مهم‌ترین اتفاقات دنیای تکنولوژی در هفته‌ای که گذشت (۲۱ شهریور ۹۴)

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

شهریور از پرخبرترین ماه‌های سال است. اواسط این ماه، شهر برلین میزبان رویداد بزرگ IFA است. یک هفته پس از آن هم اپل جدیدترین محصولاتش را در شهر سان‌فرانسیسکو معرفی می‌کند. در این لحظه که این مقاله را می‌نویسیم، هر دوی این رویدادها به پایان رسیده‌اند. پیش‌تر به‌تفصیل در مورد IFA صحبت کردیم. در هفته‌ی گذشته کنفرانس اپل بخش بزرگی از خبرها و مقالات ما را تشکیل داد. در این نوشته می‌خواهیم مهم‌ترین اتفاقات مربوط به کنفرانس اپل را با هم مرور کنیم. در ضمن به خواندنی‌ترین خبرهای هفته هم نیم‌نگاهی خواهیم داشت.

‌‌‌ ‌‌

اپل هر آن‌چه داشت را رو کرد

روز چهارشنبه، ۱۸ شهریور راس ساعت ۲۱:۳۰، کنفرانس اپل با صحبت‌های «تیم کوک» شروع شد. در این مراسم که حدود ۲ ساعت طول کشید، اپل از مجموعه‌ای از محصولات مختلف رونمایی کرد.

1

اپل واچ

مراسم با معرفی قابلیت‌های جدید اپل واچ شروع شد. تیم کوک چند دقیقه‌ی اول را به تعریف و تمجید از اپل واچ اختصاص داد. در این مراسم از همکاری اپل با برند Hermes هم سخن به میان آمد. به نظر می‌رسد اپل برای تصاحب بازار مد هم خیز برداشته. پس از معرفی قابلیت‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های جدید اپل واچ، نوبت به آی‌پد پرو رسید.

5

 

آی‌پد پرو

آی‌پد پرو نمایشگری ۱۲/۹ اینچی‌ با رزولوشن ۲۷۳۲ در ۲۰۴۸ پیکسل دارد. اپل در این دستگاه از پردازشگر A9X استفاده کرده. اپل می‌گوید این پردازشگر ۱/۸ برابر سریع‌تر از A8X است. آی‌پد پرو ۶/۹ میلی‌متر ضخامت دارد. اپل برای این تبلت‌ غول‌آسا دو وسیله‌ی جانبی را معرفی کرد: کیبوردی فیزیکی با نام Smart Keyboard و استایلسی با نام Apple Pencil.

2

در مورد آی‌پد پرو بیشتر بدانید:

خبر معرفی آی‌پد پرو

ویدیوی معرفی آی‌پد پرو

‌اپل چاره‌ای جز ساخت «آی‌پد پرو» نداشت

 

آی‌پد مینی ۴

آی‌پد مینی ۴ هم به‌طور ضمنی در این مراسم معرفی شد. این آی‌پد، قدرت و عملکرد آی‌پد ایر ۲ را در کالبدی کوچک‌تر ارایه می‌دهد.

3

 

Apple TV

پس از آی‌پد، نوبت به Apple TV رسید. تیم کوک می‌گوید «آینده‌ی TV را اپلیکیشن‌ها تشکیل می‌دهند.» دستیار صوتی «سیری» (Siri) حضوری جدی در Apple TV دارد.

4

 

آی‌فون ۶s و آی‌فون ۶s پلاس

در آخر هم تیم کوک برای معرفی آی‌فون‌های ۶s و ۶s پلاس به روی صحنه آمد. شایعه‌ی مربوط به رنگ رزگلد در آی‌فون جدید صحت داشت. آی‌فون‌های جدید در چهار رنگ طلایی، خاکستری، نقره‌ای و رزگلد و اندازه‌های ۴/۷ و ۵/۵ اینچی عرضه می‌شوند. قابلیت Force Touch هم معرفی شد. اپل از این قابلیت با نام ۳D Touch‌ یاد کرد. شایعات مربوط به آی‌فون یکی پس از دیگری به حقیقت پیوستند. دوربین آی‌فون‌های جدید، ۱۲ مگاپیکسلی است و قابلیت فیلم‌برداری با وضوح تصویر ۴K دارد.

6

مهم‌ترین خبرها و مقاله‌های آی‌فون‌های جدید:

خبر معرفی آی‌فون‌های ۶s و ۶s پلاس

نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری آی‌فون ۶s و ۶s پلاس

ویدیوی رسمی معرفی اپل آی‌فون ۶s

آیا آی‌فون ۶s دو گیگابایت رم دارد؟

باتری ضعیف‌تر آی‌فون ۶s سوژه‌ی جدید سونی

 

جدا از خبرهای مربوط به محصولات جدید اپل، دو خبر مهم دیگر هم در مورد اپل منتشر شد. اول این‌که سیستم عامل iOS 9 در تاریخ ۲۵ شهریور برای دستگاه‌های مختلف اپل عرضه می‌شود. دوم این‌که نسخه‌ی جدید سیستم عامل OS X که El Capitan نام دارد، در تاریخ ۸ مهرماه به‌صورت عمومی در اختیار کاربران دستگاه‌های مک قرار می‌گیرد.

‌‌  ‌‌

نگاهی دوباره به محصولات معرفی‌شده در IFA 2015

در جریان رویداد IFA 2015 شرکت‌های مختلف، جدیدترین محصولات خود را به‌طور رسمی معرفی کردند. این رویداد در قالب نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های مختلف حدود ۱۰ روز پیش در شهر برلین آلمان در جریان بود. در ادامه می‌توانید با بهترین لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند معرفی‌شده در این رویداد آشنا شوید.

‌‌

۹ لپ‌تاپ برتر در IFA 2015

۱۰ ساعت هوشمند برتر در IFA 2015

۱۰ تلفن هوشمند برتر در نمایشگاه IFA 2015

‌‌

نکسوس‌ها در راه‌اند

براساس شایعه‌‌های منتشرشده، گوگل قصد دارد دو تلفن هوشمند جدید خود را در تاریخ ۷ مهر امسال (۲۹ سپتامبر) طی مراسمی در شهر سان‌فرانسیسکو معرفی کند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید این دو گوشی توسط هواوی و ال‌جی طراحی و تولید می‌شوند. این هفته دو خبر در مورد این دستگاه‌ها منتشر شد.

تا پیش از این، خیلی‌ها با قاطعیت می‌گفتند نمایشگر نکسوس هواوی ۵/۷ اینچی است. حالا برخی از منابع از صفحه نمایش ۵/۵ اینچی این دستگاه خبر می‌دهند.

7

در مورد نکسوس ال‌جی هم خبرهای جدیدی به‌دست آمده. ال‌جی در نکسوس ۵ مدل ۲۰۱۵ از یک صفحه‌نمایش ۵/۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p استفاده کرده است. دوربین اصلی در این محصول ۱۲/۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن ۵ مگاپیکسلی خواهد بود. توان پردازشی این دستگاه از طریق تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۰۸ تامین می‌شود. همچنین شرکت سازنده در آن ۲ گیگابایت رم، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و یک باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار داده است.

‌‌‌

روزهای بد HTC‌ ادامه دارد

این هفته خبردار شدیم که HTC از لیست ۵۰ شرکت برتر بازار بورس تایوان خارج شده. در چند ماه اخیر ارزش سهام HTC به‌شدت کاهش پیدا کرده. شرایط بد این شرکت باعث شده که آن‌ها کارخانه‌‌شان واقع در شهر شانگهای را به فروش برسانند و همچنین ۱۵ درصد از کارمندان خودشان را در سراسر دنیا اخراج کنند.

8

اما این‌ شرایط باعث نشده‌ HTC از بازار تلفن‌های هوشمند دست بردارد. Desire 520 یکی از گوشی‌های جدید این شرکت است. HTC که چند وقت پیش گوشی Desire 728 را معرفی کرده بود، قصد دارد در ماه‌های آینده از محصولات جدیدی رونمایی کند.

‌‌

این چند خبر را هم از دست ندهید

گویا مایکروسافت برای فروش سرفیس پرو از رقیبانش کمک می‌گیرد. این شرکت با Dell قرارداد بسته تا تبلت‌های سرفیس را به شرکت‌های بزرگ بفروشد. هدف مایکروسافت این است که سیستم عامل ویندوز را دوباره به محیط‌های تجاری بازگرداند. شرکت Dell هم قرار نیست تنها شرکتی باشد با مایکروسافت همکاری می‌کند. به‌زودی شرکت‌هایی مثل HP ،Accenture و Avande هم در این برنامه حضور خواهند داشت. جالب است بدانید که در لیست ما برای بهترین تبلت‌های مناسب برای مدیران، سرفیس پرو ۳، جایگاهی مستحکم دارد.

9

دوربین جدید پولاروید، بدون جوهر عکس فوری می‌گیرد. دوربین‌های پولاروید برای بسیاری از ما کاملا نوستالژیک هستند. این دوربین‌ها زمانی در زمینه‌ی عکاسی فوری حکومت می‌کردند؛ اما به‌دست عکاسی دیجیتال به یک مرگ تدریجی محکوم شدند. شرکت پولاروید با تخصص در زمینه‌ی ساخت دوربین‌های عکاسی فوری، اخیرا دوربینی ارایه داده که بدون نیاز به جوهر، تصاویر شما را چاپ می‌کند.

آخرین خبر هم این‌که روز سه‌شنبه شرکت گوگل اطلاعات جدیدی را در مورد سهم نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید منتشر کرد. براساس این آمارها، اندروید لالی‌پاپ در ماه سپتامبر روی بیش از ۲۱ درصد از دستگاه اندرویدی نصب شده است. اما اندروید کیت‌کت نسخه‌ی ۴/۴ با ۳۹ درصد همچنان متداول‌ترین نسخه‌‌ی اندروید است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar آسین

    عالی بود

  2. Avatar ترانه

    این هفته، اخبار تکنولوژی با وجود اخبار محصولات اپل عالی بود. خسته نباشید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه