خواندنی‌ترین مقاله‌های دنیای دیجیتال (۱۳ آبان ۹۴)

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
بهترین مقاله‌ های دیجیتال

اگر روزهای قبل سرتان شلوغ بوده و نتوانستید مقاله‌های دیجی‌کالا مگ را دنبال کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید. ما امروز مهم‌ترین مقاله‌های دیجیتالی هفته‌ی گذشته را با شما مرور می‌کنیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌

راهنمای خرید؛ هوشمندانه‌تر انتخاب کنیم

این هفته هم مثل هفته‌های گذشته چندین نقد و بررسی تخصصی در مورد محصولات مختلف نوشتیم. لینک مربوط به مهم‌ترین آن‌ها را در زیر آورده‌ایم. گذشته از این بررسی‌ها، در مقاله‌ای به‌تفصیل در مورد مشخصه‌های یک مانیتور مخصوص بازی صحبت کردیم و چند پیشنهاد هم داشتیم.

راهنمای خرید

همچنین در مطلبی نگاهی انداختیم به محبوب‌ترین کالاهای دیجیتال فروشگاه دیجی‌کالا. این مقاله‌ها را می‌توانید از طریق لینک‌های زیر بخوانید:

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A8 در دیجی‌کالا مگ

نقد و بررسی تبلت ZenPad 8.0

نقد و بررسی گوشی لنوو VIBE Shot

راهنمای خرید مانیتور مناسب برای بازی (پاییز ۹۴)

نگاهی به محبوب‌ترین کالاهای دیجیتال دیجی‌کالا – ۱۰ آبان ۱۳۹۴

‌‌

دیدگاه

هر هفته در ستون یادداشت دیجی‌کالا مگ، نویسندگان ما موضوعات روز را با نگاهی متفاوت زیر ذره‌بین می‌برند. این هفته هم چند یادداشت در زمینه‌های مختلف منتشر کردیم. در یکی از آن‌ها به‌طور خاص در مورد فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا صحبت شد. مطلع هستید که در چند ماه اخیر بحث در مورد رفع تحریم‌ها و تغییر اوضاع اقتصادی کشور، نقل مجالس شده.

دیجی‌کالا

سوال عموم مردم این است که با ورود فروشگاه‌های اینترنتی معروفی مثل آمازون، دیجی‌کالا و سایر رقبای داخلی آن، چه وضعیتی پیدا می‌کنند. یکی از یادداشت‌های این هفته‌ی ما سعی دارد به این سوال پاسخ دهد. چند مورد از یادداشت‌های هفته‌ی گذشته را ادامه بخوانید:

چرا دیجی‌کالا از آمدن آمازون و eBay استقبال می‌کند؟

چقدر به شبکه‌های اجتماعی وابسته شده‌ایم؟

درباره‌ی صنعتی که از آن هیچ نمی‌دانیم

‌‌‌‌   ‌‌

 

دنیای جذاب اپلیکیشن‌ها

اگر اهل علم و دانش هستید و به‌دنبال بهترین اپلیکیشن‌های علمی مخصوص موبایل می‌گردید، توصیه‌ی ما این است که حتما به دو لینک زیر سری بزنید. ما بهترین این اپلیکشن‌ها را در قالب دو مطلب، در دیجی‌کالا مگ منتشر کرده‌ایم.

برترین اپلیکیشن‌های علمی

در ضمن این هفته دو مطلب جدید از پاورقی امپراطوری اپ منتشر شد. آن‌ها را از دست ندهید:

معرفی برترین برنامه‌های علمی برای موبایل – بخش اول

معرفی برترین برنامه‌های علمی برای موبایل – بخش دوم

امپراطوری اپ (فصل پنجم/ بخش دوم)

امپراطوری اپ (فصل پنجم/ بخش سوم/ پایانی)

‌‌‌   ‌‌

مایکروسافت، سرفیس‌ و ویندوز ۱۰

همان‌طور که می‌دانید چند هفته‌ای است که سرفیس بوک (لپتاپ ساخت مایکروسافت) سر و صدای زیادی به‌پا کرده. بعضی‌ها آن را با مک‌بوک پرو مقایسه می‌کنند و برخی هم به تفاوت‌های آن با سرفیس پرو ۴ می‌پردازند.

سرفیس

ما این هفته یک ویدیوی جالب را با زیرنویس فارسی منتشر کردیم که نشان می‌دهد سرفیس بوک چند مرده حلاج است! در ضمن یک مقایسه‌ی کوتاه هم داشتیم. این دو مورد احتمالا به اکثر سوالات شما در مورد سرفیس بوک پاسخ می‌دهند. دو مطلب هم در مورد ویندوز ۱۰ داشتیم که شاید کارتان را راه بیندازند.

[ویدیو] سرفیس بوک چند مرده حلاج است؟

ارزش خرید کدام بیشتر است؟ سرفیس بوک یا سرفیس پرو ۴

۷ ترفند سریع و پرکاربرد در ویندوز ۱۰

آیا کوچ کردن از ویندوز ۷ به ۱۰ ارزش‌اش را دارد؟

‌‌‌   ‌‌

دو مطلب آموزشی

در این بخش، دو مطلب آموزشی را به شما معرفی می‌کنیم که هیچ ربطی به هم ندارند. یکی از آن‌ها مربوط به ترفندی در برنامه‌ی اکسل است. این نکته‌ی آموزشی ممکن است خیلی به‌کارتان بیاید.

آموزشی

مطلب بعدی هم به نگهداری از دوربین DSLR مرتبط است. این مقاله، به شما شیوه‌ی صحیح تمیز کردن لنز، فیلتر، آینه و سنسور دوربین را آموزش می‌دهد.

چگونه سطرها و ستون‌ها را در Excel 2016 قفل کنیم؟

آموزش روش صحیح تمیز کردن لنز، فیلتر، آینه و سنسور دوربین

‌‌‌‌

این سه مطلب را هم از دست ندهید

اگر از صاحبان کسب‌وکارهای موفق بپرسید «اوضاع کاری چطور است؟» آن‌ها می‌توانند خیلی دقیق و با اعتمادبه‌نفس، وضع فعلی‌شان را به شما بگویند. پاسخ آن‌ها مبتنی بر داده‌های موثقی است که در دست دارند. در حوزه‌ی تجارت الکترونیکی و توسعه‌ی فروشگاه‌های اینترنتی این موضوع جدی‌تر هم می‌شود.

تجارت الکترونیکی

سرویس‌هایی مثل «گوگل آنالیتیکس» (Google Analytics) ابزارهایی را برای مدیریت بهتر وب‌سایت در اختیارتان قرار می‌دهند. در این‌گونه سرویس‌ها، معیارهایی استفاده می‌شوند که به کمک آن‌ها می‌توانید تصویری دقیق از وضعیت وب‌سایت‌تان داشته باشید. در یک اینفوگرافی ساده ما مهم‌ترین معیارهای سنجش عملکرد یک فروشگاه اینترنتی را آوردیم. این مطلب و دو مطلب خواندنی دیگر را می‌توانید در ادامه مطالعه کنید:

اینفوگرافی تجارت الکترونیکی؛ چگونه موفقیت فروشگاه اینترنتی خود را بسنجیم؟

راز یک استارتاپ‌ موفق چیست؟

کودکان برنامه‌نویس، کودکان باسواد

‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar داود قره داغی

    سلام
    با احترام و خسته نباشید
    کار بسیار حرفه ای در راستای تولید محتوی بخصوص در بخشهای آموزشی و تجارت الکترونیک شایسته تقدیر و ستایش است.
    سپاس

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه