برزیلی که شبیه قورمه سبزی مادربزرگ‌هاست

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

در ویدیوکست این هفته صحبت را با انگلیسی شروع کردیم که بنظر می‌رسد امسال قرار است طرفدارانش به آرزویشان برسد. تیم انگلستان پیروز بزرگ جام جهانی ۲۰۱۸ در روز شنبه و شاید حتی بتوانیم بگوییم تا اینجای جام جهانی بود.

انگلیسی‌ها که مرحله به مرحله با انجام بازی‌های منطقی و گرفتن نتیجه لازم همه انتظارات و معادلات را برهم زده بودند، این‌بار نشان دادند که عیار بالایی دارند. چرا که آنها تیمی را به راحتی و با نتیجه ۲-۰ بردند که بزرگانی چون هلند، ایتالیا و آلمان در برابرشان به مشکل برخوردند. سوئد درنهایت غول‌کشی‌اش را در همین بازی به انتها رساند.

انگلیسی‌ها نشان دادند که چقدر روی ضربات شروع مجدد و زدن ضربات سر جلوی دروازه خوب هستند. آنها برای اولین بار پس از ۲۸ سال به نیمه نهایی جام جهانی رسیدند و گرت ساوث‌گیت روز به روز از اعتبار بیشتری نزد افکار عمومی بریتانیا برخوردار می‌شود. مردمی که هر چند فوتبال برایشان اهمیت زیادی دارد اما تیم ملی‌شان هیچ‌وقت چندان سربلندشان نکرده است.

پیروزی انگلیس تنها اتفاق مثبت شب گذشته برایشان نبود. چرا که نبرد دو تیم روسیه و کرواسی که حریفان احتمالی سه شیرها در مرحله نیمه نهایی بودند، به ضربات پنالتی کشید. دو تیم که در مرحله قبلی هم مجبور به ۱۲۰ دقیقه بازی کردن شده بودند، حالا خسته تر از همیشه باید به مصاف انگلستان بروند. روسیه میزبان هرآنچه در توان داشت انجام داد تا بتواند یک تورنمنت رویایی را برای کشورش رقم بزند اما نهایتا در ضربات پنالتی وداعی تلخ با جام داشت.

کروات‌ها که در این جام تحسین خیلی‌ها را برانگیخته بودند حال برای اولین بار پس از ۲۰ سال به نیمه نهایی جام جهانی رسیده‌اند و امید دارند تا این‌بار یک گام جلوتر بروند و در فینال رقابت‌ها برای کسب جام بجنگند. البته قبل از آن باید از سد انگلیس بگذرند.

با رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ تیم منتخب مرحله یک چهارم به انتخاب دیجی‌کالا مگ را هم معرفی کرده‌ایم. درون دروازه لوریس را داریم که دروازه‌بان تیم ملی فرانسه است و در تیم تاتنهام انگلیسی هم درون دروازه می‌ایستد. البته انتخاب لوریس بیشتر با اجبار یکی از دوستان همراه بود چون اکثریت قریب به اتفاق رای‌مان پیکفورد دروازه‌بان انگلیس بود که حداقل سه سیو موثر آن هم در ضربات پنالتی تا امروز برای تیمش به ارمغان آورده است. در خط دفاعی مگوایر از انگلستان را داریم که نه تنها توانست دروازه تیمش را حفظ کند که گل هم زده است. کمپانی از بلژیک و واران از فرانسه هم کنار او هستند. هافبک‌های انتخابی تیم منتخب مرحله یک چهارم چریشف از روسیه، مودریچ از کرواسی، دله الی از انگلستان و اشلی یانگ هستند که این آخری سرعت بسیار خوبی دارد. علی هم بازی‌سازی فوق‌العاده‌ و تمام‌کننده قهاری است. مودریچ هم که قلب تیم کرواسی به شمار می‌رود.

طبعا در ترکیب‌مان مغز متفکر تیم بلژیک یعنی دی بروین هم حضور دارد و در خط حمله مانزوویچ کنار گریزمان قرار گرفته‌اند.

جذاب‌ترین بخش ویدیوکست امروز گفت‌وگو با میهمانان‌مان است. دو روزنامه‌نگار باسابقه در حوزه فوتبال صدرا بکتاش و سجاد بیات دعوت‌مان را قبول کردند. صدرا بکتاش در مجله چلچراغ و روزنامه‌های شرق و اعتماد و هفت صبح یادداشت‌های فوتبالی می‌نویسد و بیات هم در تماشا می‌نوشته. هر دو از طرفداران آلمان هستند و طبعا بحث به ناکامی تیم‌شان هم کشیده شد. صدرا بکتاش تعریف می‌کند که چطور در مراحل اول جام جهانی ۲۰۱۸ و نرسیدن تیم‌های بزرگ مثل ایتالیا و هلند و بعد حذف اسپانیا و پرتغال و آلمان معتقد بوده که جام را به جای فیفا گویا بنیاد مستضعفان برگزار کرده است!از طرف دیگر سجاد بیات از برزیلی می‌گوید که بنظرش می‌توانست تا مرحله بالاتر بیاید اگر تیته بین دو نیمه نیما را تعویض می‌کرد. برزیلی که صدرا بکتاش معتقد است مثل قورمه سبزی مادربزرگ‌ها می‌ماند. هیچ‌کس نمی‌تواند شبیهش را درست کند و با حضورش همیشه جام جهانی طعم دیگری دارد و حالا غیبتش به ضرر جام خواهد بود.

هر دو نفر از تیم‌های موردعلاقه‌شان در فینال گفته‌اند و همین‌طور درباره بازیکنی حرف زده‌اند که ممکن است توپ طلای مجله اکیپ را بگیرد. توپی که در ده سال اخیر به تناوب بین مسی و رونالدو تقسیم شده و حالا با حذف این دو نفر احتمالا به بقیه بازیکنان هم فرصت خواهد رسید. یکی از گزینه‌ها لوکا مودریچ است که البته بکتاش اعتقاد دارد جذابیت‌های بقیه ستاره‌هایی که طبق فرمول‌های اروپایی برنده توپ طلا می‌شوند را ندارد و بیات هم می‌گوید ترجیح می‌دهد توپ طلا به کورتوا برسد و برای اولین‌بار از دروازه‌بان‌ها و نقش حیاتی‌شان تشکر شود.

سوال شما بگویید را هم در ویدیوکست از میهمانان‌مان پرسیده‌ایم. سوالی که از شما هم داریم: بین چهار تیم فرانسه و بلژیک و انگلستان و کرواسی کدام دو تیم به فینال جام جهانی ۲۰۱۸ خواهند رسید؟

جام جهانی 2018 در دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar هرمز علوی

    سلام
    ویدیوکستهای دیجی کالا مگ رو درباره فوتبال دنبال میکنم.و باید بگم این بعد از ویدیوکستی که آقای حاج رضایی حضور داشتند بهترین ویدیوکست جام جهانی بود.مهمونهاتون خیلی خوب و جالب درباره جام صحبت کردند و انرژی زیادی برنامه داشت.
    امیدوارم چهارقسمت آخر رو با همین دست فرمون جلو برین.

  2. Avatar آرمان

    به عنوان طرفدار سرسخت انگلیس ترجیح میدم فینال بین انگلیس و فرانسه باشه تا با قهرمانی انگلیس هم خیلی از منتقدا که فکر می کنن انگلیس با خوش شانسی به اینجا رسیده بسته بشه و هم بازی تکراری نبینیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه