از اندروید نوقا تا ماجرای ایرانسل؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در ۷ روز گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌     ‌    ‌‌‌‌‌  ‌‌

اندروید نوقا

همان‌طور که می‌دانید سرانجام گوگل چند روز پیش نام نهایی نسخه‌ی بعدی سیستم‌ عامل محبوب موبایل خود را که تا پیش‌ازاین تنها با نام اندروید N خوانده می‌شد اعلام کرد.

اندروید

اندروید بعدی رسما «نوقا» (Nougat) نام خواهد داشت و به‌احتمال‌زیاد با عدد ۷ شناخته خواهد شد.

همه‌ی آنچه در مورد اندروید نوقا می‌دانیم

ایرانسل

چند روزی است ماجرای درز اطلاعات شخصی مشترکین ایرانسل (MTN Irancell) دوباره موضوع «حریم خصوصی» و اهمیت حفظ آن را بر سر زبان‌ها انداخته. اما داستان چه بوده، چطور به این‌جا رسیده و راهکار چیست؟

irancell

ماجرای افشای اطلاعات مشترکین ایرانسل؛ آتش زیر خاکستر

شما بگویید

در حال حاضر دو تکنولوژی اصلی برای صفحه نمایش وجود دارد: AMOLED و IPS LCD. هرکدام از این تکنولوژی‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

screen

در این مطلب قصد داریم نگاهی اجمالی به برتری‌ها و ضعف‌های هر کدام از این دو نوع صفحه نمایش بیندازیم.

شما بگویید: AMOLED یا IPS LCD؟

اندی روبین

پراستفاده‌ترین سیستم عامل دنیا، کار او است. آیفون که معرفی شد به‌شدت بر نگرشش درباره‌ی تلفن‌های همراه تاثیر گذاشت؛ به‌طوری‌که وقتی اولین تلفن اندرویدی معرفی شد این تاثیرپذیری، به‌خوبی خود را نشان داد.

Andy-Rubin

بیوگرافی اندی روبین را از لینک زیر مطالعه کنید.

خالق اندروید، پرطرفدارترین سیستم‌عامل موبایل

جک دورسی

عاشق رایانه بود و عمری را پای آن سپری کرد. وقتی بی‌پول شد همه کار کرد؛ حتی ماساژدرمانی یاد گرفت تا از این راه روزگارش بگذرد؛ اما وقتی ایده‌ی توییتر به ثمر نشست زندگی‌اش برای همیشه تغییر کرد.

jack

بیوگرافی خالق توییتر را بخوانید.

کسی که ایده‌ی توییتر را از کودکی در سر داشت

تلگرام

تلگرام این محبوب‌ترین پیام‌رسان ایرانیان با توجه به محدودیت‌های موجود برای رقیبانش، هر روز بر گستره‌ی نفوذش می‌افزاید. مدتی است در نبود اطلاع‌رسانی کافی، برخی سایت‌ها نرم‌افزارهایی را تحت عنوان «هک تلگرام» به فروش گذاشته‌اند.

telegram

در این مورد بیشتر بخوانید.

هک تلگرام؛ از وسوسه تا واقعیت

اپل

اینترنت در چند هفته‌ی گذشته مملو از خبرهای حذف احتمالی جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون از آیفون بعدی بود. موضوعی که برای ماه‌های متمادی شایعات فراوانی در مورد آن منتشر می‌شد و در حواشی آن، همه‌جور سند و مدرک از تصاویر تار لو رفته تا مقالات وال استرست ژورنال یافت می‌شد.

apple

بیشتر بخوانید.

اپل، قاتل زنجیره‌ای تکنولوژی‌های قدیمی

 عکاسی با موبایل

حتی اگر در عکاسی موبایل تازه‌کار باشید می‌توانید به‌سرعت گرفتن عکس‌هایی زیبا با گوشی اندرویدی خود را بیاموزید. در ادامه با هم به بررسی چند نکته و ترفند مفید خواهیم پرداخت که می‌تواند به شما در عکاسی موبایل بهتر با استفاده از گوشی‌های اندرویدی کمک کند.

camera

چگونه با گوشی اندرویدی خود عکس‌های بهتری بگیریم؟

برنامه‌نویسی

تنوع زبان‌های برنامه‌نویسی باعث شده که علاقه‌مندان به یادگیری هنگام انتخاب زبان موردنظرشان با مشکلاتی مواجه شوند؛ در مقاله‌ای که لینکش را در زیر آورده‌ایم با ۹ زبان برنامه‌نویسی محبوب که هنوز هم به‌شدت ارزش یادگرفتن دارند آشنا می‌شوید.

programming

۹ زبان برنامه‌نویسی محبوب که ارزش یادگرفتن دارند

نقد و بررسی محصولات دیجیتال

این هفته هم نقد و بررسی چندین محصول دیجیتالی را در دیجی‌کالا مگ منتشر کردیم. از هدست لاجیتک گرفته تا یک تبلت هیبریدی ارزان‌قیمت؛ از هارددیسک جان‌سخت Transcend تا تقویت‌کننده‌ای که نقاط کور وای فای را از بین می‌برد.

review

پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به تیتر نقد و بررسی‌های ما در این هفته بیندازید.

نقد و بررسی هدست لاجیتک مدل G933؛ آمده‌ام که بمانم!

نقد و بررسی تبلت‌های ONXA

نقد و بررسی تبلت هیبریدی ایکس‌ویژن P100

نقد و بررسی تقویت‌کننده‌ TP-LINK 850RE؛ با نقاط کور Wi-Fi خداحافظی کنید

نقد و بررسی تبلت آمازون فایر ۷؛ کم‌ادعا اما باکیفیت

نقد و بررسی هارد ترنسند مدل StoreJet 25M3؛ سریع، خشن، مقاوم

نقد و بررسی اپل واچ

اپل و اسپاتیفای

سرویس اسپاتیفای (Spotify)، بدون شک بزرگ‌ترین سرویس استریم آنلاین موسیقی در دنیا است. اسپاتیفای بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک دارد و از این مقدار، ۳۰ میلیون حق اشتراک ماهیانه پرداخت می‌کنند.

apple

بااین‌حال، اپل ظاهرا به‌جای اینکه قصد رقابت با اسپاتیفای را داشته باشد، می‌خواهد کلا جلوی فعالیت‌اش را بگیرد و یا در کمترین حالت، مقابل پای‌اش سنگ بیندازد.

اپل نمی‌گذارد اسپاتیفای اپ‌اش را آپدیت کند

کارت حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی

این روزها ‌که حافظه‌های فلش به لطف استاندارد UFS 2.0 هرروز تجربه‌ی سرعت بیش‌تر را به کاربران می‌دهند، شرکت‌های تولیدکننده‌ی کارت حافظه‌ MicroSD مثل سن‌دیسک هم می‌خواهند خود را با این سرعت همراه کنند.

sandisk

کارت حافظه‌ها‌ی ۲۵۶ گیگابایتی سن‌دیسک معرفی شدند

‌‌‌             ‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. تبادل لینک

    مطالبتون عالیه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه