بهترین گوشی‌های اندرویدی که در ماه‌های باقی‌مانده ۲۰۱۹ عرضه می‌شوند

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه
گوشی های اندرویدی

گوشی های اندرویدی در چند سال گذشته تا حدی از نوآوری‌های هیجان‌انگیز فاصله گرفته بودند اما به‌تازگی در این رابطه شاهد عملی شدن ایده‌های جذابی هستیم. هنوز به نیمه سال ۲۰۱۹ نرسیده‌ایم و طی این مدت شاهد ارائه‌ی گوشی های اندرویدی تاشو، مجهز به نمایشگرهای حفره‌دار و حتی بهره‌مند از دوربین پنج‌گانه بوده‌ایم.

اما همانطور که گفتیم، تا پایان ۲۰۱۹ هنوز ماه‌های زیادی باقی مانده است و اگر می‌خواهید بدانید که طی این مدت باید انتظار چه گوشی های اندرویدی را داشته باشید، بهتر است ادامه مطلب را بخوانید.

پیکسل ۳a و ۳a ایکس‌ال

گوشی های اندرویدی

گوشی‌های گوگل پیکسل در اکوسیستم اندروید اهمیت زیادی دارند ولی با قیمت بسیار بالایی روانه‌ی بازار می‌شوند. برای خرید مدل پایه پیکسل ۳ باید مبلغ ۷۹۹ دلار بپردازید و قیمت مدل پایه پیکسل ۳ ایکس‌ال هم ۸۹۹ دلار است. اما در این زمینه خوشبختانه گوگل دست به کار شده و به‌زودی مدل‌های میان‌رده این گوشی‌ها معرفی و روانه‌ی بازار می‌شوند.

طبق خبرهای منتشر شده، این گوشی‌ها از ویژگی‌هایی مانند تراشه اسنپ‌دراگون ۶۷۰، ۴ گیگابایت حافظه رم و نمایشگر ۱۰۸۰p بهره می‌برند. با این حال، احتمالاً دوربین آن‌ها مشابه با دوربین موجود در مدل‌های اصلی باشد و این یعنی این گوشی‌های میان‌رده از لحاظ کیفیت دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. بر اساس گزارش‌های دریافتی، در تاریخ ۷ مه (۱۷ اردیبهشت) در روز اول کنفرانس گوگل I/O می‌توانیم انتظار معرفی این گوشی را داشته باشیم.

تاریخ معرفی: ۷ مه (۱۷ اردیبهشت)

وان‌پلاس ۷ و ۷ پرو

گوشی های اندرویدی

گوشی‌های وان‌پلاس همواره یکی از بهترین گوشی های اندرویدی محسوب می‌شوند. در سال ۲۰۱۸، گوشی‌های این شرکت فروش خوبی داشتند و نام این شرکت بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاد. حالا در سال جاری، وان‌پلاس می‌خواهد به جای معرفی یک گوشی جدید، از دو مدل تازه‌نفس پرده‌برداری کند که در تاریخ ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) معرفی خواهند شد. خوشبختانه در رابطه با این گوشی‌ها تصاویر و خبرهای متعددی منتشر شده و با خیال راحت می‌توانیم به مشخصه‌های مختلف آن‌ها اشاره کنیم.

این گوشی‌ها از تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۵۵، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و فناوری شارژر سریع ۳۰ واتی بهره می‌برند. مدل پرو هم مجهز به دوربین سلفی پاپ‌آپ و نمایشگر QHD+ است و از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند.

تاریخ معرفی: ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت)

آنر ۲۰

گوشی های اندرویدی

سال گذشته، گوشی آنر ۱۰ با ارائه‌ی ویژگی‌های جذاب و قیمت مناسب، مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفت. در رابطه با آنر ۲۰ که قرار است در تاریخ ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت) معرفی شود، انتظار تکرار چنین چیزی را داریم. در مورد این گوشی هنوز گزارش‌های موثق زیادی منتشر نشده ولی روی هم رفته می‌توانیم انتظار بهره‌گیری از دوربین سه‌گانه متشکل از سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور ثانوی ۲۰ مگاپیکسلی و سنسور سومی ۸ مگاپیکسلی را داشته باشیم. همچنین در پنل جلویی هم احتمالاً شاهد دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی خواهیم بود.

در رابطه با تراشه هم به احتمال زیاد، این گوشی مانند هواوی P30 و میت ۲۰، از کایرین ۹۸۰ بهره می‌برد و در کنار آن حداکثر ۸ گیگابایت حافظه رم و باتری ۳۶۵۰ میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است. در مورد قیمت هنوز با قاطعیت زیادی نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم ولی احتمالاً اندکی از نسل قبلی خود که با قیمت ۴۰۰ یورو معرفی شد، گران‌تر خواهد بود.

تاریخ معرفی: ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت)

احتمال معرفی جانشین HTC U12 Plus

گوشی های اندرویدی

طبق اظهارنظرهای رییس HTC، به نظر می‌رسد جانشین همه‌جانبه این گوشی در کار نخواهد بود و احتمالاً در نیمه نخست ۲۰۱۹ شاهد مدل نسبتاً بهتر این گوشی باشیم.U12 Plus یکی از گوشی های اندرویدی مهم محسوب می‌شود که در کنار ویژگی‌های جذابی مانند دوربین قدرتمند و بدنه حساس به فشار، به دلیل وجود ضعف‌های متعدد، مورد توجه کاربران قرار نگرفت. از بین این ضعف‌ها می‌توانیم به تجربه‌ی نرم‌افزاری نامناسب، دکمه‌های حساس به فشار بسیار بد و قیمت بسیار بالا اشاره کنیم. در هر صورت امیدواریم که HTC مشکلات مربوطه را حل و فصل کند و بتواند یک جانشین مناسب برای U12 Plus را روانه‌ی بازار کند.

تاریخ معرفی: نیمه نخست ۲۰۱۹

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های MWC 2019؛ از هواوی میت X تا گوشی غول آسای انرجایزر

پوکوفون F2

گوشی های اندرویدی

شیائومی سال گذشته با معرفی پوکوفون F1 سروصدای بسیار زیادی ایجاد کرد. مهم‌ترین عامل جذابیت این گوشی، امکانات بسیار فوق‌العاده‌ای است که در ازای پرداخت حدود ۳۰۰ دلار نصیب کاربر می‌شود. از بین مشخصه‌های این گوشی بسیار مقرون به صرفه می‌توانیم به اسنپ‌دراگون ۸۴۵، ۶ گیگابایت حافظه رم و دوربین دوگانه اشاره کنیم.

در سال جاری، تعداد زیادی از کاربران بی‌صبرانه منتظر معرفی نسل دوم این گوشی موسوم به پوکوفون F2 هستند که احتمالاً بار دیگر می‌تواند در بین گوشی های اندرویدی توجهات زیادی را جلب کند. در رابطه با این گوشی هنوز اطلاعات موثق زیادی منتشر نشده ولی امیدواریم همان رویکرد مربوط به نسل قبل، بار دیگر تکرار شود و این یعنی بار دیگر شیائومی یک گوشی قدرتمند بسیار مقرون‌به‌صرفه را روانه‌ی بازار کند. در کنار بهره‌گیری از جدیدترین تراشه اسنپ‌دراگون و مقدار زیادی رم، امیدواریم مدل جدید مبتنی بر طراحی جذاب‌تری باشد.

تاریخ معرفی: آگوست

گلکسی نوت ۱۰

گوشی های اندرویدی

گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ مدتی قبل معرفی شدند و به همین خاطر حالا نوبت دیگر پرچم‌دار مهم سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۱۰ است. بر اساس روند همیشگی سامسونگ، این گوشی هم به احتمال زیاد در ماه آگوست یا سپتامبر معرفی خواهد شد. بر اساس گزارش‌های مختلف، در رابطه با این گوشی شاهد عرضه‌ی مدل‌های مختلفی خواهیم بود که یکی از آن‌ها از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند.

برای مشخصه‌های آن هم می‌توانیم انتظار اسنپ‌دراگون ۸۵۵ یا اگزینوس ۹۸۲۰، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و احتمالاً جک هدفون را داشته باشیم. در برخی از شایعات مطرح شده، آمده که این گوشی نسبت به نسل قبلی از دوربین چهارگانه بهره می‌برد که این یعنی نسبت به نسل قبلی دارای دو دوربین اصلی بیشتر است. روی هم رفته گلکسی نوت ۱۰ یکی از مورد انتظارترین گوشی های اندرویدی سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود. البته تمام این ویژگی‌ها ارزان تمام نمی‌شود و ظاهراً قیمت آن بیشتر از نسل قبلی خواهد بود و به همین خاطر می‌توانیم انتظار قیمت پایه بیشتر از ۱۰۰۰ دلار را داشته باشیم.

تاریخ معرفی: آگوست یا سپتامبر

گوگل پیکسل ۴

گوشی های اندرویدی

بر اساس سابقه گوگل در سال‌های گذشته، پیکسل ۴ که شامل مدل معمولی و مدل ایکس‌ال است، به احتمال زیاد در ماه اکتبر معرفی خواهد شد. از آنجایی که هنوز ماه‌ها تا این تاریخ فاصله داریم، هنوز نمی‌توانیم در مورد مشخصه‌های این گوشی‌ها اظهارنظر کنیم اما مطمئناً مانند نسل‌های قبلی، گوگل تلاش می‌کند کیفیت دوربین‌های آن‌ها را تا حد زیادی ارتقا ببخشد. به غیر از اینکه این گوشی‌ها حتماً از نسل بعدی اندروید یعنی اندروید Q بهره می‌برند، گوگل برای قلب تپنده آن‌ها از اسنپ‌دراگون ۸۵۵ استفاده خواهد کرد. همانطور که گفتیم هنوز زمان زیادی تا معرفی آن‌ها مانده ولی قیمت آن‌ها بدون شک برابر یا گران‌تر از نسل قبلی خواهد بود.

تاریخ معرفی: اکتبر

بیشتر بخوانید: در سال ۲۰۱۹ باید منتظر چه گوشی‌هایی باشیم؟

هواوی میت ۳۰ پرو

گوشی های اندرویدی

هواوی مدتی قبل P30 پرو را معرفی کرد و این یعنی پرچم‌دار بعدی این شرکت، میت ۳۰ پرو خواهد بود و بر اساس سوابق این شرکت می‌توانیم بگوییم که گوشی مذکور در ماه اکتبر معرفی می‌شود. در مورد این گوشی هنوز نمی‌توان اطلاعات زیادی را مطرح کرد و مثلاً می‌توانیم بگوییم که از نسل جدید تراشه کایرین بهره می‌برد و در ضمن امیدواریم که هواوی کیفیت دوربین را حتی بهتر از گذشته کند و شاهد حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهتری باشیم.

گوشی‌های سری میت همواره در دسته‌ی بهترین گوشی های اندرویدی قرار می‌گیرند و در ارتباط با این گوشی شاید شاهد افزایش اندازه نمایشگر و بهره‌گیری از پنل حداقل ۶.۵ اینچی باشیم. در کنار آن، می‌توانیم به احتمال افزایش قیمت هم اشاره کنیم و احتمالاً کاربران برای خرید مدل پایه این گوشی باید حداقل مبلغ ۱۰۰۰ یورو بپردازند.

تاریخ معرفی: اکتبر

گوشی تاشو موتورولا RAZR

گوشی های اندرویدی

طبق خبرهای منتشر شده، موتورولا قصد دارد سری گوشی‌های محبوب RAZR را احیا کند. از مدت‌ها قبل انتشار خبرهای مربوط به تلاش‌های موتورولا برای توسعه گوشی تاشو آغاز شد و اگرچه هنوز تاریخ دقیقی برای معرفی آن مشخص نکرده، ولی این شرکت اعلام کرده که تقریباً همزمان با عرضه‌ی دیگر گوشی‌های تاشو، این گجت هم روانه‌ی بازار می‌شود.

با توجه به طرح‌های منتشر شده، این گوشی تاشو به‌صورت عمودی باز و بسته می‌شود و در کل از دو نمایشگر بهره می‌برد. نمایشگر کوچک‌تر که در بخش بیرونی قرار دارد، در زمان بسته بودن گوشی انجام وظیفه می‌کند. از لحاظ مشخصات هم گفته می‌شود این یک گوشی میان‌رده است که از اسنپ‌دراگون ۷۱۰، حداکثر ۶ گیگابایت حافظه رم و باتری ۲۷۳۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. برای قیمت هم باید انتظار قیمت ۱۵۰۰ دلاری داشته باشیم.

تاریخ معرفی: سال ۲۰۱۹

گوشی های اندرویدی که معرفی شده‌اند ولی هنوز عرضه نشده‌اند

در ادامه به گوشی های اندرویدی می‌پردازیم که معرفی شده‌اند ولی هنوز به بازار راه پیدا نکرده‌اند و به همین خاطر در این فهرست قرار دارند.

گلکسی فولد

گوشی های اندرویدی

گلکسی فولد که در ماه فوریه معرفی شد، نخستین گوشی تاشو سامسونگ محسوب می‌شود. این گوشی مانند کتاب باز و بسته می‌شود و در بخش بیرونی مجهز به نمایشگر ۴.۶ اینچی و در بخش داخلی مجهز به نمایشگر ۷.۳ اینچی است. این گوشی در مجموع از ۶ دوربین بهره می‌برد و قلب تپنده آن تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ است. در ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۶ آوریل روانه‌ی بازار شود ولی به دلیل مشکلات ایجاد شده برای نمایشگر آن، تاریخ عرضه آن به تعویق افتاده است.

هواوی میت ایکس

گوشی های اندرویدی

مهم‌ترین رقیب سامسونگ یعنی هواوی در نمایشگاه MWC 2019 از نخستین گوشی تاشو خود پرده‌برداری کرد. این گوشی فقط از یک نمایشگر بیرونی ۸ اینچی بهره می‌برد و تراشه کایرین ۹۸۰ آن از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توانیم به دوربین سه‌گانه اصلی و حسگر اثر انگشت تعبیه شده در لبه کناری اشاره کنیم. هواوی می‌گوید میت ایکس مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۲۲۹۹ یورو در تابستان امسال روانه‌ی بازار می‌شود.

ال‌جی V50

گوشی های اندرویدی

در نمایشگاه MWC 2019 شرکت ال‌جی از نخستین گوشی ۵G خود موسوم به V50 ThinQ پرده‌برداری کرد. این گوشی مجهز به نمایشگر ۶.۴ اینچی QHD+ است و در پنل پشتی آن ۳ دوربین تعبیه شده و وظیفه‌ی پردازش‌های آن هم بر عهده تراشه‌ی ۷ نانومتری اسنپ‌دراگون ۸۵۵ قرار دارد. ال‌جی با توجه به امکاناتی که در این گوشی قرار داده، به دنبال جلب کردن توجه طرفداران پروپاقرص موسیقی بوده است. هنوز تاریخ عرضه و قیمت دقیق آن برای بازارهای جهانی اعلام نشده است.

سونی اکسپریا ۱

گوشی های اندرویدی

این پرچم‌دار سونی دارای نمایشگر ۶.۵ اینچی با نسبت تصویر ۲۱:۹ است. مانند دیگر گوشی های اندرویدی رده بالا، این گجت هم از اسنپ‌دراگون ۸۵۵، ۸ گیگابایت حافظه رم و دوربین سه‌گانه بهره می‌برد و حسگر اثر انگشت آن هم در لبه‌ی کناری بدنه تعبیه شده است. این گوشی در نمایشگاه MWC 2019 معرفی شد و در حال حاضر با پرداخت مبلغ ۱۰۰۰ دلار می‌توان آن را پیش‌خرید کرد ولی در مورد تاریخ عرضه آن هنوز خبری منتشر نشده است.

در انتها باید بگوییم که این فهرست، فهرست جامعی نیست و مطمئناً می‌توان گوشی‌های بسیار بیشتری را در آن قرار داد. تلاش ما این بود که به تعدادی از بهترین گوشی های اندرویدی که هنوز معرفی یا روانه‌ی بازار نشده‌اند، اشاره کنیم. اگر به نظر شما جای گوشی‌های مهمی در این فهرست خالی است، نام آن‌ها را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: بهترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند که در سال ۲۰۱۹ همه‌گیر می‌شوند

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه