شما بگویید؛ پس از گلکسی نوت ۷ آینده‌ی سامسونگ را چگونه می‌بینید؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
سامسونگ گلکسی نوت 7

این شنبه هم قصد داریم با یکی دیگر از مطالب «شما بگویید» پذیرای نظرات شما همراهان همیشگی دیجی‌کالا مگ باشیم. البته شما بگویید این هفته اندکی با همیشه متفاوت است. این بار به جای رو در رو قرار دادن دو رقیب، قصد داریم روی یک موضوع خاص که این روزها در دنیای تکنولوژی همه‌جا صحبت آن به گوش می‌رسد تمرکز کنیم. هر کسی که کوچکترین علاقه‌ای به دنیای تکنولوژی داشته باشد حتما تا الان از ماجرای شکست سامسونگ در پروژه‌ی گلکسی نوت ۷ خبردار شده است. در این مطلب قصد داریم ماجرای گلکسی نوت ۷ و حواشی آن را به سرعت مرور کنیم و در نهایت از شما بخواهیم تا بگویید؛ آینده‌ی سامسونگ را پس از گلکسی نوت ۷ چگونه می‌بینید؟

گلکسی نوت ۷ در روز ۱۲ مرداد در مراسم ویژه‌ای رسما معرفی شد. سامسونگ با جمع کردن آخرین فناوری‌هایش در نوت ۷ حساب زیادی روی موفقیت آن باز کرده بود. نتیجه به نظر کاملا رضایت‌بخش می‌رسید و بسیاری از سایت‌های معتبر در نقدهای خود گلکسی نوت ۷ را یکی از بهترین گوشی‌های تولیدشده تا کنون ارزیابی کردند. استقبال عمومی هم فراتر از انتظار بود. تا جایی که افزایش پیش‌بینی نشده‌ی تقاضا، عرضه‌ی نوت ۷ در بعضی مناطق  را به تاخیر انداخت. سامسونگ در واکنش به تقاضای بالا تصمیم گرفت تولید گلکسی نوت ۷ را تا ۳ میلیون دستگاه در ماه، یعنی نزدیک به دو برابر رکورد نوت ۵، بالا ببرد. نوت ۷ می‌رفت تا به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سری نوت سامسونگ تبدیل شود که کابوس آغاز شد.

سامسونگ گلکسی نوت 7

چیز زیادی از عرضه‌ی اولین سری گوشی‌های نوت ۷ نگذشته بود که در تاریخ ۴ شهریور خبر انفجار یک گلکسی نوت ۷ هنگام شارژ شدن منتشر شد. این حادثه در ابتدا چندان جدی گرفته نشد و برخی آن را به استفاده نکردن از شارژر و مبدل اصلی گوشی مرتبط دانستند. ولی انفجارهای گلکسی نوت ۷ همچنان ادامه پیدا کرد. تا جایی که مدیرعامل سامسونگ علاوه بر عذرخواهی رسمی از مردم مجبور شد در همان روزهای اول فروش، تصمیم به جمع‌آوری ۲.۵ میلیون دستگاه نوت ۷ فروخته شده بگیرد. سامسونگ دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ را مشکل موجود در باتری‌های یکی از تامین‌کنندگان اعلام کرد و برای حمایت از حقوق مصرف کننده عرضه‌ی آن را تا اطمینان از صحت فرآیند تولید به تعویق انداخت.

با این حال حتی پس از فراخوان سامسونگ برای جمع‌آوری هم انفجارهای گلکسی نوت ۷ ادامه داشت و در برخی موارد خسارت‌های شدیدی را هم به بار آورد. موضوع دیگر آن قدر جدی شده بود که حتی اداره‌ی هوانوردی فدرال ایالات متحده هم در بیانیه‌ای استفاده‌ی مسافران از گلکسی نوت ۷ در طول پرواز یا قرار دادن آن در چمدان را ممنوع اعلام کرد. این شرایط سامسونگ را مجبور کرد تا برای جلوگیری از خسارات بیشتر و حفظ سلامت مردم خبر از غیرفعال شدن گوشی‌هایی بدهد که افراد از بازگرداندن آن‌ها خودداری کرده‌اند.

سامسونگ گلکسی نوت 7

پس از گذشت حدود یک ماه سامسونگ اعلام کرد که عرضه‌ی مدل‌های سالم گلکسی نوت ۷ را از ۳۱ شهریور آغاز خواهد کرد. مدیران سامسونگ به مشتریان اطمینان دادند که مشکل باتری در سری جدید به طور کامل برطرف و امنیت گوشی از سوی کارشناسان خبره تایید شده است. سامسونگ دو راهکار هم برای تشخیص دادن مدل‌های جدید با باتری سالم (آیکن سبز باتری و مربع سیاه روی جعبه) در نظر گرفته بود. به نظر می‌رسید مشکل برای همیشه حل شده باشد که در روز ۵ مهر خبر انفجار یکی از مدل‌های سالم گلکسی نوت ۷ در چین مجددا سروصدایی در رسانه‌ها به پا کرد. سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که این موضوع فراگیر و جدی نیست و خطری امنیت جانی سایر مشتریان را تهدید نمی‌کند. اندکی بعد و در روز ۱۴ مهر آتش گرفتن یکی از مدل‌های تعویضی نوت ۷ در داخل هواپیمایی که قصد پرواز داشت ماموران را مجبور کرد تا تمام مسافران را تخلیه کنند.

در پی این اتفاقات فشار رسانه‌ای روی سامسونگ به اوج رسید و خبرهایی مبنی بر احتمال جمع‌آوری مجدد گلکسی نوت ۷ به گوشی می‌رسید. سامسونگ در اظهار نظر خود اعلام کرد که باید مطمئن شود گزارش‌ها درباره‌ی مدل جدید نوت ۷ بوده و روی تحقیقات در مورد مشکلات اخیر سرمایه‌گذاری خواهد کرد. در این میان با رسیدن تعداد گزارش‌های مربوط به انفجار مدل‌های جدید به ۵ مورد، سه اپراتور بزرگ آمریکا فروش نوت ۷ را متوقف کردند منتظر تصمیم‌گیری سامسونگ نشدند. رفته‌رفته شایعاتی مبنی بر لزوم توقف تولید گلکسی نوت ۷ به گوش می‌رسید. بسیاری معتقد بودند دیگر هیچ چیز نمی‌تواند اعتماد از دست رفته‌ی مشتریان به این محصول را ترمیم کند. سرانجام سامسونگ در روز ۲۰ مهر رسما خبر از توقف تولید گوشی گلکسی نوت ۷ در تمام دنیا داد و بدین ترتیب پرونده‌ی این گوشی برای همیشه بسته شد.

سامسونگ گلکسی نوت 7

ماجرای گلکسی نوت ۷ به معنای واقعی برای سامسونگ یک فاجعه محسوب می‌شود. ارزش سهام سامسونگ در روز اعلام توقف تولید این گوشی ۸ درصد کاهش یافت. این کاهش در ده سال اخیر سابقه نداشته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، خسارات ناشی از گلکسی نوت ۷ و طرح جمع‌آوری آن مجموعا چیزی بالغ بر ۱۷ میلیارد دلار ضرر برای سامسونگ در پی داشته. ولی قطعا خدشه وارد شدن به اعتماد مشتریان برای سامسونگ بسیار مهم‌تر از ضررهای مادی است. بر اساس یک نظرسنجی ۴۰ درصد از مشتریان سامسونگ دیگر هرگز گوشی‌های این شرکت را نخواهند خرید. در این میان کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC) هم از فرصت استفاده کرده و با اشاره به اسنادی در مورد رفتار نامناسب با کارگران مشکل نوت ۷ را ناشی از شرایط کار غیرانسانی قلمداد کرده است. در حال حاضر فشار به قدری زیاد است که حتی شایعاتی مبنی بر برکناری مدیرعامل سامسونگ هم به گوش می‌رسد.

فرقی نمی‌کند پای چه شرکتی در میان باشد؛ اتفاقاتی از این دست همیشه بسیار ناراحت‌کننده است. گلکسی نوت ۷ یکی از بهترین گوشی‌هایی بود که امسال معرفی شد و بسیاری امید داشتند سرانجام بتوانند این گوشی را بخرند. اما سامسونگ مجبور شد برای این که بیش از این اعتبارش را از دست ندهد قید آن را به کلی بزند. آنچه در حال حاضر برای سامسونگ اهمیت دارد بازگرداندن اعتماد از دست رفته به مشتریان است. به نظر شما تصمیم سامسونگ برای توقف تولید گلکسی نوت ۷ اقدام درستی بود؟ آیا شما حاضر بودید اگر سامسونگ یک بار دیگر نوت ۷ را جمع‌آوری می‌کرد، مجددا جزو خریداران سری جدید باشید؟ به نظر شما ماجرای نوت ۷ تا چه اندازه روی اعتماد مشتریان به محصولات بعدی سامسونگ تاثیر خواهد داشت؟

نکته‌ی مهم اینجاست که گاه همین اتفاقات ناگوار منجر به نوآوری‌های جدیدی در محصولات آینده می‌شود که می‌تواند به پیشرفت تکنولوژی کمک کند. ما امیدواریم در مورد پرونده‌ی نوت ۷ هم شاهد همین اتفاق باشیم. قطعا سامسونگ بی‌کار نخواهد نشست و برای ترمیم جایگاه خود با محصولاتی بهتر باز خواهد گشت. شما آینده‌ی سامسونگ را پس از گلکسی نوت ۷ چگونه می‌بینید؟

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳۱ دیدگاه
  1. حمیدرضا فرامرزی

    به نظر من سامسونگ دوباره بازار رو با اس ۸ بدست می اوره چون زمان گلکسی اس ۵ سامسونگ شکست تجاری خورد اما با ورود اس ۶ و نوت ۵ بازار رو به دست گرفت.

  2. نیما ربیعی

    با اینکه خودم از اون دست افرادی بودم که نوت۷ پیشخرید کردم، اما بشدت ناراحتم از این اشتباه و سهل انگاری سامسونگ، شاید خیلیا مث من برنامه ریزی میکنن تا در یه تاریخی یه گوشی با مشخصات x داشته باشن و با توجه به تبلیغات وسیع شرکت سامسونگ برای نوت ۷ برخی برای تلفت همراه بعدی شان برنامه ریزی کرده بودند.
    درسته تو کشور ما این مشکل به صورت کامل برای عموم مشاهده نشد، اما تو دیگر کشور ها انقدر بزرگ و حساس بود ک اتحادیه امنیت کالا و اپراتورها هم تحت شعاع این حوادث قرار گرفتن،.
    (دیدم کسانی که پول نوت رو پس گرفتن و به سراغ شرکت های دیگر رفتند، دیدم کسانی که ابراز نگرانی میکنند از به همراه داشتن S7edge، دیدم کسانی که از نگرانی قابلیت فست شارژ رو روی گوشیهای سامسونگ غیر فعال کردند، و . . . )
    از قدیم گفتن اعتماد از دست رفته هرگز بر نمیگرده، اما اگر ما خوش بینانه نگاه کنیم میتوانیم بگوییم ۲۰ تا ۴۰ درصد اعتمادها ممکنه برگرده و آن هم شامل طرفداران متعصب و نیز فریب خوردگان تبلیغات وسیع این شرکت میباشند..
    .
    حتی به عنوان یه نقد کننده نوت ۷ امیدوارم محصولات بعدی سامسونگ S8 و Note8 محصولاتی با کیفیت تر از آنچه که هم اکنون اند باشند تا حقوق مشتری همانطور که این غول تکنولوژی ارزشش را دارد رعایت شوند..

  3. سجاد

    درود به همه دوستانی که بدون تعصب کامنت می ذارن
    من چند تا نکته دارم:

    ۱- از نظر تکنولوژیکی، این اتفاقات برای پیشبرد علم و توسعه فناوری گوشی‌های هوشمند بی اندازه مهم و موثر و روشنگر هستند و یقین دارم که چراغ راه آینده می‌شن. فقط مشکل اینه که سامسونگ این هزینه رو پرداخت می‌کنه!

    ۲- از نظر مالی و ارزش سهام،‌شاید به دلیل حجم بالای ضرر سامسونگ، روی جمع آوری گوشی و خط تولیدش، ضربه مهمی به سهام شرکت بخوره که برای ترمیمش زمان زیادی وقت لازمه. البته جمع آوری کامل گوشی، خودش اتفاق مثبتیه و به کوتاهتر شدن این روند کمک می کنه.

    ۳- از نظر تجاری نفع اپل در این مورد، به هیچ وجه قابل مقایسه با نفع سایر برند‌های اندرویدی نیست. کاربر نوت ۷ که با ال جی و هواوی راضی نمی شه. اساساً مگه برندهای دیگه چیزی معادل نوت می سازن؟ تعداد افرادی هم که خواهان گوشی های مدل پایین تر سامسونگ هستن، و با این رخداد بخوان کلا برند رو عوض کنن چندان زیاد نیست. نفع اصلی بیشتر متوجه اپل هست که تنها رقیبش در موقعیت کاهش سهم بازار قرار گرفته.

    ۴- منافع اندروید به طرز غیر قابل انکاری به سامسونگ گره خورده. کاهش سهم بازار سامسونگ لزوماً به کاهش سهم اندروید در بازار منجر خواهد شد. با توجه به معرفی آیفون ۷ می شه حدس زد که گوگل (با وجود معرفی گوشی‌های خوش آتیه پیکسل) از ماجرای نوت ۷ اصلا خوشحال نباشه.

    ۵- اعتبار سامسونگ چیزی نیست که به سادگی و با یکی دو مدل گوشی به دست اومده باشه، پس با یک اشتباه (هر چقدر هم بزرگ) این اعتبار ضربه می خوره، ولی نه اونقدر که ما تصور می کنیم… سامسونگ خودش صاحب چندین فناوری پر مصرف (پردازنده، صفحه نمایش، باتری، چیپ‌های مودم و حتی سیستم عاملی مثل تایزن) هستش، تا جایی که اپل قراردادهایی برای تامین قطعاتی مثل صفحه نمایش و پردازنده با سامسونگ بسته..

    پانوشت: سامسونگ جان!! این “گند”ی که زدی رو “باید” جمع کنی!! حیثیت برامون نموند 🙂

  4. میثم

    سامسونگ با اینکه بعضی چیزاش خوب نبود ولی شرکتی خیلی بزرگ بود ولی یکشبه هرچیزی که ساخته بود رو خراب کرد!
    اونم با دوبار عجله کردن!
    یه برندی بود لبنیات میزد یه کارخونش خطا کرد و از یه مواد غیر قانونی استفاده کرد کارخونه های دیگش که محصول های دیگه رو تولید میکردن بهترین های بازار بودن یهو با توجه به کار اون کارخونه برند به کلی نابود شد دیگه هیچکس هیچی نمیخرید ازش
    چند سال طول کشید تا دوباره مردم اعتماد کنن الان سامسونگ هم اینجوری شد یکم طول میکشه تا دوباره مردم بهش اعتماد کنن

  5. نیما

    من کلا قبل از نوت ۷ هم آینده ای برای سامسونگ نمی دیدم!
    با تشکر !
    Just LG

  6. NAEEM

    فقط در یک کلام می شه گفت
    کار سامسونگ به پایان رسید.
    فکر نکنم دیگه کسی گوشی های جدیدی که از سامسونگ تولید می شه رو بخرن
    مردم جون خودشون رو دوست دارن

    1. essi8

      تو فرانسه که داعش ب ی کلوپ حمله کرد و تیر اندازی کرد ی نفر جون سالم ب در برد و تیر ب گوشی سامسونگ خورده بود ..با ی سرچ تو گوگل متوجه میشی ک گوشی های سامسونگ ک ب ضربان قلب مجهز هستند بیش از ۳۰ تا ۴۰ انسان که میخواستند سکته کنند این گوشی جانشان را نجات داده ….سامسونگ اول بسلامتی طرفدارانش میاندیشه…..نوت ۷ هم متاسفانه اینجوری شد و هیچکس ن زخمی و ن مسکلی واسش پیش اومد و با S8 و Note 8 انقلابی دوباره تو گوشی ها بوجود میاره با VR واقعیت مجازی که تصاویر هولگرام را در هوا و پرژکتور چند منظوره از کیبرد مجازی و ۱۰ها امکانات خیره کننده همه را مبهوت خواهد کرد…..جالبه همین نوت ۷ از هر لحاظ بهتریت گوشی شناخته شد ..فقط ۱۰۰ حیف که باطریش مشکل داشت

  7. ایمان

    با سلام
    عاقبت سامسونگ میشه مثل نوکیا . خیلی سطحش اومده پایین . دیگه قابل اعتماد نیست

  8. سعید

    وقتی یک همچین حادثه ای پیش میاد طبیعیه که تعداد زیادی مشتری از دست بره اما مشکل اصلی سامسونگ اینه که امکانات و بیش از حد انتظار زیاد کرده و این پیچیدگی بیش از حد در نهایت گریبان خودش رو گرفت . شما از یک گوشی موبایل انتظاراتی اولیه دارید به علاوه ی یک سری انتظارات طبیعی دیگه مثل تماشای فیلم یا بازی و … شاید یک سری از این امکانات فقط جنبه ی نمایشی دارند و شاید در یک استفاده ی معمول در یک ماه هم استفاده نشوند قصد تخریب سامسونگ در مقابل برند خاصی رو ندارم اما این شرکت باید وقتی یک امکان جدید به دستگاهی اضافه می کنه تا چند مدل اون رو ادامه بعد امکانی دیگر رو اضافه کنه مثل کاری که خیلی از شرکت های دیگه انجام میدهند

    1. essi8

      اصلا و ابدا هیچ کدوم از مشتریاش را از دست نداده بلکه همه طرفداراش با سامسونگ ابراز همدردی کردند چون نوت ۷ زیباترین و قدرتمندترین گوشی بود ک ۲۰۱۶ معرفی شد من در چندین سایت معتبر خوندم ک کار کمانی گوگل بوده بخاطر محصول جدید خودش پیکسل و کاری کرده که بیخود و بیجهت نرم افزار بیش از حد از باطری کار بکشه….تا نوت فعلا بره کنار و پیکسل گوگل بتونه براحتی مانور بده….

  9. مانی

    گوشیش روز روشن ترکیده میگه باید پس بیارید تایید کنیم.

  10. Ramin Metal

    من با این مشکلاتی که واسه نوت ۷ پیش اومد هیچ مشکلی ندارم و هیچ تاثیری روی من نذاشت .من هم* ایفون ۶اس* دارم هم* اس ۷ اج* از دوتاش راضی هستم هیچ مشکلی هم ندارم ایفون از روونی هیچی کمی نداره، سامی هم از امکانات نامحدودش چیزی کم نداره من هرسال ایفون و گلسی رو با مدل جدید اپدیت میکنم و در اینده هم همین کار رو ادامه میدم .این اتفاق امکان داشت واسه هر کمپانی بوجود بیاد و امیدوارم این مسئله هم حل بشه . بیایین خوش بین باشیم مثل تمام مردم دنیا که با این کارامون ایرانی بودنو تو دنیا خراب نکنیم .ما ایرانیا معروفیم به این که یه چیزی که کوچکترین مشکل داشت انقد بزرگش کنیم که تو چشم تمام مردم دنیا بد بشه .بیایین خوشبین باشیم ، بدبینی مارو به جایی نمیرسونه فقط ما ایرانی ها هم همین جوری هستیم .

    1. ناصر

      چه ربطی به ایران و ایرانی بدون داره آخه؟! نوت ۷ تا جایی که من میدونم تو ایران فروخته نشده بود که جمش کردن، آمریکا و چین آتیش گرفته بعد شما میگی ” با این کارامون ایرانی بودن رو تو دنیا خراب نیکنیم” چیکار کردیم مگه؟

  11. امیر

    سامسونگ ثابت کرده بسیار منعطفه،نه مثل برندهای دیگه که نتنها ایرهدشونو قبول نمیکنن،که اونو نقطه قوت هم میدونن!
    سامسونگ پروژه صفر رو شروع کرد برای احترام به طرفدارنش
    شرکت بزرگیه،با تجربه ی بیشتر از شرکتهای دیگه مثل اچ.تی.سی یا ال.جی
    اما برندهای دیگه ای بودن که با اینهمه نقد هنوز پاشون تو یه کفشه!که: نه!!!اصلا دوربین اینش خوبه که بیرون زده باشه!
    یه نقص کوچیک تو طراحی،میتونی فاجعه درست کنه
    یا حتی سهل انگاری تامین کننده!
    اما سامسونگ قربانی اینها نشد،و قربانی هجمه های تبلیغاتی شد که طرفدارای دیگر برندها،متعصابه درست میکردند
    گلکسی نوت۷ شکست خورد،اما اگه چیروز میشد،غول بزرگی بود
    مطمئنم اس۸ میتونی فرصتی باشه برای سامسونگ!
    اما همه اینا،دلیل نمیشه،یه غول تکنولوژی یهو مثل نوکیا زمین نخوره و به ورطه نابودی کشیده نشه،
    طوری که الان هیچکس دوره شکوه و عظمت نوکیا رو یادش نیست،
    زمانی که نوکیای پرچمدار داشتن،درحد آیفون۷ داشتن کلاس داشت!

    1. پوریا

      میشه منظور از انعطاف بفرمایید … کدوم اشتباه مثلا اپل اچ تی سی یا الجی گوشی هاش اتیش می گرفت به کاربر هاش اعلا میکرد این نقطه قوت کارمونه ی اپشن خاصه جهت کشتن شما ….. کلا سامسونگ با مشتریاش صادق نیست ازون سری گالکسی اس ۴ که موقع اجرای نرم افزار بنچمارک سی پی یو و کارت گرفیک اور کلاک میکرد تا کم کردن مدت زمان شارژ در تکنلوژی فست شارژ که گریبانشو گرفت … سامسونگ انقدری که در اضافه کردن اپشن های متعدد پیشرفت میکنه در افزایش کیفیت و بهبود طراحی کار کنه مطمعنا با چنین مشکلاتی روبرو نمیشه … کلا انقدر بازار رقابت بالاست در زمینه تکنلوژی که کوچکترین اشتباه ممکن به اتمام کارت منجر بشه … امیدوارم با این اتفاق ساسونگ رویکردی به افزایش کیفیت محصولاتش داشته باشه و بجای تولید ۴۰ مدل گوشی در نصف سال .. گوشی های باکیفیت تری عرضه کنه ….

  12. آرش

    خوشبختانه همچین اتفاقاتی ک میفته از شنیدن یا خوندننظرات برخی دوستان میشه ذهنیت و طرز فکرها رو فهمید
    ی عده تصور میکنن سامسونگ یه شرکت ساده هستش ک فقط سالی چند تا گوشی عرضه میکنه و با این اتفاق کلا عصر سامسونگ ب پایان رسید.
    ی عده با تعصبی ک رو برتدای دیگه دارن حالا ما زیاد اطلاعی نداریم شاید سهامدار اون شرکتا باشن ، معتقدن سامسونگ حتی باید مجازات بشه و این مشکل در گلکسی نوت جُرمه.
    و کلی نظرات و زنگ و وارنگ دیگه.
    اول اینکه بیاین سامسونگو بررسی کنیم.خوده دیجیکالا مگ مقاله ای تحت عنوان “شرکت سامسونگ چقدر بزرگ است” رو منتشر کرده بود .خیلی از دوستان کافی بود اون مقاله رو بخونن تا متوجه بشن شرکت سامسونگ ، شرکتی ک داره تقریبا کره جنوبی رو اداره میکنه اونقدری بزرگ هست ک همچین مسئله ای رو در خودش حل کنه.مردم حافظشون تو اینجور میایل ضعیفه و همونطور ک الان زیاد واسه کسی مهم نیست خیلی گوشیای دیگه ک حالا نام نمیبرم ی وقت ب کسی بر نخوره؛ یه دوره ای مشکل خم شدن داشتن و چند سری مشکل صفحه نمایش داشتن.یه سری گوشیا ب شدت داغ میکردن و اون شرکت مجبور شد با ارائه آپدیت جدید فرکانس پردازندشو محدود کنه و عملا واسه رفع داغی گوشی پردازنده رو ضعیف کنه.ی سری گوشیا پس زمینه قهوه ای داشتن و خیلی موارده دیگه…
    سامسونگ بزرگتر از اونیه ک از همچین جریانی نتونه خودشو در بیاره.
    فقط کافیه ب این مسئله فکر کنیم ک قرارگرفتن در صدر تولید کنندگان گوشی همراه ،اونم در بازاری ک گوشیای چیینی با قیمتای پایینشون سعی در قبضه کردنش دارن اتفاقی نیست.ی کیفیت و نبوغی پشتشه.کافیه ی آماری از هزینه های تحقیق و توسعه ای ک سالانه سامسونگ در نظر میگیره داشته باشیم.یه نیم نگاهی ب خلاقیت این گوشی و اینکه واقعا تنها شرکتیه ک ب هیچ شرکته دیگه ای وابسته نیست!
    این جریانات و هیاهو نهایتا تا چند ماه دیگه با معرفی و عرضه ی گلکسی اس۸ برطرف میشه چون مطمئنا گلکسی اس ۸ اونقدر گوشی متفاوت و قابل توجهی هستش ک نشه ب این راحتیا ازش گذشت.

    کلام آخر اینکه سامسونگ بزرگتر از این حرفاست ک اعتبارش با معیوب در اومدن یک مدل خدشه دار بشه.ب “هیاهوی کامنتی” در کشور ما توجه نکنین ما با تموم دنیا فرق داریم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه