اپل رویای استیو جابز را دنبال نمی‌کند

۵ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

استیو جابز، مدیر عامل فقید شرکت اپل تمایل داشت این شرکت روزی تبدیل به یک اپراتور مجازی شبکه تلفن همراه شود. در واقع جابز رویای روزی را در سر داشت که اینترنت مجانی WiFi در اختیار همه افراد قرار بگیرد.

حال تیم کوک، جانشین جابز در یک مصاحبه گفته است که اپل در حوزه کار به عنوان اپراتور شبکه تلفن همراه و اپراتور مجازی شبکه تلفن همراه وارد نخواهد شد.

تیم کوک گفته است اپل در حوزه شبکه تخصصی ندارد. این شرکت با شرکت AT&T در آمریکا و با شرکت های O2، T-Mobile و Orange در اروپا کار کرده و در این حوزه توانایی‌هایی کسب کرده اما هنوز مهارت کافی در این حوزه را ندارد. تیم کوک اضافه کرده که اپل علاقه‌مند است در کسب و کاری درگیر شود که بتواند آن را به شکل جهانی پیش ببرد.

اگر سابقه اپل را در نظر بگیریم این شرکت سابقا هم ادعا کرده در برخی حوز‌ه‌ها درگیر نخواهد شد و بعد شده. اما این بار موضوع تاحدی فرق می‌کند. در واقع دلایل تیم کوک تا حد زیادی منطقی به نظر می‌رسند. تیم کوک اشاره می‌کند دلیل اصلی وارد نشدن اپل به این حوزه این نکته است که امکان عملکرد جهانی در آن را ندارد و در واقع هم اداره چنین پروژه‌ای در جهان و هموار کردن آن بین تعداد بسیاری از رگولاتورها و قواعد سرسختانه‌شان کاری بی‌اندازه دشوار به نظر می‌رسد.

به این شکل فعلا خبری از تحقق رویای استیو جابز نیست.

‌‌

منبع: Phonearena

‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه