مهم‌ترین خبرهای دنیای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت (۷ شهریور ۹۴)

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
مهم‌ترین خبرها

سرانجام به آخرین ماه تابستان رسیدیم. شهریور معمولا پر است از خبرهای جذاب دیجیتالی. از یک طرف، رویداد سالانه‌ی IFA در برلین برگزار می‌شود و از طرف دیگر، اپل در سان ‌فرنسیسکو از محصولات جدیدش رونمایی می‌کند. اما تا آن موقع حداقل باید یک هفته‌ی دیگر صبر کنیم. بد نیست که با جمع‌بندی اتفاقات هفته‌ی گذشته به پیشواز هفته‌‌‌های پرخبرتر برویم. اکثر خبرهای این هفته مربوط به جدیدترین شایعات و تصاویر تلفن‌های هوشمند بود. بخش بزرگی از این خبرها را آی‌فون‌های جدید اپل تشکیل می‌داد. در ادامه، این موضوع و سایر اتفاقات مهم هفته‌ی گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

‌‌‌

باز هم خبرهایی از اپل و آی‌فون‌های جدیدش

پس از چندین هفته حدس و گمانه‌زنی در مورد آی‌فون‌های جدید اپل، سرانجام زمان دیدار با این موجودات محبوب مشخص شد. شرکت اپل برای رویدادی در روز هجدهم شهریور برای رسانه‌های مختلف دعوت‌نامه فرستاده است.

 

رویداد اپل

 

دیروز جمعه هم، اطلاعاتی تکمیلی در مورد دوربین «آی‌فون ۶s» به بیرون درز کرد. براساس خبری که در وب‌سایت ۹to5Mac منتشر شده، یکی از مهم‌ترین تغییرات آی‌فون ۶s، سیستم دوربین‌های متفاوت و ارتقایافته‌ی آن‌ خواهد بود. این هفته همچنین مشخصات فنی آی‌فون‌های ۶، ۶s و ۶c تا حد زیادی توسط منابع مختلف تایید شد. به‌طور مثال یک منبع چینی اطلاعاتی را در مورد رنگ و قطعات سخت‌افزاری آی‌فون‌های جدید منتشر کرد. یک منبع دیگر هم وجود حسگر اثر انگشت Touch ID را در آی‌فون ۶c تایید کرد. جدا از این همه حرف‌وحدیث، ۱۸ شهریور برای اولین بار با آی‌فون‌های جدید و به احتمال زیاد آی‌پد پرو ملاقات خواهیم کرد.

 

ماجرای قلم نوت ۵

هفته‌ی پیش برخی سایت‌ها از یک مشکل عجیب در گوشی تازه‌معرفی شده‌ی «سامسونگ گلکسی نوت ۵» خبر دادند. گویا استفاده‌ی اشتباه از قلم S Pen در گلکسی نوت ۵، گوشی را کاملا خراب می‌کند. گفته شده که اگر این قلم برعکس در گوشی قرار گیرد، نه تنها گیر می‌کند، بلکه به گوشی و حسگرهایش هم آسیب می‌زند.

 

نوت ۵

 

البته وب‌سایت ۹to5google راز قلم نوت ۵ را کشف کرده است. از قرار معلوم، اهرمی در قاب اصلی گوشی وجود دارد که با قرار دادن قلم S Pen به‌صورت برعکس، قفل می‌شود. شرکت سامسونگ به انتشار اخبار مرتبط با این نقص فنی پاسخ داده و از کاربران خواسته با مراجعه به دفترچه‌ی راهنما از چنین سناریوی غیر منتظره‌ای جلوگیری کنند.

 

نکسوس‌ها همچنان خبرساز می‌شوند

چند روز پیش، وب‌سایت چینی Weibo اطلاعاتی از نتایج بنچمارک گوشی نکسوس ال‌جی منتشر کرد. بر اساس اطلاعات موجود، این گوشی از پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون کوالکام ۸۰۸ و ۳ گیگابایت رم بهره می‌برد. در ضمن روز جمعه ۶ شهریور، تصاویر جدیدی از نکسوس ال‌جی به بیرون درز پیدا کرد. این تصاویر، وجود حسگر اثر انگشت را تایید می‌کنند. به خاطر داشته باشید که نکسوس ال‌جی احتمالا هفتم مهر عرضه خواهد شد.

اما امسال این فقط ال‌جی نیست که نکسوس می‌سازد. هواوی هم به عنوان چهارمین تولیدکننده و فروشنده‌ی تلفن‌های هوشمند در دنیا، می‌خواهد کیفیت ساخت محصولاتش را با عرضه‌ی یک نکسوس ۵.۷ اینچی به رخ رقبا بکشد.

 

نکسوس

 

در جدیدترین تصاویر جدید نکسوس هواوی نکته‌ی جالبی دیده می‌شود. هواوی از یک طراحی عجیب بهره برده و دوربین اصلی گوشی را بر روی یک برجستگی در پشت دستگاه تعبیه کرده است. البته تصاویر دیگری از نکسوس هواوی منتشر شده که از وجود درگاه USB Type-C‌ در آن خبر می‌دهند.

 

هواوی به دنبال بهترین‌ها

اما تلاش‌های هواوی در بازار تلفن‌های هوشمند، تنها به نکسوس جنجالی‌اش ختم نمی‌شود. اواسط هفته‌ی گذشته بود که تصاویری از گوشی هواوی میت S لو رفت. هنوز اسم اصلی این گوشی مشخص نیست؛ برخی آن را میت S و برخی هم میت ۷S یا میت ۸ می‌نامند. البته احتمالا تا پیش از مراسم IFA، یعنی تا چند روز دیگر، تکلیف این گوشی مشخص می‌شود. یک فروشگاه آنلاین جزییات سخت‌افزاری و قیمت نهایی گوشی هواوی میت S را در وب‌سایت خود منتشر کرده است. بر اساس اطلاعات موجود، این گوشی احتمالا با تکنولوژی «فورس تاچ» (Force Touch) معرفی خواهد شد.

 

هواوی

 

جالب است بدانید که هواوی اخیرا در یکی از جدیدترین آگهی‌های تبلیغاتی‌اش ویژگی مرموز Incredible Touch را تبلیغ می‌کند. احتمالا این ویژگی همان قابلیت Force Touch خواهد بود.

 

مایکروسافت و محصولاتی که در راه‌اند

چند روز پیش خبر جالبی در مورد ویندوز جدید مایکروسافت شنیدیم. گویا رکوردشکنی‌های ویندوز ۱۰ ادامه دارد. براساس جدیدترین آمار رسمی منتشر شده از سوی مایکروسافت، ویندوز ۱۰ تنها پس از یک ماه، روی ۷۵ میلیون دستگاه نصب شده است.

 

ویندوز ۱۰

 

همگام با موفقیت‌های پی‌درپی ویندوز ۱۰، مایکروسافت خودش را برای معرفی محصولاتی جدید آماده می‌کند. هفته‌ی پیش مشخصات سخت‌افزاری احتمالی سرفیس پرو ۴ منتشر شد؛ همچنین خبری هم در مورد اندازه‌های مختلف سرفیس پرو ۴ شنیدیم. ظاهرا مایکروسافت، امسال سرفیس پروی جدید را در دو مدل ۱۲ اینچی و ۱۴ اینچی عرضه خواهد کرد. در ضمن تصاویر جدید دو گوشی لومیا ۹۵۰‌ و لومیا ۹۵۰XL را از دست ندهید. مایکروسافت این محصولات را همراه با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ تا چند هفته‌ی دیگر معرفی می‌کند. در آخر هم باید بگوییم که آفیس بعدی هم در راه است. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی برخی از فروشندگان، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد آفیس ۲۰۱۶ را در تاریخ ۳۱ شهریور راهی بازار کند.

 

ادغام لنوو با موتورولا

لنوو پارسال شرکت موتورولا را از آن خود کرد. با این حال، لنوو به‌طور مستقل، برند گوشی‌های خود را توسعه می‌داد و موتورولا هم دستگاه‌های گوشی خود را تولید می‌کرد. اما این هفته خبری شنیدیم از ادغام بخش‌های موبایل لنوو با موتورولا.

 

لنوو

 

این بدین معنی خواهد بود که برند لنوو به تولید کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها ادامه خواهد داد؛ در این میان موتورولا هم بر گوشی‌های هوشمند تمرکز کرده و برای هر دو شرکت موتورولا و لنوو تلفن هوشمند تولید خواهد کرد.

 

شبکه‌های اجتماعی

هفته‌ی پیش فیسبوک و اینستاگرام خبرساز شدند. البته درست‌تر این است که بگوییم فیسبوک دو بار خبرساز شد! خب، اینستاگرام هم از دارایی‌های فیسبوک است. اینستاگرام بالاخره این امکان را برای کاربران فراهم کرد که تصاویرشان را به همان شکلی که هستند، پرتره یا لنداسکیپ، به اشتراک بگذارند.

 

اینستاگرام

 

این اقدام اینستاگرام احتمالا شمار زیادی از کاربران را خوشحال می‌کند. دومین مورد این‌که فیسبوک هم صاحب دستیار مجازی شد. دستیار مجازی فیس‌بوک M نام دارد و برخلاف سرویس‌هایی مثل کورتانا و سیری، ادغامی از یک هوش مصنوعی و افراد واقعی است.

‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه