چرا دیجی‌کالا از آمدن آمازون و eBay استقبال می‌کند؟

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

دو سه ماهی می‌شود که کلیدواژه‌ی «برجام»، امیدواری مردم ایران را برای بهبود وضعیت اقتصادی بیشتر کرده و ترجیع‌بند این حال خوب، آمدن «خارجی‌ها» است و اینکه اگر با فروپاشی نظام تحریم آنها بیایند همه چیز عالی می‌شود؛ درست مثل خارج!

راست‌ش علیرغم اینکه مانند بسیاری از مردم کشورم از خروج ایران از انزوا خوشحالم و معتقدم با روان شدن فرایندهای تجاری میان ما و کشورهای دیگر گشایش بزرگی در فضای تجارت و اقتصاد اتفاق خواهد افتاد، فکر می‌کنم باید تکلیف‌مان را خیلی صریح و روشن راجع به این برداشت عوامانه روشن کنیم و گمانم بهترین جایی که می‌توانم از آن شروع کنم، کسب‌وکاری است که این روزها در کنار همکاران دیگرم تمام وقت مشغول آن هستم: دیجی‌کالا و تجارت الکترونیکی!

دو ماهی گذشته، اما همچنان خبر امکان خرید آمازون و ای‌بی توسط شرکت پست میان کاربران اینترنت و رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و پشت بندش نگرانی دوستان و خوشحالی بدخواهان را می‌شنوم که اوه اوه! رفیق کارتان تمام است!

و پاسخ من لبخند است و گاهی توضیحی گذرا که کاش باور کنی چقدر از آمدن آنها (و البته نه با لطایف‌الحیلی که در خبر ذکر شده هست) خوشحال می‌شویم و حالا چنین پاسخی را احتمالا در ویدئو و خبر رویترز در مورد دیجی‌کالا از زبان شریک‌موسس‌های دیجی‌کالا شنیده‌اید. اینجا می‌خواهم کمی دلایل چنین استقبالی را موشکافی کنم.

۱) آمدن آمازون و ای‌بی در ترویج تجارت الکترونیکی موثر است. ما خوشحال می‌شویم که تمام هزینه‌ی فرهنگ‌سازی برای خرید اینترنتی بر دوش ما نباشد. در اختیار داشتن بیش از ۸۵ درصد سهم‌بازار خرید اینترنتی در کشور هر چند افتخاری بزرگ برای دیجی‌کالاست، اما نباید فراموش کنیم که هزینه‌های بسیاری هم برای ما داشته. ما خوشحال می‌شویم که رقبایی داشته باشیم که با بودجه‌ها و ایده‌هایی جهانی برای کسب سهم از بازار، نخستین اولویت خود را بر ایجاد بازار هدفی بزرگ‌تر بگذارند و برای ترویج آن تلاش کنند. در چنین شرایطی ما هم، قطعا، برنده‌ایم.

۲) آمدن آمازون و ای‌بی عیار ما را نشان می‌دهد. با رقابت با این غول‌های جهانی است که دیگر متهم نمی‌شویم که هفت‌روز ضمانت بازگشت تنها یک ترفند تبلیغاتی است و سطح خدمات ما برای تعویض کالاهای معیوب گاهی حتا از استانداردهای جهانی هم جلوتر است و جمله‌هایی مثل «در اپل‌استور گوشی خراب‌تان را همان لحظه بی‌پرسش و حرف پیش با یک نو برای‌تان تعویض می‌کنند» تنها یک شایعه‌ی عوامانه‌ی تلگرامی است! یا هیچ جای دنیا نیست که برای «تمام» کاربران خود سرویس ارسال تحویل همان روز داشته باشد و متوجه خواهید شد که تاخیرهای اندک گاه و بی گاه برای ارسال یک سفارش نه موضوع عجیبی است و نه در مورد آنها داستان‌های اغراق‌شده‌ می‌سازند. گمانم جستجوی اینترنتی برای خیلی‌ها کار سختی است و گرنه تاخیرهای چند روزه‌ی آمازون در بلک‌فرایدی که نقل هر ساله‌ی وبلاگ‌های تکنولوژیک است.

۳) آمدن آمازون و ای‌بی فرایندهای تجاری ما را راحت‌تر می‌کند. باید کمی به دیجی‌کالا نزدیک‌تر باشید تا دردسرهای ما را دقیق‌تر بدانید. مثلا اینکه جمعی از بهترین محصولات موجود در بازار سنتی مملکت در یک فرایند غیرشفاف و غیررسمی خرید و فروش می‌شود و برخی تامین‌کننده‌ها حاضر نیستند «فاکتور رسمی» به ما بدهند. آن وقت شاید می‌فهمیدید چرا گاهی در بازار جنس‌های موجود در فروشگاه دیجی‌کالا ارزان‌تر هستند یا برعکس چرا در بخشی از بازار سنتی که از شفاف شدن قیمت‌ها و کاهش حاشیه‌ی سود خود ناراحت هستند، متهم به زیرفروشی می‌شویم؛ مبارزه با قاچاق، مقابله با نبود و کمبود خدمات و تضمین اصالت کالاها از آن جنگ‌هایی هستند که ما یک تنه در کارزار آن هستیم و حالا خوشحال می‌شویم غول‌های جهانی هم بیایند و در کنار ما برای تحقق آنها بجنگند.

۴) آمدن آمازون و ای‌بی لزوما به معنای رقابت نیست! ما فکر می‌کنیم هیچ عقل سلیمی چرخ را دوباره اختراع نمی‌کند. شک نداریم که تجربه‌ی چندین ساله‌ی ما، ارزش مادی و معنوی برند ما در میان کاربران و مشتریان، ناوگان و سامانه‌ی ارسال‌مان، رویه‌ها و فرایندهای انبارداری‌مان و از همه مهم‌تر محتوای سایت‌مان، محتوایی که حلقه‌ی اتصال و اعتماد میان ما و کاربران‌مان است، آنقدرها ارزش دارد که اگر یکی از این غول‌ها واقعا قصد حضور در ایران را داشته باشد، به جای بستن شمشیر از رو، احتمالا در رویکردی متعادل‌تر به فکر همکاری و همیاری با ما باشد.

۵) اما مهم‌ترین دلیلی که از آمدن آمازون و ای‌بی و غول‌های تجارت الکترونیکی جهان استقبال می‌کنیم چیست؟ تجربه‌ی کاربری دلپذیر! ما در دیجی‌کالا عمیقا به ایجاد یک تجربه‌ی عالی کاربری برای مردم سرزمین‌مان معتقدیم و این را رمز اعتمادی می‌دانیم که تا به امروز به ما شده و هر روز بیشتر می‌شود. رقبای جدید از ما بهترند؟ آمدن‌شان حال مردم را خوب می‌کند؟ قدم‌شان روی چشم؛ اما به خودمان و به شما قول می‌دهیم برای ارائه‌ی خدماتی بیشتر از آنها تا جایی که بتوانیم تلاش کنیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۶۱ دیدگاه
  1. حسین

    با سلام
    از مشتری های قدیمی دیجی کالا هستم و خیلی هم پیش اقوام تبلیغش کردم. البته چند ماهی هست که کمی ناراضیم. در مورد نوشته شما قسمت ۲″یا هیچ جای دنیا نیست که برای «تمام» کاربران خود سرویس ارسال تحویل همان روز داشته باشد و متوجه خواهید شد که تاخیرهای اندک گاه و بی گاه برای ارسال یک سفارش نه موضوع عجیبی است و نه در مورد آنها داستان‌های اغراق‌شده‌ می‌سازند. گمانم جستجوی اینترنتی برای خیلی‌ها کار سختی است و گرنه تاخیرهای چند روزه‌ی آمازون در بلک‌فرایدی که نقل هر ساله‌ی وبلاگ‌های تکنولوژیک است.” این حرف شما را قبول ندارم. در چهار خرید آخرم تمامشان با تاخیرهای ۴ ساعته به دستم رسید و اگر پیگیری نمی کردم به فردای آن روز موکول می شد. این که تاخیر اتفاق می افتد کاملا امری طبیعی است. از این نظر هیچ مشکلی ندارم. ولی آیا نمی توان به شخصی که در ساعت مشخص منتظر دریافت کالای خود می باشد با یک تماس تلفنی و یا حتی پیامک این تاخیر را اطلاع داد؟ اگر شخص تحویل گیرنده خانه را ترک کند کار شما دو چندان نمی شود که مامور پستی شما دوباره در یک روز دیگر بسته را تحویل بدهد. این که آمازون هم تاخیر دارد دلیل بر این نیست که دیجی کالا بر حرفی که زده پایبند نباشد. اگر مقدور نیست تحویل همان روز را بردارید. یک لطف کوچک بکنید بعضی اجناس را که در انبار مانده را حداقل در هنگام ارسال یک دستمال بکشید. احترام در همین جزئیات است.
    نگرانیم این است که دیجی کالا هم با تاسی بر فرهنگ غالب کشور مشتری مداری را از سرلوحه کاری خود بردارد که امیدوارم و آرزویم این است که این اتفاق نیافتد.

    با امید به پیشرفت و بهروزیتان

    1. حسین عزیز! من کاستی‌هایی که در خدمات‌مان وجود دارد تکذیب نکردم و خودمون هم می‌دونیم که در مواردی به دلایل مختلف نتونستیم سرویس مناسبی به مشتریان‌مون عرضه کنیم. عرض من این بود که تلاش می‌کنیم بهتر باشیم و برای این بهتر بودن فراموش نمی‌کنیم که حتا بهترین سرویس‌دهنده‌های دنیا مثل آمازون هم در قسمت‌هایی از خدمات‌شان یا در بازه‌های زمانی خاص دچار مشکلات مختلفی بودند و توان رعایت توافقنامه‌ی سطح سرویس خود را نداشتند.
      آرزو می‌کنم تجربیات بعدی شما در دیجی‌کالا خوشایند و رضایت‌بخش باشد.

  2. ایمان

    سلام
    اینکه یک شرکت یا یک تیم بیاید و از آمدن غولهای رقیب استقبال کند چیز جدیدی نیست! قاعدتا انتظار نداریم دیجی کالا بگوید” ای بابا کارمان سخت شد!” یا کاش نمی آمدند و ۸۵ درصد سهم بازار خرید اینترنتی همچنان مال ما بود!” دیجی کالا راه دیگری جز پذیرفتن این موضوع و استقبال از آن ندارد.
    اما به جز این پست تبلیغاتی (که واقعا به آن نیازی نبود) دیجی کالا تیم موفق و موثریست که نشان داده فقط اهل حرف نیست. در کل این سرزمین تنها در دیجی کالاست که واقعا احساس می کنم حق با مشتریست! تنها در دیجی کالاست که احساس می کنم بعنوان مشتری دیجی کالا به من بیشتر نیاز دارد تا من به آن! حتی اگر واقعا اینطور نباشد.
    دیجی کالا در فضایی بدون رقابت موفق شده به مشتری القا کند که مهم هستی(و براستی هست) و قطعا در بازار رقابتی خدماتی بسیار بهتر از او را شاهد خواهیم بود. دیجی کالا می توانست در فضای بدون رقابت مثل خودرو سازی یکه تازی کند و وقتی خارجی ها آمدند از ترس قایم شود اما همه می دانیم ماجرا چگونه خواهد بود.

    متن طولانی شد. یک سوال دارم:
    آیا دیجی کالا زمانی که امکان خرید از آمازون و ای بی کامل شد مقاله ای در خصوص روش خرید از آنها و معرفی چم و خمشان در اختیارمان می گذارد؟

    با سپاس وآرزوی موفقیت

    1. ایمان عزیز!
      این پست اصلا جنبه‌ی تبلیغاتی نداشت و تنها در آن سعی کردم نگاه‌مان به مساله‌ی حضور چند رقیب جهانی و نمره یک را مطرح کنم. خوشحالم که درک کرده‌اید حتا در فضای بدون رقابت هم تمام تلاش‌مان اثبات این موضوع بوده که مشتری مهم است و تلاش می‌کنیم برای او بهتری تجربه‌ی کاربری را به ارمغال بیاوریم.
      در مورد سوال شما هم طبیعتا مطابق با سیاست‌ها و استراتژی‌های کلان‌مان رفتار خواهیم کرد.

  3. محسن

    با سلام
    کامنتا رو میخوندم یه سوالی برام پیش اومد
    این که میفرمایین فقط اجناس گمرکی و قانونی میارین ، یعنی اینکه ادکلن لالیک مشکی که بعضا تو تخفیفاتتون ٩٠ هم قیمت میزارین واقعا برچسب اصالت داره؟
    بابا قاچاقشو ما میخریم(خودم ادکلن میفروشم) ٩۴ تومن مگه میشه؟ مگه داریم؟ اگه اینطوریه که تخته کنیم حجرمونو….
    ولی جدا از شوخی من روزی یه بار حتما سایت تون رو چک میکنم تو همه چی عالی هستین خسته نباشین

    1. محسن جان!‌ دارن گرون به‌ت می‌فروشن، بیا از خودمون بخر! 🙂
      ممنون بابت حمایت و لطفت. امیدوارم در کسب و کار زندگی خودتون موفق باشین.

      1. محسن

        ممنون ولی جوابمو نگرفتم
        واقعا برام سواله ادکلن های شما برچسب اصالت داره؟
        واسه همکاری با شما تو بخش عطریات از چه راهی باید اقدام کنم؟

      2. بله! تمام کالاهای موجود در دیجی‌کالا برچسب اصالت دارند. لطفا برای همکاری با ما به info@digikala.com ایمیل بفرستید.

  4. حسین شهابی

    با عرض سلام خدمت تیم حرفه ای و کارآمد دی جی کالا
    من از سه چهار سال پیش سایت دی جی کالا را دنبال می کنم همیشه هم یه سری تو سایت های فروش اینترنتی می زنم چند بار هم خرید کردم ولی هیچ کدومش مثل دی جی کالا برام خوب نبوده جنس هایی که گرفتم همش خوب بودن و با دوام …….
    اگر هم سایت های تجارت اینترنتی خارجی هم به کشور عزیزمون ایزان بیان لااقل اگر بتون سه یا چهار سال دوام بیارن و زود فراری می شن دلیل هم اینه که ثبات رفتار بین المللی سیاسیون ما آنی تغیر می کنه و چرخش ۳۶۰ درجه ای باعث فراری شدن خارجی ها میشه بعد از کجا معلوم اون جنسی که خارجی ها برای ایران بیارن اصل باشه تو این چند سالی که روابط با ایران ضعیف بوده یعنی اونا همون اول کار تمام پارامترها را می شکنند شیفته خدمت رسانی به ما ایرانی ها میشن.از یه جای دیگه هم اگر بیان خوبه چون حس رقابتی به وجود میاد و کیفیت عالی خدمت رسانی دی جی کالا باز هم عالی تر میشهو ما قدر دی جی کالا را بیشتر می دونیم من به شخصه از شما اقای رسول زاده و اکثر کارکنان تیمتون راضیم و بهتون خسته نباشید می گم . من تو بوشهر زندگی میکنم فاصله بین ما با کشورهای حاشیه خلیج همون خلیج فارسه می تونیم راحت جنسی رو که می خوایم خیلی ارزون تر از همه جا از اونجا بخریم و ۱۲ روزه جنس دستمون می رسه ، ولی این کار رو نمی کنیم چرا چون وقتی تیم بزرگی مثل دی جی کالا و یا هر سایت ایرانی دیگه باشه که بتونه این خدمات واسمون انجام بده و ۷ روزه جنس رو تحویلمون بده پس چرا رو کنیم به خارجی ها تیم حرفه ای دی جی کالا اکثرا جوان و تحصیل کرده و کاری هستن پس بهتر نیست همین جوانان خومون رو به خارجی ها اصلح تر بدانیم .خدا قوت به تمامی دست اندرکاران تیم دی جی کالا شما محبوب هستین و محبوب خواهید ماند. حالا هر ستاره ای که بخواد جای شما را بگیره شما باز تک ستاره آسمان فروش اینترنتی ایران هستید و خواهید ماند. با تشکر

    1. حسین جان از لطف و محبتت ممنونم. تلاش خواهیم کرد لایق اعتماد شما همراهان نازنین باقی بمانیم.

  5. abtin

    خیلی جالبه هنوز تو رویا سیر میکنیم ما ایرانیها رستوران kfcزدن کلی هزینه کردن پلمپ میشه بعد میگیم امازون وای بیاد بازار متحول میشه رقابت ایجاد میشه دیجیکالا جان شما فعلا تنهایی رقیب جدی وخارجی نداری پس بتازون چون قیمتها ت هم بالاتر از یازار هست

    1. دوست عزیز!‌ اطلاع دقیقی از دلایل پلمپ رستوران کی‌اف‌سی ندارم اما گمان نمی‌کنم ابراز آمادگی ما به حضور رقبای جدید در بازار ربطی به حرف‌های شما داشته باشد. راجع به قیمت‌ها هم اگر خوانده باشی با دوستان بسیاری در همین کامنت‌ها صحبت‌کرده‌ام و توضیح دادم.

  6. pourya

    واقعا ممنون اقای رسول زاده
    فکر نمی کردم وقت بذارین همه کامنتا رو جواب بدین
    به امید موفقیت شما

    1. خواهش می‌کنم پوریا جان! هم‌صحبتی با همراهان همیشگی دیجی‌کالا برای من بسیار لذتبخش و خوشایند بوده و هست.

  7. VADER

    نقد شما صرفا تبلیغی جهت همطراز جلوه دادن دیجیکالا با امثال امازون بوده و به دلیل عدم آگاهی حضرتعالی از محدودیت های خروج ارز و گمرک محترم جمهوری اسلامی اساسا بی اعتبار است.

    1. VADER

      شاید اگر واقعا تحریم ها برداشته شوند قانون کپی رایت هم به طور جدی در ایران پیگیری بشه، اونوقته که خیلی از سایتهابه جای عرضه اندام باید به تکاپو بیفتن و این خوبه!

      **مثلا از شعار معروف شرکت سیسکو: Tomorrow starts here نمیتونند استفاده بکنند!

      1. بله حق با شماست. بعد از اینکه شعارمان را انتخاب کردیم متوجه شباهت بسیار زیاد آن با ترجمه‌ی شعار قبلی سیسکو شدیم. اما جهت اطلاع‌تان عرض کنم که برداشته شدن تحریم‌ها ربطی به قانون کپی‌رایت ندارد و از آن مهم‌تر اینکه حتا در صورت اجرای توافق‌نامه‌ی کپی‌رایت در ایران، هیچ منعی برای استفاده از ترجمه‌ی یک تگ‌لاین یا اسلوگان تا وقتی که ثبت نشده باشد وجود ندارد. مثلا اگر نوکیای خدا بیامرز با تگ‌لاین ثبت‌شده‌ی «Connecting people» در ایران شعار فارسی‌اش را ثبت نکرده بود شما می‌توانستید از شعار «ارتباط مردمی»‌ استفاده کنید و حتا اگر فارسی آن هم ثبت می‌شد که شده بود، شما می‌توانستید ترجمه‌ی شعار نوکیا را با کلمات دیگر مثلا: «پیوند مردم» استفاده کنید.

    2. دوست عزیز!‌ محدودیت خروج ارز و گمرک چه ارتباطی با نوشته‌های من داشت؟ ادعای اینکه من نسبت به این موضوع آگاهی ندارم را شما می‌کنی آن وقت نوشته‌ی من از اساس بی‌اعتبار است؟‌ عجب! 🙂

  8. Alireza

    سلام من مشتری هفت ساله دیجی کالا هستم
    تا حالا هم خیلی خرید کردم واقعا از تمامی خرید ها هم رازی هستم نظرات زیادی دوستان عنوان کردند
    به نوبه خودم بعنوان یک دوستار تکنولوژی ترجیح میدم از دیجی کالا خرید کنم چون خیلی وقت میشناسمش دوسش دارم و خیلی مفیده سطح کیفیتش بالاس به فکر بهتر شدنه……
    و خیلی چیزای دیگه
    زنده باد 🙂

    1. ممنون علیرضا جان!

  9. قاسم صادقیان

    به نظر من هر تهدیدی در واقع یک فرصت است
    به همان میزان که بازار ایران میتونه ناگهانی برای اونها سودآور بشه بازار خارج از ایران هم میتونه قدرت دیجی کالا رو افزایش بده
    بهرحال یک واقعیت در مورد دیجی کالا هست که هیچ فروشگاه دیگه ای نداره
    اینکه در دیجی کالا همه چیز شفاف است
    در زمان تحریم و هر زمان که بازار ایران دچار تزلزل شده دیجی کالا بنظرم تونسته کاملا نیاز کاربرها رو برطرف کنه
    یک زمانی خرید یک لپتاپ دغدغه بزرگی بود چون دوتا فروشگاه کنار هم قیمت یکسانی نداشتن اما دیجی کالا همون دستگاه رو با ضمانت رسمی با قیمت واقعی به مردم میداد بدون اینکه دستکاری کنه تو محصول یا بسته بندی و تجهیزات همراهش
    خب اینا چیزی نیست که از ذهن کاربر ایرانی که آسیب دیده بود از بقیه از بین بره
    خود من بارها خرید داشتم از دیجی کالا با اینکه میدونستم شاید تو بازار قیمت کمتر هم گیرم میومده مخصوصا اینجا که نزدیک مرز هستیم و قاچاق کالا خیلی بالا بوده همیشه اما باز هم اومدم از دیجی خریدم
    بهرحال یک اتفاق خوب میافته که خود شما اشاره کردید
    اینکه دیجی کالا خدماتش قراره با توان بیشتری خدمات بده
    من فکر میکنم بیشترین آسیب رو شرکتهای وارد کننده و ضمانت کننده خواهند دید نه فروشگاه هایی مثل دیجی کالا
    بهرحال میخوام همینجا برای یک چیز واقعا ارزشمند از شما تشکر کنم
    برای معرفی کالاهایی که شاید تو خیلی از شهرهای ایران یا پیدا نشن یا کالای تقلبیشون گیر میاد اما دیجی کالا ذهنیت کاربر های ایرانی رو نسبت به خیلی از کالاها واقعا تغییر داد با تنوع برند هایی که داره و اینکه همیشه روی بهترین برندها کار کرده
    من فکر میکنم این واقعا یک قضیه برد برد است هم برای دیجی کالا که میتونه بازارش رو فراتر از مرزها هم گسترش بیشتری بده هم برای مردم کشورمون که بهرحال شاهد خدمات دهی بهتری خواهند بود
    با تشکر از مجموعه دیجی کالا

    1. ممنون از نظری که ثبت کردید

  10. حمید

    خب واقعیتش در اینکه دیجی کالا انقلابی در خرید های اینترنتی انجام داده شکی نیست !! من به شخصه سال ۸۷ یا ۸۸ بود که اولین خریدم رو از سایتتون انجام دادم که آیپاد تاچ بود ! میشه گفت در بازار اینترنتی بیشتر از اینکه شما از آمازون یا ای بی نگران باشید قطعا اونها هستند که نگرانند !! اما واقعیت مسئله اینه که کسایی که مشتاق اومدن اونها هستند وجود محتوای زیاد محصولاتشون هست و نه چیز دیگه شاید بشه گفت همین بلک فرایدی یا تخفیفات شب کریسمس که واقعا تخفیفات چشمگیری هستند !! در کل پیشبینی من اینه که بعد از اومدن اون شرکت ها هنوز هم دیجی کالا در صدر مشترکین خواهد بود و راحت میتوان این را پیش بینی کرد !!

    1. ممنون بابت نظری که نوشتید.

  11. مرتضی

    سلام..خسته نباشید میگم خدمت همه شما افرادی که تو دیجی کالا زحمت میکشین ..

    خیلی عذر میخوام که این بحث رو اینجا مطرح میکنم اما چون دیدم شما پاسخ گو هستین مجبورم ..

    من منکر خوبی های دیجی کالا نیستم اما یه انتقاد دارم به شما اونم اینه که بعضی از بخش های دیجی کالا اصلا فعال نیستن ..مثل بحث لوازم خانگی بزرگ ( یخچال ، لباسشویی ) ..به شخصه خودم مدت زیادی هست منتظرم تا چند مدل خاص رو موجود کنید تا ازتون خرید کنم اما متاسفانه تا حالا صبرم بی نتیجه مونده ..

    سایتایی هستن که اون محصولات رو دارن یا حتی میتونم از بازار سنتی بگیرم اما چون به دیجی کالا اطمینان دارم میخوام خریدم از این سایت باشه ..میدونم همکاری با تامین کننده ها بعضی وقتا مشکلات خودشو داره اما به نظرم شایسته ی سایت خوبتون نیست این همه ناموجود بودن بعضی از کالاها..

    با تشکر .. با آرزوی موفقیت

    1. مرتضا جان! ضمن تشکر از شما، حتما موضوع پیشنهادی‌تون رو با بچه‌های بخش بازرگانی در میون خواهم گذاشت.

  12. حسین

    با سلام خدمت تمامی کارکنان دیجی کالا خصوصا شما جناب رسول زاده عزیز؛ من فکر میکنم یکی از مهمترین کارهایی که سایت خوبه دیجی کالا باید انجام بده گارانتی کردن اجناس گرانقیمت عرضه شده توسط این سایت هست که واقعا برای خریدار میتونه دردسر ساز بشه،چون این اجناس با توجه به اینکه کیفیت خیلی بالایی دارند ولی گاهی اوقات در کوتاه مدت میتونن مشکلدار بشن و به این شکل خریدار ر واقعا متضرر خواهد شد،از جنابعالی انتظار دارم که حتما این مساله رو انعکاس بدید و اجناس ۱میلیون تومان به بالارو حتما با گارانتی معتبر در معرض فروش بذارید،ممنونم

    1. دوست عزیز!‌ ارایه کننده‌ی خدمات گارانتی محصولات عرضه شده در دیجی‌کالا ما نیستیم. تامین‌کننده است و ما حتا برای اجناس با قیمت پایین‌ هم تنها کالاهایی را در سایت عرضه می‌کنیم که دارای گارانتی معتبر باشند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه