اندروید یا iOS؛ آن‌چه شما گفتید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه
اندروید یا iOS

هفته‌ی پیش از شما پرسیدیم که اندروید یا iOS، کدام‌یک را بیشتر می‌پسندید؟ از شما خواستیم دلایل منطقی‌تان را بگویید و حتی باهم مخالفت کنید. شما هم تجربیات‌تان را با هم به‌اشتراک گذاشتید. در ادامه‌ی این نوشته می‌خواهیم گلچینی از نظرات شما را با هم مرور کنیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌   ‌‌

  • بعضی از نظرات برای خوانایی بیشتر ویرایش شده‌اند. برای دیدن همه‌ی نظرات به‌صورت دست‌نخورده، به مطلب «اندروید یا iOS؛ شما بگویید» مراجعه کنید.
  • مطلب اولیه در مورد اندروید و iOS بود. به‌همین خاطر در این نوشته فقط نظرات مرتبط با این دو سیستم عامل آورده شده. در مطالب بعدی به سیستم عامل درحال احیای ویندوز خواهیم پرداخت.
  • نظرات دوستان بیان‌گر دیدگاه‌های نویسنده نیست.

‌‌‌ ‌‌‌

برخی به محدودیت‌های iOS‌ اشاره کردند

تقریبا اکثر کاربران متفق‌القول‌اند که اندروید قابلیت شخصی‌سازی بیشتری دارد و از ابزارهای متنوع‌تری بهره می‌برد.

محمد:

اپل به خاطر تفکرات امنیتی و نیز قانون کپی‌رایت محدودیت‌های زیادی در انتقال فایل داره؛ کاری که به‌راحتی با گوشی‌های اندروید می‌تونید انجام بدین … برای من که دوست دارم ارتباطم با گوشی هوشمندم مستقیم و به دور از محدودیت‌هایی باشه که سیستم عامل برام تعریف کنه اندروید بهترین گزینست.

سیدرضا:

دسترسی‌ای که شما به نقاط مختلف اندروید دارین، توی iOS به‌هیچ‌وجه ندارین؛ اندروید رو توی چند دقیقه به‌راحتی می‌تونید جوری شخصی‌سازیش کنید که با یه گوشی مشابه ۱۸۰ درجه متفاوت باشه. ولی خودتو بکشی بگردی دنبال برنامه‌ی شخصی‌سازی برای iOS نمی‌تونی اون سطح از شخصی‌سازی رو داشته باشی.

 

کیوان:

… کلا اندروید برای اونایی خوبه که اصطلاحا بهشون میگن خوره‌ی کامپیوتر، چون‌که یه دستگاه دیگه برای اینکه ساعت‌ها باهاش ور برن و کاستومایزش کنن پیدا می‌کنن و iOS براشون خسته کنندست؛ چون‌که نمیتونن باهاش خودشون رو سرگرم کنن. iOS از طرفی برای کسایی طراحی شده که کارهای مهم‌تری از جابجا کردن چند تا ویجت رو صفحه موبایلشون دارن.

‌‌‌‌‌‌‌

بعضی هم به محدودیت‌ها اعتقادی ندارند و مشکل را جای دیگری می‌بینند

حمید:

…بعضیا میگن اپل تو ایران کاربرد نداره چون شاید نتونن به‌راحتی فایل‌های صوتی یا PDF مبادله کنن و این براشون یعنی محدودیت.

 

محمد جلیلی:

مقایسه کردن iOS با اندروید کاملا کار بیهوده‌ایه. اونایی که میگن iOS محدودیت داره واسه اوناییه که بلد نیستن کار کنن شما که انحصاری بودن iOS به همه چیزه اندروید می‌ارزه.

 

هادی:

… نداشتن سطح دانش کلی برای کار کردن با سیستم‌های عامل، چه اندروید و چه iOS، ربطی به شرکت نداره… وابسته بودن برای دانلود آهنگ و ویدیو به آی‌تیونز، برای مردمی که نمی‌دونن کپی‌رایت چیست و حق اثر چیست و هزینه نمی‌کنند برای موسیقی بله میشه محدودیت…

‌‌

 

برخی فکر می‌کنند افراد اپل را به‌خاطر لوگوی اپل دوست دارند

.S.B:

… می‌توان «فقر فرهنگی» در کشور‌های جهان سوم را عامل اصلی موفقیت اپل در این کشور‌ها دانست که البته فقط به آیفون ختم نمی‌شود و هرچیزی با لوگوی سیب گاز زده می‌تواند موجب بالا رفتن وجهه افراد شود. درنتیجه هرکس پول بیشتری داشته باشد، چیزهای بیشتری با لوگوی سیب گاز زده می‌خرد…

 

Alirezamaaf:

به نظر من هیچ سیستم عاملی نمی‌تونه جای iOS رو بگیره؛ از همه مهم‌تر کلاسی که یک گوشی لوکس باید داشته باشه فقط و فقط در گوشی اپل وجود داره که باید به خاطر لوکس بودن محصولات اپل جیبتو کاملا خالی کنی.

 

 

شیش لول بند:

 

اپل یه چیزی داره که هیچ کدوم از برندهای دیگه ندارن، اونم اینه که اپل کلاس داره.

‌‌‌

 

کبوتر با کبوتر، باز با باز

نظر بعضی دوستان این است که نباید دستگاه‌های پایین‌رده و میان‌رده‌ی اندرویدی را با آیفون مقایسه کرد.

 

mohammad:

 

بله دقیقا همینجوریه اصلا درستش همینه! شما باید پرچم‌دار اندرویدی رو با آیفون مقایسه کنید نه یه گوشی سیصد چهارصد تومنی رو!

‌‌‌      ‌‌

 

 

یکپارچگی سخت‌افزار و نرم‌افزار در آیفون‌ها

احسان:

 

…iOS آن‌قدر سیستم عامل بهینه‌ای هست که باوجود اینه برند‌های دیگه گوشی دارن با رم ۳ و ۴ بیرون میدن اپل تازه ۶s رو با رم ۲ بیرون داد. این بدین معنی است که iOS با کمترین سخت‌افزار بهترین بازدهی را دارد. بهتره بگم دوستان من خودم از اندروید استفاده می‌کنم ولی با iOS که کار میکنم لذت بیشتری می‌برم.

 

 

iHs:

 

من چند سالی هست از iOS استفاده می‌کنم. خوبی این سیستم عامل هماهنگی خوب با سخت‌افزار است. به‌طوری‌که اپل مثل دیگر کمپانی‌ها مجبور به استفاده از سخت‌افزار بسیار قوی برای بازده خوب نیست. iOS با ضعیف‌ترین سخت‌افزار بهترین عملکرد را داراست.

‌‌‌  ‌‌   ‌‌ ‌‌

 

 

تنوع تلفن‌های هوشمند اندرویدی

بهنام:

به نظر من اندروید بهتر از iOS است. دلیل این موضوع هم تنوع بیشتر گوشی‌های اندرویدی است اجازه می‌ده که هر کس گوشی خودش رو با توجه به سلیقه و نیازش انتخاب کند. اگه احتیاح به قلم باشه گوشی با قلم می‌خره و اگه به دوربین قوی احتیاج داشته باشه گوشی با دوربین ۱۶ یا ۲۰ مگاپیکسی تهیه می‌کند‌ و مجبور نیست برای گوشیش حداقل ۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان خرج کنه.

‌‌‌‌‌‌‌  ‌‌‌   ‌‌‌

 

آزادی عمل بیشتر در دستگاه‌های اندرویدی

رضا:

… فایل منیجر‌های عالی‌ای وجود داره. راحت میشه از طرق مختلف با گوشی‌های دیگه ارتباط برقرار کرد. درمجموع، آزادی عمل و احترامی که اندروید به کاربر در این خصوص می‌ذاره، برای من خیلی مهم و ارزشمنده.

 

سید مهدی:

من گوشیم اندرویه و تبلتی که اداره بهمون داده اپل و از هردو استفاده کردم. من اندروید رو ترجیح می‌‌دم چون احساس می‌کنم به شعورم احترام میگذاره و توی خیلی چیزها دستم رو باز گذاشته تا خودم تصمیم بگیرم.

‌‌‌‌

 

طرفدارهای ویندوز کم نیستند

در میان نظرات، دوست‌داران اکوسیستم ویندوز حضور پررنگی داشتند. مثل این دوست عزیز که تکلیف را یک‌سره کرد!

ali:

در آینده شاهد این هستیم که اکوسیستم ویندوز ۱۰ با تکنولوژی و کیفیت بسیار بالای نوکیا و مایکروسافت این دو پلتفرم رو قورت میده. اندروید امنیت نداره و خیلی هم کنده و لگ و هنگ داره. iOS هم خیلی محدوده و گرون و هیچ نوآوری جذاب و جدیدی توش دیده نمیشه و تکراری و قدیمی شده.

‌  ‌‌

 

برخی هم موضوع را کاملا سلیقه‌ای می‌بینند

میلاد:

من خودم کاربر اندروید با سونی هستم ولی با iOS هم کار کردم؛ هر دو سیستم عامل بسیار عالی و کاربردی هستند. من نمی‌تونم بگم فلان سیستم عامل به خاطر فلان مزیتش بهتر از اون یکیه؛ چون همه‌ی امکانات در هر دو سیستم عامل گنجانده شده؛ هر دو ضعف‌هایی دارن به‌نوبه‌ی خودشون. در کل می‌تونم بگم این انتخاب، سلیقه‌ای هستش یه علاقه یک شخص به یک برند، اما هر دو خوبن.

‌‌

برخی تنوع بیش‌ازحد دستگاه‌های اندرویدی را نقطه ضعف آن می‌دانند

behnam:

به‌نظر من ضعف بزرگ اندروید در وجود مارک‌های ضعیف و تعدد سخت‌افزار‌های اکثرا فیک تو بازاره…

‌‌‌‌‌‌

 

برخی می‌گویند اندروید در ایران کاربری بهتری دارد

مسعود:

من خودم الان اندروید لالی پاپ دارم و فعلا قصد برگشت به اپل رو ندارم. در مورد کاربری سخت اپل، این مورد فقط تو ایران هستش به خاطر محدودیتهاش. البته اندروید کاربری راحت‌تری تو ایران داره.

‌‌‌

 

برخی هم همه‌چیز را زیر سوال بردند

نادر:

بحث شخصی‌سازی که اندرویدی‌ها میگن چیه آخه؟ تعویض عکس و بک‌گراند و این مسخره بازیا. همش برای بچه‌ها خوبه و ملاک خوبی و بدی نیست. ملاک پایداری، نرم‌افزاره که iOS و ویندوز باز هم سرترن.
اپن سورس بودن هم خوبه منتها برای دولوپرها نه فرد عادی…کیفیت هم که هر سه سیستم عامل دارن. اندروید توی چند کلاس مختلف گوشی داره. منتها iOS فقط در کلاس A کار می‌کنه… دوستانی هم که میگن امکانات اپل تو ایران کاربردی نداره بفرمایند آیا مشابه همون امکانات که در اندروید و وین فون هم وجود داره تو ایران کاربرد داره؟…

‌‌‌   ‌‌

 

 

قیمت برای خیلی‌ها اهمیت زیادی دارد
محمد:

به‌نظر من مهم‌ترین دلیل برای خرید یک گوشی اندرویدی قیمتش هست. من در یک خانواده ی متوسط رو به بالا زندگی کردم و عاشق عکس‌برداری هستم و دوربین برای من مهم‌ترین چیز هست و یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های دوربین خوب هم برای من لرزشگیر اپتیکال هست. پس در بین گوشی‌های اپل فقط آیفون ۶s پلاس شصت و چهار گیگ به‌درد من می‌خوره؛ پس باید یه گوشی ۳ میلیونی بخرم ولی با وضعیت خانواده‌ی ما این خرید دیوانگی هست ولی می‌تونم برم یه G4 مشکی رنگه ناز و خوشگل ۱/۸ میلیونی بخرم که می‌تونه تمام نیاز‌های من رو (یا حتی بیشتر) مثل یه آیفون برآورده کنه.

farhad:

اپل فقط واسه کسانی هست که پول خوب دارن. اندروید واسه همه!

‌‌‌‌‌   ‌‌‌‌

 

برخی هم این‌طور ماجرا را جمع‌بندی کردند

امیرحسین:

من با هر دو سیستم عامل کارکردم. اولین دستگاه اندرویدیم گلکسی نوت ۱ بود و اولین و آخرین‌اش نوت ۳ بود. اولین دستگاه آیفون ۴s و آخرین آیفون ۶ بوده. یک کلام اگر می خواستم یک گوشی داشته باشم یک گوشی اندرویدی انتخاب می کردم.
مزایای iOS
۱. سیستم عامل روان‌تر
۲. ساپورت آپدیت بهتر به‌طوری که آیفون ۴s الان آخرین نسخه iOS9 را دریافت کرده ولی گلکسی نوت ۱ هم‌دوره‌ی اون در نسخه اندروید ۴/۱/۲ مونده!
۳. کیفیت ساخت بالاتر آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدی
مزایای اندروید
۱. انتقال فایل به گوشی به‌راحتی انجام می‌گیرد. حتی فلش مموری را می‌شه به گوشی وصل کرد و فایل جابجا کرد.
۲. اپلیکیشن‌‌های اندروید را از چندین مارکت میشه نصب کرد و حتی فایل apk را می‌شه از اینترنت یا بلوتوث دریافت و نصب کرد.
۳. شخصی‌سازی در سیستم عامل اندروید دامنه‌ی وسیعی داره؛ مثلا در گوشی آیفون با مکافات میشه زنگ گوشی را عوض کرد ولی در اندروید به‌راحتی میشه.

 

 

محسن:

یک سری از دوستان میگن اندروید این‌طور اونطور و من قبول دارم این نظرشونو. اما این مشکلات اندروید مربوط به پایین‌رده‌های شرکت‌های که برای همه اقشار گوشی هوشمند تولید می‌کنن و خب همه نمی‌تونن پرچم‌دار تهیه کنن و مطمئنن اگر آیفون هم رده‌پایین داشت همین مشکلاتو داشت. نکته دوم اینه که اندروید خام ازلحاظ روونی اگر بهتر از iOS نباشه مطمئن باشید چیزی کمتر نداره. اپل خیلی خوب و روونه و کار باهاش لذت بخشه؛ قبول دارم. اما محدودیت‌هایی که ایجاد می‌کنه به‌شخصه خیلی اذیت‌کننده می‌دونم. درانتها به‌قول بعضی دوستان بحث آپدیت هست که درست میگن اما شما اگر یک دستگاه نکسوسی که مستقیم گوگل نظارت داره به تولیدش و جزو سخت‌افزارهای گوگل محسوب میشه می‌تونن لذت یک اکوسیستم خوب و روون روی اندروید را تجربه کنن.
دریک جمع‌بندی که درمقاله هم بهش اشاره شد اندروید محیط باز و انعطاف‌پذیرتری داره. اما در مقابل آیفون اکوسیستم بسته و روون به دور از هرگونه دستکاری با آپدیت‌های منظم.

‌‌‌   ‌‌   ‌‌‌‌

 

 

مثالی متفاوت و عجیب

محمد:

من همیشه هم اندروید داشتم، هم iOS، هم مک، هم ویندوز، هم لینوکس. مثالی ساده و با توجه به تجربه‌ی چندین ساله می‌زنم.
iOS = اتاقی تنگ، کوچک و بدون درب و پنجره ولی با تمامی امکانات ممکن. این اتاق امکاناتش لذت‌بخش هست ولی همیشه حس خفگی به آدم دست میده.
اندروید = یه خانه درب به حیاط، با امکاناتی رو به خوب. میشه از امکانات داخل خونه استفاده کرد و گاهی هم رفت توی حیاط از نسیم صبحگاهی تنفس کرد، آفتاب گرفت و به گل‌ها آب داد.
ویندوز فون = تا حالا نخواستم داشته باشم چون حس میکنم یه راه‌پله با یک کلید و یک چراغ بیشتر نیست.

‌‌‌‌‌‌   ‌‌

 

دو دلیل برای نخریدن آیفون!

 

amir:

-برای گوشی‌های بالای ۵ اینچ iOS دو تا انتخاب بیشتر وجود نداره. ۶ پلاس و ۶s پلاس که قیمت‌هاشون بسیار نجومیه.
-عدم پشتیبانی گوشی‌های اپل از دو سیم‌کارت.

‌‌‌   ‌‌‌‌‌‌‌‌‌   ‌‌

 

یک دلیل منطقی دیگر برای خرید آیفون!

Iman:

دوستان، گوشی اندرویدی را وقتی می‌خواهید بفروشید طرف آن‌قدر تو سرش می‌زنه که قیمتی که خودش بخواد بخره یا نهایتا به شما میگه بذار بفروشم ولی آیفون قیمتش مشخصه مثل ارز.

‌‌‌   ‌‌

‌‌‌‌

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۰ دیدگاه
  1. Amir salar

    سلام به همه دوستان عزیزم
    بنده صرفاً نظرمو در حیطه تخصصم که تعمیرات موبایل هست با شما به اشتراک میگذارم
    از نظر سخت افزاری دستگاه های اندرویدی حتی پرچم دارهای برندهایی از قبیل سامسونگ و ال جی و سونی آسیب پذیر ترند به علت اینکه اکثر دستگاه های مراجعه شده اندروید هستند و این در صورتی هست که آیفون ها در اثر ضربه ها و آسیب های شدیدتری راه به فروشگاه باز میکنند
    در مورد سیستم عامل و رابط نرم افزاری هم علارقم علاقه ی شخصی خودم نسبت به دنیای اپن سورس و آزادی عمل در اندروید باید به این نکته اشاره کنم که این سیستم عامل سرعت کند شدندش و تاثیر بد افزارها روی عملکرد خود سیستم بیشتر از سیستم عامل آی او اس هست و در این زمینه گوشی های آیفون کم دردسرترند

    1. آرش

      داداش اولا این طبیعیه که تعمیری اندروید بیشتر باشه چون هم تعداد گوشی اندروید بسیار بیشتر و هم روی گوشی های پایین رده و میان رده بسیاری نصبه
      دوما اینجا بحث از سیستم عامله نه برند گوشی؟ضربه خوردن گوشی اندرویدی به خود اندروید چه ربطی داره آخه؟!
      کمی فکر کن بعد به عنوان متخصص گوشی و تعمیرکار نظربده!

  2. WoNDeRMAn

    همون OTG اندروید به کل هیکل آی او اس می ارزه !!!! گوشی اندروید رو میشه بعنوان کامپیوتر جیبی استفاده کرد یعنی شما قادرید هرنوع فایل با هرنوع فرمتی که باشه رو از اینترنت دانلود کنید و حتی با استفاده از نرم افزارایی که مشابهش توی کامپیوتره روش عملیات انجام بدید درحالی که شاید اون فایل هیچ ربطی به گوشی نداشته باشه ! اما با ای او اس فقط فرمت های خاص رو میتونید دانلود کنید اونم با شرایط خاص ! یعنی استفاده از نرم افزارای خاص و کلی دردسر ! کلا با آیفون هرکاری میخوای انجام بدی باید ۱ نرم افزار خاص اون کارو برات انجام بده !
    نکته جالب IOS اینه اسمش گذاشتن سیستم عامل امن ! حالا چرا امن ؟
    چون نه به گوشی های دیگه ارتباط دارید نه با تبلت های دیگه نه با لپ تاپ های دیگه نه با PC های دیگه یعنی هیچ کار نمیتونید بکنید هیچ تبادل اطلاعاتی بین دیوایس های مختلف با IOS نیست اونوخ اسمش گذاشتن سیستم عامل امن مثل اینه که روی هارد کامپیوتر ویندوز نصب کنی هیچی هم به سیستم وصل نکنی ! خوب طبیعیه ویروسی نمیشه هیچ مشکل امنیتی هم براش پیش نمیاد !!!!!
    من یکبار آیفون خریدم داشتم دیوونه میشدم برای کوچکترین کار نیاز به برنامه های خاص هست ! همینقدر میتونم بگم IOS بدرد من نمیخوره ! چون مدام با گوشی ور میرم رامش رو عوض میکنم و روت و آنروت و . . .
    شما با اندروید بازی هارو قادرید خودتون پچ کنید و خودتون بازی ها و برنامه های پولی رو کرک کنید ! اونوخ تو اپل برنامه هاش که نصف پولیه نصف دیگه هم باید Apple ID داشته باشی !!! کلا کاربر از همه نظر محدوده یعنی شما در قبال پولی که میدی نصف امکانات اندروید رو ندارید !

    1. WoNDeRMAn

      اقا سجاد هم نظری دادن و بنظر منم ویندوزفون از آی او اس بهتره اما به کاملی اندروید نیست و هنوز خیلی جا داره به اندروید برسه اما تا ۱-۲ سال آینده ویندوزوفون به یکی از بهترین سیستم عامل ها تبدیل میشه
      بهترین نکته مثبتش بهینه بودن سخت افزار با نرم افزارش هست یعنی با رم۵۱۲ و پردازنده ۲ هسته ای تو ویندوزفون میشه آسفالت۸ رو بازی کرد اما تو اندروید با رم۵۱۲ و پردازنده ۲ هسته ای میتونید آسفالت camera بازی کنید هی را برید از آسفالت زمین فیلم بگیرید !

    2. امیر حسین

      دوست عزیز بهترین قسمت نظرتون از نظر من این قسمت بود که گفتین “همینقدر میتونم بگم IOS بدرد من نمیخوره ! چون مدام با گوشی ور میرم رامش رو عوض میکنم و روت و آنروت و . . . ”
      نیاز نیست برای هرچیزی و هرکاری پول پرداخت کنی ! به عنوان مثال برنامه ای وجود داره به اسم Document با این برنامه شما هر فایلی با هر فرمتی از هر جایی رو که بخوای اولا میتونی به راحتی دانلود کنی و خود این برنامه به صورت فال منیجر هست ، و ثانیا فایلهارو بین برنامه های مختلف جابه جا کنی ! برنامه ی دیگری هم هست به است iFunbox که روی پی سی میتونی نصب کنی و خیلی راحت هر چیزی از توی گوشی که خواستی میتونی انتقال بدی یا بالعکس ! فقط کافیه یکم دنبال بگرده آدم همه چیز هست و رایگان ! در ضمن برای گوشی آیفون هم بجای روت ، جلبریک وجود داره ولی پیشنهاد نمیشه همینطور که روت برای اندروید پیشنهاد نمیشه !
      نکته دیگه ای که گفتین “چرا امن ؟!” ، این چیزی که شما گفتین هم درسته ولی نه کاملا ، چرا که گوشی آیفون خیلی راحت به پی سی ، لپتاپ و … وصل میشه اگه قرار باشه ویروسی شه میشه ! ولی به خاطر پیچیدگی و سطح بالای سیستم عاملش ویروسی نمیتونن براش بنویسن ! وگر نه برای پیدا کردن حفره های این سیستم عامل جایزه ۱ میلیون دلاری نمیذاشتن !

  3. علی غفاری

    دلیلی نداره همش بخواهیم دوتا چیز را مقابل هم قرار بدیم و بزنیم تو سرشون.تفنگ رو سر کسی نزاشتیم و بگیم اینا بخر.
    همه باید موقع خریدشون این را در نظر داشته باشندخریدی هوشمندانه اس که با روحیه و نیاز های فرد متناسب باشد.اگر همه یک نیاز و یک سلیقه داشتند فقط یک برند موبایل بود و همه محصولات اون را میخریدند.
    اما این را باید پذیرفت که همشون نقص و عیب زیاد دارند .گاهی اوقات عظمت یک برند باعث میشه کمبود ها ونقص هاش را در نظر نگیریم و تصیممان را از روی احساس بگیریم.از نظر من ترکیبی از این دوسیستم عالی میتونه بهترین باشه.

  4. MG

    دوستان تا کی میخواین این بحثای بیخودی رو تکرار کنین؟؟؟
    عزیزان من هرکس نظری داره و شما اگه خودتونو تیکه تیکه هم بکنید نمیتونید نظرش رو عوض کنید پس این بحثارو ول کنید…
    من شخصا نظرم اندرویده
    گوشیمم گلکسی اس ۶ اج هستش
    میخواستم بگم اینقد نگید که کسایی که میخوان پول ندن اندروید میخرن…
    اندروید تنوع داره به طوری که قیمت گوشیاش از ۴۰۰ تومن شروع میشه تا دو میلیونو هشتصد هزار…
    و قطعا کسی که دو میلیون و هشتصد گوشی میخره اینقد توانایی مالی داره که بخواد دویست تومن بزاره روش و یه آیفون بخره…
    پس حتما نظر شخصی خودش رو داره و آیفون خواسته هاشو برآورده نمیکنه…
    درین موارد طرف یا برنامه نویسه یا گیکه یا میخواد با گوشیش کد نویسی کنه که با یه گوشی اپل هیچوقت نمیشه این کارارو کرد…
    شاد باشید و دیگه بحث نکنید?

  5. ehsan

    ما از اول به هیچ چیزی احترام نذاشتیم همه چیو مفت خواستیم
    اپل داره احترام میذاره به اون برنامه نویسی که وقتشو گذاشته و… باید هم یه پولی گیرش بیاد نه اینکه شما خیلی راحت بری دانلود کنی!دلیل اینکه اپل اینجوری هست بر میگرده به قانون کپی رایت که در آمریکا وجود داره و براشون هم خیلیییی مهم هستش!
    در ضمن هماهنگی که بین مک و آیفون هست رو شما حتی در گوشی های ویندوز فون با پی سی یا لپ تاب های با سیستم عامل ویندوز نمیبینید
    من خودم باشم یه آیفون ۵اس با یه نوت ۵ میگیرم

    1. بهرام

      احسان عزیز هماهنگی ویندوز موبایل و دسکتاپ کاملا یکتاست و بزودی قابلیت های جدیدش بروز میشه که گوشی شما یک دسکتاپ و دسکتاپ شما گوشی شما خواهد بود.

  6. sajjad

    اینایی که میگن محیط آی او اس بستست حالا که اندروید متن بازه و همه کاری میشه کرد باهاش چیکار میکنین مگه؟!
    اینا یی که میگن اندروید همش هنگه و لگ داره یک گوشی اندرویدی هم قیمت آیفون بخرن تا ببینم نظرشون بازم همینه؟
    اینایی هم که میگن استور ویندوزفون برنامه نداره و ضعف برنامه داره…الان که گوگل پلی پر از برنامست چندتاشون به دردتون میخوره؟بیشتر از صدتا برنامه و بازی که بیشتر به دردتون نمیخوره؟اون صدتا برنامه و بازیو ویندوزفون هم داره(به غیر از بازی کلش اف کلن!)
    من از ویندوزفون استفاده میکنم و بنظر من بهترین سیستم عامله.ولی خوب بودن ویندوزفون دلیل بر بد بودن آندروید و آی او اس نیست.

  7. امیر حسین

    به نظر من محدودیت ios شده تعریفی از این سیستم عامل بین ما ایرانیا ! در صورتی که به نظر من که اطلاعاتم در رابطه با گوشی متوسطه سیستم عامل ios فقط نیاز به کمی دانش داره همین ! وگرنه نه محدوده و نه خسته کننده و نه پیچیده !
    عددهایی که گوشیهای اندروید روی سخت افزارش میذاره به نظرم توهین به شعور کاربره نه محدودیت وجود نداشته ios . ( دوربین ۸ مگاپیکسلی آیفون ۶ در مقایسه با دوربین ۲۰ مگاپیکسلی سونی کاملا گویای همه چی هست چه بسا که رم و پردازنده و … هم همینطوره )!!!
    منم تا قبل اینکه با ios کار کنم مثل اکثر این دوستان فکر میکردم ولی وقتی که آیفون ۶ گرفتم و یه مدت کار کردم و از اینور و اونور اطلاعات مختلف به دست آوردم که برای هرکاری چه برنامه ای مناسبه نظرم عوض شد و الان واقعا راضیم و هیچ محدودتی حس نمیکنم ! در رابطه با قیمتم اگر بخوایم با آیفون و با پرچم دارای اندروید مقایسه کنیم فکر نمیکنم اختلاف قیمتی با هم داشته باشن ! و ضرب المثل هرچقدر پول بدی ، همون قدر آش میخوری اینجا میتونه صدق کنه … !

    1. پوریا

      کاملا موافقم .
      اتفاقا منم قبلا همین تصورات و داشتم که آیفون محدوده و کار کردن باهاش راحت نیس. اما واقعا گوشی خوبیه.
      هم از نظر سخت افزاری و هم نرم افزاری حرفی برا گفتن داره .
      فقط باید توجه کرد به دلیل بالاتر بودن حجم نرم افزاری ios نسبت به آندروید موقع خرید به میزان حافظه گوشی باید دقت کرد.

  8. ali

    البته اگه آیفون رو جیلبریک کنی هرکاری که دوست داشته باشی میتونی انجام بدی.
    من خودم برنامه نویس هستم.
    اون دوستانی که میگن اندروید اپن سورس هست و خوبه.اول که اپن سورس بودنش اصلا واسه کاربر معمولی کاربردی نداره(واسه برنامه نویسش هم تا حد زیادی جز دردسر کاربردی نداره) دوم اینکه اپن سورس بودن خیلی هم چیز خوبی نیست.
    برای برنامه نویسی اندروید قبلا کهIDE پیشنهادی اکلیپس بود الان هم که هنر کرده گوگل اندروید استودیو رو معرفی کرده(که واقعا افتضاح هست !) همون قسمت راه اندازیش کلی دنگ و فنگ داره.اکلیپس+جاوا+SDK+افزونه های اکلیپس و SDK و… . تنها دلیل این همه دردسر هم اپن سورس بودن هست.
    در مقابل واسه برنامه نویسی iOS کافی هست Xcode رو نصب کنی.همین 😐
    در آخر برنامه ای که واسه اندروید می نویسی روی یه گوشی کار میکنه روی یکی دیگه نه.کدی که هیچ خطایی نداشته.
    ایمولیتوری که اندروید در اختیارتون میذاره افتضاح به معنای واقعی کلمه هست.سرعت پایین و هنگی فراوون.
    در مقابل سیمولیتوری که اپل در اختیار برنامه نویس هاش میذاره هیچ مشکلی نداره.
    خب دلیلشون هم مشخصه.اپن سورس بودن.معمولا کارکردن توی محیط هایی که اپن سورس هستن آسون نیست!یه جورایی بی صاحب هستن انگار.
    هیچ محیط یکپارچه ای وجود نداره.برای هرچیزی ممکنه چندتا نسخه باشه که در نهایت هیچ کدوم کامل نیست(توی این مورد اکلیپس چندتا نسخه داره ولی انصافا بهترین قسمت برنامه نویسی اندروید همین اکلیپس بود که گوگل خرابش کرد)
    امنیت برنامه های اندروید پایین نیست.چون موقع نصب از شما اجازه میگیره.ولی مسخره هست چون موقع نصب کسی اون همه مجوز رو نمیخونه
    توی آیفون هر موقع برنامه بخواد برای اولین بار از یکی از امکانات استفاده کنه این درخواست مجوز ارسال میشه.همین باعث میشه کاربر بتونه بهتر تصمیم بگیره.(مثلا اجازه استفاده از دوربین و …)
    در نهایت اینکه به عنوان برنامه نویس من محیطی که اپل برای برنامه نویس ها فراهم کرده رو خیلی بیشتر میپسندم و قرار دادن این همه امکانات و راحتی کار رو نشانه ی احترام این شرکت به برنامه نویس ها میدونم. و در کل به اندروید به دلایل خیلی زیاد نمیتونم خیلی اعتماد کنم.

  9. مسلم حاجوی

    سلام با iOS کار نکردم ولی بین ویندوز و اندروید انتخابم اندرویده دلیلشم معلومه و خیلیا هم همینو میگن سادگی و روون بودن امکانات خیلی زیادی که داره دسترسی راحت به تمام قسمتهای گوشی داشتن برنامه های کاربردی خیلی زیاد …اینای که گفتم به نظرم‌همشون نقاط ضعف ویندوز هم هست ولی اندروید یه مشکل اساسی داره که خیلی جدیه اونم بی نظمی کل سیستمه ولی ویندوز فون خیلی مرتب و منظمه خیلی از برنامه ها تو اندروید باهم ممکنه تداخل کنه ولی تو ویندوز یه همچین اتفاقی نمیفته از لحاظ امنیتی هم ویندوز مطمئنتر از اندرویده ولی با اینحال من باز هم اندرویدو ترجیح میدم

  10. حمید

    نظرات یا واقعا تخصصی نبوده یا دسته بندی به روش “طنز پردازی” صورت گرفته!!!
    اگه میخواید واقعا نظرات رو بدونید باید یک فرم با سوالات مناسب و پاسخ های گزینه ای تهیه کنید و در طراحی سوالات هم جانب داری لحاظ نشه! (که متاسفانه در اکثر نقدهای دیجی این اتفاق رو شاهدیم البته این ممکنه به خاطر تخصص ناکافی هم باشه لزوما با قصد انجام نمیشه)
    به هر حال برام جالب بود از مهمترین تفاوت آندروید و IOS و ویندوز که همون “مالتی تسکینگ” هست صحبتی نکرده بودید و در این صفحه چیزی ندیدم در حالی که کاربران بهش اشاره کرده بودن!

    در آخر باید بگم این مقاله جنبه طنز داشت و حتی بیان نظرات کاربران هم نبود من فقط با طرز فکر نویسنده بیشتر آشنا شدم! همین…!

  11. shahin

    راه پله تاریک؟ اکوسیستم پویا و روان ویندوز رو فقط باید استفاده کننده باشین تا درک کنین ویندوز مثله یه خونه است که تو اینده قرار داره. ورای تصوراتمون از یه سیستم عامل تو ویندوز ۱۰ میبینیم کورتانا خودش گویای همه چیزه.

    اندروید سیستم عامل شلوغ و بهم ریخته پر از لگ و هنگ و سردرگمی و کسالته. مدام باید برنامه هارو فوری کلوز کنی. یا برنامه های کمکی مثه clean master رو استفاده کنی تا گوشی راحت کار کنه حتی گوشی قوی مثله اس ۵ سامسونگ به نظرم اندروید مثه یه اتاقه بهم ریختس که همه کلیدشو دارن اجارش کمه اما وسطه نا کجا اباده!
    اما ios واقعا بینظیره روان دلچسب زیبا احساس میکنی تو سوییته یه هتله چند ستاره ای و هتل دار قبل از اینکه چیزی بخوای نیازاتو پیش بینی میکنه اصالتی که اپل داره باعث میشه از عیبهای کوچیکی که داره چشم پوشی کرد .

  12. بهرام

    مطلب جالی و خوبی بود .همینکه دیدگاه های مختلف در کنار هم هستند مطلب خوبی رو ارایه میده و شاید بهترین راه کار برای کسانی که می‌خوان انتخاب کنند باشه.
    من به شخصه از تمام سیستم عامل های هوشمند تلفن همراه استفاده کردم. نظرم در مورد سیستم عامل ها و پیشنهادم برای کسانی که هنوز انتخاب براشون سخته اینه :
    اگر تلفن همراهی برای رفع نیازهای عادی می‌خوایدو قیمت براتون مهم نیست، اپل بهترینه.
    اگر به تلفن همراهتون به چشم یک سیستم عامل هوشمند که براش کلمه “پایان” معنی نداشته باشه نگاه می‌کنید و دوست دارید از حداقل قیمت حداکثر استفاده رو بکنید، اندروید بهترینه.
    اما اگر به دنبال تغییر هستین و دوست دارید یک فضای جدید و سخت البته با دوربین های خوب رو تجربه کنید ویندوزفون ها بهترینن.

    اما من خودم بعد از تجربه تمام سیستم عامل ها به این نتیجه رسیدم تفاوت معنا داری با هم ندارند و شاید تفاوت ها در برند فروشی محصولات هست. جند ماهی هست با سیستم ویندوز برای موبایلم کار میکنم و عضو دولوپمنت ها برای ویندوز ۱۰ موبایل. باید بگم منتظر تغییر بزرگ در این سیستم عامل هستم.ماکروسافت خواب های متفاوتی برای این سیستم عامل دیده که البته علت عدم موفقیتش تا امروز نرم افزارها بودند که کمپانی های اپل و گوگل با مافیای بزرگی که در نرم افزار تلفن های همراه دارند جلوی ورود نرم افزارها برای این سیستم عامل رو گرفتن. جالب بدونید کمترین محدودیت برای برنامه سازان در سیستم عامل ویندوز هست و ویندوز در صورت اجازه اپل و گوگل امکان داره با یک اپدیت کوچک تمام نرم افزارهای سیستم عامل های دیگه رو اجرا کنه.
    خیلی طولانی شد ، در آخر بگم ویندوز ۱۰ موبایل که تا ماه های آینده تکمیل و معرفی میشه، تعریف جدیدی از سیستم عامل هوشمند و یک پارچگی رو میده که هیچ سیستم عاملی تا به امروز چنین قابلیتیو نداشته. برای مثال با ویندوز ۱۰ تلفن همراه شما با یک دستگاه کوچک و کابل اچ‌دی‌ام‌آی تبدیل به ویندوز دسکتاپ میشه.
    از تیم دیجیتال درخواست میکنم کمی بیشتر در مورد ویندوز موبایل بنویسند تا کاربران در مورد این سیستم عامل و آینده اون مطلع بشند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه