از مک‌بوک جدید اپل تا مازراتی دنیای گوشی‌ها؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
دیجیتال

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در ۷ روز گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

پوشش زنده‌ی رویداد اپل

پنجشنبه گذشته شرکت اپل کنفرانس خبری خودش را برای معرفی لپ‌تاپ‌های جدید برگزار کرد. کنفرانسی که یک روز پس از مراسم مایکروسافت برگزار شد و در نوع خودش بسیار جالب توجه بود. اپل در حالی مک‌بوک پرو جدید را معرفی کرد که مایکروسافت در چند سال گذشته با عرضه‌ی سرفیس بوک به رقیب اصلی این شرکت تبدیل کرده است. طبق معمول ما در دیجی‌کالا مگ با پوشش زنده‌ی مراسم و اخبار مربوط به آن همراه مخاطبانمان بودیم. اگر نتوانستید کنفرانس پنجشنبه را ببینید، می‌توانید با سر زدن به مطالب و ویدیوهای زیر از تمام زیر و بم این رویداد مطلع شوید.

wir_10

پوشش زنده‌ی رویداد اپل (به پایان رسید)

اپل از مک‌بوک پروی جدید خود رونمایی کرد

اتصال آیفون به مک‌بوک جدید تبدیل می‌خواهد

چرا اپل در MacBook صفحه‌ی نمایش لمسی قرار نمی‌دهد؟

چرا مک‌بوک پرو جدید تنها از ۱۶ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند؟

خلاصه کنفرانس اپل در ۱۰ دقیقه با زیرنویس فارسی

پوشش زنده‌ی رویداد مایکروسافت

چهارشنبه گذشته شرکت مایکروسافت رویدادی را در شهر نیویورک برگزار کرد. در این رویداد خبر انتشار نسخه جدید ویندوز ۱۰ (Creators Update) که در بهار آینده برای همه دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ ارائه می‌شود را شنیدیم. یکی از نکات مهم در این بروزرسانی جدید قابلیت‌های ۳D ویندوز است. اپ Paint 3D هم یکی از اپ‌های جدیدی است که با این بروزرسانی عرضه می‌شود. مایکروسافت در این کنفرانس تاکید زیادی بر قابلیت‌های سه‌بعدی ویندوز ۱۰ و امکان‌هایی که با استفاده از واقعیت‌مجازی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد داشت. مایکروسافت اعلام کرد چندین شرکت بزرگ به عنوان شریک برای استفاده از قابلیت‌های ویندوز ۱۰ هدست واقعیت مجازی می‌سازند. در مراسم روز چهارشنبه، مایکروسافت قوی‌ترین سرفیس بوکی که تا به حال ساخته را هم معرفی کرد. در کنار معرفی سرفیس بوک جدید، همانطور که انتظار داشتیم یک کامپیوتر بدون کیس قدرتمند هم عرضه شد. این کامپیوتر که سرفیس استودیو نام داشت باریک‌ترین LCD جهان را دارد و از آلومینیوم ساخته شده است. طبق معمول ما در دیجی‌کالا مگ با پوشش زنده‌ی این مراسم و اخبار مربوط به آن همراه مخاطبانمان بودیم. اگر نتوانستید این کنفرانس را ببینید، می‌توانید با سر زدن به مطالب و ویدیوهای زیر از تمام زیر و بم این رویداد مطلع شوید.

wir_11

پوشش زنده‌ی کنفرانس مایکروسافت (به پایان رسید)

مایکروسافت اپلیکیشن Paint 3D را معرفی کرد

منتظر هدست‌های واقعیت مجازی جدید برای ویندوز ۱۰ باشید

مایکروسافت سرفیس بوک بروزرسانی شده و گران‌قیمت خود را معرفی کرد

مایکروسافت کامپیوتر همه فن حریف Surface Studio را معرفی کرد

اپلیکیشن Paint 3D را همین الان دانلود کنید

سرفیس دایال کار با محصولات سرفیس را هیجان‌انگیزتر می‌کند

مهم‌ترین قابلیت‌های ویندوز ۱۰ در Creators Update

کنفرانس چهارشنبه مایکروسافت در ۸ دقیقه [با زیرنویس فارسی]

سرفیس بوک یا مک‌بوک پرو؟

هفته‌ی گذشته اپل و مایکروسافت از آخرین دستاوردهای خود در زمینه‌ی رایانه‌های شخصی قابل‌حمل یا همان لپتاپ‌ها رونمایی کردند. ما هم مطلب «شما بگویید» این هفته را فرصت مناسبی یافتیم تا علاوه بر مقایسه کردن مشخصات و ویژگی‌های مدل‌های ۲۰۱۶ سرفیس بوک (Surface Book) و مک‌بوک پرو (MacBook Pro)، از شما بخواهیم نظر خود را در مورد آن‌ها با ما در میان بگذارید. در نگاه کلی هر دوی این گجت‌ها مشخصات فنی مشابهی دارند. تفاوت اصلی در نحوه‌ی استفاده کردن آن‌ها از ورودی‌هایی مانند صفحه‌نمایش لمسی است. مایکروسافت همچنان بر استفاده از صفحه‌نمایش لمسی و قلم تمرکز دارد ولی اپل تنها به اضافه کردن یک نوار لمسی (Touch Bar) در بالای کیبورد قناعت کرده. البته شاید نوار لمسی مک‌بوک پرو به ظاهر تغییر کوچکی باشد، ولی احتمالا در بهبود دادن شیوه‌ی تعامل کاربر با آن بسیار مهم خواهد بود. شما رویکرد کدام‌یک را می‌پسندید: سرفیس بوک یا مک‌بوک پرو؟

wir_09

شما بگویید؛ سرفیس بوک یا مک‌بوک پرو؟

نتایج رای‌گیری مردمی در مسابقه «کدام عکس، کدام گوشی؟»

حتما به یاد دارید که به مناسبت تولد یک‌سالگی دیجی‌کالا مگ مسابقه‌ای به نام «کدام عکس، کدام گوشی؟» ترتیب داده بودیم. مسابقه‌ای با حضور هفت گوشی گلکسی نوت ۷، گلکسی اس ۷، HTC 10، هوآوی P9، آیفون ۶S، ال‌جی G5 و سونی اکسپریا Z5 پرمیوم. در این مسابقه قرار بود شما همراهان همیشگی حدس بزنید هر کدام از عکس‌هایی که در ۵ موقعیت مختلف گرفته شده بودند توسط دوربین کدام یک از این ۷ گوشی ثبت شده است. در کنار این ما از شما خواسته بودیم تا در هر موقعیت بهترین عکس را هم از دید خود انتخاب کنید تا در پایان مسابقه بتوانیم بهترین دوربین گوشی موبایل از دید مخاطبان دیجی‌کالا مگ را انتخاب کنیم. حال که مسابقه به پایان رسیده و جوایز برندگان هم اهدا شده، همان‌طور که قول داده بودیم نوبت به بررسی و تحلیل آراء شما می‌رسد. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

wir_08

بهترین دوربین موبایل از دید کاربران دیجی‌کالا مگ

مازراتی دنیای گوشی‌ها

احتمالا از عنوان مطلب «گجت رترو» این هفته تعجب کرده‌اید. این هفته قصد داریم در مورد یکی از گوشی‌هایی صحبت کنیم که در زمان خود جزو داغ‌ترین گجت‌های تکنولوژی روز محسوب می‌شده: سونی اریکسون P800. مازراتی دنیای گوشی‌ها! این لقبی است که CNET در سال ۲۰۰۳ به این گوشی هوشمند اعطا کرده بود. چرا مازراتی؟ چون P800 قیمت بالایی داشت و طراحی آن باب طبع همگان نبود، ولی از سوی دیگر وقتی آن را در جمع از جیب بیرون می‌آوردید می‌توانست به‌خوبی سرها را به سوی خود برگرداند.

wir_07

سونی اریکسون P800؛ مازراتی دنیای گوشی‌ها!

بیوگرافی سالار کمانگر

می‌خواست پزشک شود؛ در دانشگاه زیست‌شناسی خواند؛ اما از گوگل سر در آورد و با ایده‌های تجاری‌اش به بالاترین سمت‌های اجرایی شرکت رسید. با دیجی‌کالا مگ و زندگی‌نامه‌ی «سالار کمانگر»، مدیر ایرانی‌الاصل گوگل همراه باشید.

wir_06

سالار کمانگر؛ از رویای پزشک‌شدن تا مدیریت در گوگل

۱۰ قابلیت غیرضروری ویندوز ۱۰

در همه‌ی سیستم‌‌های عامل‌ برخی امکانات ضروری نیستند و با غیرفعال‌سازی آن‌ها می‌توان بازدهی یا حتی امنیت حریم شخصی را افزایش داد. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا با ۱۰ قابلیت پیش‌فرض ویندوز ۱۰ آشنا شوید که بهتر است غیرفعال شوند.

wir_05

۱۰ چیزی که باید در ویندوز ۱۰ غیرفعال کنید

iOS 10.1

مدت کوتاهی پس از عرضه iOS 10، اپل اولین به‌روزرسانی آن یعنی iOS 10.1 را ارایه کرده است. در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید تا با برخی امکانات تازه در این نسخه آشنا شوید.

wir_12

به‌روزرسانی iOS 10.1 عرضه شد

[ویدیو] با قابلیت‌های جدید iOS 10.1 آشنا شوید

اندروید ۷.۰ نوقا

اندروید ۷٫۰ یا نوقا نسخه‌ی جدید و جذاب‌تر سیستم‌ عامل اندروید است که به‌تازگی گوگل آن را عرضه کرده است. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا از برنامه‌ی شرکت‌های مختلف برای ارایه‌ی این آپدیت آگاه شوید. شاید گوشی شما هم از این به‌روزرسانی بهره‌مند باشد.

wir_13

اندروید ۷٫۰ نوقا برای کدام گوشی‌ها عرضه می‌شود؟

دوربین گوگل پیکسل

گوگل پیکسل یکی از بهترین گوشی‌های امسال است و بخشی از این موضوع را مدیون دوربین فوق‌العاده‌ای است که دارد. البته توانمندی گوگل پیکسل در زمینه‌ی عکاسی موبایل فراتر از مشخصات فنی است. همانند بسیاری از محصولات محبوب گوگل، جادوی دوربین پیکسل در الگوریتم‌ها قرار دارد. پیکسل از آن دست گوشی‌هایی است که ما را متقاعد می‌کند، نه تنها گوشی‌های هوشمند جایگزین دوربین‌های عکاسی کامپکت Point-and-Shoot شده‌اند، بلکه ایده‌ی ساخت چنین دوربین‌هایی را به کمال رسانده‌اند.

wir_04

گوگل در برابر اپل: چرا دوربین پیکسل انقدر خوب است؟

بیوگرافی خالق دنیای آکیولس

او پیش‌ از این‌که به ۲۵ سالگی برسد، چندین دستاورد بزرگ در زندگی‌اش داشته. اما تاسیس شرکت «آکیولس وی‌آر» (Oculus VR) و طراحی هدست واقعیت مجازی «آکیولس ریفت» (Oculus Rift) دو تا از مهم‌ترین آن‌هاست. در ادامه با دیجی‌کالا مگ و بیوگرافی «پالمر لاکی» (Palmer Luckey) همراه باشید.

wir_03

پالمر لاکی؛ مدرسه‌نرفته، عشق الکترونیک، خالق دنیای آکیولس

ویدیوهای جادویی پریزما

اپلیکیشن پریزما از آن دسته اپلیکیشن‌ها بود که پس از انتشار به سرعت توجه همگان را جلب کرد و در زمان کوتاهی به یکی از ترندها تبدیل شد. پریزما بخش اصلی این محبوبیت را مدیون فیلترهای جذاب و هیجان‌انگیزی بود که به شیوه‌ای فوق‌العاده ساده نتایجی حیرت‌انگیزی را از عکس‌های معمولی تولید می‌کنند. تولیدکنندگان پریزما هم که با این استقبال خوب روبرو شدند تلاش می‌کنند در هر به روز رسانی قابلیت‌های جدید و بهتری را به آن اضافه کنند. امکان استفاده از فیلترهای پریزما روی ویدیوها یکی از درخواست‌های مکرر کاربران بود. سرانجام پریزما چند وقت پیش این قابلیت را به اپلیکیشن خود افزود.

wir_02

نگاهی به ویدیوهای جادویی پریزما در دیجی‌کالا مگ

چند نقد و بررسی

این هفته هم چندین نقد و بررسی کالای دیجیتال در دیجی‌کالا مگ منتشر شد؛ از آیفون ۷ پلاس تا تلویزیون هوشمند فیلیپس. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بعضی از نقد و بررسی‌های ما در این هفته بیندازید.

wir_01

نقد و بررسی آیفون ۷ پلاس

نقد و بررسی اسکوتر ناین‌بات مینی شیائومی؛ خودتو شُل بگیری رفتی!

نقد و بررسی پرینتر چندکاره‌ M225dw؛ نام HP کیفیت HP

نقد و بررسی تلویزیون هوشمند فیلیپس مدل ۵۸PUT8509

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه