تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸: گروه A

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
جام جهانی 2018

گروه کشور میزبان همیشه جذابیت‌های خاص خودش را دارد. جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه برگزار می‌شود و امسال روسیه در گروه نسبتا سختی قرار گرفته که وزنه کشورهای عربی که اتفاقا در رقابت‌های مقدماتی خوش درخشیدند در آن سنگین است. در گروه اول تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، عربستان، مصر و اروگوئه به مصاف هم می‌روند.

روسیه

تیم ملی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

کشور میزبان جام جهانی روسیه را نمی‌شود جزو تیم‌ های صعود کرده به جام جهانی ۲۰۱۸ دانست. روسیه به هر حال از امتیازات میزبانی برخوردار بود و حضورش در جام جهانی قطعی.

تیم ملی روسیه در حال حاضر در رده ۶۵ام جدول فیفا قرار دارد.

تاریخچه حضور روسیه در جام‌جهانی

روسیه ۱۰ بار توانسته از مرحله مقدماتی بگذرد و به جمع تیم‌های شرکت‌کننده جام جهانی بپیوندد. البته در برخی دوره‌ها با نام اتحاد جماهیر شوروی شرکت داشته است. اولین دوره‌ای که توانست در جمع تیم های صعود کننده جام جهانی قرار بگیرد سال ۱۹۵۸ بود. اتحاد جماهیر شوروی تیم فوتبال قوی‌ای ساخته بود که در آن سال‌ها یکی از اهرم‌های قدرت شوروی برای پروپاگاندا به شمار می‌رفت. یک‌بار در سال ۱۹۶۶ توانست تا مرحله نیمه نهایی صعود کند.  این بهترین جایگاهی بود که تیم ملی روسیه در ادوار مختلف جام جهانی کسب کرده است: ایستادن در مقام تیم چهارم جهان.

تاریخچه تیم ملی روسیه

russia dress

پیراهن تیم ملی روسیه در ادوار مختلف

تیم ملی روسیه یکی از اعضای یوفا(فدراسیون فوتبال اروپا) است و از قدیمی‌ترین اعضای یوفا به شمار می‌رود. از سال ۱۹۱۰ امپراطوری روسیه صاحب تیم ملی فوتبال بود و اولین بازی بین‌المللی غیررسمی‌اش در مقابل تیم ملی بوهمیا(که بعدها تبدیل به چکسلواکی شد) بود. سال ۱۹۱۲ فدراسیون فوتبال روسیه بنیان گذاشته شد و همان سال هم به فیفا پیوست. بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی اولین بازی آنها سال ۱۹۹۲ مقابل مکزیک بود که با اعضای سابق تیم اتحاد جماهیر شوروی توانستند بازی را دو صفر به نفع خودشان تمام کنند. از اواخر دهه ۹۰ تیم ملی روسیه عملکرد ضعیفی از خودش نشان داد. در هزاره سوم هم موفقیت چندانی کسب نکردند. حاشیه‌هایشان بیشتر از موفقیت‌ها بود. در سال ۲۰۱۶ یوفا تیم ملی فوتبال روسیه را به‌دلیل آشوب‌های هوادارانش در جام ملت‌ها ۱۵۰ هزار یورو جریمه کرد.

سرمربی تیم ملی روسیه: استانیسلاو چرچسف

russian coach

استانیسلاو چرچسف سرمربی روسیه

دروازه‌بان سابق اتحاد جماهیر شوروی و یکی از بهترین دروازه‌بانان زمان خودش بود. ۵۴ سال دارد. از سال ۱۹۹۰ در تیم ملی روسیه حضور داشت و در تمام تیم‌های باشگاهی مهم روسیه از لوکوموتیو مسکو گرفته تا دینامو درسدن و اسپارتاک مسکو سابقه بازی دارد. بعدها برای مدتی سرمربی اسپارتاک مسکو و دیناموی مسکو هم شد و تیم ملی روسیه تنها تیم ملی است که هدایتش را تاکنون برعهده داشته.

ستاره تیم روسیه: ایگور آکینفیف

ستاره تیم ملی روسیه

دروازه‌بان روسیه ستاره تیم است

همیشه دروازه‌بان‌های تیم‌های روسیه مهم‌ترین نقاط قوت تیم ملی‌اش بودند. امسال هم وضع به همان منوال است. آکینفیف شش بار به عنوان بازیکن برتر روسیه شناخته شده است و بیش از ۱۰۰ بازی ملی برای تیم کشورش انجام داده است. کاپیتان تیم ملی هم هست و یکی از پایه‌های محکم تیم که بقیه بازیکنان به او تکیه دارند.

رقبا

در گروه A جام جهانی، تیم ملی روسیه با عربستان، مصر و اوروگوئه دیدار خواهد داشت.

مسابقه افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ میان دو تیم روسیه و عربستان روز ۲۴ خرداد ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه لوژنیکی برگزار می‌شود.

 

عربستان سعودی

saudi arabia team

از رقبای قدر تیم ملی کشورمان از دیرباز که امسال توانست برای پنجمین‌بار در جمع تیم های صعود کننده به جام جهانی حضور پیدا کند. در رده‌بندی فیفا رتبه ۶۳ را دارد. حضور قبلی‌شان در جام جهانی به جام جهانی سال ۲۰۰۶ آلمان برمی‌گردد. امسال تیم‌های عربی از عربستان سعودی گرفته تا مراکش و تونس و مصر لحظات جذاب و دراماتیکی در مراحل مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خلق کردند و عربستان هم یکی از این کشورها بود که بازی خوبی از خودش نشان داد.

تاریخچه حضور عربستان در جام‌جهانی

تیم ملی عربستان موفق شده چهاربار پیش از این در جام جهانی حضور پیدا کند. اولین حضورشان هم به سال ۱۹۹۴ برمی‌گردد. بهترین دستاورد تیم عربستان در جام جهانی راه یافتن به جمع ۱۶ تیم مرحله دوم بود. آنها توانستند با حضور ستاره‌هایی چون سامی الجابر و ماجد عبدالله از سد بلژیک و مراکش بگذرند اما دور بعد توسط سوئد حذف شدند. آنها هیچ عنوان برجسته‌ای در جام جهانی کسب نکرده‌اند. آنها برای رسیدن به جام جهانی از سد تایلند و عراق و ژاپن گذشتند و از استرالیا و امارات متحده عربی شکست خوردند. رنگ لباس‌شان سبز یا سفید یکدست است.

تاریخچه تیم ملی عربستان

اگرچه فدراسیون فوتبال عربستان سال ۱۹۵۶ تاسیس شد تا سال ۱۹۸۴ که برای حضور در جام ملت‌های آسیا AFC واجد شرایط شناخته شدند در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده بودند. به تدریج تبدیل به یکی از موفق‌ترین تیم‌های ملی قاره آسیا شدند. چهار دوره متوالی پشت هم به فینال جام ملت‌های آسیا رسیدند و دو بار در سال‌های ۱۹۸۸ و ۱۹۹۶ موفق به کسب جام شدند. از ۱۹۹۶ تا امروز همیشه به جام ملت‌های آسیا راه پیدا کرده‌اند اما بهترین عملکردشان رسیدن به فینال در سال ۲۰۰۷ بود.

سرمربی تیم ملی عربستان: خوآن آنتونیو پیتزی

سرمربی عربستان

سرمربی آرژانتینی تیم عربستان

مربی ۴۹ ساله آرژانتینی‌الاصل است که بیشتر دوران حرفه‌ای فوتبالش را در اسپانیا در پست فوروارد(مهاجم) بازی کرد. در طول هشت فصل در تیم تنریف در ۲۲۱ بازی حضور داشت و ۹۲ گل به ثمر رساند. به جز آن برای تیم‌هایی مثل والنسیا هم بازی کرده است. او چهار سال در تیم ملی اسپانیا بازی کرد. قبل از عربستان سعودی، هدایت تیم ملی شیلی را برعهده داشت و نتیجه خوبی هم با آن گرفت. از نوامبر ۲۰۱۷ هدایت تیم عربستان به او محول شد.

ستاره تیم عربستان: محمد السهلاوی

محمد السهلاوی

محمد السهلاوی ستاره تیم عربستان است

این مهاجم پرانرژی و تند و سریع با تفاضل گل بسیار خوبی نسبت به مهاجمان دیگر به جام‌ جهانی ۲۰۱۸ روسیه می‌رود. او با زدن ۱۶ گل در مرحله مقدماتی با تیمش به مرحله بعدی صعود کرد. سرعت زیاد و کنترل توپش او را تبدیل به یک ستاره نابغه کرده.

رقبا

بدون شک فشار زیادی روی تیم ملی عربستان است که باید در افتتاحیه جلوی تیم میزبان بازی کنند.

 

مصر

تیم ملی مصر

کم‌تجربه‌ترین تیم گروه A جام جهانی ۲۰۱۸ از لحاظ سابقه حضور در این رقابت‌هاست. مصر دومین تیم آفریقایی بود که حضورش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را قطعی کرد. آنها صدرنشین گروه خودشان در مرحله مقدماتی شدند تا بعد از ۲۸ سال دوباره شانس حضور در جام جهانی را داشته باشند. در حال حاضر مصر در رتبه ۳۱ام رده‌بندی فیفا قرار دارد.

تاریخچه حضور مصر در جام جهانی

اولین‌بار سال ۱۹۳۴ توانستند در جام‌جهانی حضور پیدا کنند. بیش از نیم قرن طول کشید تا سال ۱۹۹۰ دوباره بتوانند خودشان را به جمع تیم‌های جام جهانی برسانند. دستاورد خاصی در جام جهانی نداشته‌اند. هر دوبار همان مرحله اول حذف شده‌اند. امسال ولی بنظر می‌رسد شانس‌شان بهتر باشد.

تاریخچه تیم ملی مصر

تیم ملی مصر توسط فدراسیون این کشور سال ۱۹۲۱ تاسیس شد. استادیوم تاریخی این تیم در آن زمان استادیوم بین‌المللی قاهره بود اما از سال ۲۰۱۲ بیشتر بازی‌های تیم در استادیوم برج‌العرب در اسکندریه برگزار می‌شود. مصر بین تیم‌های قاره آفریقا موفق‌ترین تیم ملی فوتبال را دارد. رکورد هفت بار قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا را از آن خودش کرده و در طول این سال‌ها یک‌بار موفق شده در رده نهم قرار بگیرد و یکی از سه تیم آفریقایی باشد که در رده ده تیم اول جهان قرار گرفته است. اما با توجه به موفقیت‌هایی که در قاره آفریقا کسب کرده‌اند امسال تازه سومین حضورشان در جام‌جهانی را تجربه می‌کنند. آدیداس لباس تیم ملی مصر را تهیه می‌کند. پیش از سال ۲۰۱۲ در یک دوره کوتاه این وظیفه برعهده برند پوما بود. پیراهن اول آنها تی‌شرت‌های قرمز با شورت سفید و لباس دوم‌شان سفید و مشکی است.

سرمربی مصر: هکتور کوپر

سرمربی مصر

هکتور کوپر، سرمربی مصر

سرمربی ۶۲ ساله تیم ملی مصر بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین بوده است. پستش در تیم مدافع بود. مشهورترین تیم‌هایی که هدایت‌شان را برعهده داشته عبارتند از: والنسیا و رئال بتیس. تیم مصر اولین تیم ملی است که هدایت آن را برعهده گرفت. از سال ۲۰۱۵ که کوپر سرمربی‌گری تیم ملی مصر را برعهده گرفته نتایج بسیار خوبی با آن گرفته است.

ستاره تیم مصر: محمد صلاح

محمد صلاح

محمد صلاح ستاره مصر که این روزها در لیورپول می‌درخشد

نیازی به معرفی ندارد. محمد صلاح این روزها با بازی‌اش در جام باشگاه‌های اروپا در تیم لیورپول چشم‌ها را خیره کرده است. همان‌طور که لیورپول کاملا به او متکی است تیم ملی مصر هم همین وضعیت را دارد. قطعا رقبا در بازی با مصر پیش از هر چیز دیگری به مهار محمد صلاح فکر می‌کنند. محمد صلاح در یکی از بازی‌های مقدماتی در دقیقه ۹۵ از فاصله ده متری توپ را وارد دروازه کرد.

رقبا

کارش جلوی میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ طبعا سخت است. اولین بازی‌اش هم مقابل اوروگوئه می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. دو تیم عربی احتمالا راحت‌تر دست هم را می‌خوانند.

 

اروگوئه

تیم فوتبال اروگوئه

پرافتخارترین تیم گروه A جام جهانی ۲۰۱۸ از لحاظ حضور در جام جهانی است. در رده‌ بندی فیفا تیم ۲۱ جدول است.

تاریخچه حضور اروگوئه در جام جهانی

۱۲ بار در جام جهانی حضور پیدا کرده و موفق به کسب دو عنوان قهرمانی در دوره‌ های مختلف جام جهانی شده است. اروگوئه پنج بار به مرحله نیمه نهایی جام جهانی و دو بار به فینال راه پیدا کرده است. دو عنوان قهرمانی در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ کسب کرده است. اولین حضورش در جام جهانی مربوط به سال ۱۹۳۰ و آخرین حضورش سال ۲۰۱۴ است. سال ۱۹۳۰ اروگوئه میزبان جام جهانی بود. امسال برای سیزدهمین بار در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور دارد.

تاریخچه تیم ملی اروگوئه

به تیم ملی اروگوئه بخاطر رنگ پیراهنشان سلست می‌گویند که معنایش آسمان آبی است و برند آلمانی پوما تولیدکننده‌اش است. ۱۵ بار برنده جام ملت‌های آمریکای جنوبی(کوپا آمریکا) شده‌اند. اولین بازی تیم ملی فوتبال اروگوئه به سال ۱۹۰۱ برمی‌گردد وقتی مقابل آرژانتین در یک رقابت نزدیک بازی را ۳ به ۲ واگذار کردند. سال ۱۹۲۴ تیم اروگوئه به پاریس سفر کرد تا اولین تیم آمریکای جنوبی باشد که به بازی‌های فوتبال المپیک راه پیدا می‌کنند. سبک بازی اروگوئه در آن سال چیزی شبیه تیکی تاکا بود. بازی مبتنی بر پاس‌های کوتاه و فرم که در مقابل سبک بازی فیزیکی اروپایی آن دوره قرار می‌گرفت. اروگوئه همه بازی‌هایش را برد. بزرگترین پیروزی تیم ملی اروگوئه سال ۱۹۲۷ مقابل بولیوی بود که ۹ گل زد و دروازه‌اش را تا پایان بازی بسته نگهداشت.

سرمربی اروگوئه: اسکار تابارز

اسکار تابارز اروگوئه

به اسکار تابارز سرمربی اوروگوئه لقب استاد داده‌اند

مدافع سابق تیم فوتبال اروگوئه که در حال حاضر هدایت تیم کشورش را هم برعهده دارد. مهم‌ترین تیم باشگاهی که هدایت کرده میلان بوده و تنها تیم ملی که هدایتش را در دوره‌های مختلف برعهده داشته اروگوئه است. این مربی ۷۱ ساله تاکتیک حمله را اغلب استفاده می‌کند و به رفتار پدرانه نسبت به بازیکنانش شهرت دارد.

ستاره تیم اروگوئه: لویی سوارز

سوارز اروگوئه

ستاره جنجالی تیم اوروگوئه سوارز است

الان چند سالی است که نام سوارز علاقمندان فوتبال را یاد دندان‌های تیزش می‌اندازد که در جام جهانی ۲۰۱۴ بازیکن تیم ملی ایتالیا را گاز گرفت. اما یادتان نرود که او پیشتاز گلزنی در تاریخ فوتبال اروگوئه است. با بارسلونا قهرمانی اروپا را تجربه کرده و بازیکن مهاجمی است که پنج‌بار در دوره‌های مختلف جام جهانی حضور داشته است.

گروه A جام جهانی

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه