی از برادر موسیقی‌دان یعنی W800i بکنیم. البته به نظر می‌رسد خود سونی اریکسون رعایت عدالت را بین این دو بردار نکرده باشد؛ چرا که ما به سختی توانستیم ویدیوی تبلیغی جذابی برای W800i پیدا کنیم. با این حال دیدن ویدیوی زیر برای یادآوری خاطرات شیرین سونی اریکسون W800i خالی از لطف نیست.

wir-07

سونی اریکسون W800i؛ برادر موسیقی‌دان K750i!

رسوایی یاهو

هنوز مدت زمان زیادی از منتشر شدن خبر هک ۵۰۰ میلیون ایمیل یاهو نمی‌گذرد که باز هم این شرکت با یک رسوایی جدید مواجه شد. براساس اطلاعات منتشر شده یاهو یک سیستم نظارت پیشرفته با درخواست دولت آمریکا و سازمان‌های امنیتی به وجود آورده بود که تمام اطلاعات کاربران را بررسی می‌کرد و آن‌ها را در لحظه به سازمان‌های مختلف ارسال می‌کرد.

wir-14

یاهو برای سازمان‌های امنیتی جاسوسی می‌کند

واکنش اپل و گوگل به رسوایی یاهو چه بود؟

طرح رجیستری

اگر این اواخر نسبت به خرید تلفن همراه هوشمند به‌خصوص آیفون اقدام کرده باشید، حتما متوجه بازار آشفته‌ی آن شده‌اید؟ اما قضیه چیست؟ چرا خرید آیفون، با این همه دردسر همراه شده است؟ چرا برخی فروشگاه‌ها از فروش آیفون سر باز می‌زنند؟ چرا برخی فروشگاه‌ها ناگهان پلمپ شدند؟ همه‌ی این‌ها برمی‌گردد به «طرح رجیستری موبایل». به گفته‌ی مسوولان، این طرح به‌زودی وارد فاز اجرایی می‌شود. اما طرح رجیستری موبایل چیست و بود و نبودش برای مصرف‌کننده چه فرقی می‌کند؟ در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

wir-06

معمای آیفون در ایران؛ طرح رجیستری در چه مرحله‌ای است؟

طرح رجیستری موبایل برای مردم هزینه نخواهد داشت

موفقیت کسب‌و‌کار در عصر دیجیتال

در زمانه‌ای که جریان‌های دیجیتال سهمی فزاینده از تجارت و رشد اقتصادی را تحت فرمان خود درآورده‌اند، مدیران اجرایی باید پاسخگوی سؤالات جدیدی باشند. جهانی‌سازی که روزگاری بر مبنای تجارت کالاها و بازارهای مالی فرامرزی سنجیده می‌شد، امروز به طرز اجتناب‌ناپذیری با مبحث دیجیتال‌سازی درهم تنیده شده است. انتقال لحظه‌ای جریان‌های عظیم داده و اطلاعات و توانایی این شبکه‌های تودرتوی دیجیتال در مرتبط ساختن هر چیز و هر کس در هر مکان، شرکت‌ها را ناگزیر ساخته تا از نو به مفهوم جهانی بودن بیاندیشند. شرکت مشاور مدیریتی مک‌کینسی در یکی از  پژوهش‌های خود پس از ارزیابی اثرات اقتصادی این چرخش دیجیتال، پنج حوزه حیاتی را که باید کانون توجه مدیران و تیم‌های ارشد مدیریتی باشد، شناسایی کرده است.

wir-05

۵ کلید برای موفقیت کسب‌و‌کار در عصر دیجیتال

بیوگرافی رییس هیات مدیره‌ی توییتر

یازدهمین کارمندی که به استخدام گوگل در آمد، درآمدزایی این شرکت را دگرگون کرد و آن را از یک شرکت معمولی که به‌زحمت حقوق کارمندانش را می‌پرداخت به سلطان تبلیغات اینترنتی بدل کرد. با دیجی‌کالا مگ و زندگی‌نامه‌ی «امید کردستانی» مدیر تجاری سابق گوگل و رییس کنونی هیات مدیره‌ی توییتر همراه باشید.

wir-15

امید کردستانی؛ دیپلمات گوگل، رییس هیات مدیره‌ی توییتر

تایید دو مرحله‌ای

بسیاری از افراد وقتی صحبت از «تایید دو مرحله‌ای» (Two-Factor Authentication) به میان می‌آید با حالتی که نشان از نارضایتی است می‌گویند: «اه، عجب چیز آزاردهنده‌ای است». بله موضوع این مقاله در مورد همان مرحله‌ی اضافی آزاردهنده است. همان مرحله‌ای که شما را وادار می‌کند پیش از ورود به یک حساب کاربری آنلاین ابتدا کدی را دریافت کنید. البته اگر اندکی در مورد تایید دو مرحله‌ای تحقیق کنید دیگر هنگام برخورد با آن دلخور نخواهید شد. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا تایید دو مرحله‌ای یا ۲FA را بهتر بشناسیم، نگاهی به روش‌های مختلف آن بیندازیم و برخی از سوءتفاهم‌های رایج در مورد آن را برطرف کنیم.

wir-04

همه‌ی آنچه باید از تایید دو مرحله‌ای بدانید

دانلود نسخه‌ی بتای اپلیکیشن‌های اندروید

گوگل به‌تازگی قابلیت‌های جدیدی را به پلی استور افزوده که اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های بتا را راحت‌تر پیدا و مدیریت کنید. بنابراین اگر جزو آن دسته از افراد هستید که حاضرند برای امتحان کردن جدیدترین ویژگی‌ها و امکانات یک اپلیکیشن با باگ‌های احتمالی کنار بیایند، الآن بهترین زمان برای دست‌به‌کار شدن است. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا با روش دانلود کردن نسخه‌ی بتای بهترین اپلیکیشن‌های اندروید آشنا شوید.

wir-03

چگونه نسخه بتای بهترین اپلیکیشن‌های اندروید را دانلود کنیم؟

الو الو من گوگلم!

همان‌طور که می‌دانید قرار بود اپلیکیشن Allo تابستان امسال منتشر شود. گوگل سر قول خود ماند و در آخرین روزهای تابستان پیام‌رسان الو را هم برای اندروید و هم برای iOS منتشر کرد. ما هم سریعا در دیجی‌کالا مگ دست‌به‌کار شدیم و قصد داریم در این ویدیوهای کوتاه نگاهی دقیق‌تر به اپلیکیشن پیام‌رسان جدید Google Allo بیندازیم.

wir-02

الو الو من گوگلم! نقد و بررسی اپلیکیشن Allo

چند نقد و بررسی

این هفته هم چندین نقد و بررسی کالای دیجیتال در دیجی‌کالا مگ منتشر شد؛ از فلش مموری iKlips DUO تا کامپیوتر دسکتاپ ایسوس مدل K20CD. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بعضی از نقد و بررسی‌های ما در این هفته بیندازید.

wir-01

خداحافظ هشدار کمبود حافظه‌ی آیفون؛ نقد و بررسی فلش مموری iKlips DUO

نقد و بررسی کامپیوتر دسکتاپ ایسوس مدل K20CD

بررسی لپ‌تاپ دل Vostro 14 سری ۵۴۵۹؛ باریک، سبک، اصیل

نقد و بررسی سری X540؛ بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس با قیمت مناسب

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه