بازی‌های هیجان‌انگیز جام با چاشنی قطع برق!

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

ویدیوکست امروز ما با اتفاق نه چندان عجیب این روزها یعنی قطعی برق همراه بود. درنتیجه پیشاپیش بابت بخشی از برنامه که نور به اندازه نیمه اول نیست عذرخواهی می‌کنیم. ضبط روز دوم مرحله حذفی و پیش‌بازی‌های روز سوم تحت‌تاثیر کمبود آب و برق در کشور قرار گرفت. اما خوشبختانه جام جهانی ۲۰۱۸ از این اتفاقات دور است.

روز دوم مرحله حذفی مسابقات را باید روز پنالتی‌ها بنامیم. در هر دو بازی این مرحله کار در ۹۰ دقیقه قانونی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید، هیچ کدام از چهار تیم در وقت‌های اضافه نتوانستند گلی را به ثمر برسانند و نهایتا این ضربات پنالتی بود که تعیین کرد کدام دو تیم به یک چهارم نهایی خواهند رسید.

در اولین بازی اسپانیا که به عنوان صدرنشین از گروه مرگ صعود کرده بود در برابر میزبانی قرار گرفت که با وجود ارائه نمایش‌های قابل قبول در دو بازی ابتدایی، شکست ۳-۰ مقابل اروگوئه نشان‌دهنده ضعفش در رویارویی با تیم‌های پرستاره بود. از پیش از شروع بازی‌ها روسیه تیم عجیبی برای میزبانی بود که در میان ۳۲ تیم شرکت‌کننده کمترین رتبه را در رده‌بندی تیم‌های فیفا داشت. ولی بنظر می‌رسد روسیه قرار است شگفتی‌ساز شود.

اما اسپانیایی‌ها که در هیچ یک از بازی‌های مرحله گروهی نشان ندادند که می‌توانند در قاموس یک مدعی ظاهر شوند، در این بازی هم قادر به ارائه نمایشی قابل قبول نبودند و با وجود اینکه یک گل پیش افتادند، اشتباه کودکانه پیکه یک ضربه پنالتی تقدیم میزبان کرد تا آنها بتوانند نتیجه را به تساوی بکشانند و تا پایان ۱۲۰ دقیقه برای حضورشان در جام جهانی ۲۰۱۸ بجنگند.

نهایتا در ضربات پنالتی با درخشش آکینفیف کایپتان روس‌ها و عدم توانایی دخیا در مهار پنالتی‌ها، روسیه میزبان در کمال شگفتی به مرحله بعدی صعود کرد و حال اسپانیایی‌ها باید به خانه برگردند و به این فکر کنند که آیا اخراج سرمربی‌شان تنها ۴۸ ساعت قبل از شروع جام جهانی ۲۰۱۸ تصمیم درستی بوده یا خیر. همچنین آندرس اینیستا هافبک کهنه‌کار آنها پس از پایان بازی از فوتبال ملی خداحافظی کرد.

در بازی دوم هم کرواسی و دانمارک که در ۴ دقیقه ابتدایی بازی نتیجه را ۱-۱ کرده بودند، در طول ۱۲۰ دقیقه حملات یکدیگر را خنثی کردند تا کار به پنالتی‌ها بکشد. البته کاسپر اشمایکل دروازه‌بان دانمارکی‌ها در دقیقه ۱۱۶ توانست پنالتی لوکا مودریچ را مهار کند. او توانایی خود در مهار پنالتی‌ها را در ادامه هم نشان داد و ۲ پنالتی دیگر را نیز گرفت اما در نقطه مقابل سوباشیچ دروازه‌بان کروات‌ها با مهار ۳ پنالتی باعث صعود تیمش به جمع هشت تیم پایانی شد. در بخش حاشیه می‌توانید خوشحالی پیتر اشمایکل پدر دروازه‌بان دانمارک را از عملکرد خوب پسرش ببینید.

در ویدئوکست امروز همچنین دیدار برزیل و مکزیک را بررسی می‌کنیم. مکزیکی‌ها که یکبار دیگر به جمع ۱۶ تیم پایانی راه یافته‌اند حال باید طلسم عبور از این مرحله را در مقابل برزیل بشکنند. برزیلی‌ها هم که حذف آلمان و آرژانتین و اسپانیا شانس‌شان برای قهرمانی را بسیار افزایش داده قطعا به دنبال صعود به جمع هشت تیم خواهند بود.

در بازی دوم امروز هم بلژیکی‌ها که با اقتدار و به راحتی از گروه به عنوان صدرنشین صعود کردند در مقبال ژاپنی‌هایی قرار می‌گیرند که نان بازی جوانمردانه و انجام خطاهای کمتر را خوردند و به لطف کارت‌های زرد دریافتی کمتر نسبت به سنگال حال تنها نماینده آسیا در جمع ۱۶ تیم پایانی هستند. البته سرمربی ژاپن گفته که تاکتیک خوب آنها باعث کارت زرد کمتر شده است.

در بخش حواشی می‌توانید شبیه‌سازی عملکرد دخیا را در خانواده سیمپسون و پنالتی‌های جذاب بازی کرواسی و دانمارک را ببینید.

جام جهانی 2018 در دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه