عکس‌های لو رفته از پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۲۲ یک خودروی گربه مانند جذاب را نشان می‌دهد

۱۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
پژو 308 مدل 2022

عکس‌های منتشر شده از پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۲۲ که مراحل آزمایشی را می‌گذراند نشان می‌دهد این خودرو مانند بیشتر محصولات این شرکت، ظاهری گربه مانند البته با دندان‌هایی کمی تیزتر خواهد داشت.

این طور که پژو وعده داده، قرار است پژو ۳۰۸ (۲۰۲۲ Peugeot 308) جدید جذاب‌ترین هاچ‌بک در اروپا باشد. به تازگی عکس‌های نمونه‌ی اولیه‌ی آزمایشی این خودرو در حالی که با یک لایه‌ی استتاری پوشیده شده است، منتشر شده و موجب می‌شود که بتوان درباره‌ی طراحی این خودرو بحث و آن را با رقبای شناخته شده مانند فولکس واگن گلف (VW Golf) و فورد فوکوس (Ford Focus) مقایسه کرد.

اگرچه فروش خودروهای معمولی در اروپا کمتر شده است اما پژو اعتقاد دارد که خودروهای هاچ‌بک هنوز نمرده‌اند. این امر برخلاف رنو به‌عنوان رقیب فرانسوی اصلی این خودروساز است که به تبدیل مگان به یک کراس‌اوور الکتریکی اشاره کرده است.

رندر پژو 308 مدل 2022
رندر پژو 308 مدل 2022

همیشه انتظار می‌رفت که پژو ۳۰۸ در مدل ۲۰۲۲ همان طراحی گربه مانند جدیدترین خواهرهای خود مانند ۵۰۸ و کراس‌اوور ۲۰۰۸ را داشته باشد و این موضوع در رندرهای غیررسمی منتشر شده توسط Kolesa هم دیده می‌شد. اکنون تصاویر خودروی آزمایشی این خودرو نشان می‌دهد که در حقیقت هم همین‌طور است اما پژو ظاهر آن را جذاب‌تر هم کرده است.

برای نمونه می‌توان دید که چگونه یک بدنه‌ی فلز (و پلاستیک) در اطراف چراغ‌های عقب تورفتگی‌هایی ایجاد کرده است. چنین چیزی هرگز در خودروهای ارزان‌قیمت به جز خودروهای عجیب ایتالیایی و انگلیسی دیده نشده بود. در همن حال بخش جلویی خودرو دارای چراغ‌های LED درخشان است و شامل دندان‌های نیش گربه هم می‌شود که به سمت سپر پایین رفته‌اند.

پژو 308 مدل 2022
پژو 308 مدل 2022
پژو 308 مدل 2022
پژو 308 مدل 2022

می‌توان گفت که پژوه ۳۰۸ از گلف فلکس واگن جالب‌تر به نظر می‌رسد و این موضوع الزاما درباره‌ی مدل ۲۰۲۲ نیست. پژو می‌خواهد در همه‌ی چالش‌های زیبایی برنده باشد ولی درباره‌ی جنگ قدرت چطور؟

هر دو شرکت فولکس واگن و فورد اهداف کاهش تولید کربن خود را در طراحی خودروی هاچ‌بک خود نادیده گرفته‌اند و بنابراین مشتریان می‌توانند یک گلف جدید با قدرت ۳۰۰ اسب بخار یا یک فورد فوکوس ST با موتور معمولی ۲٫.۳ لیتری موستانگ خریداری کنند، اما این اتفاق هیچ‌گاه در مورد پژو هاچ‌بک ۲۰۲۲ روی نمی‌دهد.

طبق گزارش‌ها این خودرو فقط با دو موتور نسبتا کوچک ۱٫۵ لیتری دیزلی و ۱٫۲ لیتری توربوشارژر با فناوری «پیورتک» (PureTech) عرضه خواهد شد که توان تولیدی این موتورها حدود ۱۵۵ اسب بخار را ارائه می‌دهند. هر توان بالاتر مربوط به مدلی کاملا برقی یا از نوع پلاگین هیبریدی خواهد بود.

همچنین شایعه‌ها حاکی از آن است که پژو ۳۰۸ GTi از سیستم پلاگین هیبریدی ۱٫۶ لیتری پژو ۳۰۰۸ بهره می‌برد. این درحالی است که عرضه‌ی GT 308 تمام برقی هم قطعی شده است.

عکس‌ها: تصاویر لو رفته از نمونه‌ی اولیه‌ی آزمایشی پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۲۲

Credit: Auto Evolution

منبع: Auto Evolution

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه