اختصاصی دیجی‌کالا مگ: با اجرای طرح رجیستری فقط آیفون ۷ از کار می‌افتد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پخش شدن خبرهای متناقض درباره خاموش شدن گوشی‌های آیفون پس از اجرایی شدن طرح رجیستری باعث شد دیجی‌کالا مگ پیگیر این موضوع شود و با غلامحسین کریمی خراسانی رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی مصاحبه‌ای اختصاصی داشته باشد. کریمی خراسانی به دیجی‌کالا مگ گفت فقط آیفون‌های ۷ پس از اجرای طرح رجیستری از کار می‌افتند.

با وارد شدن به فاز نهایی مرحله آزمایشی طرح رجیستری مصاحبه‌ها و خبرها در این باره رو به افزایش است و این موضوع ذهن بسیاری از کاربران را هم به خود مشغول کرده. امروز در دو خبر متفاوت درباره این طرح به اطلاع‌رسانی پرداختیم. طبق آنچه معاون رگولاتوری اعلام کرده قرار است طرح رجیستری بدون هزینه برای مردم و بدون ایجاد هرگونه مشکل برای گوشی‌های موجود پیش رود. اما روز گذشته رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی هم در این باره به اظهارنظر پرداخت و اعلام کرد که از دو هفته آینده و با ورود رسمی و قانونی آیفون‌های ۷ گوشی‌های آیفونی که تا قبل از این تاریخ خریداری شده باشند، مشمول طرح رجیستری شده و از کار خواهند افتاد.

اعلام این خبر باعث ایجاد برخی نگرانی‌ها میان کاربران شد و باعث شد دیجی‌کالا مگ موضوع را پیگیری کند. در این مورد با غلامحسین کریمی خراسانی رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی، گفتگو کردیم و از او پرسیدیم آیا واقعا قرار است تا دو هفته دیگر آیفون‌های کاربران خاموش شوند؟

او در پاسخ گفت: «بحث کل آیفون‌ها مطرح نبوده و به نظر می‌رسد نقطه نظرات من به خوبی اطلاع‌رسانی نشده‌اند. در واقع آنچه من گفته‌ام از این قرار است که ظرف دو هفته آینده قرار است آیفون‌های ۷ به صورت رسمی وارد کشور شوند. در حال حاضر یک دستگاه از آیفون‌های ۷ موجود هم از کانال‌های رسمی وارد کشور نشده و تمامی آن‌ها قاچاق هستند.»

او ادامه داد: «برای آیفون‌های دیگر مشکلی پیش نمی‌آید اما آیفون‌های ۷ در شرایطی به صورت قاچاق وارد کشور شده که طرح مبارزه با قاچاق آغاز شده و طرح رجیستری هم به زودی آغاز می‌شود پس به محض فعال شدن طرح رجیستری یقینا باید منتظر از کار افتادن آیفون‌های ۷ قاچاق باشیم.»

به این ترتیب رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی تایید می‌کند که با اجرا شدن طرح رجیستری موبایل آیفون‌های ۷ موجود در بازار از کار می‌افتند اما مشکلی برای آیفون‌های دیگر پیش نخواهد آمد.

دیجی‌کالا مگ در روزهای آینده هم این موضوع را پیگیری می‌کند و آخرین اخبار مربوط به طرح رجیستری را در اختیارتان خواهد گذاشت.

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۳ دیدگاه
  1. حسین

    سلام با تشکر از دیجی کالا…
    یه سوال الان من آیفون ۶s plus بگیرم تا دو هفته دیگه که آیفون وارد کشور میشه چقدر قیمتش میاد پایین؟؟ممنون.

  2. مجید

    با عرض سلام. آیا اگه گوشیمون رو از خارج (مثلاً دبی) تهیه کنیم و همونجا با سیمکارت ایرانی فعالش کنیم؛ باز هم با مشکل رجیستری مواجه می شیم؟ لطفاً جواب بدین.

  3. liam

    چطور میخوان خاموش کنن؟

    1. محمد

      خاموش که نمیشه.ارتباطش با شبکه قطع میشه

  4. آوا

    الان یعنی قیمتا خوب میشه یا مثل ماشین ۲۰ برابر قیمت واقعیشون گمرک می کشه روشون؟ :/ من که بعید می دونم قیمتا مناسب بشه !!!!!

  5. اميرحسين

    نگران نباشین رئیس اتحادیه نظرش مهم نیست ، وقتی همه آیفون ها قاچاق هست تو بازار چه جورى میتونن تشخیص بدن کدوم ٧ هست کدوم ۶ و کدوم بلک برى ، معاون رگلاتورى نظرش درست بوده

  6. رضا

    سلام دیجی جون من هزار بار این سوال رو پرسیدم ولی جواب ندادی لطفا جواب بده شما کی ایفون وارد می کنید؟تا ما با اطمینان و قیمت مناسب ایفون ۷رو بتونیم تهیه کنیم

    1. میلاد

      منم همین سوالو بارها پرسیدم :((

    2. mohammad

      من زنگ زدم گفتن انشاالله میاریم ولی موقعش معلوم نیست حتما تا ۱۵ ابان میارن
      دی جی کالا منتظره قیمتش از حالت بازار سیاهی خارج بشه بیاره الان همه جای دنیا قیمت ایفون تو بازار بالاست فقط ایران اینطور نیست

  7. صابر

    دستشون درد نکنه.آخه این قیمتا چیه میدن واسه یه گوشی.امیدوارم رسمی وارد بشه با قیمت خوب

  8. ramtin

    سلام دوستان خواهش میکنم کمکم کنید
    من میخوام آیفون ۷ پلاس بخرم ۱۲۸…. یکی از دوستانم از دوبی میتونه برام بیاره….
    لطفا کمکم کنید با توجه به اینکه میگن قراره تا ۲ هفته دیگه طرح رجیستری فعال یشه من دست نگه دارم؟ و اینکه برای اینکه مشکل آنلاک بودن نداشته باشه باید به دوستم بگم چه مدلی رو بیاره و به چیا حواسش باشه؟
    لطفا راهنماییم کنید هر چه سریع تر

    1. mohammad

      بگو نیاره چون شامل طرح ریجستری میشه
      باید نسخه ایفون انلاک باشه و at&t , … نباشه

  9. محمدرضا

    سلام
    آقا لان من برا خودم از دبی آوردم یعنی از کار می افته مسخره هس خب قلبش اول اطلاع رسانی درست می کردن بعد طرح منفجر کردن رو اجرا می کردن مملکت عالیه بخدا منم خودم موافق این طرح هستم ولی قلبش باید درست توجیح می کردن.

    1. حسین

      سلام دوست عزیز من حدود سه هفته پیش از دوبی دوتا ایفون هفت خریدم
      و وقتی فهمیدم که با این طرح ریجستری گوشیهام عملا قاچاق هستن
      همونجا فروختم و اومدم

    2. Aydin

      آره واقعاً
      دیجی جون تکلیف ما ها چیه پس؟
      بعد از این همه صبر کردن رفتیم iPhone 7 گرفتیم از هرکی از مسولینم پرسیدیم گفتن اگ تا قبل از اجرا شدن طرح گوشی رو روشن کنیم دیگ تو سیستم ثبت میشیم حالا بعد از یک هفته همچین حرفی میزنن.
      حالا جالبه بین این همه قاچاق سری هاى مختلف دست میزارن رو ۷ معمولی.
      محمد رضا واقعاً درست میگ بعد این وسط میگن برا این ک حق کسی ضایع نشه و…

  10. فریدون

    تکلیف آیفون SE و ۶S چی میشه؟ خود دیجی کالا زده ناموجود! امکان داره دوباره موجود بشه؟ لطفا پاسخ بدید، ممنون

  11. س

    الان من کلی پول دادم ایفون ۷ بخرم بعد اینطوری میکنن؟

  12. علی

    واقعا در عجبم ، وظیفه مردم نیست که جلو قاچاق رو‌ بگیرن ، مردم باید راحت برن فروشگاه و موبایلی رو که دوست دارن بخرن نه اینکه برن تحقیق کنن که این موبایل از کجا اومده و… مردم همون جا که خرید میکنن چک میکنن که موبایلشون کار میکنه یا نه و اگه کار نگرد به مغازه دار برمیگردونن ، اینکه مغازه دار قاچاق میاره به مردم مربوط نیست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه