وقتی سیاه‌چاله رخ داد! (راه شیری – قسمت ۱)

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

در اولین قسمت از مجموعه اینترنتی «راه شیری» به سراغ یکی از مهم‌ترین اخبار نجومی دهه‌های اخیر رفتیم؛ انتشار اولین تصویر واقعی از یک سیاه‌چاله در هفته‌های گذشته موجی از هیجان را در میان علاقمندان به نجوم و اخبار فضایی به راه انداخت. حالا و در اولین قسمت از برنامه نجومی راه شیری، سیاوش صفاریان‌پور به گفت‌وگو با کارشناسان خبره نجومی پرداخته تا پاسخ سوالاتی را پیدا کند که پس از انتشار اولین تصویر واقعی از سیاه‌چاله در ذهن علاقمندان به نجوم به وجود آمده بود.

شرکت در مسابقه

در این برنامه دکتر محمد‌تقی میرترابی و مهدی صارمی‌فر به عنوان کارشناس حضور دارند و یکی از کارشناسان ایرانی که در پروژه ثبت تصویر سیاه‌چاله مشارکت داشت، آن‌ها را همراهی می‌کند.

همچنین با توجه به همزمانی انتشار اولین قسمت از برنامه راه شیری با هفته نجوم، در بخش دیگری از برنامه، سیاوش صفاریان‌پور با یکی از منجمان کهنه‌کار کشورمان، دکتر محمدرضا نوروزی به گفت‌وگو نشسته و به اهمیت روز نجوم در ترویج این علم پرداخته است.

در مسابقه راه شیری شرکت کنید!

اما برای مخاطبان برنامه راه شیری که با علاقه به تماشای این برنامه می‌نشینند، مسابقه‌ای هم تدارک دیده‌ایم! پس از تماشای این برنامه می‌توانید در مسابقه راه شیری شرکت کنید و به سوالات ما پاسخ دهید. اگر برنامه را با دقت دیده باشید جواب تمام سوالات را در داخل برنامه می‌توانید پیدا کنید. جایزه مسابقه قسمت اول راه شیری یک قطعه شهاب سنگ واقعی است.

Digikala Mag Production چیست؟

Digikala Mag Production نام پروژه جدید دیجی‌کالا مگ است که قصد دارد محتوای متفاوتی از آنچه تا کنون از این وبسایت دیده‌اید تولید کند. «راه شیری» اولین محصول این پروژه است و برنامه‌های بعدی به زودی منتشر خواهند شد. انتقادات و پیشنهادات خود را در خصوص این برنامه با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷۵ دیدگاه
  1. علیرضا

    خیلی خوب بود برنامتون حتما ادامه بدین به امید موفقیت های بیشتر برای برنامه وقتی سیاهچاله رخ داد❤️

  2. ارمین

    این برنامه در نوع خود خیلی عالی هستش.
    درود بر دیجیکالا مگ که چنین برنامه های فوق العاده مفیدی رو می سازه.
    ممنون از تهیه کننده و کارشناسان کار درست برنامه ، عالی بود خسته نباشید.
    حتما ادامه بدبد. ممنون

  3. erfan javadiun

    با تشکر از برنامه. در رابطه با pulsar و blazar هم برنامه داشته باشید. ممنون

  4. parisa

    واقعا خیلی عالی بود، واقعا ممنون
    ولی واقعا چنتا سوال بوجود میاد، یکیش این که با مثال آقای روشنی اگه بخوام توضیح بدم ما میخوایم تصویر پیراشکی روی کره ماه رو ثبت کنیم، حالا آیا ما در اون ناحیه فقط یدونه پیراشکی داریم یا پیراشکی های دیگه ام هست و اینکه چطور به این پیراشکی رسیدیم”؟!!!!
    و اینکه آیا سایز این سیاه چاله ثابت هست یا بزرگتر میشه؟

  5. رضا

    قدم اول رو درست برداشتید، امیدوارم همیشه رضایت مخاطب ارجح بر دیدگاه سودمحور باشه براتون چون از این طریق هم هست که بیشترین سود رو خواهید برد! سپاس

  6. امیر دال

    سلام در مورد کرم چاله و موجودات فضایی صحبت کنین…

  7. فریباابریشمی

    فقط میتونم درقبال تفکر جدید و ایده نو دیجی کالا سر تعظیم فرود بیارم .

  8. محمد عارف

    خیلی خوب بود

    آیا برای همکاری در برنامه میتونم اقدام کنم ؟

  9. پوریا

    برنامه ی خیلی عالی بود به شرطی که استمرار داشته باشه

  10. اسماعیل

    عالی بود، چند سالی هست که صداوسیما این نوع برنامه ها رو کلا تعطیل کرده و بسیار خوشحالم که در دیجیکالامگ شاهد ادامه این مسیر هستیم.

  11. مهساپورقلی

    برنامه عالی بود ، خوشحالم از بازگشتتون به برنامه های نجومی آقای صفاریان پور و مثل همیشه لذت بردم از توضیحات استاد عزیزم دکتر میرترابی

  12. Amirhossein

    سوالی که ذهنم رو درگیر کرده اینه که پرتغالها چی شد، چرا همه رو کردید تو سیاهچاله؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه