اپل پتنت کاشت درخت در محیط داخلی فروشگاه‌ را ثبت کرد

۴ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل پتنت تازه‌ای را برای طراحی یک فروشگاه جدید به ثبت رسانده است. نام این پتنت The Grove(به معنای بیشه) است و اطلاعات آن از دفتر ثبت پتنت و علایم تجاری در هنگ‌کنگ منتشر شده است.

همچنان که می‌توان از نام پتنت حدس زد، طبق این طرح قرار است در محیط‌ داخلی فروشگاه‌های آینده‌ی اپل درخت‌های زنده پرورش داده شوند. این طرح البته پیش از این هم بارها مطرح شده بود اما این‌بار به‌صورت دقیق مشخص شده که اپل برای پرورش درخت‌ها در محیط داخلی، برنامه‌ دارد.

قرار است این درخت‌ها در محیط‌های بین میز و صندلی‌های موجود در فروشگاه قرار بگیرند.

آن‌طور که از تصاویر پتنت برمی‌آید قرار است این درخت‌ها در محیط‌های بین میز و صندلی‌های موجود در فروشگاه قرار بگیرند. شرکت بزرگ اپل به‌طور مرتب ایده‌های تیم خلاق خود را در قالب پتنت‌ به ثبت می‌رساند؛ بخشی از این پتنت‌ها مربوط به محصولات جدید یا امکانات جدیدی می‌شود که قرار است در محصولات قبلی گنجانده شوند. اما ثبت پتنت‌ها فقط محدود به این مورد نیست. همان‌طور که می‌دانید پتنت‌های ثبت‌شده توسط اپل ممکن است تا چندین سال به مرحله‌ی اجرا نرسند اما صرفا ثبت می‌شوند تا حق بهره‌برداری از ایده‌ها برای این شرکت محفوظ بماند.

داستان ثبت پتنت برای طراحی فروشگاه‌های جدید اپل هم داستان تازه‌ای نیست و به‌ویژه در مورد توجه به محیط زیست، اپل پیش از این هم طرح‌هایی ارایه داده بود. این مدل طرح‌ها معمولا با واکنش‌های متفاوتی از سوی مردم مواجه می‌شود. بعضی‌ها این ‌ایده‌ها را می‌پسندند و تحسین می‌کنند اما در مقابل عده‌ای معتقدند این قبیل حرکات از سوی شرکت‌هایی که محصولات‌شان به‌صورت بالقوه باعث تخریب محیط زیست می‌شود، بیش‌تر شبیه به یک نمایش ساختگی است.

منبع: GSM Arena

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. امين

    سلام.
    هر هکتار جنگل (دقت کنید، جنگل، که شامل درختان انبوه میشه، نه فقط چهار تا گل و بوته) نیاز اکسیژن فقط ۴ انسان رو میتونه تأمین کنه. باور میکنید؟ واقعاً عجیبه. برید تحقیق کنید.
    خودم تا الآن تصور میکردم هر درخت برای تامین اکسیژن چندیدن انسان کافیه، ولی هر هکتار (کمی بزرگتر از یک زمین فوتبال) جنگل که شامل حدأقل ۵۰ تا ۷۰ درخته، فقط میتونه دی اکسید کربن ۴ تا آدم رو تبدیل به اکسیژن کنه. پس هر انسان (یا حیوان اندازه معمولی) به حدود ۱۰ تا ۲۰ درخت برای ادامه حیات نیاز داره.
    الآن تعداد درختای روی زمین خیلی بیش از ۱۰۰ میلیارد عدد هست و این نیاز موجودات رو تأمین میکنه، و البته سهم زیادی (شنیدم حدود نصف) از اکسیژن هم از گیاهان داخل دریا تأمین میشه.
    ولی عمده اکسیژنی که در جو زمین موجوده، از اعصار گذشته و میلیونها سال پیش برامون ذخیره مونده. اکسیژن موجود در جو اونقدر زیاده که اگر همین الآن تمام منابع تولید اکسیژن در دریا و خشکی، کاملاً نابود بشن، و روند مصرف به همین شکل رشد کنه و منابع آلودگی هم به همین شکل رشد کنه، با یه محاسبه سر انگشتی به این نتیجه میرسید که ۲۵۰۰ (دو هزار و پانصد) سال طول میکشه تا مقدار اکسیژن موجود در جو و دریا، به نصف برسه. که بازهم برای ادامه حیات کافیه.

    وسعت فضای سبز تهران، ۴۸ هزار هکتاره. به فرض که همش جنگل باشه، فقط توان تصفیه هوا و تولید اکسیژن حدود ۱۶۰ هزار آدم رو داره. ولی تهران بیش از ۱۵ میلیون نفر جمعیت و بیش از یک میلیون خودرو و کلی کارخونه داره.

    آقا، یک کلام، فضای سبز کاری جز زیبا سازی برای شهرها انجام نمیده. اینقدر نگید باغ قلهک ریه تهرانه. اکسیژن از جای دیگه تأمین میشه. آلودگیها به صورت کپه ای هستن و روی شهر ها مستقرن. وسعت جو و محیط زیست اینقدر زیاده و اکسیژن موجود در هوا بسیار بیشتر از اونیه که با چهار تا تیکه درخت و چند هگکتار فضای سبز، تصور کنیم در روند تولید اکسیژن کمکی کردیم. این کارها فقط برای زیباسازی بصریه، و فایده ای برای تهویه و تصفیه هوا نداره.

  2. farid

    خیلی مضحکه . حق انحصاری کاشت و پرورش درخت در محیط فروشگاه مهم تره یا گسترش فضای سبز؟! یعنی کسی بخواد تو فروشگاهش درخت بکاره باید به اپل حق پتنت بده!
    این قوانین ناکارآمد ثبت پنت باید تغییر کنن

  3. name

    شرکت بزرگ اپل به‌طور مرتب ایده‌های تیم خلاق خود را در قالب پتنت‌ به ثبت می‌رساند؛ بخشی از این پتنت‌ها مربوط به محصولات جدید یا امکانات جدیدی می‌شود که قرار است در محصولات قبلی گنجانده شوند.
    wow such creativity much wow!… get you heads out of your ***es
    apple has done nothing that is remotely creative

  4. سلام

    به نظر من ، مساله پتنت خیلی اوقات موجب کاهش سرعت رشد تکنولوژی و راحتی میشه ، و خیلی اوقات هم سودجویانه و نامردی به نظر میاد. شاید فکر کنید که به به اپل چقدر دوستدار طبیعت بوده که چنین پتنتی ثبت کرده.اما در حقیقت باید بدونید ثبت چنین پتنت پیش پا افتاده ای ، بخاطر اینه که سایر فروشگاه ها و شرکت ها نتونن چنین کاری بکنن.بعبارت دیگه ، اگه مثلا فروشگاه سونی بخواد توی فروشگاه ، درخت بکاره ، نقض پتنت اپل محسوب میشه و اپل میتونه از این بابت ، شکایت کنه و غرامت بگیره!!
    بطور کلی ، غرق شدن در دنیای ثبت پتنت و انحصاری کردن بعضی چیزای پیش پا افتاده ، باعث دست و پا زدن ، و توهم پیشرفت میشه.

  5. حسن

    گذاشتن چهار تا درخت اون وسط که دیگه پتنت نمی خواد. منم دیروز یه گلدون گذاشتم تو تراس خونم ولی پت و مت براش ثبت نکردم. حالا جریمه میشم یعنی؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه