۸ دلیل برای نخریدن محصولات اپل

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
دلیل نخریدن محصولات اپل

بیایید با خود صادق باشیم! حتی اگر صاحب یکی از محصولات اپل هستید احتمالا در اعماق وجود خود می‌دانید که علی‌رغم آنچه تبلیغات گسترده و جذاب نشان می‌دهند امکان خرید محصول بهتری هم وجود داشته است. محصولات اپل از بهترین سخت‌افزارهای موجود در بازار استفاده نمی‌کنند، بهترین نرم‌افزارها روی آن‌ها نصب نشده است و بدتر از همه عمر مفیدی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده فراتر از چند سال نیست. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به لیست زیر را که شامل دلایلی خوب برای نخریدن محصولات اپل است بیندازید و نظر خودتان را با ما در میان بگذارید.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۱

iOS خشک و بی‌روح

شاید اپل به فرمول نهایی ساخت محصولاتی با ظاهر زیبا رسیده باشد ولی نرم‌افزاری که درون این گجت‌ها در حال اجراست هنوز فاصله‌ی زیادی با ایده‌آل دارد. امکان شخصی‌سازی کم، در دسترس نبودن رام‌ها و ویجت‌های کاستوم و عدم یکپارچه‌سازی واقعی با سرویس‌های گوگل تنها برخی از معایب iOS هستند، و ازآنجاکه iOS یک نرم‌افزار اختصاصی است تمام گوشی‌ها و تبلت‌های اپل از سیستم‌عامل کاملا یکسانی بهره می‌برند (که البته این مورد می‌تواند یک نقطه‌ی قوت باشد). در عالم اندروید گزینه‌های فراوانی در بازار یافت می‌شود.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۲

محدودیت انتخاب

یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های اپل در زمینه‌ی تثبیت جایگاه در بازار (Market Positioning) محدود نگه داشتن گستره‌ی محصولات است. این شیوه سودآور، هدفمند و زیرکانه است ولی می‌دانید نتیجه‌ی آن چیست؟ محدود شدن انتخاب.

قطعا هیچ‌چیز مانع نمی‌شود که یک نسخه‌ی قدیمی‌تر آیفون یا آیپد را انتخاب کنید. ولی کافی است در همان زمانی که مشغول تصمیم‌گیری بین خریدن آیفون ۶s، آیفون ۶ پلاس یا شاید آیفون SE هستید نگاهی به سمت اندرویدی بازار بیندازید تا تمام آن گجت‌های متفاوت در اشکال و ابعاد مختلف را ببینید. اپل باید بداند که صرف افزایش دادن اندازه‌ی صفحه‌نمایش یا حذف کردن برخی از امکانات انتخاب گسترده‌ای ایجاد نمی‌کند.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۳

سیاست «سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند»

زمانی که اندروید اولین بار معرفی شد یک سیستم‌عامل مضحک، پر اشکال و به‌هم‌ریخته بود که به‌سختی می‌شد آن را رقیبی برای iOS نرم و روان تلقی کرد. ولی در طول سالیان گوگل با ورز دادن این پلتفرم آن را به سیستم‌عاملی کاملا زنده، نرم و منعطف (البته بسته به گجت!) تبدیل کرد که می‌توان آن را برای استفاده روی هر گجت، پردازنده یا مجموعه‌ای آماده ساخت. البته منظور ما این نیست که iOS هیچ‌گاه تغییر نکرده. تغییرات کوچکی (نظیر تقسیم صفحه بین دو اپلیکیشن) در گوشه و کنار iOS رخ داده که آن را به‌روز نگه داشته است. ولی به نظر می‌رسد این سیستم‌عامل به یک بازنگری اساسی نیاز داشته باشد.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۴

انتظار ابدی برای رسیدن بهترین بازی‌ها به مک

اگر از کاربران مک‌بوک یا آی‌مک باشید احتمالا می‌دانید که این رایانه‌ها انتخاب اول افرادی هستند که در زمینه‌های مختلف مربوط به دیزاین فعالیت می‌کنند. ولی اگر قصد کنید برای ورود به عالم گیمرها یکی از آخرین عنوان‌های ارائه‌شده را روی مک بازی کنید به‌زودی امیدتان به یاس بدل خواهد شد.

البته حضور «استیم» (Steam)‌ با باز کردن مسیری به‌سوی آماده شدن عنوان‌های بیشتر برای کاربران مک قطعا شرایط را بهبود داده است ولی وقتی پای بازی‌های بزرگ در میان باشد مدت‌زمان انتظار احتمالا نامعین خواهد بود. اغلب خود نسخه‌های PC هم چیزی در حدود یک ماه یا بیشتر بعد از معرفی نسخه‌های کنسول روانه‌ی بازار می‌شوند. این در حالی است که کاربران مک ممکن است چند سال در انتظار طی شدن مسیر توسط این نسخه بمانند.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۵

نیاز به آیفون برای استفاده از اپل واچ

شاید ابتدا متوجه این موضوع نشوید (چراکه بسیاری از ساعت‌های هوشمند به‌صورت مستقل کار می‌کنند) ولی تنها راه برای استفاده از اپل واچ این است که آن را با آیفونی که متعلق به خودتان است جفت کنید. برای کسانی که پیش‌ازاین روح ابدی خود را وقف خدایان کوپرتینو کرده‌اند این مسئله اهمیت چندانی نخواهد داشت. ولی برای کاربران اندروید یا ویندوزفون وسوسه‌ی افزودن اندکی از زیبایی اپل روی مچ به معنی نیاز به تغییراتی بیشتری خواهد بود. این نمونه‌ی دیگری است که نشان می‌دهد محصولات اپل روزبه‌روز کاربران غیر iOS را کمتر در نظر می‌گیرند. گرچه حال که انتظار می‌رود اپلیکیشن‌های اپل واچ بدون نیاز به آیفون هم کار کنند شاید در این مورد شاهد تغییری باشیم.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۶

به‌هم‌ریختگی آیتونز

زمانی که آیتونز برای بار اول در کنار آیپاد وارد صحنه شد به نظر یک مکمل بی‌نقص می‌رسید. بااین‌حال حتی باوجود اضافه شدن پادکست‌های شخصیت‌های مهم و آهنگ‌های اختصاصی هنوز هم مشکلات خاص خود را دارد. استفاده از آیتونز کار سخت و دشواری است، هیچ‌گاه روان نیست و موسیقی‌های شما را به بدترین شکل ممکن ارائه می‌دهد. همچنین در روزگاری که سرویس‌های استریم باعث شده‌اند دانلود موسیقی منسوخ و قدیمی به نظر برسد به‌زودی آیتونز به عتیقه‌ای تبدیل خواهد شد.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۷

ورود به اپل استور

ما در اینجا قصد نداریم افرادی را که در فروشگاه‌های اپل کار می‌کنند قضاوت کنیم، بلکه قصد ما بررسی شیوه‌ای از خدمات پس از فروش است که این شرکت انتظار دارد از تمام منافذ بدن کارکنانش به بیرون تراوش کند. نوعی رفاقت و صمیمیت آزاردهنده، این حقیقت که اپل کارکنان خود را نابغه می‌خواند (این‌که آن‌ها ممکن است واقعا نابغه باشند تغییری در اصل قضیه ایجاد نمی‌کند)، این حقیقت که جایی به نام «ردیف نابغه‌ها» (Genius Bar) در فروشگاه وجود دارد و بسیاری موارد دیگر موجب می‌شود این فضا سرشار از حسی ناخوشایند شود.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۸

فروش کلیه برای خریدن محصولات اپل!

احتمالا این قدیمی‌ترین گله در مورد محصولات اپل است ولی بااین‌وجود اگر درآمد متوسطی داشته باشید یکی از مهم‌ترین‌ها خواهد بود. اپل محصولات بد تولید نمی‌کند و هیچ‌کس نمی‌تواند کیفیت خروجی آن‌ها را به‌طور جدی زیر سوال ببرد ولی حتی برای محصول تاریخ‌گذشته‌ای نظیر آیپاد تاچ هم مجبور خواهید بود پول زیادی را هزینه کنید. محصولات اپل ممتاز هستند ولی نه این‌قدر.

دلیل نخریدن محصولات اپل ۰۹

منبع: T3

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳۵ دیدگاه
  1. Milad

    دوست عزیز ، کار به هیچ موردیکه گفتین ندارم ، کار به عدم وجود نمایندگی اپل در ایران هم ندارم.
    اما وقتی ساعت دو نیم نصف شب بعد از یک هفته ، مک بوکتون رو روشن کردین و دیدین روشن نمیشه، و بلافاصله با گوشی با کارشناس آنلاین اپل ارتباط برقرار کردین ، مشکل رو گفتین ، و اون بعد از چک کردن سری لپ تاپ تمام مشخصات شما و لپ تاپتون رو براتون رو کرد ، و گفت که مشکل اینجاست که بعد از یک هفته که اومدین سراغ لپ تاپ و شارژ کافی هم نداشته برای جلو گیری از شوک برقی باید ده ثانیه دکمه روشن خاموش رو نگه دارین و شما این کارو کردین و همه چی حل و فصل شد ، و وقتی همون لحظه از طرف اپل ایمیل پرسشنامه رضایتمندی در مورد اون ارتباط چتی دریافت کردین . و از طرف دیگه وقتی میرین تو سایت اپل و میبینین که تمام گفته های اون کارشناس از قبل در سایت درج شده . و از طرف دیگه وقتی توی لپ تاپتون میبینین که تعداد سیکل های شارژ شده باطری درج شده و شما چند تا دارین تا هزار تا که ظرفیت باطری های اپله ، اون وقت متوجه خواهید شد که حمایت یعنی چی ، پشتیبانی و خدمات پس از فروش یعنی چی . چیزی که اپل بی برو برگرد بی نقص و کامل انجامش میده و باعث میشه سمت هیچ برند دیگه ای نرید چون احساس میکنید با دستگاه اپلتون تنها نخواهید بود . نمایندگی های اپل حاضرند حتی برای خرید قاب گوشی به شما قرار ملاقات شخصی و مشاوره بدن. چندی از تجربیاتم بود از نمایندگی ها و خدمات اپل در شهر استراسبورگ فرانسه ، شهری نه چندان بزرگ به نسبت پاریس و لندن و برلین ، شهری که حتی یه نمایندگی سامسونگ و اچ تی سی و ال جی و اچ پی و و… هم در. اون یافت نمیشه . به امید نمایندگی اپل در ایران خودمون با سیستم حرفه ای و سالم. موفق باشید.

  2. محمدرضا

    با گرون بو دنش موافقم اون که گفتی واسه محصولات قدیمی اپل هم باید پول زیادی بدی اما با بقیه نه

  3. iKourosh

    با کمال احترام، هیچ یک از دلایلی که مطرح شد قابل استناد و دلیل محکمی بر نخریدن محصولات پر فروش ترین و محبوب ترین و بهترین برند دنیا نیست!! دلایل هم کاملاً واضح است، در صنعت تکنولوژی ابتکار، خلاقیت و هماهنگی حرف اول رو میزنه، هماهنگی یکی از دلایل مهم است که محصولات اپل رو روز به روز محبوب تر و محبوب تر میکنه، هماهنگ نبودن سیستم iOS تعریف از مدیریت مستقل این سیستم داره نه از مشکلش!! نداشتن نیاز به سخت افزار آخین مدل هم دلیل بر بی نیازی و هماهنگی محصول حال داره و از طرفی تا محصولی امتحان خودش رو پس نده.. اپل از اون استفاده نخواهد کرد، که دلیل این موضوع هم پر واضحه..
    حرف از محدودیت اقلام انتخابی و محدودیت انتخاب زدید!! که این موضوع رو خود اپل بارها مطرح کرده که ۳ محصول تاپ و کامل ارزشی به مراتب بالاتر از ۱۰ محصول میان رده داره!!
    و اما اپل واچ، دیوایسی طراحی شده برای استفاده با گوشی!! چرا باید مستقل کار کنه!!!
    راجب قیمت هم که در حال حاضر در اکثر برندهای نهچندان مطرح و سطح اول هم محصولاتی هم قیمت محصولات اپل خواهید دید!!
    در رابطه با عمر مفید که دیگه رسما ً خواننده رو متوجه ساختید که به هیچ عنوان از هیچ یک از محصولات اپل استفاده ننمودهاید!! چراکه کیفیت و عمر مفید توی دستگاه های اصلی اپل جزو استاندارد های اولیه میباشد و از طرفی شاید خیلی از دوستان ندونند که دلیل خرابی و پوسیدگی کابل های اپل، بی کیفیتی محصول نیست.. چراکه اپل طبق قراد داری که در دهه ۹۰ واسه حمایت از محیط زیست بسته تمام کالاهای لوازم جانبی رو از محصولات تجدید پذیر تولید میکنه و وایه هر کدام عمر مفید معیین شده/.
    طراحی iOSروز به روز داره بهتر میشه آهسته و پیوسته در قالب واقعیت نه با جهش و بی دلیل..
    بسته و باز نبودن محیط iOS هم یکی از دلایل مطرح شدن این سیستم‌عامل از نظر امنیت هست دلیلی که هیچ وقت استیو جابز حاضر به بر هم زدن قاعدهش نبود.

    استانداردی که اپل ارائه میده رو تو هیچ محصول دیگری حتی نزدیکش رو نمیشه دید.
    واسه بهترین بودن همیشه باید سخت تلاش کرد، برنامه ریزی بلند مدت داشت و اهداف مشخص..
    خرید محصولات اپل یا نخریدنش نیاز به دلیل نداره، نیاز به عشق و علاقه داره..

    شما با پیکان یا یک پراید هم میتونید جابه جا شید!! پس چرا نیاز به بنز و کادیلاک هست!!؟

    این خودمون هستیم که استاندارد چیزی که میخواهیم باشیم رو مشخص میکنیم../.

    موفق باشید. کورش جانکی /.

    1. Amin

      یکم به ظرفیت باتری محصولاتش اهمیت بده نخواستیم سختی بکشه و آهسته و پیوسته پیشرفت کنه
      پنج مدل اپل عوض کردم یکی از یکی باتری مضخرف تر
      من موندم اون عدد شانزده حجم باتری ایفونغ ایکس دقیقا چکاری انجام میده؟
      یا اون پانزده حجم آیفون ۶اس
      باید قبول کرد اپل تو هرچی از نظر شما سخت کوش و سختی کشیده و مظلوم و دوست دار طبیعت آرام و وحشی و محیط زیست باشه تو زمینه باتری واقعا عقب موندس
      هیچ تلاشی نمیکنه
      فقط میگه چون سخت افزار بهینس نیازی به افزایش حجم باتری نیست تازه کمترش هم می‌کنم بعدم گوشیم جا برای باتری بزرگ تر نداره
      از اونطرف یه گوشی سامسونگ که میان رده هم نیست با ابعاد آیفون ۸ باتری دوبرابر ۸ داره
      یک ساعت زودتر شارژ میشه دوازده ساعت اختلاف طول نگه داری شارژ داره
      اینو باید قبول کرد
      اپل روی باتری های محصولاتش اصلا اهمیتی قائل نیست
      مدلی هم باتریش به نسبت خوب باشه که اونم از نظر حجم باتری با باتری میان رده های سه سال قبل قابل مقایسس آیفون یازده پرو مکسه که الان چهلو چند میلیونه
      تو این قیمت میشه چندتا گوشی پریمیوم اندروید خرید تا یه گوشی آیفون که دو ساعت طول می‌کشه شارژ شه و بیست دقیقه بازی آرکید تا به نصف برسه
      شرکت سخت کوشتون تو هر چیزی عالی باشه تو زمینه باتری از گوشی های به قول خودتون دائمالهنگی اندروید حداقل سه سال عقب تره

      مثال نزدیک آیفون مثل اینه که شما یه لامبورگینی اونتادور هشتصد اسب بخاری داشته باشی که شتابش دو و نیم ثانیس و یه سوپر اسپرت تمام عیاره اما این سوپر اسپرت تمام عیار حجم باک سوختش کلا ده لیتره

  4. دوستدار اپل

    دوست عزیز، بی خودى از چیزى که نمیدونی حرف نزن????
    در ضمن اپل هیچ وقت ویروس نمی گیره
    ولی سامسونگ و غیره… افتضاح

    1. آرمین

      شش ساله یه گوشی سونی دارم(روت شده) هر چی بگی نصب کردم ، هنوز ویروس نگرفته

  5. دوستدار اپل

    دوست عزیز، بی خودى از چیزى که نمیدونی حرف نزن????

  6. ROCK WOLF

    سلام
    آیا تا حالا متوجه شدین محصولات اپل با این سیستم سخت افزاری قوی دارای باطری قوی هستن.
    تا حالا متوجه شدین که محصولات اپل همیشه در هر نوعیش دارای کم نظیر ترین بدنه و صفحه نمایش و سبکی و طراحی هستند.
    تا حالا متوجه شدین که سیستم عامل این شرکت جز امنترین سیستم های ساخت بشر هست و هیچ انتی ویروسی براش ساخته نشده چون اصلا ویروس نمی گیره.
    می دونین اولین کمپانی که به معنای واقعی گوشی رو هوشمند کرد کی بوده؟ کی برای اولین بار دوربین جلو و مکالمه ی تصویری رو در موبایل ابداع کرد؟ کی برای بار اول سنسور اثر انگشت وارد موبایل کرد اونم با دقت بسیار بالا؟ کی برای اولین بار فلش دوقلوی ترو تن رو وارد کله هممممه ی شرکت ها موبایلی دنیا کرد؟ کی برای اولین بار چیپ ۶۴ بیتی موبایل زد؟ کی برای اولین بار چیپ حرکتی زد؟ کی برای اولین بار تلب رو بطور عمومی وارد دنیای گجت ها کرد و این وسیله رو به دنیا بطور حرفه ای نشون داد؟کی دنیای موسیقی رو با ابداع محصول آی پاد متحول کرد؟کی برای اولین بار گفت: من هیچ وقت تبلیغ نمی کنم و تبلیغ محصول بعدیم کیفیت محصول قبلیم هست. همگی کار شرکت اپل بودن .
    اصلا می دونین چرا هیچ کدوم از محصولات این شرکت کلید سخت افزاری و یا گزینه ی نرم افزای ریست ندارن!؟ چون اصلا نیاز ندارن.چرا؟ چون این محصولات دارای ضریب امنیتی و کارای بالایی هستن و اصلا دچار هنگی نمیشن که شما بخوایین ریستش کنین.
    اصلا تا حالا به ریزه کاری های بی نقص سیستم عامل های اپل توجه کردین؟به سادگی جذابش.به راحتی اون. به سریع بودن بسیار زیادش. به آسودگی و اطمینانی که ده ها سال بهتون میده. این سیستم عامل بهترین آپشن ها رو برای معلولین توی دنیا داره تا بتونن راحت تر از محصولات اپل استفاده کنن. زوم کردن و تغییر رنگ های منوکروم یا برداشتن جلوها و حتی داشتن فرمان های صوتی و تصویری و حتی اعلام اتفاقات گوشی از طریق فلش زدن. البته این برخی از این امکانات هست.شاید برخی از این امکانات در سیستم عامل های دیگه ای هم گنجونده شده باشه.ولی دقت کنین شرکت اپل خیلی قبل تر از شرکت های دیگه و سال ها قبل از تمام این امکانات توی محصولاتش استفاده می کرده.
    سیستم عامل اپل تا جای که من اطلاع دارم از سیستم عامل iOS 3 تا سیستم عامل الانش iOS 9 همیشه تو دنیا بهرین بوده.
    من نمی گم بقیه خوب نیستن. بقیه اتفاقا خیلی هم خوبن در هر ضمینه ای و دارن پیشرفت می کنم اونم خیلی سریع. ولی اپل خوب نیست! خیلی خوب هم نیست! اپل عالی هست به معنای واقعی. یا لااقل کمترین نقص به نسبت بهترین ویژگی هاش رو در تمام محصولاتش داره.
    پس تمام محصولات اپل کم نقص ترین محصولات در کلاس خودشون هستن که تا بحال انسان ساخته است.
    مچکرم.

    1. محسن

      آیا می دانید کسی نمی تواند با کسانی که محصولات آپل دارند بحث کرد؟؟؟

    2. احمد

      اولین سنسور اثر انگشت مال گوشی پنتک کره جنوبی بود با اینکه اولین بود ولی دیگه حتی کسی اسمشم نمیشناسه قبل از اینکه اصلا سیستم عامل اندروید یا ios بیاد اولین بودن مهم نیست بهترین بودن مهمه اما اینا بدونین شرکتی که ادعا کنه بهترینه قطعا بهترین نیست

    3. I

      اولین گوشی هوشمند رو ال جی ساخت

      اپل فقط بلده ضخامت لپ‌تاپ هاشو

      کم کنه

      و اندازه گوشی هارو تغییر بده

      اگر همین اپل الان چینی بود همه به دنبال

      تخریب اپل بودند

      دل خودتونو خوش نکنید به این بازیافت های

      آمریکایی

  7. محسن

    با تشکر از مطلب بسیااااااااااااااااااااااااار خوبتون بلاخره یکی پیدا شد که محصولات اپل رو حرفیه ای نقد کنه من خودم ایفون دارم و از همه چیزش سر در میارم واقعا خسته کنندست از کوچترین مشکل میگم که عوض کردن زنگ گوشی که چه دردسر ها دارد حالا بقیه ش بماند…… اون جوری که از آپل تعریف میکنن واقعا مستحقش نیست من نمیگم بده خداییش یه محصول لوکس و شیکه ولی این ها ملاک نیست .من همه جور گوشی از هر نوع سیستم عاملی داشتم اینقدر که اپل ناراضی بودم از برند های دیگه ناراضی نبودم.اقا خلاصه من از خرید ایفون راضی نبودم.

    1. ZARE

      لایک
      بلاخره”سری که درد نمیکنه رو نباید دستمال بست”…

    2. ahmad

      الان جوک تعریف کردی؟ خخخخخخخخخ

      همون مشکل پیش پا افتادت یک ربع کار میبره
      با یه وصل کردن گوشیت به کامپیوتر با ایتونز

      گوشی آیفون لیاقت میخواد ….

    3. آرتین

      الان در ios 12 یکی از راحت ترین کار های شرکت اپل شده . راست می گی تو که از ios 9استفاده می کنی شاید سخت باشه .

  8. radin haghighi

    من کاملا با اقا وثوق موافقم
    وکسایی که ادعا میکنن اپل پیشرو نیس هر چقد میخوان برن در این زمینه تحقیق کنند
    از این مطلب دیجیکالا هم خیلی بدم اومد چون کاملا مزخرف بود

    1. Dj.khoros

      من میخوام گوشیمو عوض کنم اپل گوشیاش چطورن؟ برنامه هاش همه پولین یا نه فقط بعضیاشون؟تو ایران خوب جواب میده بنظرت؟

  9. عرفان

    دلیل اول رو که خوندم خندم گرفت
    دیگه بقیشون بماند…

  10. Erfan Nzr

    تنها چیزی ک میدونم اینه ک اپل تو ایران خیلی خیلی گرونه و همین باعث شده ارزش خریدش پایین باشه…

  11. آریان.

    افرادی اپل میخرند که هیچ چیز از تکنولوژی سر در نمیارن
    برای خرید اپل بیشترین پول اسمارت فون رو میدیم و کترین امکانات رو دریافت میکنیم

    1. Makluas

      بیخیال ……. ۹۰% هکر ها و افرادی که دستی تویه پیشرفت تکنولوژی داشتن (بیل گیتس، مارک زاکربرگ و…) از محصولات اپل استفاده میکنن…
      صرففا جهت اطلاع :سرعت آیفون ۶s/plus که مربوط به سال ۲۰۱۵ از گلکسی S7/Edge که ساخت ۲۰۱۶ هست بیشتره …..

      1. فرزاد

        با احترام هیچ هکری از اپل استفاده نمیکنه… چرا؟ دلیل اصلیش اینه که شما نمیتونید سیستم رو کنترل کنید..بازم چرا؟چون اپل اجازه دسترسی به فایل ها و سرویس های سیستم عامل رو از شما گرفته(: …. کسی که کار هکری انجام میده(هرچند دیگه دهه ۱۹۹۰ تموم شده و دیگه کسی نمیگه هک!!! ) تنها گزینه ای که داره استفاده از لینوکس هست.. من طرفدار لینوکس نیستم. ولی واقعا اشباهه که بگید برای این کار باید از اپل استفاده کرد…. اتفاقا بین گزینه ها اپل راحتترین دسترسی رو میده برای اینکه نتونید مخفی بشید… و این ینی گیر افتادن کسی که با اپل میخاد تست نفوذ رو انجام بده! توی تکنولوژی هم رقبای بسیار جدی برای دوستداران اپل هست

    2. کیان

      اتفاقا با بهترین پول بیشترین امکانات را دریافت میکنیم.من خودم چند ساله که آیفون دارم.از اون وقتی که آیفون ۴ اومده داشتم تا الانم که ایفون xاومده نمیدونم پطور بگم عاللللللللللللللللللللللللللللللیییییییییییییییییییییییییییههههههههههههههههههههه

      1. Fw3ti

        اینطور که از آیفون تعریف میکنین همه چیش به کنار اما واقعا باطریش نقطه ضعف بزرگیه …
        میتونین از اونم حمایت کنین؟؟
        قطعه نه

    3. سجاد

      تو خوبی؟؟؟نه شمایی که میری هنگروید رو میخرین که دوسال فقط پرچمداراش آپدیت میگیرن بماند بقیه که دیه در عرض ۶ ماه فراموش میشن همه اینا بماند آره تو خوبی اپل کلا بده

  12. علیرضا

    من فکر میکنم این پست رو کسی نوشته که اطلاعات دقیقی در مورد اپل نداره
    خود اپل برای تک تک این موارد نامبرده شما قبلا توضیح داده.
    یکم واقع بینانه تر به اپل نگاه کنید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه